Ga naar inhoud

Hoofdpijn, door de pil.?


mii18

Aanbevolen berichten

Hier ook iemand met veel hoofdpijn.

ik slik de pil 3 maanden door. Maar als ik mn stopweek heb, krijg is echt vresselijke hoofdpijn! Zodra ik stop met de pil begint de elende.

Heb jij dat ook? Ik slik hem juist door omdat ik anders te veel lichamelijk klachten heb tijdens de stopweek.

Helaas krijg ik nu regelmatig last van spatting, waarschijnlijk omdat ik niet lekker in mijn vel zit, ik ben er al voor bij de vrouwenarts geweest.

Ook bij mij helpt geen een pijnstiller, ik heb er 1 op recept gekregen die af en toe werkt.

Spiraaltje lijkt mij persoonlijk helemaal niks, het is niet zeker dat je dan niet meer ongesteld word, en mijn man heeft ervaring met vrouwe en spiraaltje en met de sex is het dus niet fijn.

heey risje,

Van hoofdpijn heb ik geen last tijdens stopweek,dus zou je nie kunne vertelle waardoor dat komt srr :rolleyes: heb enkel last van stemmingswisselingen hi hi

Ik blijf in ieder geval bij de pil hoor,heb het nie zo voor al die dingen die je vanbinnen moet gaan bevestigen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

ja bijna een jaartje wrs :2: haha zal er eens achter informeren als ik nog is naar de dokter moet.. alvast bedankt!!

graag gedaan! succes! x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een weetje: gebruik bij overstap van pil voor de zekerheid nog iets erbij. Ik werd namelijk ongewenst zwanger van gewone pil naar mini pillen. Ik vond het vreselijk deze keuze te staan, omdat ik zo bezig was om t juist tegen te gaan. En iets passends te versieren qua anticonceptie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja idd,je moet eerst je nieuwe pil een maand innemen vooraleer die ecffectief begint te werken,je lijf moet zich er aan aanpassen namelijk ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even een weetje: gebruik bij overstap van pil voor de zekerheid nog iets erbij. Ik werd namelijk ongewenst zwanger van gewone pil naar mini pillen. Ik vond het vreselijk deze keuze te staan, omdat ik zo bezig was om t juist tegen te gaan. En iets passends te versieren qua anticonceptie.

Thanks, voor je advies!

Ben toch wel erg benieuwd of je het kindje hebt gehouden uiteindelijk toen je zwanger werd?

Hoef je niet te vertellen hoor als je niet wilt :58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook iemand met veel hoofdpijn.

ik slik de pil 3 maanden door. Maar als ik mn stopweek heb, krijg is echt vresselijke hoofdpijn! Zodra ik stop met de pil begint de elende.

Heb jij dat ook? Ik slik hem juist door omdat ik anders te veel lichamelijk klachten heb tijdens de stopweek.

Helaas krijg ik nu regelmatig last van spatting, waarschijnlijk omdat ik niet lekker in mijn vel zit, ik ben er al voor bij de vrouwenarts geweest.

Ook bij mij helpt geen een pijnstiller, ik heb er 1 op recept gekregen die af en toe werkt.

Spiraaltje lijkt mij persoonlijk helemaal niks, het is niet zeker dat je dan niet meer ongesteld word, en mijn man heeft ervaring met vrouwe en spiraaltje en met de sex is het dus niet fijn.

Ja als ik ongesteld ben die week heb ik ook altijd meer hoofdpijn, maar dat neem ik eigenlijk altijd voor lief ? volgens mij hebben veel vrouwen hier last van.

Heb je tussendoor ook veel hoofdpijn of alleen in je stop week?

Nee mij lijkt spiraaltje ook echt helemaal niks!!!

hallo,ik neem de mini-pil cerazette nu een tijdje,word je ook niet meer ongesteld van en bevat geen oestrogeen.en je moet het elke dag nemen.

