Ga naar inhoud

Litteken/Incisie the hoog = meer druk op de wond = complicaties?


vivienne

Aanbevolen berichten

@Piepke: ik vroeg vanmiddag aan m'n chirurg of het een optie was om kleinere prothesen te proberen en toen zei hij dat m'n goeie borst zou gaan hangen als daar minder cc in gaat (hij hang nu alles behalve.......). Toen moest ik later aan jou denken en die keuze die je moet maken en vroeg ik me af of het gaan hangen voor jou ook een reden is om toch voor de grotere maat te gaan? Hij zei ook nog dat hij deze maat mooi vond bij mij en daar ben ik het volkomen mee eens.

uhm... ik volg het even niet hahahaha ;)

Jou goede borst zal gaan hangen als hij een kleinere prothese plaatst? Ok.. dat begrijp ik want dan zit die losser in je vel natuurlijk.

En bedoel je dat mn ene borst met 600 meer hangt, en of ik daarom weer terug wil naar 900 zodat hij minder hangt?

Sja.... even denken. Nee.... dat is niet de reden denk ik, tenminstte... ik stoor me er niet zozeer aan want hij hangt idd iets meer, maar nog steeds geen 'huid op huid' zeg maar. Dus hij hangt niet dusdanig dat de borst op mn ribbenkast hangt zeg maar.

Het gaat me echt om de bolling bovenin. Ik heb nu een megabolling (lijkt eigenlijk of mn goede borst nog in moet dalen ;) ) en dat heb ik bij mn slechte borst niet. Ik mis dus voornamelijk de 'zichtbare' bolling van het extra hoge profiel.

Als Plovier direct een 600cc extra high profile had geplaatst, dan had ik denk ik niet weer opnieuw aan de rompslomp begonnen ;)

Ik denk dat hij een low profile heeft geplaatst omdat die kwa breedte overeenkomt met wat ik nu heb, een 600 high profiel is gelijk weer een stuk smaller.

Fijn dat je hechtingen ook verwijderd zijn!! Hoef je niet wéér op en neer ;) En die bh's dat scheelt toch iets he kwa aanzicht Het is maar dat je niet 'plat en bol' rondloopt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 58
  • Created
  • Laatste Reactie

hoi,

ik heb gisteren een serieuse tegenslag gehad. ik zit echt in de put nu. ik had toch met de kliniek gebeld omdat ik een nepborst had meegekregen als opvulling voor mijn bh die eigelijk een maatje te groot was. en mocht langs komen om een kleinere op te halen.

dus ik gisteren naar genk, kwam ik in de kliniek aan en legde het uit aan de secretaresse ,gaf de prothese en zei ging om een kleinere.

nu bleek dat het lieve verpleegstertje die toen de prothese had gegeven aan me een verkeerde had gegeven . degene die ik had meegekregen waren hele dure en mochten niet meegegeven worden. die zat perfect alleen ietske te groot.

Nu kreeg ik een echte ronde mee die heel zwaar weegt en totaal niet past in een bh. ze ligt gewoon in de schuif nu

ik had speciaal een post opp. bh gekocht die ik nu kan weggooien . ik mocht die andere nimmer terug mee nemen en ze gingen degene aanspreken die mij ze had meegegeven. ik was juist een beetje positiever aan het worden en nu gaat het weer slecht. had ikmaar content geweest.

wat heb jij viviene gekregen in de kliniek? en wat zijn prothese bh's? is dat ook een gewone bh met zakjes is of is daar een borst bij

ik heb schoudervullingen gekocht maar trekt op niks ik zou wel kunnen schreeuwen .ik ga morgen ook terug werken maar zie het helemaal niet zitten met 1 borst, ben nu juist 2 dagen helemaal rookvrij maar met die problemen weeral pfff

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei.. Erg vervelend voor je goas. Ik kan me voorstellen dat je erdoor in de put zit, maar het is een probleem dat denk ik wel op te lossen is dus laat je er niet klein door krijgen!

