Ga naar inhoud

Hoofdpijn, door de pil.?


mii18

Aanbevolen berichten

Ik heb ook ontzettende last van de pil en heb de afgelopen jaren flink gewisseld. Nu was ik het zo zat dat ik sinds januari helemaal gestopt ben ermee en mijn god wat voel ik me goed zeg! We gebruiken nu condooms en tja dat is misschien minder leuk maar ach ik ben toch meer van het voorspel ;) Geen hoofdpijn, depressie en moeheid meer geweldig! Van die spanningshoofdpijn; ik heb dat ook soms aan een kant hoor dat kan goed. Meestal met liggen wordt het erger en het is echt een vreselijke hoofdpijn. Je kan er spierverslappers voor slikken (geloof dat je dat gwn bij de drogist kan halen) en bijvoorbeeld je nek en bovenrug insmeren met tijgerbalsem zodat het ontspant. Bij mij doet het dan namelijk aan een kant pijn naast je slaap en dan trek het door naar achter. Dit komt echter uit een spier in je nek. Over dat alleen in het weekend pijn hebben kan heel goed dat je je heel de week strest en meestal juist als je de kans hebt om te ontspannen komt het er zegmaar uit. Ook nog iets heb je wel eens je ogen laten controleren? Misschien ontstaat het doordat je ogen achteruit zijn gegaan en je deze moet inspannen doordeweeks met bvb achter de computer zitten. Weet niet of je achter een computer werkt maar je houding kan die pijn veroorzaken. O en met je zo veel pijnstillers slikken dit is echt slecht voor je hoor moet je nu mee stoppen ten eerste werkt het dan niet meer en op de lange termijn kan dit flinke schade aan je lichaam veroorzaken!!

Wat je omschrijft inderdaad over je hoofdpijn klopt precies bij mij! ook aan een kant die pijn en dan bij mijn linkerslaap inderdaad !! Ik denk dat het door de week ook de stress is en die heb je dan ineens niet meer in het weekend..maar spierverslappers? is dat wel handig om die te gaan slikken? Zou dat echt helpen tegen die hoofdpijn? vind dat een beetje een eng idee. Ik zit idd hele dagen achter mn computer met een verkeerde houding uiteraard. ik probeer er op de letten maarja als je 8 uur per dag achter je pc zit is het lastig... mn ogen tja die zijn altijd al slecht ;) ik heb ook lenzen hiervoor maar ik denk niet dat mn hoofdpijn daar aan ligt want dan zou het door de weeks ook moeten zijn..

ik slik nu alleen paracetamol.. begin donderdag en vrijdag met slikken en heb nu al 2 weekenden geen hoofdpijn meer gehad? toch wel heeeel apart....

en fijn dat je nu je zo goed voelt zonder die pil :D ik denk ook wel dat het veel scheelt als je die niet meer slikt.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 57
  • Created
  • Laatste Reactie

Ja ik heb ook nog nooit spierverslappers genomen maar mijn hoofdpijn was zo erg dat ik braakneigingen kreeg en ontzetteMnd duizelig was dat een collega tegen mij zei van joh probeer dat eens! Zat net even te googelen maar blijkbaar bestaat er niet zoiets als "een spierverslapper" maar moet je aan bvb de diazepam ofzo om een effect te krijgen dat de spieren verslappen maar daar zou ik allemaal niet aan beginnen. Ben zelf al helemaal niet van de pilletjes (Hoewel ik bij de boobjob alleen maar paracetamol kreeg en toch wel graag wat sterkers wilde :P ) Met die paracetamol beginnen op donderdag en dan in het weekend geen pijn hebben is fijn dat het helpt maar je bestrijd alleen de klachten en niet de oorzaak.. Er zijn zo ontzettend veel soorten hoofdpijn en als je huisarts je niet verder kan helpen zou ik toch echt naar die hoodpijnkliniek gaan. Er zijn ook oefeningen voor en je kan die spier masseren (vriendlief even aankijken) en het helpt wel. Ik krijg er last van als ik verkeerd lees tijdens het studeren enzo en dan achter mn bureau op kantoor verergert het dan maar het komt bij mij echt door een verkeerde houding helaas..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb ook nog nooit spierverslappers genomen maar mijn hoofdpijn was zo erg dat ik braakneigingen kreeg en ontzetteMnd duizelig was dat een collega tegen mij zei van joh probeer dat eens! Zat net even te googelen maar blijkbaar bestaat er niet zoiets als "een spierverslapper" maar moet je aan bvb de diazepam ofzo om een effect te krijgen dat de spieren verslappen maar daar zou ik allemaal niet aan beginnen. Ben zelf al helemaal niet van de pilletjes (Hoewel ik bij de boobjob alleen maar paracetamol kreeg en toch wel graag wat sterkers wilde :P ) Met die paracetamol beginnen op donderdag en dan in het weekend geen pijn hebben is fijn dat het helpt maar je bestrijd alleen de klachten en niet de oorzaak.. Er zijn zo ontzettend veel soorten hoofdpijn en als je huisarts je niet verder kan helpen zou ik toch echt naar die hoodpijnkliniek gaan. Er zijn ook oefeningen voor en je kan die spier masseren (vriendlief even aankijken) en het helpt wel. Ik krijg er last van als ik verkeerd lees tijdens het studeren enzo en dan achter mn bureau op kantoor verergert het dan maar het komt bij mij echt door een verkeerde houding helaas..