Oeh die lijkt me ook wel wat :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat net te denken of je niet juist hoofdpijn krijgt door het slikken van pijnstillers. Heb ik namelijk zelf ervaren. Vroeger had ik ook heel vaak hoofdpijn, en in het begin ging het over met 1 pijnstiller, maar al snel haalden 2 pijnstillers niets meer uit en hoe meer ik pijnstillers nam, hoe frequenter ik hoofdpijn kreeg (echt wel migraine ondertussen). Ook wekelijks of meer. Dus ik ben volledig afgestapt van pijnstillers, nu heb ik nog maar eens in de 5 à 6 weken nog eens een migraineaanval en die zit ik dan uit, geen pijnstillers meer voor mij!!! Misschien heb je hier iets aan.

Liefs, :53:

Ja klopt, hier zat ik ook al aan te denken, meerdere mensen hebben het al eens tegen me gezegd, ik weet ook eigenlijk dat ik niks in moet nemen, maar ben het vaaak zo zat dat ik bij het geringste pijntje wat ik voel al iets inneem. Ook altijd iboprofen en dat schijnt heel slecht te zijn!

Maar het is lastig voor me om ze niet te slikken..

:58:

Link naar reactie
Delen op andere sites

nou naar de dokter geweest en die zegt dat het spanningshoofdpijn is, niet echt veel aan te doen!!

ga nu volgende week naar de fysio, kijken of ze daar iets kunnen betekenen voor me, hoop het echt!!!

ben de laatste tijd ook zo moe, voel me net een vrouw van 70.... :(

Hebben jullie daar ook zoveel last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, als ik lees hoe jij je hoofdpijn beschrijft dan denk ik idd dat je migraine hebt. Ik heb het zelf namelijk ook dus ik herken het wel.

Ten tweede... als je op een gegeven moment elke dag pijnstillers nodig hebt dan krijg je juist chronische hoofdpijn juist door de pijnstillers.

Ik ben ook al een aantal keer van pil geswitched,maar dit heeft echter niet geholpen dus ik zit weer gewoon aan de marvelon.

Het kan idd heel goed dat de hoofdpijn daar van komt hoor en soms komt het gewoon in ene opzetten terwijl je er voorgaande jaren niet zo zeer last van had.

Je kan ook naar een hoofdpijn kliniek gaan, die kunnen precies uitzoeken waar je hoofdpijn wegkomt en wat voor hoofdpijn je precies hebt. Er zijn namenlijk zoveel hoofdpijnen en veel lijken ook op elkaar. Clusterhoofdpijn en migraine lijken ook veel op elkaar.

Ik weet inmiddels dat als ik stress heb ik sneller migraine heb. Ook krijg ik sneller hoofdpijn van bepaalde voedingstoffen en e-nummers ( dit zit bijna in alles,behalve als het niet bewerkt is zoals in vers fruit, groente,vlees etc.

Ik zou echt naar de huisarts gaan en je soort hoofdpijn goed uit leggen, artsen diagnostiseren niet zo makkelijk migraine..tenminste bij mij niet,maar ik heb er zoveel zelf over gelezen en uitgezocht dat ik heel zeker wist dat ik echt migraine had en dit ook duidelijk maakte aan de arts.

Als ik nu migraine krijg voel ik dat van te voren al aan komen..soms wel een paar dagen van te voren.. voornamelijk vreetbuien en prikkelbaarheid, net of ik ongesteld moet worden. en vaak begint het met wat zeurderige hoofdpijn aan 1 kant en het wordt echt langzaam aan steeds erger...zodra het echt al vervelend wordt neem ik een maxalt smelttablet in zodat ik het ergste niet hoef te voelen en dit smelttabletje werkt zo snel en is het enige wat bij mij werkt tegen migraine. Je wordt er wel een beetje sloom van maar ik vind dat wel relaxed,want ben altijd heel druk in mijn hoofd:P

Ohja ik heb nu dus een bvk gehad en hoop dat hierdoor mijn hoofdpijn ook minder is. Ik weet dat ik door mijn zware borsten ook meer last heb gehad van hoofdpijn. Dus we zullen zien.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips/ervaringen

Ohja niet te vergeten: Drink veeeeeel!! Vooral water,maar sowieso genoeg vocht want je kan ook echt vervelende hoofdpijn krijgen als je niet genoeg drinkt!

Gr. S

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Net als jou vraag ik me soms af of de pil niet de oorzaak is van mn kwaaltjes.

Moe, hoofdpijn, heel emotioneel.