Ik heb na de eerste explantatie gewoon letterlijk de prothese meegekregen die daarvoor nog in m'n lichaam zat. Het idee is een beetje raar, maar het werkt goed want het is gewoon dezelfde prothese als de andere kant. Alhoewel.... ik moet eigenlijk zeggen het werkTE goed want na de laatste explantatie werkt het niet zo goed meer. Het is nu anders gehecht ofzo waardoor m'n borst een stuk meer naar voren komt zeg maar, en dat in combinatie met de losse prothese maakt dat m'n linkerborst een stuk groter oogt dan de rechter. Het meisje in de winkel waar ik de prothese bhs kocht zei al dat ik een deelprothese nodig heb. Ik dacht ja hoor, ook dat nog.. Ik zei het gisteren tegen m'n chirurg en hij zei dat de borst nog in volume kan afnemen naarmate het geneest. De vorige keer heb ik daar niks van gemerkt.. Maar ach, we zullen het wel zien he. Anders maar 2 ongelijke borsten hoor. Zo'n deelprothese zal wel op maat gemaakt moeten worden en kost natuurlijk ook weer een fortuin.. Of anders hak ik gewoon een stuk uit de onderkant van de prothese haha.

Ik vind het erg vreemd dat je een ronde prothese meekrijgt als je aan de andere kant geen ronde hebt.. Ik denk dat wij in onze situatie gewoon heel erg afhankelijk zijn van de support van de kliniek. Ze zijn in principe niks verplicht. Als ik jou was zou ik in ieder geval m'n mening geven aan ze en dan is het aan hun of ze er nog iets mee doen of niet. Als je echt baalt van die ronde prothese en je de komende maanden symmetrisch door wil komen EN je het geld ervoor hebt dan zou ik gewoon zelf een prothese plus bh kopen. Ik zou dat dan absoluut niet via internet doen, maar echt gaan passen. Schoudervulling lijkt me niks, dan ben je iedere dag aan het passen en meten etc..

Een prothese bh is een bh waar een soort dubbele laag in zit met een gat erin waar je de prothese ik kan doen. Het zit prettiger en het verschuift minder en het is gemakkelijker met aankleden. En voor mij het belangrijkste: je hebt geen inkijk, dus er steekt geen stuk silicoon uit je bh..

Mijn prothese is trouwens ook zwaar hoor. Het gekke is dat je dat veel meer merkt als ie op je huid zit dan wanneer ie onder je huid zit. Ik zou je ook echt aanraden om een prothese bh te kopen want als je die prothese los op je huid moet dragen dan gaat het zweten en stinken en verschuiven en bij mij raakte mn huid erdoor geirriteerd. Ik had daar met m'n kliniekbh in de winter al last van, dus laat staan in de zomer. Met zo'n prothese bh zit er stof tussen de prothese en de huid dus dat is prettiger (maar nog steeds verre van ideaal..),

Sterkte meid. Ik hoop dat je het op kan lossen. En probeer niet te roken aub! Het zou zo zonde zijn nu.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 9 months later...

Inmiddels ben ik alweer twee keer geopereerd, in het olvg in Amsterdam. Een paar maanden geleden voor het plaatsen van de tissue expander. Na een paar weken herstellen daarvan is de chirurg begonnen met het vullen van de expander, dus ben ik een keer of 6 naar Amsterdam geweest voor de saline injecties. Niet fijn.. Hij heeft gevuld tot 500 cc om wat speelruimte te creëren (m'n andere is 460 cc). Met 500 cc stond ik behoorlijk op klappen, maar het ging goed. Afgelopen woensdag werd ik weer geopereerd: de expander werd vervangen voor de prothese. Ik zou eigenlijk de week ervoor al geopereerd worden maar vlak voordat het infuus werd ingebracht kwam de chirurg binnen om te zeggen dat de prothese niet binnen was gekomen en de operatie niet door kon gaan.. Woensdag was de prothese er gelukkig wel..

