Ga naar inhoud

Margje : 26 januari 2012 : Dr. Cromheecke : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

Haha, nooit aan gedacht, maar inderdaad! Voordat je alles uit en weer aan hebt ben je inderdaad een tijdje verder, plus alle bewegingen die je met je armen moet maken...

Ik vind de BH anders leuk bij je staan hoor! En ik geef je groot gelijk, zat ook al met het idee om zoiets te gaan doen :D Ben je opgemeten door een verkoopster of heb je zelf de goede maat opgezocht?

Dat driehoekje is inderdaad precies het gevoelloze deel! Waarom is dat gedeelte dan gevoelloos, hebben ze de zenuwen die daar lopen soms geraakt?

Hihi, wat handig dat jij al die vragen al gevraagd hebt, hoef ik het niet meer te doen :P

Wij zijn dus gewoon hartstikke goed bezig met onze tepels :D Inderdaad heel erg vervelend met BHs enzo! Ik kwam er vandaag even langs met mijn hand en vroeg me al af wat er zo vervelend voelde, aangezien ik er voorheen helemaal geen gevoel meer in had. Dat was wel even apart!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Created
  • Laatste Reactie

DAG 10

Vandaag gaat het helaas niet (meer) zo goed :( Ik heb in een moedige bui mijn haar bijgeknipt - ik ergerde me ZO aan mijn gespleten haarpunten en moest en zou er direct wat aan doen :blush: Daarna voelde ik dat ik nu genoeg had gedaan en echt even rust moest nemen... De steken in mijn linkerborst/-litteken waren behoorlijk gevoelig.

... maar helaas besloot mijn hond op dat moment dat ze haar eten van vanochtend TOCH niet lekker vond en *HOP*, daar ging alles over de vloer... en dat moet natuurlijk opgeruimd worden. Door mij, helaas, want manlief is niet thuis vandaag. En auwauwauw, bukken is echt nog niet fijn zeg! :o

Nadat ik de viezigheid en de schoonmaakspullen had opgeruimd en opgeborgen en blij was weer rechtop te staan, bleek mijn hond toch nog wat in haar maag te hebben en *HOPPA*, daar ging de volgende lading :angry:

Nu ben ik dus maar weer mijn bed in gekropen om even HEEL rustig aan te doen. De hond heb ik streng toegesproken dat ik een kurk in d'r bek prop als ze nu niet alles binnen houdt en volgens mij is die boodschap aangekomen, want ze ligt nu heel braaf in d'r mand naast mijn bed schattig te zijn :D En ik ga maar weer TV kijken en rondhangen op het forum, dan doe ik tenminste rustig aan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, was best lastig ja :P Gelukkig is ze nu weer in orde!

DAG 11

Vandaag eigenlijk niet veel bijzonders te melden... de griep is voorbij (nu alleen nog de laatste restjes verkoudheid), ik ben nog altijd van de pijnstillers af en ik voel mijn linkerborst meer dan de rechterborst.

Morgen heb ik de eerste controle bij dr. Cromheecke, ben benieuwd hoe mijn hechtingen/wonden/littekens eruit zien! Dan gaat ook de tape eraf en ik hoop dat het wat verlichting geeft aan de jeuk en het trekkende gevoel.

Maar zoals te lezen is... gaat het heel goed met me :) Kan niet wachten tot ik ver genoeg PO ben om lingerie te shoppen! :3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, voor de controle kon er toch al weinig mis gaan, want ik had amper nog klachten he ;) Hoop dat het bij jou ook allemaal zo goed gaat verlopen!! :D

DAG 12

JEE! De hechtingen zijn eruit! :D Bijna niks van gevoeld, alleen alsof iemand een beetje in mijn huid kneep, verder niks. Alles is al mooi dicht, foto's van de littekens staan in mijn album. Ik had oplosbare hechtingen, maar de knoopjes in de uiterste buitenkant van de wondjes moesten geknipt en verwijderd worden. Ik kan bijna niet geloven dat wonden na 11 dagen al dicht kunnen zijn, heel speciaal! Het litteken moet natuurlijk nog erg vervagen, maar ik mag beginnen met littekencreme smeren!