Ik heb 1 jaar een andere pil gehad en toen was het een stuk minder!! Maar intussen is er veel gebeurt dus ik weet nou niet of het daar te maken mee heeft.

Ik zou af en toe eens stoppen met de pil toch ongesteld worden is voor je lichaam ook gezond! Mischien is het dan wat minder?

Ik maak volgende week een afspraak omdat ik mischien van merk wil wisselen om te kijken of dat nou effect heeft...

Hou je op de hoogte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weetje: als je geen stopweek hebt, dan bespaar je eitjes. Je raakt ze namelijk niet kwijt. Dit doen (jonge)vrouwen vaak met Endometriose.Mocht je op iets latere leeftijd toch zwanger willen worden? Dn komt dat goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid!

Net als jou vraag ik me soms af of de pil niet de oorzaak is van mn kwaaltjes.

Moe, hoofdpijn, heel emotioneel.

Ik heb 1 jaar een andere pil gehad en toen was het een stuk minder!! Maar intussen is er veel gebeurt dus ik weet nou niet of het daar te maken mee heeft.

Ik zou af en toe eens stoppen met de pil toch ongesteld worden is voor je lichaam ook gezond! Mischien is het dan wat minder?

Ik maak volgende week een afspraak omdat ik mischien van merk wil wisselen om te kijken of dat nou effect heeft...

Hou je op de hoogte!

Hmm of het wel ongesteld worden goed is voor je lichaam weet ik niet hoor,

je lichaam breekt dit zelf weer af toch.. mn zusje heeft een implanon en die word 3 jaar niet ongesteld dus dat wil zeggen dat haar lichaam dit zelf afbreekt!!

Ben benieuwd wat er bij jou uit komt maris laat maar weten! xx

Weetje: als je geen stopweek hebt, dan bespaar je eitjes. Je raakt ze namelijk niet kwijt. Dit doen (jonge)vrouwen vaak met Endometriose.Mocht je op iets latere leeftijd toch zwanger willen worden? Dn komt dat goed uit.

hihi nee is dat echt waar?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst, als ik lees hoe jij je hoofdpijn beschrijft dan denk ik idd dat je migraine hebt. Ik heb het zelf namelijk ook dus ik herken het wel.

Ten tweede... als je op een gegeven moment elke dag pijnstillers nodig hebt dan krijg je juist chronische hoofdpijn juist door de pijnstillers.

Ik ben ook al een aantal keer van pil geswitched,maar dit heeft echter niet geholpen dus ik zit weer gewoon aan de marvelon.

Het kan idd heel goed dat de hoofdpijn daar van komt hoor en soms komt het gewoon in ene opzetten terwijl je er voorgaande jaren niet zo zeer last van had.

Je kan ook naar een hoofdpijn kliniek gaan, die kunnen precies uitzoeken waar je hoofdpijn wegkomt en wat voor hoofdpijn je precies hebt. Er zijn namenlijk zoveel hoofdpijnen en veel lijken ook op elkaar. Clusterhoofdpijn en migraine lijken ook veel op elkaar.

Ik weet inmiddels dat als ik stress heb ik sneller migraine heb. Ook krijg ik sneller hoofdpijn van bepaalde voedingstoffen en e-nummers ( dit zit bijna in alles,behalve als het niet bewerkt is zoals in vers fruit, groente,vlees etc.

Ik zou echt naar de huisarts gaan en je soort hoofdpijn goed uit leggen, artsen diagnostiseren niet zo makkelijk migraine..tenminste bij mij niet,maar ik heb er zoveel zelf over gelezen en uitgezocht dat ik heel zeker wist dat ik echt migraine had en dit ook duidelijk maakte aan de arts.

Als ik nu migraine krijg voel ik dat van te voren al aan komen..soms wel een paar dagen van te voren.. voornamelijk vreetbuien en prikkelbaarheid, net of ik ongesteld moet worden. en vaak begint het met wat zeurderige hoofdpijn aan 1 kant en het wordt echt langzaam aan steeds erger...zodra het echt al vervelend wordt neem ik een maxalt smelttablet in zodat ik het ergste niet hoef te voelen en dit smelttabletje werkt zo snel en is het enige wat bij mij werkt tegen migraine. Je wordt er wel een beetje sloom van maar ik vind dat wel relaxed,want ben altijd heel druk in mijn hoofd:P

Ohja ik heb nu dus een bvk gehad en hoop dat hierdoor mijn hoofdpijn ook minder is. Ik weet dat ik door mijn zware borsten ook meer last heb gehad van hoofdpijn. Dus we zullen zien.

