Ga naar inhoud

SuzanneT: 9 september 2012: Dr Klepetko: Erasmus MC : Rotterdam


Aanbevolen berichten

Kir, na het lezen van je berichtje begin ik toch te twijfelen,ik woon in delft en wilde juist met dr timmenga een afspraak maken.... misschien toch maar niet? Ben jij in den haag geweest? Dr stevens? Ik vind het maar moeilijk hoor! En hebben jullie ervaringen met kinderen thuis, mijn jongste is 14 maanden, beetje bang dat dat toch wel zwaar wordt....en hebben jullie vakantie moeten opnemen of ziektewet? Ik weet t veel vragen maar wilt nu echt doorzetten...

Marietje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben in Bilthoven geweest. Mijn ouders wonen daar in de buurt en na de operatie heb ik 3 weken bij hun in huis gezeten. Ik ben nl alleen en vlak na de operatie heb je best wat hulp nodig. Voor een bvk hoef je geen vrij te nemen, je kan hiervoor gewoon de ziektewet in. De ene baas zal wat positiever reageren dan de ander, maar als je duidelijk uitlegt dat je dit vanwege klachten laat doen en niet vanwege het mooie, dan begrijpen ze het vaak wel. Ik had de mazzel dat mijn manager zelf ook een bvk heeft gehad :) Dat wist ik van tevoren ook niet en zag er best tegenop om het te moeten vertellen, maar het viel dus allemaal reuze mee :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen was het dan zo ver...de afspraak met dokter Timmenga. Ik vond de ontvangst prettig in de kliniek, vriendelijke receptionistes en het gebouw is niet mega groot maar overzichtelijk. Een totaal andere beleving dan mijn intake in het ziekenhuis. Ik moest terwijl ik in de wachtkamer wachtte om geroepen te worden een hele vragenlijst invullen. Of ik rook en hoe mijn medisch verleden er uit ziet en dat van mijn familie, dat soort dingen. Halverwege de lijst hoorde ik mijn naam, het was mijn beurt. De eerste indruk van de dokter is goed. We gingen naar zijn spreekkamer en heb toen kort uitgelegd waarom ik van mijn operatie af heb gezien in het ziekenhuis en welke pijnklachten ik heb door mijn borsten. En toen stelde hij de onvermijdelijke vraag: "mag ik ze even zien?" "Nou liever niet", grapte ik, "maar ben bang dat ik daar niet onder uit ga komen he?" Oh wat genant. Vreselijk, echt, om door de grond te gaan. En helemaal omdat het een man is, ik ben en blijf Miss Preuts. Ook al weet ik dat deze man ongeveer elk uur een ander paar ziet en ze ziet als producten blijf ik me vreselijk preuts voelen. Zodra mijn beha weer aanmocht schoot ik hem aan. In ongeveer hetzelfde tempo als mijn katten hun reismandje weer invliegen zodra hun onderzoek bij de dierenarts er op zit. :1: Hij raadde me nog wel aan op mijn gewicht te letten, mijn BMI is 26 dus er mogen wel een paar kilootjes vanaf. De verzekering gaat het nu weer beoordelen en dan kan de operatie gepland worden, dat zal in januari worden.

Hij gaf zelf aan dat hij verwacht dat ik 'de volgende dag na de operatie' weer naar huis zou mogen. Ik heb dat expres niet gevraagd, was wel benieuwd of hij daar iets over zou zeggen gezien de ervaring van Kir. Gelukkig zei hij dat bij mij dus niet, van dezelfde dag naar huis! Wat ik wel heb gevraagd is of ik het wel in mijn eentje af kan, na de operatie in de zin van douchen en wondverzorging. Hij voorzag hier geen problemen in. Hij zei dat zijn patienten meestal de dag erna al kunnen douchen en in sommige gevallen pas de dag erna. Ook hoefde ik me geen zorgen te maken over de wondverzorging zei hij. Hij kwam deskundig over en ging ook nog het lijstje af met zaken die er kunnen gebeuren, zoals nabloedingen of een afstervende tepel. Dat laatste had hij nog nooit meegemaakt tijdens zijn carriere. Dat stelt me dan toch weer gerust.