Ik hoopte dat het zonder hechtingen een stuk beter zou voelen, maar... het trekkerige gevoel is juist erger geworden, net als de druk op de littekens. Dit kwam volgens hem doordat hij mijn borstplooi een stuk heeft verlaagd en sneetjes in mijn borstweefsel heeft gemaakt o.i.d., zodat de prothese kan zakken. Zo kan de tubulaire/tubereuze vorm wegtrekken. Het drukkende gevoel zal ik nog wel een tijdje houden volgens hem.

De sportbeha moet ik nog 1,5 week dag en nacht dragen, daarna mag ik het zelf weten. Dit om de borstplooi te ondersteunen en mooier te laten worden. Na 3 weken mag ik dus zelf weten wat voor beha's ik draag, maar ik denk dat ik nog wel even veilig bij een sportbeha blijf, want die voelt wel erg veilig :wub: Nu alleen nog wat verzinnen om te voorkomen dat de bh-rand druk geeft op de littekens, want daar heb ik al genoeg druk...

Ik ben vandaag naar de HEMA geweest om een sportbeha te kopen, maar die zit uiteindelijk te strak en ga ik dus nog omruilen.

Het was vandaag ook de eerste keer dat ik een stuk heb gelopen (een uurtje), maar na dat rondje door de stad ben ik echt weer aan een tijd op bed liggen toe, want ik voel erg veel druk op mijn borsten.

En wat heel grappig was vandaag... toen we naar huis reden (over een klinkerweggetje) voelde ik mijn boobs een beetje heen en weer wiegen... eerste keer in mijn leven dat ik dit voelde, want hiervoor had ik zo goed als niks wat kon wiegen :3: Primeur!!

Ik had ook verdere foto's gemaakt, maar die heb ik uit mijn album gehaald... vind dat er nog te weinig verandering op te zien is. Donderdag maak ik weer een serie, dan ben ik 2 weken PO :P

Nu dus heerlijk op bed, lekker TV kijken met manlief :wub: (die nu helaas de griep heeft...) en even rustig aan doen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee meis,

Gelukkig dat alles goed is gegaan, je littekens zien er goed uit! Blijf het gek vinden dat er bij mij zelfs geen knoopjes geknipt hoefden te worden!

Wow met 3 weken alzonder sportbh dat is lekker! Grappig bij mij is de borstplooi ook wat verlaagd en heb nog steeds het gevoel alsof me ribben onder me littekens beurs zijn hihi

Maar inderdaad een beugel erop is echt niet lekker maar ach ik moet nog 3.5 week met sportbh mocht wel af en toe een avondje een gewone aan als ik wilde maar wil dat zo lang mogelijk uitstellen, heb 25 feb een feestje dus besloten mezelf dan te verwennen met mijn eerste echte bh :blush:

Nou ik ga ook maar even foto's uploaden! Fijne avond liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Erika! Inderdaad gek van die knoopjes, maarja, de PC zal het wel weten he :P

Ik denk dat ik wel langer dan 3 weken met mijn sportbeha rond blijf lopen, zeker als het bij die borstplooi zo gevoelig blijft... en het is toch wel een veilig gevoel. Ik vind het zo gek dat mijn PC het prima vindt dat ik vanalles doe, zolang ik maar luister naar mijn lichaam, terwijl driekwart te horen krijgt dat ze vanwege het kapselproces 6 weken voorzichtig aan moeten doen.. Om zeker te zijn ben ik ook maar wat voorzichtiger, zodat ik achteraf geen spijt hoef te hebben dat ik toch teveel heb gedaan :o

Ooooh, duurt dat beurse gevoel zo lang joh? Jeetje! Nog 3,5e week is nog wel te doen he?

