Ga naar inhoud

Hoofdpijn, door de pil.?


mii18

Aanbevolen berichten

Hello Ladies,

Ik heb altijd al veel hoofdpijn gehad, mn hele leven al..

Maar laatste jaar is het vooral in het weekend heftig!

Meestal heb ik toch wel zeker 1 dag of soms 2 dagen hoofdpijn, het verpest me hele humeur.

Het is echt van die hoofdpijn, daar word je mee wakker, en het bonkt de hele dag door.

Ik kan slikken wat ik wil maar niks helpt.. :( Heeeel af en toe werkt een pil wel eens, maar soms heb ik het tot ik weer naar bed ga nog steeds. Ik dacht eerst dat het kwam doordat ik langer uitsliep in het weekend, door misschien een verkeerde houding in bed?

Ik zorgde ervoor dat ik max. 9 uur sliep op een nacht, misschien sliep ik anders te vast?

Volgens mij onzin,want vanacht ging ik om half 2 naar bed, en werd om 7 uur al wakker met hoofdpijn.

Voel het dan ook in mijn nek..

Door de weeks heb ik ook wel eens hoofdpijn, maar dan anders, niet zulke zware hoofdpijn en gaat altijd weg als ik er iets tegen slik.

Ik ben het nu wel beu en wil er iets tegen doen, misschien naar de hoofdpijn kliniek?

Ik slik ook al een aantal jaar de pil( 10 ofzo) altijd dezelfde, en ik slik hem ook altijd door, omdat ik nou eenmaal een hekel heb aan ongesteld zijn!

Nu ging ik wat googlen op internet om te kijken of er meer vrouwen zijn die hoofdpijn hebben en dat het misschien iets met die pil te maken heeft. ja hoor internet staat er vol van..

Ook andere klachten zoals moe, lusteloosheid, en geen zin in sex.

Die klachten passen ook bij mij.

Zou het dan echt allemaal aan de pil liggen?

heeft iemand dit ook?

Volgens mij maakt een andere pil dan ook niet veel uit, elke pil heeft volgens mij die bijwerkingen,

maar goed wat dan? andere anti conceptie is er niet echt.............

Iemand ervaringen of tips?

Thanks alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

Had ook altijd last van de pil.... spiraaltje is anders misschien nog een optie? Daar schijn je weinig bijwerkingen van te hebben. Inbrengen is even niet zo leuk, maar blijft vervolgens wel 5 jaar zitten!

Zou in ieder geval eens stoppen met de pil om te zien of het dan weggaat?

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Had ook altijd last van de pil.... spiraaltje is anders misschien nog een optie? Daar schijn je weinig bijwerkingen van te hebben. Inbrengen is even niet zo leuk, maar blijft vervolgens wel 5 jaar zitten!

Zou in ieder geval eens stoppen met de pil om te zien of het dan weggaat?

xx BB

Oh, brrr ik heb net zitten lezen op internet, sommige vrouwen zijn er maanden ongesteld van, of doet het zo ontzettende pijn... :(

nee totaal NIKS voor mij !!!!! ik vind het fijn om controle te hebben wanneer ik ongesteld word en weet precies hoe lang ik het zalzijn..

Ja op zich kan ik wel even stoppen, maar ik weet niet zeker of het daar aan ligt..

en dan zouden we condooms moeten gebruiken en dat vind ik dan ook weer niks :P

lekker lastig ben ik hoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook altijd erg veel last van gehad. Na de geboorte van mijn zoontje niet meer aan de pil gegaan en heb bijna nooit meer hoofdpijn. Was daarvoor 15 jaar aan de pil en leek de laatste jaren wel erger te worden (de hoofdpijn), ik slikte ook altijd door. Was af en toe tegen migraine aan. Vriendinnetje van me gebruikt de nuva ring en zweert erbij....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dat je van de pil erg veel hoofdpijn kan hebben, mijn moeder had dit ook. Toen ze gestopt was ging het weg. Dus het lag duidelijk aan die pil, miss kan je een lichtere pil proberen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Naast de nuvaring heb je de prikpil, pleisters, implanon (dat staafje in je arm), diverse spiralen. Ik heb ze allemaal gehad. Ik heb ook diverse pillen gebruikt lichte tot vrij zware zoals Diana 35, maar had niet van allemaal hoofdpijn, maar dan kreeg ik wel een andere klacht zoals misselijkheid, laag libido of hartkloppingen, zwaar humeurig. Ik weet nog precies van wat ik iets kreeg. Kortom daarom hebben wij een zware keuze moeten maken......wie zou steriliseren hij of ik. Gelukkig hebben we 3 kinderen mogen krijgen, dus gelukkig geen voorbehoedsmiddelen meer. Wat een rotzooi allemaal. En het is zo heerlijk om jezelf zonder enige klachten te zijn.