Ik hoop dat je wat hebt aan deze tips/ervaringen

Ohja niet te vergeten: Drink veeeeeel!! Vooral water,maar sowieso genoeg vocht want je kan ook echt vervelende hoofdpijn krijgen als je niet genoeg drinkt!

Gr. S

Denk je echt aan migraine? maar waarom zou ik dat alleen maar in het weekend hebben dan? nooit doordeweeks?

Wel apart toch... ja ik wilde ook eigenlijk naar de hoofdpijnkliniek maar mn dokter deed het af als spanningshoofdpijn en je meot een verwijzing hebben!!

Nu ga ik naar de fysio, misschien komt t toch wel uit me nek of rug? wie weet....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja echt. Ik heb het zelf niet, maar weet dit uit m'n omgeving. Je menstruatie is het gevolg van een niet bevruchte eicel die los laat. Met gevolg bloedverlies. Als je dit tegenhoud, dan raken ze dus niet op. Een vrouw krijgt een x aantal eitjes in haar leven. Steeds weer ongesteld worden dan raken ze op.

Vouwen met endometriose krijgen veeeeeeel pijnaanvallen bij het menstrueren. Mochten ze kinderwens hebben, dan gaat dit meestal niet even makkelijk, want dan moet je uiteraard stoppen met de pil. Daar wordt vaak tegenop gezien. Vandaar dat ze de pil vaak doorslikken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat bovenste wat je schrijft, is dat alleen voor vrouwen die endometriose hebben of geld dit voor iedereen?

lijkt me toch raar, zijn dan opgegeven moment je eitjes op?

dan is het maar goed dat ik vaak doorslik :P kan ik ze ff opsparen voor als ik ze ooit nog nodig heb!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit geldt voor elke vrouw die eitjes heeft. Je eitjes raken sowieso op naar mate je ouder wordt. Daarom ben je in je eerder in je leven op z'n vruchtbaars. Ik merk het nu aan mezelf. Je blijft veranderen ook je cyclus. Als je vroeger tussen 15a25 al naar me keek dan was ik zwanger bij wijze van. Ik ben nu 33 en m'n menstruatie gaat is zo raar. De ene x buikpijn en dan weer niet. Soms 1dag of soms 5. Heel onregelmatig. Ik dacht in de overgang te zijn. Veelste vroeg maar krijg ook opvliegers elke dag tussen2 en 5 uur. Dit is neg getest gelukkig want anders zou ik het ena na de andere hormoonkwestie hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou thnx voor de info ;) wist het helemaal niet!

Zat zelfs al te denken of die hoofdpijn misschien door mijn bv kwam.. maar goed dit lijkt me heeeeeel sterk aangezien het alleen in het weekend is!

heb net opgezocht en spanningshoofdpijn heb je altjd aan 2 kanten pijn, ik altijd maar aan een kant, beetje vreemd dat de dokter zegt dat het spanningshoofdpijn is terwijl ik heb gezegd dat het 1 kant is !

Heb trouwens nu al t hele weekend geen hoofdpijn meer, heb vanaf donderdag 6 paracetamols geslikt tot nu, en voila geen hoofdpijn :43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi dar lijkr me niet echt kloppen ;) als je doorgaat met de pil verwisseld je lichaam gewoon van nieuwe eitjes alleen alles blijftlanger in je lichaam.ik vind het zelf fijn weet dat mn lichaam dan in orde is en krijg vreselujke buikpijn als ik doorslik :(

Je licham maakt dan echt nie meer eitjes aan anders deed elke vrouw het el die latere leeftijd kinderen wil haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg maar ,je zegt in t weekend steeds zon hoofdpijn te hebben,is dat elk weekend of alleen tijdens je stopweek na de pil?

Want anders kan het gewoon zijn dat je iets langer uitslaapt dan normaal en je lichaam dat dus niet gewend is en dan kan je dus hoofdpijn krijgen,dus de gewenning van het vroege opstaan wordt doorbroken..