Leuk, leuk! Je eerste PO bh :wub: Ik heb 2 maart een feestje, voor dan ga ik er eentje zoeken :wub: Ben al aan het rondkijken om inspiratie op te doen, echt hartstikke leuk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond nog een voorbeeld van Tubulaire borsten

http://www.drteitelb...mplants_30.html

Daar staat ook een mooie foto van na de operatie. Ik weet het nu zeker.. geen ronde maar de anatomische die Cromheecke voorstelde.

Ik weet zeker dat jou borsten ook net zo mooi worden!!

Nog een foto

410_constricted2.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Erika! Inderdaad gek van die knoopjes, maarja, de PC zal het wel weten he :P

Ik denk dat ik wel langer dan 3 weken met mijn sportbeha rond blijf lopen, zeker als het bij die borstplooi zo gevoelig blijft... en het is toch wel een veilig gevoel. Ik vind het zo gek dat mijn PC het prima vindt dat ik vanalles doe, zolang ik maar luister naar mijn lichaam, terwijl driekwart te horen krijgt dat ze vanwege het kapselproces 6 weken voorzichtig aan moeten doen.. Om zeker te zijn ben ik ook maar wat voorzichtiger, zodat ik achteraf geen spijt hoef te hebben dat ik toch teveel heb gedaan :o

Ooooh, duurt dat beurse gevoel zo lang joh? Jeetje! Nog 3,5e week is nog wel te doen he?

Leuk, leuk! Je eerste PO bh :wub: Ik heb 2 maart een feestje, voor dan ga ik er eentje zoeken :wub: Ben al aan het rondkijken om inspiratie op te doen, echt hartstikke leuk!

Volgens mijn pc kon ik 3 dagen na de bv al gaan werken en autorijden, niet dus, kreeg niet eens de knop van mijn broek dicht.

Ook mocht ik alles al doen, zoals armen boven het hoofd en dingen opheffen.

Heb dit dus niet gedaan, en hou me ook langer rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Liesje: Waaaaaaaaauw, wat een superresultaat! :wub: Dat is gedaan met de 410, die ik ook heb... wauw... :wub: Jij krijgt toch ook de 410?

Volgens mijn pc kon ik 3 dagen na de bv al gaan werken en autorijden, niet dus, kreeg niet eens de knop van mijn broek dicht.

Ook mocht ik alles al doen, zoals armen boven het hoofd en dingen opheffen.

Heb dit dus niet gedaan, en hou me ook langer rustig.

Apart dat je het wel mag, ook al lukt het echt nog niet vanwege de pijn... Terwijl je ook zoveel leest over het kapselproces enzo... ik vind 't maar verwarrend :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Merk net dat ik gisteren geen update heb gedaan! Dus bij deze gelijk een update van gisteren EN vandaag:

DAG 13

Vandaag voelde ik een gek bultje bij mijn litteken. Gelijk in de stress geschoten natuurlijk, want ik zag al scenario's met ontstekingen voor me... dus snel bij de spiegel gaan kijken. Mijn littekens zien er goed uit, maar de huid trekt er wel een beetje. Een deel van mijn litteken is wat omhoog getrokken en zit niet meer in de borstplooi, maar wat aan de onderkant van mijn borst. Zou dat een teken zijn dat de protheses aan het zakken zijn?

De steken vallen vandaag ook wel mee, maar ik merk wel dat ze weer beginnen zodra ik wat actiever ben in huis. Ik wil weer zoveel doen, maar rem mezelf wel af... en wil voor de zekerheid rustig aan blijven doen i.v.m. het inkapselproces, ook al heeft de PC gezegd dat ik alles weer mag, zo lang ik maar naar mijn lichaam luister...

DAG 14

Heb vannacht geprobeerd op mijn zij te gaan liggen. Het ligt nog erg onprettig en na tien seconden moet ik weer op mijn rug gaan liggen, want dan begint alles weer behoorlijk te steken. Jammer!!

