Ga naar inhoud

Litteken/Incisie the hoog = meer druk op de wond = complicaties?


vivienne

Aanbevolen berichten

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie
Ik begrijp ook echt niet dat ik die bolling niet heb. Waar is die gebleven dan? Ik zou bijna gaan denken dat ik een verkeerde prothese gekregen heb. Ik kijk nergens meer van op..

Je bolling is weggezakt, omdat je prothese tever is doorgezakt en er geen duidelijk "stop" is waar je prothese op kan steunen. Stel je even voor dat je een prothese aan de bovenste rand vasthoud en laat bungelen..... dan wordt hij langer en dunner (platter). Als je hem vastpakt, en het onderste deel laat rusten op de tafel, dan is de prothese korter en voller (dikker).

Je prothese 'hangt nu uit' en daardoor is hij dunner waardoor je bolling bijna nihil is.

( dit is mijn redenering.. ;) )

Lijkt erop dat jouw prothese onder de borstplooi gezakt is, omdat deze waarschijnlijk niet goed vastgemaakt is toen je pc deze verlaagd heeft.... Ik denk niet dat het de bedoeling was dat je boob zo laag kwam en een borstplooi hoort vanaf het begin mooi een plooi te vormen en niet geleidelijk te lopen!!

Ik denk niet dat de borstplooi verlaagd is, maar enkel de spier of het spiervlies (de pocket) lager is ingesneden.

De 'oude snee in de spier/spiervlies' is natuurlijk nog niet hersteld, dus de prothese hangt maar losjes vast achter de spier.

Snappen jullie wat ik bedoel? Normaal zou de spier 80% van zijn 'draagkracht' kunnen gebruiken, en nu maar 60% omdat er gewoon nog een snee boven zit die niet dichtzit maar open staat en dus niet mee kan dragen.

Stel je een extra snee voor, over de volledige breedte van de spier die over je borst loopt, ter hoogte van het 2e blauwe puntje op het borstbeen.

Screen-shot-2011-02-17-at-01.23.37.png

Dit in combinatie met aangetast weefsel/huid n.a.v. de vorige complicaties wat ook gegarandeerd invloed heeft gehad op de huidkwaliteit en huidlagen is óók de draagkracht van de huid niet meer optimaal.

Ik denk dat deze 2 dingen samen er voor zorgen dat de prothese onder de bestaande borstplooi is gezakt.

Ook wil ik sowieso een heel duidelijk antwoord op mijn vraag waarom ik links geen borstplooi heb, want daar begrijp ik echt helemaal niks van en irriteer ik me MEGA aan.

Hij zei trouwens ook nog zoiets als dat het ook ongelijk is doordat het kapsel anders is? Ik begreep niet zo goed wat hij bedoelde en heb ook niet doorgevraagd omdat het per sms was. Kapsel ontstaat toch later pas?

Die borstplooi die weg is, komt denk ik in grove lijnen door wat ik hierboven heb proberen uit te leggen. Lijkt mij een logische verklaring tenminstte ;)

Dat kapsel : Als je goede borst ietsje meer kapsel heeft aangemaakt dan nodig is, dan krijg je een ronder bolletje. Dit extra kapsel is niet storend of pijnlijk maar zorgt wel voor een 'eigen' vorm.

Dit zou ervoor kunnen zorgen dat (ook al zou deze prothese perfecttttt symmetrisch geplaatst zijn) dat de vorm van deze borst zich natuurlijker vormt. Ietsje minder bol... en wat vlakker en natuurlijker.

. Ik ben sowieso erg benieuwd of jij denkt dat de prothese verzakt is of niet.

Ik denk in ieder geval van wel :(

Heeel herkenbaar detail is je tepel die omhoog komt bij een zakkende prothese.

Terwijl je zou denken "hey.. deze boob hangt lager, dus dan zakt de tepel mee" :17:

Maar zo werkt het dus niet, je tepel komt omhoog omdat je prothese er onderdoor gaat zakken :(

Ik ben geen chirurg, maar heb een beetje geprobeerd het ene gevolg met het andere te beredeneren en ik denk dat het best mogelijk is dat dit nu gebeurd is bij je.

Ik hoef niet te vertellen dat ik het wééér met verbazing en ontsteltenis heb gelezen.

Nog meer met verbazing over HOE SLECHT chirurgen je bij voorbaat niet vertellen dat de draagkracht van de huid onherstelbaar aangetast is en dat dit gewoon gevolgen heeft. Bij de ene meer als bij de ander.

In jou geval is de draagkracht van de spier ook nog eens verminderd door er een extra snee in te maken, en dan is 1 + 1 toch echt 2.