hihi nee diazepam is wel wat zwaar.. ja het is wel zo wat je zegt maar goed ik heb nu weer het hele weekend geen hoofdpijn gehad en wat een verademing is dat ! Ik heb nu zoiets van ja als dat helpt dan blijf ik dat maar doen.. ik ben al naar de huisarts geweest en die schreef t af als spanningshoofdpijn maar echt veel kun je daar dus niet aan doen.. hoofdpijnkliniek krijg je helaas ook niet zomaar een verwijzing voor :( ik wilde daar wel graag heen eigenlijk!

ik denk toch dat het die verkeerde houding is door de weeks en in het weekend uit zich dat in hoofdpijn denk ik.. daar moet ik de komende tijd echt op gaan letten, ik ga nu ook naar de fysio daarvoor....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou dan wordt dat ook in t weekend de wekker zetten dan,lol.... :132:

ligt zkr niet aan de pil dan nee.

ja i know ik zorg er ook altijd voor dat ik max 9 uur slaap in het weekend, ga gewoon wat later naar bed zodat ik toch uit kan slapen en niet om 9 uur al naast me bed sta !

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

iemand nog enige idee hoe ik van me hoofdpijn af kom ??????

Ben er nu eigenlijk wel klaar mee!

Heb mn hele leven al last van hoofdpijn en ik wil er vanaf !!!!!

Vandaag ook, dan is het wat warmer... en wat krijg ik meteen??? hoofdpijn :(

Ik dacht altijd : ja daar moet je mee leren leven... maar ik wil dat niet..

Er moet toch iets aan te doen zijn?????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is voldoende gegist naar de oorzaak en oplossing.... Neem weer eens een bezoekje naar de huisarts en vraag naar een verwijzing voor de neuroloog. Wie weet volgt er na dat beleid een MRI, ct-scan of wat anders. Niet langer zo aankijken als t je zo hindert. Hun zijn toch daarvoor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog zo'n hoofdpijnster..

Ik heb de pil en spiraaltje gehad. Twee keer dwars door de pil zwanger geworden. De eerste keer op mn 18e en kwam er pas na 3.5 maand achter. Mijn prachtige zoon is daar het bewijs van. De tweede keer heb ik het verloren en toen meteen over gegaan op spiraal. Deze kon heel moeilijk geplaatst worden, moest er zelfs voor onder narcose. Voor het doel - niet zwanger worden - is het perfect, maar persoonlijk vind ik dat het niet heeft opgewogen tegen de klachten die ik ( en mijn partner ) er van hebben gehad. Voor mijn menstruatie altijd veel pijnen ( kleine scherpe pijntjes) gehad en mijn partner voelde het altijd zitten tijdens. Hij heeft er zelfs een paar maal wondjes aan overgehouden, echt niet leuk. Ik heb m een paar maanden geleden laten verwijderen en ben blij er van af te zijn. Het is wel een persoonlijke ervaring, staar je er ajb niet blind op

Voor mij heeft het geen verschil gemaakt in hoofdpijnen in ieder geval

Doktoren nemen hoodpijnen niet altijd even serieus, en het is ook zo moeilijk er de vinger op te leggen, pre menstruatie, stress, drukte ( of juist ontspanning na drukte!) veel achter de computer zitten? Bepaald eten, je ogen, een klein verschil in scherpte of stand van je ogen.. Allemaal dingen die er invloed op kunnen hebben, naast een echte neurologische oorzaak.

Dat je veel hoofdpijn hebt juist als je vrij bent ( als ik je goed heb begrepen) doet me zeker aan mn eigen hoofdpijnen denken

Voor mij was het een combinatie van ogen, ontspannen na stress/drukke werkweek en te veel naar mn beeldscherm staren. Ik ben IT-er en altijd bezig en aan het werk, dus moet leren er creatief mee om te gaan en ja, langzaam aan mn levensstijl er op aanpassen. Leren ontspannen op de juiste momenten bijvoorbeeld ( niets doen betekent niet altijd daad werkelijk ontspannen ;) )

Als ik jou was zou ik zeker naar een dokter gaan, maar ook proberen bij jezelf na te gaan welke andere dingen naast de pil dit zouden kunnen veroorzaken. Probeer een mogelijke oorzaak per oorzaak te bekijken, en te veranderen of langzaam weg te nemen. Klinkt makkelijker gezegd dan gedaan, en er gaat echt wel tijd in zitten, die zoektocht in jezelf, maar het is toch je eigen lijf, geest en gezondheid

ps. en zou het de pil zijn, waarom stop je er dan niet een tijdje mee? er zijn (tijdelijke) alternatieven voor pil/spiraal. Niet altijd even handig maar het is voor een goed doel :)

groetjes en succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.