De zwelling is al een stuk afgenomen, ik kan mijn sportbeha nu een standje strakker zetten, wat ik dan ook heb gedaan. Ik merk dat ik nog steeds vocht vasthoud, maar dat wordt ook steeds minder!

Morgen ga ik weer nieuwe foto's maken voor in mijn album, ben heel benieuwd of er weer verschil te zien is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha inderdaad hij zal zelf wel weten hoe die gehecht heeft in ieder geval mooi :P

Had even die foto gekeken die liesje plaatste maar dat is mooi geworden zeg!

Zijslapen vond ik de eerste x dat ik probeerde ook niks maar val inmiddels al sinds zaterdag op me zij in slaap en vind het heerlijk ookal draai ik in me slaap geloof ik wel snel terug haha!

Ik mag ook me armen al boven me hoofd hoor wel rustig aan dan maar om me haren te wassen ofzo was het oke :D alleen nog niet tillen :D

Tjah dat beurse gevoel wordt wel met de dag beter gelukkig!

Ben benieuwd naar je foto's!

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 WEKEN PO!!

Zo, ik heb weer een aantal nieuwe foto's in mijn album! Het is weer ietsiepietsie verder gezakt allemaal, ben er heel blij mee! Ik ben er natuurlijk nog niet, maar die vreemde tubulaire vorm begint er heeeeeeeeeel langzaam uit te trekken! :wub:

Vanmorgen heb ik mezelf even opgemeten. Ik blijk nu gewoon 80E te hebben! Stiekem toch wel een beetje geschrokken, want dat vond ik best wel veel, haha! Terwijl ik de afgelopen week nog dacht dat het helemaal niet zo groot leek allemaal... De onderwijdte een paar dagen na de operatie was iets van 84cm, nu zit ik op 81cm... dus het vocht begint wat weg te trekken.

Vandaag zijn de zenuwen in mijn borsten HE-LE-MAAL van slag! Het voelt alsof ik onder een waterstraal sta, het tintelt en het voelt vreemd.

Ook ben ik vandaag even met manlief boodschappen gaan doen en heb ik een extra sportbeha bij de HEMA gehaald. De sportbeha van de kliniek (een C40, dus een 90C?) kan ik nu een paar standjes strakker doen, de 80E beha van de HEMA zit goed qua onderwijdte. De cup is nog iets te groot en als ik 'm aan heb is het geheel wat puntig, maar zodra mijn protheses nog verder zijn uitgezakt zit ie volgens mij perfect! Tot die tijd dient ie als reservebeha.

Ik merk de steken enz. wel weer na het winkelen, maar een stuk minder dan maandag bijvoorbeeld. Het gaat mooi vooruit!

Link naar reactie
Delen op andere sites

DAG 15

Vandaag vééééél te veel gedaan, pff... Heb behoorlijk last van steken in mijn linkerborst...

Manlief moest vandaag een hele lange dag werken, maar had dat gisteren pas verteld... Maar ja, hij was om 07:00 uur al weg en is om 20:30 misschien weer thuis en hij was even vergeten dat de hond echt niet zo lang kan wachten om uitgelaten te worden! Dus ben net terug met het wandelen met de hond, maar wat valt dat nog tegen zeg!

Ben ook een beetje bezig geweest in huis, want het huishouden loopt flink achter, het is smerig in huis en daar kan ik echt niet tegen, hihi :67:

Dus al met al veel te veel gedaan... Lig nu lekker op bed tv te kijken en lui te doen en me stiekem toch een beetje te ergeren dat ik alles nog niet kan. Ik wil al zo veel weer kunnen!

Ik heb vandaag trouwens de voor-foto's ontvangen van de kliniek. Die heb ik nu dan ook in mijn foto-album gezet, om het plaatje een beetje compleet te maken!

Zo, nu ga ik weer lekker verder relaxen en even héél weinig doen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een verschil in adviezen zijn er toch van de pc's raar toch.