Nog steeds had ik stiekem veel liever een vrouwelijke chirurge gehad, maar als ik moet kiezen tussen het massale ziekenhuis waar ik een nummer ben en de vriendelijkheid en service gerichtheid van de kliniek, dan weet ik zeker dat ik me hier veel prettiger bij voel. Op naar de goedkeuring van de verzekering! Oh ja en ik heb aangegeven de operatie te willen in het nieuwe jaar. Voor de verzekering groen licht geeft zal het ergens in oktober zijn. Vervolgens moet er een afspraak worden gepland voor de operatie maar dan zitten we alweer bijna midden in de feestdagen. Bovendien start ik binnenkort een avondopleiding die in januari afgelopen is en ga ik in oktober ook een paar dagen naar het buitenland. Dan maar wat langer, maakt me niet uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo! Dat is snel! Er lag zpjuist een brief van mijn zorgverzekeraar DSW op de deurmat. De aanvraag is goedgekeurd! Kon ook bijna niet anders aangezien het al eerder was goedgekeurd maar toch fijn om het nu zwart op wit te hebben. :1:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook voor een consult geweest bij de Parkkliniek voor een borstlift. Ik zal worden geopereerd door dokter Tan in december. De kliniek kwam bij mij ook goed over en ik werd er netjes en vriendelijk geholpen. Ik heb de operatie gepland staan in december. Ik heb een optie voor 2 datums en hoor morgen welke van de twee het wordt. De ene is 'savonds en dan moet ik een nachtje blijven. De andere is een dagopname en dan zou ik 's avonds (als alles goed gegaan is natuurlijk) weer mee naar huis kunnen. Ik vind het erg spannend alemaal en ben sinds gisteren lid geworden van dit forum. Haha ik lees me helemaal suf maar het valt me wel op dat de meeste ervaringen heel positief zijn waardoor ik zelf toch steeds meer overtuigd wordt dat ik de juiste keus heb gemaakt om de stap te nemen. Sterkte verder en ik kom je hier waarschijnlijk nog wel eens tegen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne, geweldig dat je goedkeuring hebt van DSW! Ging het bij jou ook zo snel?

Ik had na 2 dagen al goedkeuring binnen van DSW.

Ja bijzonder snel, binnen een paar dagen ook al, hartstikke fijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suzanne,

Gefeliciteerd met de goedkeuring!

Hoe gaat het met het afvallen?

Dank je! Gaat redelijk, was al een maand gestopt met cola light en let goed op wat ik eet. Ben nu ongeveer 2 kilo kwijt en voor een gezond BMI zou ik nu nog zo'n 5 kilo moeten afvallen en ik ga er van uit dat dat gaat lukken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook voor een consult geweest bij de Parkkliniek voor een borstlift. Ik zal worden geopereerd door dokter Tan in december. De kliniek kwam bij mij ook goed over en ik werd er netjes en vriendelijk geholpen. Ik heb de operatie gepland staan in december. Ik heb een optie voor 2 datums en hoor morgen welke van de twee het wordt. De ene is 'savonds en dan moet ik een nachtje blijven. De andere is een dagopname en dan zou ik 's avonds (als alles goed gegaan is natuurlijk) weer mee naar huis kunnen. Ik vind het erg spannend alemaal en ben sinds gisteren lid geworden van dit forum. Haha ik lees me helemaal suf maar het valt me wel op dat de meeste ervaringen heel positief zijn waardoor ik zelf toch steeds meer overtuigd wordt dat ik de juiste keus heb gemaakt om de stap te nemen. Sterkte verder en ik kom je hier waarschijnlijk nog wel eens tegen :-)

Hee, fijn om nog iemand hier te zien die in de Parkkliniek behandeld zal worden! Mag je zelf dan niet kiezen welke van de twee data het wordt? Jij ook alvast sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Tja het liep even ietsje anders! Ik zou deze maand mijn afspraak maken voor de operatie. Eind november zette ik een vuilniszak op het balkon en toen voelde ik iets in mijn rug schieten. Ik heb dit al een paar keer eerder gehad, de laatste keren waren vorig jaar januari en maart. Een week of drie, vier uitgeschakeld waarna de pijn met medicatie langzaam wegtrekt. Ik vroeg mijn huisarts om een mri scan destijds maar nee, 'dat doen we niet zomaar'. Ik dacht dat het deze keer ook wel weer weg zou gaan. Niet dus. Rond kerstmis kon ik niet meer rechtop staan en strompelde ik erbij als Quasi Modo. De dokter schreef wat pijnstillers voor. Helse pijnen, slapeloze nachten. In de tweede week van januari verergerde het en kon ik niet verder dan een paar stappen lopen. Uiteindelijk na wachten, niet aangekomen faxen, een zeer onbetrokkenheid huisarts die me middelen als morfine voorschreef en me toen ik echt gek werd van de pijn telefonisch de vierdubbele dosis liet innemen ben ik in het ziekenhuis beland.

Uiteindelijk afgelopen maandag een mri scan gekregen en gisteren de uitslag gehad, ik heb een dubbele hernia. Als het goed is gaat het vanzelf over met de door het ziekenhuis aangepaste medicatie en rust. De borstverkleining is dus even uitgesteld. Voordeel is wel dat ik inmiddels ben afgevallen haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Au au au, jeetje wat n verhaal zeg. Wel leuk om te horen dat je niet van de aardbol verdwenen bent! Rust goed uit wordt gauw beter, dan komt de bvk vanzelf wel weer. Of is er na het afvallen geen borst meer over????

Xx anma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je Anma nee hoor hihi ik ben maar een kilootje of vier, vijf kwijt. Voordeel van de morfine en andere troep die ik nu slik, die zijn eetlustremmend! Ik kom hier over een poosje weer kijken en ben ook zeer benieuwd naar hoe het met jullie allemaal gaat. Lig nu op de bank en slaap veel en diep. Wilde de reden melden. Hopelijk tot snel en iedereen die het nodig heeft hier, sterkte! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.