Overigens ga ik er wel vanuit dat het dual plane of achter de spier is geplaatst, anders heb ik een compleet lulkoekenverhaal hier opgehangen ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat je zegt klinkt allemaal heel erg logisch Piepke. Heel duidelijk beredeneerd. Dank je

Bij m'n eerste bv zijn de prothesen dual plane geplaatst, dus ik denk dat dat bij de laatste operatie ook het geval is geweest

Wat denk je dat de chirurg zou moeten doen om dit te corrigeren?

Is het volgens jou verstandig om een half jaar te wachten met de correctie? Zou het zo kunnen zijn dat hoe langer er gewacht wordt hoe groter de kans van slagen van een correctie is? Als er uberhaupt nog een kans van slagen is..

Toch zei Kruppa dat de prothese niet verzakt is. Het was direct na de operatie al zo. Dat zou betekenen dat hij de prothese op de hoogte geplaatst heeft waarop 'ie nu zit. Dat 'ie 3 tot 4 centimeter te laag zit is hem dan tijdens de operatie blijkbaar niet opgevallen. En toch zei hij tijdens de controle dat hij niet begrijpt wat er gebeurd is? Als het al zo was dan kan er toch niks meer gebeurd zijn??

Volgens mij zijn er hier maar twee opties: de prothese is verzakt of de prothese is te laag geplaatst. Volgens hem is de prothese niet verzakt, dus heeft hij 'm te laag geplaatst. Echter zegt hij niet dat hij de prothese te laag geplaatst heeft, maar zegt hij dat hij niet begrijpt wat er gebeurd is???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sja.. heeeeel moeilijk te zeggen zonder visueel beeld hoe het er nu uitziet ( ik weet het, die foto is een probleem nu :54: )

Maar als het eruit ziet zoals ik denk : Dan zou het in mijn ogen op te lossen zijn door een horizontaal litteken onder de borst waardoor er eventueel een reepje te dunne huid wordt weggesneden en je weer gezonde draagkrachtige huid overhoud.

Je borstspier zou gehecht moeten worden zodat de oude snee weer dichtzit ( dit zou feitelijk nu ook gebeurd moeten zijn, maar aangezien de chirurg 'out of the blue' reageert vermoed ik dat er niets extra's gehecht is.

Maar dat is allemaal giswerk. Je weet een stuk meer als hij de vraag beantwoord HOE hij de prothese lager heeft geplaatst. Heeft hij de borstplooi echt volledig verlaagd zoals BB hierboven schreef.

Of heeft hij alleen de pocket verder naar beneden gehaald.

Als hij alleen de pocket naar beneden heeft gehaald kun je hem vragen wat er met de oude incisie in de spier is gebeurd, is deze opnieuw gehecht? Of is er uberhaupt geen oude incisie en was de expander vóór de spier/spiervlies geplaatst.

Nu is je huid nog niet overdreven opgerekt door het 'uitzakken' van de prothese. In mijn ogen is een snelle hersteloperatie effectiever omdat het ze je huid dan niet terug hoeven corrigeren maar alleen de spier en de borstplooi opnieuw hoeven hechten (borstplooi inwendig vasthechten aan je ribbenkast) om de prothese omhoog te krijgen.

Maaaaar wederom allemaal giswerk.

*Is je huid uberhaupt aangetast en zwakker geworden?! Dan is het naar mijn idee slim om de zwakke huid er tussenuit te halen ófffff wat nog veel slimmer is, is om eventueel een stukje kunsthuid er inwendig in vast te hechten wat voor extra draagkracht zorgt. En je borstplooi vasthechten aan je borstbeen.

Kunsthuidje inwendig aan de huid :

rev_breast_bottoming_out.jpg

* Is je huid gezond en stevig genoeg, dan zou alleen de borstplooi opnieuw vast gezet hoeven worden.

Huid wegsnijden is eigenlijk geen optie, want dan is heel het effect weg van die expander. Je huid is juist opgerekt voor ruimte, en die extra ruimte zou je dan nu weer wegsnijden.

Ik denk niet dat hij de prothese direct te laag geplaatst heeft, hij is geen blinde vink lijkt me. Ik denk echt dat hij gewoon direct doorgezakt is vanaf het moment dat jij je in verticale positie hebt begeven maar dat hij op het moment van plaatsing wel op de juiste plek zat.

Het is gewoon heel simpel.. want hij zegt wel "de prothese is niet verzakt" maar als jou prothese 3-4 cm lager hangt dan je goede borst, dan kún je toch niet anders concluderen dan dat deze wél verzakt is?! :17:

De expander zat iets hoger dan je goede prothese he?

Feitelijk was dit alleen maar positief denk ik dan, en had de prothese ook op die hoogte gezet moeten worden. Hij moet namelijk nog in gaan dalen, om dan uitéindelijk pas op dezelfde hoogte uit te komen als je goede borst.