Voor de operatie constateerde de chirurg dat de expander iets te hoog was geplaatst en de prothese zou dus iets lager moeten komen. Hij zal het wel weten he.. Na m'n operatie heb ik een tubigrip om gekregen, zo'n klitteband verband.. M'n chirurg zei dat ik later het beste ook nog een bh eronder kon gaan dragen. Gisterenavond vond ik dat het tijd was om de tubigrip even af te doen en de bh aan te trekken.

Toen ik de tubigrip af deed wist ik niet wat ik zag..M'n borsten zijn echt helemaal ongelijk.

  • De geopereerde borst zit een stuk lager dan m'n andere (de expander zat te hoog en nu zit de prothese dus te laag..). M'n bh zit gewoon scheef..
  • De bolling die ik heb bij het decollete bij m'n andere borst die heb ik bij m'n geopereerde borst totaal niet. Het is daar gewoon bijna plat. Ik heb dus een half decollete..
  • De tepel van m'n geopereerde borst staat opeens heel raar vergeleken met m'n andere tepel/borst.
  • Onder m'n geopereerde borst heb ik niet zo'n gedefinieerde borstplooi zoals onder m'n andere borst. Het volume neemt zeg maar geleidelijk aan toe, maar er is helemaal geen plooi. Ik kan me niet herinneren of ik die plooi na m'n eerste bv op m'n andere borst direct al had of dat die later is ontstaan met het indalen van de prothese, dus geen idee of dat nog verandert.
  • Het litteken zit op de borst en niet in de plooi (maar dit had ik wel verwacht omdat het litteken altijd al te hoog zat)

Het ziet er gewoon niet uit.. De hele vorm is ook raar en m'n geopereerde borst is ook (nog?) platter dan de andere. Theoretisch is het niet mogelijk (2 x 460cc) maar toch is het zo. Na de operatie vroeg ik nog aan de chirurg of de operatie goed was verlopen en hij zei ja hoor het is goed verlopen. Geen woord over ongelijkheid of wat dan ook. Hij heeft me er ook nooit voor gewaarschuwd. Vanochtend smste ik hem en was zijn reactie 'het is inderdaad ongelijk, wellicht kan het later gecorrigeerd worden'. Waarom heeft hij me dat dan niet na de operatie gezegd? Je schrikt je gewoon een ongeluk als je het zelf ontdekt. Enige a-symmetrie had ik wel ingecalculeerd na de operaties die ik al heb gehad, maar ik had niet verwacht dat het er nu erger uit zou zien dan toen ik de expander nog had. Dat vind ik dus echt bizar. Het zag er met de expander erin gewoon een heel stuk beter uit! M'n tepel stond toen normaal en het klopte allemaal gewoon meer. Nu is het geheel gewoon een heel raar gezicht.

Ik weet dat borsten nog kunnen veranderen na een operatie, maar ik zie echt niet in hoe een prothese omhoog kan kruipen of dat ik opeens die bolling bij m'n decollete krijg. Ik heb al gezegd tegen m'n chirurg dat als het zo blijft dat ik absoluut niet gelukkig ben. Omdat ik de sportbh draag zie ik nu alleen m'n halve decollete en alleen daaraan erger ik me al groen geel en blauw. Ik begrijp ook echt niet dat ik die bolling niet heb. Waar is die gebleven dan? Ik zou bijna gaan denken dat ik een verkeerde prothese gekregen heb. Ik kijk nergens meer van op..

Er zit waarschijnlijk niks anders op dan eerst maar herstellen en dan later kijken of er een correctie mogelijk is en zinvol is. Dat wordt dus weeeer een operatie. Houdt het dan nooit op? Het is trouwens best vervelend om te moeten herstellen van een operatie als je al weet dat je niet tevreden bent met het resultaat ervan. Ik heb continu zo'n gevoel van waarom zou ik rustig aan doen of voorzichtig doen? Maar goed, ik doe dat toch maar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vivienne... OMG!!!

Dat is wel echt ontzettend rot zeg (en dat is nog zwak uitgedrukt) :wacko:

Lijkt erop dat jouw prothese onder de borstplooi gezakt is, omdat deze waarschijnlijk niet goed vastgemaakt is toen je pc deze verlaagd heeft.... Ik denk niet dat het de bedoeling was dat je boob zo laag kwam en een borstplooi hoort vanaf het begin mooi een plooi te vormen en niet geleidelijk te lopen!!