Een andere pil zou wel kunnen helpen hoor. Geef het wel even de tijd, zodat je lichaam aan de overstap is gewend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klopt dat je van de pil erg veel hoofdpijn kan hebben, mijn moeder had dit ook. Toen ze gestopt was ging het weg. Dus het lag duidelijk aan die pil, miss kan je een lichtere pil proberen?

Hmm.. maar bij mij is het alleen in t weekend zo heftig? Dat is ook wel apart..

Als je een lichtere pil hebt, kun je dan nog wel doorslikken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand zei tegen me dat ik een soort buffer moest krijgen van paracetamol, elke dag 6 slikken..

dus ik ga donderdag en vrijdag proberen en dan kijken of ik in het weekend nog hoofdpijn heb.

Ik slik zelf altijd ibuprofen maar schijnt heel slecht te zijn!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij wel, ik denk dat dat met iedere pil kan, maar dat weet k niet zekee.. K zou zowiezo even langs de huisarts gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ook aan je pil liggen,veranderen van pil kan helpen,ik heb ook eens een andere pil moete nemen omdat de andere niet meer gemaakt werd en van die nieuwe werd ik misselijk en kreeg ik acne,weer veranderd en nu ist goed :) Ik had lowette en dan diane waarvan ik dus mottig werd en nu heb ik yasmine.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de prikpil, mirena spiraal en implanon werd ik overigens ook niet meer ongesteld. Wel kreeg ik de symptomen, zoals gerommel in m'n buik, chagrijnig, soms heftige hoofdpijn en vettere huid.

Van prikpil heel grumpy als hoofd probleem.

Bij de mirena (hormoon spiraal) heeeeeel erg veel hoofdpijn. Dit wil jij dus niet. En ontsteking pukkels in m'n hals en kaaklijn.

Implanon eigenlijk te kort gebruikt ( 2mnd) om een goede indicatie te kunnen geven, want toen wilde we graag nog een kindje. En toch stopte m'n menstruatie al na 1mnd.

Ik vond de nuvaring het fijnste, maar na 2ringen klaagde m'n vent, dat hij iets voelde en het niet prettig vond. Daar ging m'n eindelijke fijne voorbehoedmiddel. Het enige nadeel ervaarde ik....ik kreeg t wel erin, maar niet eruit. Daar had ik dus hulp bij nodig.

Kijk niet iedereen krijgt dezelfde klachten hè. Misschien doet die mirena het wel perfect bij jou? Probeer eens wat dingen uit. Er moet toch iets bij je passen? Ik hoop dat je snel van die vervelende hoofdpijn af komt. Succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

yasmine is een lichtere vorm van hetzelfde soort als diane. Je kunt gewoon overstappen van pil naar pil en elke pil kun je doorslikken, alleen is het normaal niet de bedoeling om dat steeds te doen... Misschien is de prikpil wel een alternatief voor je of idd de nuvaring. Maar hierboven staan al tal van tips. ga eens naar de huisarts en loop alle tips na... misschien dat hij/zij je meer kan vertellen erover?

xx bb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van de prikpil, mirena spiraal en implanon werd ik overigens ook niet meer ongesteld. Wel kreeg ik de symptomen, zoals gerommel in m'n buik, chagrijnig, soms heftige hoofdpijn en vettere huid.

Van prikpil heel grumpy als hoofd probleem.

Bij de mirena (hormoon spiraal) heeeeeel erg veel hoofdpijn. Dit wil jij dus niet. En ontsteking pukkels in m'n hals en kaaklijn.

Implanon eigenlijk te kort gebruikt ( 2mnd) om een goede indicatie te kunnen geven, want toen wilde we graag nog een kindje. En toch stopte m'n menstruatie al na 1mnd.

Ik vond de nuvaring het fijnste, maar na 2ringen klaagde m'n vent, dat hij iets voelde en het niet prettig vond. Daar ging m'n eindelijke fijne voorbehoedmiddel. Het enige nadeel ervaarde ik....ik kreeg t wel erin, maar niet eruit. Daar had ik dus hulp bij nodig.