Als ze een prothese nu al plaatsen op dezelfde hoogte als de andere borst, dan eindig je straks alsnog met verschil als hij eenmaal ingedaald is.

Ik plaats eventjes 2 foto's van hoe ik vermoed hoe het er ongeveer uitziet.Ik verwijder deze vandeweek weer, omdat ik geen toestemming heb van die mensen om de foto's openbaar te plaatsen en ik geen idee heb of ik er problemen mee kan krijgen.

Ziet het er zo ongeveer uit?

*edit* ik wilde hier 2 foto's plaatsen, maar zoals ik al dacht heb ik daar geen toestemming voor en kán ik ze hier niet geplaatst krijen. Ik zal de link in een pb sturen.

Twee keer narcose in een korte tijd achter elkaar is nou eenmaal niet gezond, maargoed... Ik zeg : snel handelen is in dit geval beter om verdere verzakking en dunnere huid te voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De foto's die jij me stuurde Piepke komen erg overeen met hoe het er bij mij uitziet. Een paar cm hoogteverschil, geen zichtbare oude borstplooi en een tepel die te hoog staat. Bij mij zit het litteken hoger (en is veel breder), maar het litteken zat na m'n eerste bv al te hoog en op m'n borst in plaats van in de borstplooi (jaja, toen had ik een borstplooiii). Dat het litteken nu nog hoger zit kan door de expander komen of misschien ook door het verzakken van de prothese? Dat geldt ook voor de te hoge tepel, dus wellicht is mijn tepel te hoog door een combinatie van verzakte prothese en het verplaatsen van de huid door expander en misschien is dat niet meer helemaal te corrigeren. Verder heb ik ook nog het idee dat bij mij de linker prothese anders is geplaatst dan de rechter. Zeker weten doe ik het niet, maar die indruk heb ik gewoon. De keren dat van Onselen de prothese heeft geplaatst zag het er gewoon tip top uit. Maar goed, toen was er nog geen/weinig littekenweefsel weggesneden en dat was nog voordat ik de expander had.

Wat ik nog vergat te zeggen is dat de pc tijdens de laatste controle ook aangaf dat de huid aan de onderkant inmiddels dun is geworden. Hij voegde er nog aan toe dat dat bij m'n andere borst ook het geval is (terwijl daar maar 1 x geopereerd is?) en uit zijn mimiek maakte ik op dat dat allemaal vrij logisch en niet zo heel erg ernstig is. Ik moest toch even slikken..

Wat ik echt niet begrijp is dat als de prothese inderdaad verzakt is waarom hij dat dan niet gewoon zegt? Wat wint hij ermee?

De expander zat iets hoger dan m'n goede prothese ja. Het aftekenen in de ok ging redelijk gehaast naar mijn idee. Ik werd even half van de operatietafel getrokken (met beleid hoor hihi) en ik zat dus op de operatietafel toen hij aftekende. Misschien zat ik niet eens recht? Het was mega koud in de ok dus echt ontspannen zal ik er niet bij gezeten hebben.. Met het plaatsen van de expander werd ik afgetekend terwijl ik op de operatietafel lag. Dat het misschien helemaal geen kwaad had gekund als de linker prothese iets hoger geplaatst zou zijn had ik me ook al bedacht ja. Nu die te laag zit denk ik dat die met het indalen alleen nog maar lager komt te zitten? Het ziet er nu al niet uit, maar dan dus helemaalniet meer..

Teveel narcoses in een korte tijd is ook wel iets waar ik me zorgen over maak. Ik ben in 1,5 jr tijd 7 keer onder narcose geweest., Zes keer voor die borst en nog één keer voor een andere operatie. Wellicht is dat ook een reden voor hem om te wachten met een correctie. Eind februari krijg ik een hele andere operatie, een zware met een veel langere narcose, en hij is daarvan op de hoogte. Misschien speelt dat ook mee.