Denk dat je er maandag even voor moet bellen, want als ik je verhaal goed lees, dan komt dit niet vanzelf goed (hoe rot ik dit ook voor je vind.....)

Wacht niet te lang af, maar onderneem meteen actie!

En stel dat je opnieuw onder het mes moet, neem dan je sportbh mee voor direct na de operatie. Dan kan hij meteen aan! Niet dat dit alle ellende had kunnen voorkomen, maar stevigheid helpt wel!

Zorg dat je pc dit gaat oplossen.

Heel veel succes!!

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi bb. Ik denk idd ook niet dat dit vanzelf goed komt. Ik heb woensdag controle bij een andere pc (eigen pc is op vakantie, the story of my life) en de week erna heb ik controle bij m'n eigen pc. Ik denk dat hij toch eerst wil dat het herstelt voordat hij gaat corrigeren (dat maakte ik op uit zijn woorden, het is nog kort na de operatie, eerst herstellen dan evt. corrigeren, etc.) dus echt haast heeft het niet denk ik. Misschien stuur ik hem morgen nog een sms om te vragen of het mogelijk is dat de prothese onder de borstplooi gezakt is. Het zou zomaar kunnen he.. En als dat het geval is weet ik niet of het kwaad kan om te lang te wachten met corrigeren?

Ik had die bh gewoon in m'n tas zitten woensdag dus hij had hem direcht na de operatie bij me aan kunnen doen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm... iedere pc heeft zijn eigen methode na de operatie... En ja... sommigen doen het met tape, anderen met verband.... Ik ben zelf fan van een bh haha.

Ben benieuwd wat hij ervan gaat zeggen... Hoe en wat wanneer hij kan corrigeren, is geheel afhankelijk van de werkwijze van de pc. Er zijn er die zouden het meteen doen, ,maar er zijn er ook bij die eerst willen laten herstellen... In dit geval zou ik echter pleiten voor direct corrigeren, omdat het waarschijnlijk (zoals ik het zie) niet vanzelf goed komt en waarom dan twee keer een herstelperiode als het ook in 1 keer kan... :unsure:

Of daar ruimte voor is in een ziekenhuis weet ik niet.... Die zitten toch meer met overbezette operatiekamers he...

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik ben ook benieuwd wat hij gaat zeggen bb. Ik denk dat ik van de inval-pc aanstaande woensdag niet heel veel te horen zal krijgen. Het is toch iets waar m'n eigen chirurg naar moet kijken. Hij opereert de rest van het jaar niet meer in het olvg als ik het goed begreep dus een eventuele correctie zal denk ik niet eerder dan in januari gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thnks en ja dat hoop ik ook want ik heb sinds m'n oorspronkelijke bv vorig jaar juli nog geen dag kunnen genieten. Ik heb nog nooit een normale bh kunnen dragen, alleen maar kliniek bh's en prothese bh's.. en sjaaltjes.. Ik ben zo langzamerhand wel toe aan genieten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend ben ik voor controle geweest in het OLVG. Bij een invaller. Ik viel meteen met de deur in huis en zei hem wat ik allemaal niet vind kloppen aan m'n borst(en). Ik kleedde me uit zodat hij het kon zien en hij zei dat hij het volledig met me eens was. Met andere woorden het ziet er niet uit.. Hij zei dat de prothese duidelijk te laag zit. Daardoor mis ik volume aan de bovenkant (half decollete). M'n tepel staat raar. Schele tieten...Ik vroeg hem waarom ik onder m'n geopereerde borst geen borstplooi heb maar dat kon hij me niet vertellen. Ik kan het het beste maar met m'n eigen chirurg overleggen zei hij. Ja, dat zal ik zeker doen.

