Ga naar inhoud

Layla : 13 augustus 2012 : Dr.van der Pot : Bloemingdael


Aanbevolen berichten

Hai allemaal,

Na de geboorte van mijn tweede kind 11 jaar geleden, heb ik een borstvergroting laten uitvoeren bij Mediconsult in Haarlem. Van een 70 A naar een 70 E, een beetje te groot vond ik toen want ik had gehoopt op een C-cup. In eerste instantie was ik toch wel blij met een paar mooie borsten maar na een paar maanden, toen de zwelling afnam voelde ik de randen van de prothesen zitten en zag ik op sommige plekken ook plooien. Ik ben toen teruggeggaan en de pc zei dat dat probleem kwam omdat ik weinig vetweefsel had. Na zwangerschap nummer 3 (8 jaar geleden) is de huid van mijn borsten behoorlijk uitgerekt, dat trok later wel weer wat bij. Twee jaar geleden kreeg ik ineens een pijnlijk gevoel in mijn linkerborst, hij voelde ook een stukje harder dan de rechter, op mijn buik liggen ging niet meer omdat dat pijn deed en vreemd hard aanvoelde. Ik ben toen naar de huisarts gegaan die een echo en een MRI heeft laten doen. Bij de echo dachten ze aan lekkage, maar daar bleek bij de MRI niks van, daar zagen ze wel vouwen in de prothese. In principe niks aan de hand dus, totdat ik begin dit jaar een soort bloeduitstorting onder de borst kreeg. Ik dacht dat het wel weg zou gaan als ik stopte met het dragen van beugelbh's maar na een paar maanden sportbh's te hebben gedragen is het nog steeds niet weg. Ik heb nu eindelijk Mediconsult gebeld met het verhaal en heb nu a.s. woensdag een afspraak. Ik ben erg zenuwachtig want ik ben bang dat ik weer onder het mes moet, ben als de dood voor de narcose en ben ook bang voor hoe mijn borsten er uit komen te zien. Heeft er iemand ervaring met een wissel, is Mediconsult de juiste plek daarvoor, of heeft iemand ervaring met een pijnlijke borst met bloeduitstorting?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 73
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Layla,

Ik heb een wissel gehad. Binnen 4 dagen na t verwijderen van de drains leek het of er niks was gebeurd. Totaal geen pijn. Kijk die pocket is er al en ze hoeven niet meer te wroeten.

Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layla,

Ik heb een wissel gehad. Binnen 4 dagen na t verwijderen van de drains leek het of er niks was gebeurd. Totaal geen pijn. Kijk die pocket is er al en ze hoeven niet meer te wroeten.

Succes.

Hoi Tiva,

Fijn voor je dat het zo goed is verlopen. Hoe lang heb je moeten herstellen van de operatie zelf, daar zie ik namelijk ook erg tegenop. Dat is mij de eerste keer flink tegengevallen, ik was echt wekenlang doodmoe. Ik heb vandaag begrepen dat de prothese in mijn linkerborst ingekapseld zit dus ik heb nu de keus tussen het kapsel laten weghalen en de bestaande prothese terug of alletwee eruit en nieuwe erin. Daar ga ik me nu maar eens in verdiepen, wat het beste en mooiste is.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weeks later...

Ik ben ondertussen bij Bloemingdael geweest en ze zijn daar wel heel voortvarend hoor! Ik werd gebeld voor een afspraak bij de anasthesist, de verpleegkundige en heb een afspraak voor een MRI aanstaande maandag. En gisteren kreeg ik een telefoontje van opname wanneer ik geopereerd wilde worden. Ik zie er verschrikkelijk tegenop maar ik sta nu dus op de lijst voor 13 augustus (eerst nog maar even op vakantie) voor een wissel. Het gaat allemaal wel heel snel nu, ik hoop echt op een mooi resultaat! :01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layla,

Jeetje wat snel opeens allemaal!!

Begrijp ik het nou goed dat je niet terug gaat naar Mediconsult, maar naar Bloemingdael?