Kijk niet iedereen krijgt dezelfde klachten hè. Misschien doet die mirena het wel perfect bij jou? Probeer eens wat dingen uit. Er moet toch iets bij je passen? Ik hoop dat je snel van die vervelende hoofdpijn af komt. Succes.

de nuvaring kan je bijvoorbeeld tijdens de sex uit doen, in de beschrijving staat ook dat je hem dacht ik 2a3 uur uit mag doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,ik neem de mini-pil cerazette nu een tijdje,word je ook niet meer ongesteld van en bevat geen oestrogeen.en je moet het elke dag nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

iemand zei tegen me dat ik een soort buffer moest krijgen van paracetamol, elke dag 6 slikken..

dus ik ga donderdag en vrijdag proberen en dan kijken of ik in het weekend nog hoofdpijn heb.

Ik slik zelf altijd ibuprofen maar schijnt heel slecht te zijn!!!!

Ik zat net te denken of je niet juist hoofdpijn krijgt door het slikken van pijnstillers. Heb ik namelijk zelf ervaren. Vroeger had ik ook heel vaak hoofdpijn, en in het begin ging het over met 1 pijnstiller, maar al snel haalden 2 pijnstillers niets meer uit en hoe meer ik pijnstillers nam, hoe frequenter ik hoofdpijn kreeg (echt wel migraine ondertussen). Ook wekelijks of meer. Dus ik ben volledig afgestapt van pijnstillers, nu heb ik nog maar eens in de 5 à 6 weken nog eens een migraineaanval en die zit ik dan uit, geen pijnstillers meer voor mij!!! Misschien heb je hier iets aan.

Liefs, :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo,ik neem de mini-pil cerazette nu een tijdje,word je ook niet meer ongesteld van en bevat geen oestrogeen.en je moet het elke dag nemen.

Is dat zo'n pil da je 't hele jaar door kan nemen? ik heb nu zo'n strip die ik 3 maanden achter elkaar inneem maar zelfs om de 3 maanden m'n regels krijgen vind ik nog teveel haha

Dacht dat zo'n pil hier in België nog op de markt moest komen dat ze dat enkel nog maar in engeland ergens hadden hebk eens gezien op tv.. :P Ben wel benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat zo'n pil da je 't hele jaar door kan nemen? ik heb nu zo'n strip die ik 3 maanden achter elkaar inneem maar zelfs om de 3 maanden m'n regels krijgen vind ik nog teveel haha

Dacht dat zo'n pil hier in België nog op de markt moest komen dat ze dat enkel nog maar in engeland ergens hadden hebk eens gezien op tv.. :P Ben wel benieuwd!

jawel! deze MOET je altijd doorslikken! 365 dagen door. het is een minipil die ze ook geven aan vrouwen die borstvoeding willen geven. de eerste maand werd ik een beetje ongesteld,dan de erop volgende maanden had ik alleen een beetje vlekjes,en erna is het gestopt! ben echt superblij, ben nu al maanden niet meer ongesteld geweest, heb al mijn tampons en maandverbanden de prullenbak ingegooid, weg met die rotzooi. haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik moest eerst naar de dokter voor controle,gewoon standaard dingen,een onderzoekje,een paar medische vragen en voila en daarna heb ik het voor het hele jaar gekregen. ik weet niet meer hoeveel,ik dacht rond de 100 euro,maar kan ook iets meer of minder zijn. het is alweer even geleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook iemand met veel hoofdpijn.

ik slik de pil 3 maanden door. Maar als ik mn stopweek heb, krijg is echt vresselijke hoofdpijn! Zodra ik stop met de pil begint de elende.

Heb jij dat ook? Ik slik hem juist door omdat ik anders te veel lichamelijk klachten heb tijdens de stopweek.

Helaas krijg ik nu regelmatig last van spatting, waarschijnlijk omdat ik niet lekker in mijn vel zit, ik ben er al voor bij de vrouwenarts geweest.

Ook bij mij helpt geen een pijnstiller, ik heb er 1 op recept gekregen die af en toe werkt.

Spiraaltje lijkt mij persoonlijk helemaal niks, het is niet zeker dat je dan niet meer ongesteld word, en mijn man heeft ervaring met vrouwe en spiraaltje en met de sex is het dus niet fijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.