Ga naar inhoud

Cecilia : 25 juli 2012 : Dr. Verdonck : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

nee had geen last van mn rug maar de borsten :) maar deze nacht al beter :)

en dat plekje kweet niet, heeft geen plakker gezeten en de sportbh komt er ook niet tegen, wrijf ze ook in met wat olie zal het wel zien he :)

wel zijn ze nog iets pijnlijker als ik drukverband af doe en sportbh. voelt nog beter met alles aan :)

het gedacht aan die spin... sliep niet zo op mijn gemak zenne :s

bleef door mn hoofd spoken.

was wel blij dat zo geen SUPER grote was!!! :)

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 81
  • Created
  • Laatste Reactie

ik heb daar eens een theorie over gehad. Ik zal hem even kopieren uit dat andere topic en hem hier plakken :D

Het is gewoon een beetje moeilijk te zeggen. In veel gevallen groeien ze nog als ze dual plane of volledig achter de spier geplaatst zijn. Dit omdat de spier uitzet. Als de prothesen hoog geplaatst zijn (dit is niet altijd het geval), dan moeten ze nog flink zakken en krijg je dus ook meer volume aan de onderkant.

Dan hangt het er nog vanaf hoeveel vocht je borsten produceren. Ieder lichaam reageert anders op een operatie, op een wond! Zelfs tussen de twee borsten kan een groot verschil zitten in hoeveel vocht er geproduceerd wordt!

Er zijn dus verschillende scenario's haha:

1. Je hebt weinig vocht en je prothesen zijn hoog geplaatst: ze gaan nog groeien, vooral door het volume dat aan de onderkant ontstaat als je spier uitzet en je prothesen dalen.

2. Je hebt veel vocht en je prothesen zijn hoog geplaatst: ze zullen niet meer goeien, maar hoeven ook niet te slinken, wat je aan vocht kwijt raakt, krijg je aan de onderkant als volume terug als je prothese zakt en je spier uitrekt....

3. Je hebt weinig vocht en je prothesen zijn NIET heel hoog geplaatst: er zal niet heel veel veranderen, behalve dat je spier oprekt. Dit kan wel iets schelen in volume.

4. Je hebt veel vocht en je prothesen zijn NIET heel hoog geplaatst: Je borsten zullen voor je gevoel slinken, ook al krijg je wat meer volume door het rekken van je spier...

5. Er gebeurt niks: Je hebt alleen maar gedroomd dat je een borstvergroting gehad hebt

6. Ze groeien opeens (zo lijkt het tenminste) na een week of 5: HÉ ze worden zachter en lijken daardoor groter.

7. De 6 weken zijn voorbij en je mag in echte bh's: HÉ nu lijken ze wel groter: omdat ze beter in vorm in je kleren zitten

8. Ik ben door mijn beredeneringen heen :D

9. Nog iets bedacht: Je borsten lijken groter: Je bent het vocht bij je buik kwijt

10. Je borsten lijken kleiner: Je bent aangekomen, omdat je 6 weken niet mocht sporten

Zo nu ben ik er echt doorheen... :97:

Het verschilt dus heel erg van persoon tot persoon en van tiet tot tiet :44:

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Kan het niet laten om toch een topic te openen :67:

Je leest altijd of je pc zegt het, dat je "maar" 3% kans hebt op kapselvorming als deze achter de spier ligt.

Maar ik lees hier toch veel verhalen van jullie die toch wel kapsel gekregen hebben.

Nu ben ik zelf heeeel bang van die kapsel vorming, onterecht mss maar toch.

Ik heb eigenlijk niet echt een vraag maar vind het gewoon raar dat het risico op kapsel maar op 3% wordt geschad maar ik hier toch veel meer verhalen lees dan die 3%...

groetjes

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi meisje toch!!

Ik snap heel erg goed dat je je drukt maakt en dat je denk nou ik lees het best vaak waar is die 1 tot 3 % gebleven?

Maar wat ook meetelt is dat je alleen de ''slechte'' verhalen hoort!

De meiden die je nu hoort zijn 1 tot 3 % mischien is het iets meer dat weet ik niet ;) maar vergelijk het eens met de hoeveelheid forum leden?

Je hoeft je echt geen zorgen te maken lekker naar je lichaam luisteren en komt echt goed maak je niet druk!

Ik zal het morgen ook eens aan Bruno vragen hoeveel % hij denkt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat er met 3% ook het aantal wordt bedoelt waarbij ook een hersteloperatie noodzakelijk is.

Iedereen krijgt kapselvorming, de ene wat meer dan de ander, en waarschijnlijk is er 3% wat ook een hersteloperatie moet ondergaan vanwege misvormingen/lichamelijke klachten tgv kapselCONTRACTIE ( :P )

De overige 15% (ik noem maar wat) waarbij het ontstaat heeft geen klachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kapselcontractie is er in verschillende gradaties.

Is het niet zo dat die 1-3% het totale plaatje dekt, dus graad 1 tot 4?

Bij graad 4 wordt her-operatie gedaan, maar hoevaak komt graad 4 voor en hoe vaak graad 1? Ik neem aan dat de verdeling tussen die 1-3% ligt.