Ik zie dr. Kruppa aanstaande maandag. In het OLVG werkt hij de rest van de maand niet dus ik moet naar ACCZ in Zeist waar hij ook werkt. Ik hoopte dat dr. van Onselen er dan ook zou zijn zodat hij er ook even naar kon kijken, maar helaas. Dr. van Onselen heeft me namelijk de eerste keren geopereerd. Toen zag het er wel steeds prachtig uit, maar ging het met de wondgenezing niet goed en nu dus net andersom.. De pleisters/strips/whatever en de knoopjes zijn vanochtend verwijderd. Eerst maar eens afwachten wat dr. Kruppa me maandag gaat vertellen. Per sms heeft hij me laten weten dat hij z'n best gedaan heeft om het zo symmetrisch mogelijk te maken. Dat is wat mij betreft totaal niet gelukt. Ik zou met deze borsten niet eens een bikini aan durven trekken.

Ik begrijp nog steeds niet dat dr. Kruppa me na de operatie niet voorbereid heeft op 'enige a-symmetrie'.. Ook tijdens de vele afspraken gedurende de 'expander-fase' is er geen woord over mogelijke ongelijkheden gesproken. Ik vind dat echt niet kunnen. Ik was al die tijd in de veronderstelling dat ik me alleen maar zorgen hoefde te maken over de wondgenezing en dat (inmiddels) enorme litteken midden op m'n borst, maar nu heb ik er dus nog een aantal problemen bij. Enige a-symmetrie had ik wel verwacht, maar dit, nee..

Het is dat ik weet dat ik aan beide kanten dezelfde prothese heb, want anders zou ik dat niet eens geloven. Er was op een gegeven moment nog sprake van dat ik misschien een ander merk prothese zou krijgen, omdat het ziekenhuis normaliter alleen het merk prothese mag gebruiken waar ze altijd mee werken. Ik zei hem toen dat ik perse hetzelfde merk prothese als rechts wilde omdat ik geen ONGELIJKE BORSTEN wilde.. Had hij me toen niet kunnen zeggen dat het sowieso ongelijk zou worden? Maakt niet zoveel uit wat je erin propt, haha. In ieder geval heeft het ziekenhuis toen een uitzondering gemaakt en de Cereform prothese voor me besteld. Vlak voor de narcose schrok ik me trouwens nog rot omdat ik op de doos waar de prothese in zat geen Cereform zag staan maar Cere-en-nog-iets.. Ik dacht het zal toch wel de goede prothese zijn!?! En toen was ik onder zeil.. Een paar dagen geleden ontving ik per post het certificaat van de prothese en merk/cc/profile kwamen allemaal overeen met m'n andere certificaat, dus het zouden dezelfde prothesen moeten zijn.. Zagen ze er nou ook maar hetzelfde uit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff, wat een verhaal meid... Gelukkig heb je wel vandaag een soort second opinion gehad en ben je bevestigd in wat je al wist. Kruppa mag maandag goed zijn best doen, om zich hieruit te lullen, maar accepteer niet dat het zo blijft, want ik geloof niet dat het zo ongelijk hoeft te zijn!!

Met je expander zag het toch ook niet zo ongelijk uit?

Dat is misschien wel iets dat je hem kunt zeggen, want het was: expander eruit en op die plek prothese erin... Geen probleem zou je denken toch? (als ik me niet vergis :) )

Succes!!

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja klopt bb met de expander er nog in zag het er helemaal niet zo ongelijk uit als nu. Ik had liever de expander gehouden haha. Kan natuurlijk niet he.. Zo'n volle expander voelt ook zo hard als een hockeybal dus lekker en comfortabel is anders.. Het enige zichtbaar storende aan de expander was dat deze iets te hoog geplaatst was.. De prothese nu te laag..Je verzint het niet. Plus de andere problemen nog.

Ik ga absoluut niet accepteren dat het zo blijft en dat weet hij al ;) De vraag is natuurlijk in hoeverre er gecorrigeerd kan worden. Ik hou ook in m'n achterhoofd dat hij misschien gaat zeggen dat hij het de eerste maanden of het eerste half jaar niet kan opereren (hoe vaak heb ik dat eerder gehoord?). Die invaller van vanochtend zei ook al dat ik daar rekening mee moet houden.