Als dit juist, dan zal ik even je topic aanpassen en hem verplaatsen naar operatieverslagen.

Op naar een mooi resultaat en een goed herstel! Maar eerst, lekker op vakantie :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Enibas,

Klopt inderdaad dat ik niet terug ga naar Mediconsult. Ik was voor een second opinion naar Bloemingdael gegaan en dat was ook nog goedkoper en ik word in het ziekenhuis geopereerd wat mij toch een iets veiliger gevoel geeft. Ik word geopereerd door dr. van der Pot en met hem heb ik volgende week donderdag nog een afspraak want ik heb nog een hoop vragen! Alvast thanx voor het aanpassen van mijn topic, ik ga van het weekend nog even proberen foto's te plaatsen. En als iemand nog ervaringen heeft met Bloemingdael of dr. van der Pot dan hoor ik het heel graag.

groetjes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layla,

Hier is nog een lid die een wissel heeft ondergaan bij dezelfde kliniek/chirurg als waar jij heengaat :D

http://www.borstenforum.com/topic/3960-fitness-1-sept-2011-dr-wouter-vd-pot-rode-kruis-ziekenhuis/page__hl__bloemingdael

Bij mij is maar 1 borst gewisseld (andere kliniek), en dit is probleemloos en ook zeker zonder pijn verlopen. Was vrijwel direct 'hersteld' om het zo maar te noemen.

Omdat je nu van kliniek bent gewisseld, krijg je ook in beide borsten nieuwe prothesen denk ik he?

Weet je al welk merk ze gaan gebruiken?

Veel succes met je aankomende operatie!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Piepke,

Bedankt voor je reactie en je link! Ik geloof dat ze bij Bloemingdael Eurosiliconen gebruiken, maar ik weet niet welke dr. van der Pot wil gaan plaatsen. Hij wil ze in elk geval dual plane gaan plaatsen terwijl ik ze nu voor de spier heb, ik hoop dat dat mooi gaat worden en dat je niet twee voetballen krijgt! Het mag van mij wel wat "hang" hebben, dat vind ik natuurlijker en meer bij mijn, toch niet zo heel jonge, lijf passen ;) .

Maar ik ga een hele vragenlijst maken en die neem ik donderdag mee naar dr. van der Pot, mijn man gaat ook mee dus die kan alle antwoorden onthouden want ik weet zeker dat ik van de zenuwen de helft vergeet!

Daarnaast zal ik jouw verhaal ook gaan lezen en de link waar je me op wees en ik ga ook nog proberen foto's te vinden van wissels.

groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Layla,

Ik hoop dat je straks een mooi eindresultaat hebt. Ik ben verder zelf (nog) onbekend met BV's en wissels maar krijg af en toe toch wel even de schrik als ik zo de verhalen lees.

Groetjes,

Mona

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layla,

las dat je een wissel krijgt,misschien heb ik eroverheen gelezen,maar hoeveel CC ga je nu krijgen? Is dat al duidelijk?

Je vertelde dat je ze ietsje te groot vond en klachten had etc,dus ben erg benieuwd wat het nu dan worden gaat.

Gr Vlinder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vlinder,

Het plan is om er nu 500 cc in te plaatsen. De protheses die er 11 jaar geleden in zijn gegaan zijn 350 cc links en 450 cc rechts. Toen vond ik ze inderdaad wel erg groot maar dat kwam ook omdat ik had aangegeven dat ik graag een C cup wilde en uitkwam op een D/E cup, dat was toen wel even schrikken maar inmiddels ben ik er wel aan gewend en eigenlijk vind ik grote borsten ook wel mooi al twijfel ik zo nu en dan of wat kleiner niet mooier zou zijn bij mij. Maar goed, aan een lift of verkleining ga ik niet beginnen. Dat vind ik nog veel ingrijpender en ik ben ook bang dat ik me erg aan de littekens ga storen of geen gevoel in mijn tepels meer zal hebben. Ik heb hier op het forum wel foto's gezien waar het wel mooi heeft uitgepakt maar dan zal je net zien dat het bij mij niet zo is. Dus dan wordt het, als het goed is, 500 cc maar ik ga donderdag nog een keer naar de pc en ik neem aan dat ik dan wel te horen krijg wat er precies ingaat.