Ik denk dat ik van de week toch maar aan de foto moet.. Jullie kunnen er vast meer over zeggen aan de hand van een foto. Ook ben ik van plan om begin januari toch weer contact op te nemen met Kruppa, omdat ik gewoon meer duidelijkheid wil van hem en ook omdat ik me afvraag wachten met corrigeren niet juist negatief kan uitpakken. Om daar achter te komen moet ik toch echt eerst van hem horen hoe het nou precies zit. Duidelijkheid krijgen van Kruppa vind ik best een uitdaging en ik denk dat ik het dit keer maar eens per e-mail probeer. Dan kan ik in ieder geval alle vragen stellen die ik heb en hoef ik niet op te hangen of weg te gaan met de gedachte 'nu heb ik nog niet alle vragen gesteld die ik heb en weet ik eigenlijk nog niks..'. Ja, ik denk dat ik het maar eens per e-mail probeer. Die cc ik dan aan van Onselen zodat ook hij de foto kan zien en weet wat er speelt. Dan heb ik meteen een soort van second opinion, als hij zich er tenminste mee wil 'bemoeien'. Hij heeft me de eerste keren geopereerd en me doorverwezen naar Kruppa, dus ik vind dat hij best zijn mening kan geven. Ook kan ik me niet aan de indruk ontrekken dat het beter zou zijn als van Onselen de volgende correctie zou doen, maar misschien is dat een lastig verhaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ben vandaag bij ACCZ bij van Onselen geweest. Ik kon maar geen vrede krijgen met Kruppa's 'ik weet niet wat er gebeurd is'. Gelukkig ben ik van de afspraak van vandaag wel iets wijzer geworden. Volgens van Onselen is de prothese wel degelijk verzakt. Daar was eigenlijk ook geen twijfel over mogelijk, maar Kruppa zei dat het niet zo was..

De prothese is verzakt als gevolg van de expander die ik gehad heb. Zo'n expander rekt de huid op, maar natuurlijk niet overal exact zo veel of zo weinig als je zou willen. De expander heeft de huid bij m'n borstplooi dus ook te los gemaakt waardoor de prothese onder de borstplooi door heeft kunnen zakken. Het klinkt allemaal vrij logisch. Wat ik wel raar vind is dat ik daar niks van gevoeld of van gemerkt heb. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat het gebeurd is nadat ik uit de narcose ben bijgekomen. Misschien is het gebeurd tijdens het omdoen van de tubigrip in de ok.

Wat van Onselen ook nog zei is dat dit niet te voorkomen was en dat het niet 'in 1 keer' goed had kunnen gaan. Als zij dat al wisten waarom wist ik dat dan niet?? Hij zei dat ze me niet van tevoren al met die ballast wilden opzadelen. Ik weet niet zo heel erg goed wat ik daarvan moet vinden. Ik heb nu toch WEER een behoorlijke klap of domper of hoe je het wil noemen gehad. En als dit al voorspeld was, waarom is m'n borstplooi dan niet meteen aan m'n ribbenkast vastgehecht?? Dan had de prothese niet kunnen verzakken en was het toch wel 'in 1 keer' goed gegaan? Maar goed, zo'n vraag schiet je natuurlijk pas te binnen als je allang weer thuis bent..

De volgende operatie wordt door van Onselen gedaan. Ik hoefde er niet eens om te vragen.. Het moet nu eerst verder genezen en de huid moet zich settelen. Over een maand of 4 maak ik weer een afspraak voor een consult.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat van Onselen ook nog zei is dat dit niet te voorkomen was en dat het niet 'in 1 keer' goed had kunnen gaan.

Nou... :unsure: over bullshit gesproken!!! Belachelijk!

Als zij dat al wisten waarom wist ik dat dan niet?? Hij zei dat ze me niet van tevoren al met die ballast wilden opzadelen. Ik weet niet zo heel erg goed wat ik daarvan moet vinden. Ik heb nu toch WEER een behoorlijke klap of domper of hoe je het wil noemen gehad. En als dit al voorspeld was, waarom is m'n borstplooi dan niet meteen aan m'n ribbenkast vastgehecht?? Dan had de prothese niet kunnen verzakken en was het toch wel 'in 1 keer' goed gegaan? Maar goed, zo'n vraag schiet je natuurlijk pas te binnen als je allang weer thuis bent..

Dat snap ik dus ook niet..... Er wordt toch heel vaak meteen een borstplooi 'gecreeert'? Hm.. raar verhaal (en niet omdat van Onselen het zegt hoor, want vindt het super dat hij naar je wilde kijken ipv Kruppa! )

Wat ontzettend balen he!! En dan zo een vreemd antwoord krijgen. Echt een beetje een 'paai'-antwoord, vind ik....

Misschien dat je het hem wel volgende keer nog eens kunt vragen....

(ik denk stiekem zelfs dat het op een second opinion bij een totaal andere arts bevestigd zou worden dat het bullshit is, maar dan ben je weer bezig met boksen en kan me voorstellen dat je daar nu echt geen zin meer in hebt... )

De volgende operatie wordt door van Onselen gedaan. Ik hoefde er niet eens om te vragen.. Het moet nu eerst verder genezen en de huid moet zich settelen. Over een maand of 4 maak ik weer een afspraak voor een consult.

Hm.. dus nog zeker 4 maanden wachten voor je weer meer weet... shit zeg :(

Heel veel sterkte!!

Maar het moet gewoon helemaal goed gaan komen nu, dus in de zomer heb jij ook eindelijk weer twee mooie boobs (positive thinking :) )

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.