Ik heb altyd enorme hoofdpijn als ik ongesteld moet worden,soms tot migraine aan toe,ben dr achter dat dr nix aan te doen is bij mij helaas.

Al zoveel geprobeerd...

maar voor de buikpijn gebruik ik wel gewoon ubuprofen net als jij dus,slecht of niet,die helpen bij mij goed,en paracetamol werkt niet .

Mja zo heeft iedereen zn eigen ervaringen,bij de ene helpt dit de ander dat..... :107:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt mischien raar .... maar drink je veel koffie ????(kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor )

Mn ex vriendje had dat namelijk die dronk doordeweeks veel koffie en in het weekend veel minder waardoor hij dus elk weekend barstende koppijn kreeg heel lastig maar bleek dat ie te veel cafeine nam doordeweeks en weekends dus pijn kreeg .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook ontzettende last van de pil en heb de afgelopen jaren flink gewisseld. Nu was ik het zo zat dat ik sinds januari helemaal gestopt ben ermee en mijn god wat voel ik me goed zeg! We gebruiken nu condooms en tja dat is misschien minder leuk maar ach ik ben toch meer van het voorspel ;) Geen hoofdpijn, depressie en moeheid meer geweldig! Van die spanningshoofdpijn; ik heb dat ook soms aan een kant hoor dat kan goed. Meestal met liggen wordt het erger en het is echt een vreselijke hoofdpijn. Je kan er spierverslappers voor slikken (geloof dat je dat gwn bij de drogist kan halen) en bijvoorbeeld je nek en bovenrug insmeren met tijgerbalsem zodat het ontspant. Bij mij doet het dan namelijk aan een kant pijn naast je slaap en dan trek het door naar achter. Dit komt echter uit een spier in je nek. Over dat alleen in het weekend pijn hebben kan heel goed dat je je heel de week strest en meestal juist als je de kans hebt om te ontspannen komt het er zegmaar uit. Ook nog iets heb je wel eens je ogen laten controleren? Misschien ontstaat het doordat je ogen achteruit zijn gegaan en je deze moet inspannen doordeweeks met bvb achter de computer zitten. Weet niet of je achter een computer werkt maar je houding kan die pijn veroorzaken. O en met je zo veel pijnstillers slikken dit is echt slecht voor je hoor moet je nu mee stoppen ten eerste werkt het dan niet meer en op de lange termijn kan dit flinke schade aan je lichaam veroorzaken!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeg maar ,je zegt in t weekend steeds zon hoofdpijn te hebben,is dat elk weekend of alleen tijdens je stopweek na de pil?

Want anders kan het gewoon zijn dat je iets langer uitslaapt dan normaal en je lichaam dat dus niet gewend is en dan kan je dus hoofdpijn krijgen,dus de gewenning van het vroege opstaan wordt doorbroken..

Ik heb altyd enorme hoofdpijn als ik ongesteld moet worden,soms tot migraine aan toe,ben dr achter dat dr nix aan te doen is bij mij helaas.

Al zoveel geprobeerd...

maar voor de buikpijn gebruik ik wel gewoon ubuprofen net als jij dus,slecht of niet,die helpen bij mij goed,en paracetamol werkt niet .

Mja zo heeft iedereen zn eigen ervaringen,bij de ene helpt dit de ander dat..... :107:

Hoi Vlinder,

Nee het is echt elk weekend niet alleen als ik stop met de pil! dus waarschijnlijk heeft het niks te maken met de pil of ongesteld zijn?

Ik denk dat het idd gewoon komt door een ander ritme in het weekend, maar goed is gewoon lastig allemaal!!!

Klinkt mischien raar .... maar drink je veel koffie ????(kan zijn dat ik er helemaal naast zit hoor )

Mn ex vriendje had dat namelijk die dronk doordeweeks veel koffie en in het weekend veel minder waardoor hij dus elk weekend barstende koppijn kreeg heel lastig maar bleek dat ie te veel cafeine nam doordeweeks en weekends dus pijn kreeg .

Nee dat niet, ik drink elke dag een bakje koffie in de ochtend dus daar kan het niet aan liggen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.