Helemaal symmetrisch zal het nooit worden, maar de prothese op de juiste plek plaatsen lijkt me wel het minste dat hij kan doen. Ook wil ik sowieso een heel duidelijk antwoord op mijn vraag waarom ik links geen borstplooi heb, want daar begrijp ik echt helemaal niks van en irriteer ik me MEGA aan. Maandag weet ik hopelijk meer.

Hij zei trouwens ook nog zoiets als dat het ook ongelijk is doordat het kapsel anders is? Ik begreep niet zo goed wat hij bedoelde en heb ook niet doorgevraagd omdat het per sms was. Kapsel ontstaat toch later pas? Ik neem aan dat hij het kapsel van de expander verwijderd heeft en dat er nu rond de prothese nieuw kapsel ontstaat, maar is kapsel dan erg bepalend voor hoe een borst eruit ziet qua vorm en alles?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je verhalen even gelezen,maar wat een toestand zeg. Verschrikkelijk.

Ik hoop echt voor je dat het goed komt dit wens je niemand toe.

Je zit er ook al zolang mee....

Vind het heel gek dat ze nu zo ongelijk zitten. Hopelijk kunnen ze dit weer herstellen

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga absoluut niet accepteren dat het zo blijft en dat weet hij al ;) De vraag is natuurlijk in hoeverre er gecorrigeerd kan worden. Ik hou ook in m'n achterhoofd dat hij misschien gaat zeggen dat hij het de eerste maanden of het eerste half jaar niet kan opereren (hoe vaak heb ik dat eerder gehoord?). Die invaller van vanochtend zei ook al dat ik daar rekening mee moet houden.

Ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de uitleg waarom hij NU niet weer kan opereren.... Er schijnen in NL artsen te zijn, die zeggen dat je liefst niet binnen een half jaar weer operereert, echter kunnen zij meestal geen duidelijke reden geven (buiten dat vaak narcose achter elkaar wat vergeetachtigheid, tijdelijk, kan veroorzaken)

In belgie zijn ze meestal wel bereid sneller te opereren.. Misschien iets wat je kunt vragen...

Hij zei trouwens ook nog zoiets als dat het ook ongelijk is doordat het kapsel anders is? Ik begreep niet zo goed wat hij bedoelde en heb ook niet doorgevraagd omdat het per sms was. Kapsel ontstaat toch later pas? Ik neem aan dat hij het kapsel van de expander verwijderd heeft en dat er nu rond de prothese nieuw kapsel ontstaat, maar is kapsel dan erg bepalend voor hoe een borst eruit ziet qua vorm en alles?

Hm.. Snap ik ook niet.. Je zou denken idd, dat hij het oude kapsel weg gehaald heeft en dat er nu nieuw kapsel gemaakt wordt... Dat het kapsel nog niet even dik is, zowel rechts als links, heeft volgens mij niks te maken met de vorm van de borst en met het niet op zn plaats zitten van de prothese!!

Laat je niks wijs maken, vraag door tot op het bot.. Hij moet je uitleg kunnen geven aan de hand van beeldmateriaal over wat hij bedoelt!

Ik ben heeeeeeel benieuwd!!

Heel veel succes maandag!!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou wel nieuwsgierig zijn naar de uitleg waarom hij NU niet weer kan opereren.... Er schijnen in NL artsen te zijn, die zeggen dat je liefst niet binnen een half jaar weer operereert, echter kunnen zij meestal geen duidelijke reden geven (buiten dat vaak narcose achter elkaar wat vergeetachtigheid, tijdelijk, kan veroorzaken)

In belgie zijn ze meestal wel bereid sneller te opereren.. Misschien iets wat je kunt vragen...

Ja dat en als er een ontsteking is kan ik me er ook wel iets bij voorstellen dat het verstandig kan zijn een half jaar te wachten met opereren. Volgens mijn chirurg was er bij mij geen sprake van een ontsteking en toch moest ik twee x een half jaar wachten voordat ik weer geopereerd kon worden. Het litteken moet goed soepel worden zei hij steeds.