Gisteren heb ik nog een MRI gehad om duidelijk te krijgen wat er nou precies met de linkerborst aan de hand is en ze hebben ook nog een contrastvloeistof ingespoten om te kijken of het weefsel verder in orde is. Dat vond ik toch ook wel fijn, dat ze in elk geval een gedegen vooronderzoek plegen zodat ze tijdens de operatie niet voor verrassingen komen te staan.

Ik heb trouwens begrepen dat jij ook 500 cc dual plane hebt en lang en slank bent, zou ik jouw foto's mogen zien en zo ja, hoe doe ik dat dan?

groetjes, Layla :48:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey Layla,

ik zal je mn ww zo even naar je sturen ,kun je even kijken idd.

nee klopt een lift is niet altyd DE oplossing,en als t niet ECHT nodig is zou ik dr ook niet te vlot aan beginnen zelf.

Mja ik vroeg dan om een D cup,en heb nu F/G ,maar komt wel overheen met een echte dcup moet ik zeggen,dus qua bh maten niets over te zeggen.

Je kunt gewoon op mn album klikken in mn handtekening of profiel,en dan t ww invoeren,

gr Vlinder :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

Nou, ik ben net terug van het consult bij dr. van der Pot, wat een aardige man is dat! Hij stelt je echt gerust, neemt de tijd voor je, geeft op alle vragen uitgebreid antwoord. Echt, die mag elke avond even naast me op bed komen zitten om me te vertellen dat het helemaal goed gaat komen :lol: . Ik word dus op 13 augustus door hem geopereerd, en krijg links 450 en rechts 500 cc, high profile, 12,5 cm. breed. Hij moet wel een nieuwe pocket maken omdat ze nu voor de spier zitten en hij gaat voor dual plane dus het is niet een "gewone" wissel maar toch iets ingrijpender. Hij zei dat ik zeker twee weken niet mag werken, stofzuigen, boodschappen doen en mijn armen teveel naar boven en opzij bewegen. Na 4 weken kan eigenlijk alles weer al zeggen ze 6 weken, maar dat is meer voor de zekerheid. Ik blijf 1 nachtje in het ziekenhuis wat echt zowat bij mij om de hoek is dus ik kan er eigenlijk wel op de fiets naartoe :45: . En ik word na de operatie helemaal ingetaped en dat halen ze de volgende dag tegelijk met de drains weg, ik kan van het ziekenhuis een goede bh kopen en dan mag ik naar huis en hoef ook geen band.

lalalala, ik heb er zin in!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi BB,

Ja, er zit wel een verschil in grootte in mijn borsten; ik heb toen ik 18 was mijn eerste borstvergroting al gehad omdat ze ongelijk waren. Dat is wel lang geleden hoor, dat werd toen nog volledig vergoed door de verzekering vanwege psychisch "lijden". Eigenlijk raar dat het nou niet meer vergoed wordt, ik zie hier op het forum toch heel veel meiden die echt lijden onder hun cup A of AA en ik weet hoeveel vrouwelijker en zekerder je je voelt als je gewoon borsten hebt! En ik weet ook wel dat een kleine cup je niet minder vrouwelijk maakt en bij veel vrouwen is een kleine cup ook echt heel mooi, maar voor degenen die zich er ongelukkig bij voelen vind ik het jammer dat het niet vergoed (al is het maar een deel) wordt.

Maar goed, ik heb een heel goed gevoel bij dr. van der Pot en ik ga vol vertrouwen onder het mes!

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi,

Ik zie nu dat ze inderdaad je pocket gaan veranderen ivm dual plane. Nouja... dat is te vergelijken met erge borstspierpijn (en dat is het natuurlijk ook).

Als je het een beetje kan relativeren, onder het mom van "ach het is maar spierpijn" (hahahahah ;) :12) dan is er goed mee te dealen.