Maar wel fijn dat het stukjes beter gaat.

Ben vandaag voor het eerst weer in de auto gestapt om zelf te rijden.

Ik heb zelf niet heel veel last en dan doe je al snel te veel, wel herken ik je gevoel dat je alles weer wilt doen en nog niet mag.

Schaatsten bijvoorbeeld :106:

Maar wat resultaat heb jij met die hoeveelheid zeg super.

Wat slapen betreft ik slaap ook nog op mijn rug maar ben een rugslaper dus heel erg is dat niet.

groetjes Mous

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, vreemd hè, dat er zoveel verschillende adviezen zijn? Het is gewoon lastig wat je nu wel of niet moet doen, als je van je eigen PC hoort dat iets wel mag, maar dat een ander van haar PC echt HEEL rustig aan moet doen!

Oooh, wat goed dat je alweer kunt autorijden! En inderdaad, het is vervelend dat je je al wel goed voelt, maar zoveel nog niet mag (of dan toch weer last krijgt)... Maar goed, we weten waar we het voor doen :D

Het scheelt dat je zelf een rugslaper bent, zeg! Ik heb vannacht voor het eerst iets op mijn zij gelegen, maar lekker ligt het nog niet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje, vreemd :P Hier mag ik eigenlijk alles, als ik maar goed naar mijn lichaam luister. Pijn = stoppen, zegmaar. Ben ik eigenlijk wel blij mee, want nu kan ik veel doen zonder me schuldig te voelen, omdat de PC iets nog niet toestaat :P Hoe zit het bij jou qua BH dragen? Ik moet 3 weken dag en nacht, daarna mag ik het zelf weten!

Jaaaaa, flink verschil qua maten inderdaad en dat met 360 cc! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer een verschil,

De kliniek bh en de witte band, moeten beide 6 weken om blijven daarna mag je een bh aan.

Armen boven je schouder mag 6 weken niet

Tillen en heffen mag 6 weken niet

Na een week nadat de hechtingen verwijderd zijn moet je de borsten masseren en de littekens masseren en insmeren met een creme (recept ook gekregen)

Dat was het lijsje wel zo'n beetje.

Mijn maten zijn onder 74 cm boven 90 cm

met een gemiddeld van 360 cc hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw, wat een voorschriften, haha! 6 weken armen niet boven mijn hoofd mogen doen zou ik echt niet redden zeg :o Moet je jezelf niet steeds eraan herinneren dat je niet mag tillen en je armen niet teveel mag heffen?

En die band heb je volgens mij alleen als je de prothese (gedeeltelijk) achter de spier hebt en dat heb ik niet. Dus da's een reden voor dat verschil.

Ik moet ook gaan smeren met littekencrème. Over masseren is mij dan weer niks verteld, dus daar weet ik niet zoveel van. Maar volgens mij is het bij anderen ook zo dat ze tot 6 weken moeten wachten met masseren...

Zo vreemd hè, al die verschillen!

Wat grappig, het verschil tussen de maten met hetzelfde aantal cc :D Maar mijn onderwijdte is dan ook een stukje groter dan de jouwe! Voel je de prothese eigenlijk ook, aangezien je die dual plane hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik voel geen prothese of zelf geen randje.

En ze zijn al best ver ingedaald, ook zijn de borsten al zacht, niet zo hard meer,

vanaf maandag dan 3 weken PO moet ik masseren om het geheel boven de tepel meer een eenheid te laten worden. ( zeker een half jaar dagelijks)

JIj wel dan?

Voor de spier hersteld anders heb ik ook begrepen.

En al die regels moet je wel blijven opletten vooral omdat ik eigenlijk niet zoveel pijn heb gehad.

mijn spieren zijn wel lui geworden dus die voel ik wel als ik te veel doe, maar ja alles gaat wel door he

Jou onderwijdte is dan wel anders maar ik keek ook voor al naar het verschil tussen boven en onderwijdte.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.