Hm.. Snap ik ook niet.. Je zou denken idd, dat hij het oude kapsel weg gehaald heeft en dat er nu nieuw kapsel gemaakt wordt... Dat het kapsel nog niet even dik is, zowel rechts als links, heeft volgens mij niks te maken met de vorm van de borst en met het niet op zn plaats zitten van de prothese!!

Laat je niks wijs maken, vraag door tot op het bot.. Hij moet je uitleg kunnen geven aan de hand van beeldmateriaal over wat hij bedoelt!

Ja dat idee heb ik ook dat ongelijkheden niet door het kapsel veroorzaakt kunnen worden. Anders had het er bij m'n tweede en derde operatie ook ongelijk uit moeten zien.. En dat was absoluut niet het geval. Dat was door van Onselen. Ik heb ook het idee dat Kruppa de prothese anders geplaatst/gepositioneerd heeft dan van Onselen toen deed en misschien nu gedaan zou hebben. Helemaal zeker weet ik dit niet en ik weet ook niet of als dat zo is of Kruppa dat gedaan heeft in verband met bepaalde beperkingen of niet.

Doorvragen tot op het bot zal ik zeker doen bb. Mocht ik geen duidelijke antwoorden krijgen op mijn vragen dan loop ik gelijk door naar de balie om een afspraak bij van Onselen te maken, al is het maar voor een second opinion. Dan nog maar weer een keertje naar Zeist.. Misschien kan hij de correctie beter uitvoeren. Hij heeft ten slotte m'n andere borst ook gedaan en m'n Kruppa-borst lijkt nou niet echt op m'n van Onselen-borst.. Misschien dan maar beter twee van Onselen-borsten? Als patient weet je op het laatst ook niet meer wat je denken moet he. Ik hoop alleen niet dat m'n linkerborst zodanig verpest is door vorige operaties en de expander dat het helemaal niet meer mogelijk is ze enigszins symmetrisch te krijgen. Ik hou m'n hart vast..

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanochtend was de afspraak met dr. Kruppa. Enorm verhelderend was het gesprek niet, maar hij was het in ieder geval met me eens dat het ongelijk is en hij gaat het proberen te corrigeren. Over een half jaar.. Het moet eerst goed genezen. Is dat een goede reden om een half jaar te wachten bb?

Hij zei dat hij het voor de operatie heeft afgetekend en dat hij ook niet goed begreep wat er is gebeurd, of iets in die trant. Ook zei hij dat het lastig is om borsten symmetrisch te krijgen als er al eerder/vaker geopereerd is en er littekenweefsel verwijderd is aan één kant. Dat verklaart toch nog steeds niet waarom de prothese te laag zit (en er geen borstplooi is)? Te laag is toch gewoon te laag? Maar goed, hij zei al dat hij het zelf ook niet begreep. Het zou geruststellender geweest zijn als hij gezegd had dat hij 'm per ongeluk te laag geplaatst heeft en dat het verhogen van de prothese een groot deel van de a-symmetrie zou oplossen, maar misschien is het niet zo simpel.

Hij zei dat 'ie dat tijdens de correctie het probleem van de niet-borstplooi waarschijnlijk wel kan oplossen. Waarom ik die nu niet heb (en eerst wel) is me nog steeds een raadsel. Misschien had ik een borstplooi moeten bestellen haha.. Ik vraag me af of het niet hebben van een borstplooi verband houdt met het te laag zitten van de prothese. In ieder geval is de prothese niet onder de borstplooi verzakt bb, maakte ik op uit zijn reaktie. Misschien had de prothese onderaan vastgezet moeten worden oid zodat er én een borstplooi was geweest én de prothese niet te laag zou zitten? Ik ben geen chirurg he..Ook zei hij dat het door door het dragen van de bh misschien nog wel bij zou trekken, maar dat geloof ik niet zo. De prothese zit zo laag dat de onderkant niet eens binnen de cup van de bh valt maar ergens aan de onderkant van de elastische onderrand van de bh. Duidelijk te zien aan de striemen die ik heb door de strakke bh.