Maar 1 tipje, wat ik zo ongeveer de belangrijskte tip vind voor een zo pijnvrij mogelijk herstel : Slik je pijnstillers om de 4 uur, ook snachts (wekker zetten) en blijf bewegen, echt een toverwoord...bewegen bewegen!!!!

En dan bedoel ik niet de ramen lappen, stofzuigen enz. Maar de kleine dingetjes zoals je botrhammetje smeren, glaasje drinken inschenken, blokje wandelen, tanden voorzichtig poetsen, en vooral snachts (kussens in de rug zodat je half/schuin omhoog ligt met je bovenlijf) je armen van positie wisselen. Dan naast je neer leggen, dan op je buik bijv ...enz :35: Anders worden je spieren zo stram en stijf en dat maakt het nog veel rottiger waardooor je je een oude oma voelt die niet eens recht kan lopen ;)

Succes, maar gaat vast goed komen hoor!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De plovier-klanten krijgen een schema van om de vier uur mee, maar ik ben meer van het schema van 2 paracetamol om de 6 uur. Die twee paracetamol slik je tegelijkertijd.

Andere medicatie neem je daar tussendoor, afhankelijk van wat het is.

Hulp nodig bij schema, even pb ;)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Heb een dip. Ik wil niet meer. Ik ben zo zenuwachtig of het wel goed gaat en of het wel mooi wordt. Ik bedoel, met de vorm en de maat is eigenlijk niet zoveel mis, het is alleen dat stomme kapsel wat zo'n pijn doet en wat me erg in de weg zit. Ik wou dat ik dat kapsel gewoon stuk kan knijpen en dat het dan weg is, hoef ik tenminste niet onder het mes. Ik ben zo bang dat ik er een paar lelijke borsten aan overhoud.

Zo nu en dan zit ik echt te janken hoor. Maar mijn man zegt ook dat het nu eenmaal moet gebeuren en dat ik toch ook niet met dat kapsel wil blijven lopen. Daar heeft hij ook wel gelijk in, maar ik heb allerlei enge scenario's in mijn hoofd.

Ik lees hiet op het forum allemaal blije verhalen over bv's en die kan ik me heel goed voorstellen, dat had ik namelijk ook toen ik 11 jaar geleden mijn bv kreeg. Maar nu is het toch iets anders; ik krijg nu alleen nieuwe protheses die ook nog anders geplaatst worden. Verandert dat mijn borsten dan niet teveel, dat ze te lang worden ofzo.

Waaaaaah!!!!, ik zit mezelf enorm in de weg.

Ik ga maar eens gewoon werken nu.

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Layla,

Ben je alweer een beetje over je dip heen.

Is heel normaal hoor, die onzekerheid.

Tenminste de een heeft er meer last van dan de ander.

Ik heb het ook wel een beetje(ga ook weer voor een wissel).

Je weet wat je hebt en niet wat je krijgt.

Maar waarom zou het bij iedereen mooi worden en bij jou niet?

NATUURLIJK word het bij jou ook mooi.

Je hebt al een fijn gesprek gehad met je pc, dus gewoon vertrouwen erin hebben dat het allemaal goed komt.

Veel sterkte nog, de komende dagen, en als er iets is, kom maar gewoon op het forum.

Wij slepen je er wel doorheen.

Liefs Diesel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Dank voor jullie lieve antwoorden!

Ik ben net terug van vakantie en morgen gaat het gebeuren.......brrrr! Ik word om 7.15 uur in het ziekenhuis verwacht en word dan om 8.00 uur geopereerd. Ben stik en stikzenuwachtig, heb de hele vakantie zowat geen oog dicht gedaan en ben bang dat het vanavond ook niet veel wordt. Dinsdag mag ik, als alles goed gaat, weer naar huis en ik hoop dat ik dan een goed verslag kan schrijven.

Ik ga nu nog even wat uitpakken en wassen want anders kom ik in zo'n bende thuis dinsdag.

liefs, Layla

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.