KapselVORMING krijgt IEDEREEN! Dat is de normale reactie van ieders lichaam op een vreemd voorwerp in het lichaam! Op deze manier groeit de prothese vast, dus daar is niks engs aan :)

Wanneer ontstaat kapselCONTRACTIE:

Als het vliesje (het kapsel dus) steeds kapot gemaakt wordt tijdens het herstel. Dit kan alleen gebeuren door verkeerde bewegingen en overbelasting! Steeds als er een scheurtje in het gevormde kapseltje komt, moet dat scheurtje dichtgroeien en wordt het een litteken. Littekens kunnen dikker en grover worden, naarmate ze vaker opnieuw moeten herstellen. (dit is 1 van de redenen van kapselcontractie he, er is ook nog zoiets als dat je eigen lichaam een contractie veroorzaakt door een soort afstotingsmechanisme geloof ik, mbv bacterien....)

Na verloop van tijd kunnen deze littekens, gaan samentrekken en dat noemen ze kapselcontractie.

Hoe ernstig het samentrekt, is afhankelijk van hoe erg de 'littekens' zijn van je kapsel. Dus daar hangt dan de graad weer van af.... Hoop dat dit een beetje begrijpelijk is :)

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Cecilia,

Ik heb zelf tot twee keer toe kapselvorming gehad (pas na jaren hoor) en ik ben net weer terug van een wissel in verband met kapselvorming. De reden dat ik op het forum kwam was dat ik een wissel kreeg en ik wilde daar meer info over. Ik denk dus dat er ook heel veel mensen zijn die niet op het forum komen omdat zij helemaal geen klachten hebben en dus geen baat hebben bij het forum.

Vandaar dat je hier veel leest over kapselvorming. :106:

Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt best boobie over je uitleg!!

Ik heb in het begin erg veel gedaan met links, en denk zelf dat het dan teveel litteken weefsel heeft moeten aan maken?

Het is toch verschillend per persoon! Kan je niks aan doen :D

Oe Layla gaat het goed met je?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt best boobie over je uitleg!!

Ik heb in het begin erg veel gedaan met links, en denk zelf dat het dan teveel litteken weefsel heeft moeten aan maken?

Het is toch verschillend per persoon! Kan je niks aan doen :D

Oe Layla gaat het goed met je?

Hey Marisjuh,

Gaat goed hoor. Ik weet niet of je het gelezen hebt maar na de wissel van 13 augustus kreeg ik een flinke nabloeding en ben toen op 16 augustus weer geopereerd. :27: . Dat hele, hele warme weekend liep ik met tape om mijn borsten en twee drains in een tasje, wel thuis gelukkig maar toch.... Gisteren is de boel eraf en eruit gegaan en nu probeer ik het heel rustig aan te doen, verveel me dus kapot. Maar ik heb geen zin in weer problemen en dr. van der Pot heeft de tweede keer toch nog behoorlijk wat werk gehad en ook aan de binnenkant moeten hechten dus ik hou me wel netjes aan zijn advies van rustig aan doen.

Hoe is het met jou, donderdag naar dr.Meyere? Ben benieuwd. Laat je het even weten wat hij zegt?

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Er zijn dus verschillende scenario's haha:

1. Je hebt weinig vocht en je prothesen zijn hoog geplaatst: ze gaan nog groeien, vooral door het volume dat aan de onderkant ontstaat als je spier uitzet en je prothesen dalen.

2. Je hebt veel vocht en je prothesen zijn hoog geplaatst: ze zullen niet meer goeien, maar hoeven ook niet te slinken, wat je aan vocht kwijt raakt, krijg je aan de onderkant als volume terug als je prothese zakt en je spier uitrekt....

3. Je hebt weinig vocht en je prothesen zijn NIET heel hoog geplaatst: er zal niet heel veel veranderen, behalve dat je spier oprekt. Dit kan wel iets schelen in volume.

4. Je hebt veel vocht en je prothesen zijn NIET heel hoog geplaatst: Je borsten zullen voor je gevoel slinken, ook al krijg je wat meer volume door het rekken van je spier...

5. Er gebeurt niks: Je hebt alleen maar gedroomd dat je een borstvergroting gehad hebt

6. Ze groeien opeens (zo lijkt het tenminste) na een week of 5: HÉ ze worden zachter en lijken daardoor groter.

7. De 6 weken zijn voorbij en je mag in echte bh's: HÉ nu lijken ze wel groter: omdat ze beter in vorm in je kleren zitten

8. Ik ben door mijn beredeneringen heen :D

9. Nog iets bedacht: Je borsten lijken groter: Je bent het vocht bij je buik kwijt

10. Je borsten lijken kleiner: Je bent aangekomen, omdat je 6 weken niet mocht sporten

Haha love it :) :) Bij mij zal enkel nr 5 nog maar van toepassing zijn :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

heb je na een wissel net zo veel pijn als na de eerste borstvergroting

ik word geopereerd de 26e omdat ik dubbel bubbel heb ofzoiets heb bij de eerste operatie een nabloeding gehad en moest weer onder het mes verschrikkelijk dat was aan de rechterborst maar de linker is onderin en binnekant borst gewoon keihard is dat ook overmatig kapselvorming?? zie als een berg op tegen de operatie ik heb ze nu achter de borstspier maar ze gaan nu voor de borstspier worden nu mijn oude protheses gebruikt of gaan er nieuwe in ..daar heb ik dus niets over gehoord

ik heb zo veel vraagtekens en zo bang voor weer een nabloeding

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.