Of de te hoge tepel door de correctie lager komt te zitten weet ik niet. Ik denk het niet. Ik kreeg de indruk dat hij ook niet goed kon voorspellen hoe het zal worden. Waarom die tepel te hoog zit snap ik ook nog steeds niet want na het oprekken van de huid zou je toch denken dat 'ie juist eerder lager komt te zitten?? En waarom zat m'n tepel toen de expander erin zat wel nog gewoon goed?? Ik zie er echt allemaal de logica niet van in.

Tot slot zei hij nog dat het resultaat nu altijd nog beter is dan het hebben van één borst, of zoiets, wat ik ondanks dat er wel een kern van waarheid in zit toch een beetje een dooddoener vond. Het hebben van één borst werkt niet, maar het hebben van twee overduidelijk ongelijke borsten werkt ook niet echt. Ik zei hem dat ik niet eens een bikini of uberhaupt iets straks kan dragen en dat ik dus niet weet in hoeverre ik er nou echt iets mee opgeschoten ben. Toen ik de losse prothese moest dragen kon ik de boel in ieder geval nog gelijk laten ogen en dat gaat nu echt met geen mogelijkheid lukken. Maar goed, die losse prothese was natuurlijk ook niet bepaald een ideale situatie (en dat is zwak uitgedrukt). Het is allemaal een beetje dubbel. De genezing gaat dit keer vooralsnog goed en na alle problemen die ik daarmee al heb gehad moet ik daar natuurlijk blij mee zijn, maar ik ben absoluut niet blij met de a-symmetrie (en het lange litteken midden op m'n borst). Toen ik in juli 2011 m'n bv liet doen had ik het me toch allemaal heel anders voorgesteld. Als ik toen wist wat ik nu weet had ik het allemaal heeeel anders gedaan.

Nou, heel verhaal weer.. Ik ga voorlopig maar verder met herstellen (zou het bijna vergeten..) en als dat goed gaat dan zie ik het over een half jaar wel weer. In de tussentijd misschien op zoek naar een anti-harde-tepel bh haha. Harde tepels is nu echt geen gezicht meer.. Ik baal er enorm van dat ik nu nog steeds niet klaar ben, maar het is (weer) niet anders. Ik kan alleen maar hopen dat de correctie wel een acceptabel resultaat zal geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou je mij er eens een foto van kunnen sturen.. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat je een lulverhaal voorgeschoteld hebt gekregen.....

Het is wel zo dat in Nederland vaak 3 maanden tot een half jaar gewacht wordt met een hersteloperatie, maar ik heb me laten vertellen dat dat onzin is..... Echter, als een pc achter dat gegeven staat, is daar niets aan te doen...

Je mag me anders ook eens een foto via pb sturen, of als dat niet lukt kun je mijn emailadres krijgen.. Heb vaker foto's gezien van prothesen die verzakt zijn en zou niet weten wat het bij jou anders is.. Tenzij het duidelijk te zien is op een foto..

Kijk maar, als je het liever niet doet, is het ook goed he :)

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga kijken of ik het van de week aandurf om er een foto van te maken bb. Ben nog niet zo'n held wat betreft ernaar kijken.. En dan ook nog een foto maken én die foto zien...In de behandelkamer vanochtend was een grote spiegel recht tegenover de stoel waar ik in zat en toen werd ik ook even niet goed.. Zo confronterend als je niet blij bent met het resultaat. Terwijl het er toch echt veel rotter heeft uitgezien. Komt vast goed, wat het ernaar kijken betreft. De vorige keren durfde ik niet eens in één keer naar het resultaat te kijken, maar deed ik elke dag een stukje erbij kijken net zolang totdat ik het helemaal had gezien. Hahaha wat een held he.. Heb iets teveel meegemaakt in de boob department denk ik. Bedankt voor het aanbod en ik laat het je weten zodra ik het aangedurfd heb. Ik ben sowieso erg benieuwd of jij denkt dat de prothese verzakt is of niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.