Jump to content

Margje : 26 januari 2012 : Dr. Cromheecke : Bergman Clinics

Recommended Posts

Hallo allemaal!

Mijn naam is Margje en ik ben 25 jaar. Ik ben in december bij Bergman Clinics op consult gegaan. Ik heb een (zeldzame) hormonale afwijking en mijn lichaam maakt geen vrouwelijke hormonen aan, waardoor ik de secundaire geslachtskenmerken mis (o.a. borstvorming). Nadat ik op 21-jarige leeftijd zelf bij de dokter was gekomen met een diagnose ("zou het niet xxx kunnen zijn?") is dit bevestigd en is er een behandeling gestart met vrouwelijke hormonen, waardoor ik eindelijk borsten ontwikkelde - kleine mini-tubulaire borstjes. Totaal niet passend bij mijn lichaam en ik werd er hartstikke onzeker door. Een borstvergroting wilde ik al tijden, maar heb het uit angst een paar jaar uitgesteld.

Het consult bij dr. Cromheecke was erg prettig: ik ben in totaal twee keer bij hem langs geweest, omdat hij dan genoeg tijd had mijn vragen te beantwoorden en de juiste maat voor mij te vinden. Dit had hij zelf voorgesteld! Super dus. Hij was ook erg aardig, nam dus de tijd voor me en dacht heel erg mee met wat ik mooi vond, hoe we dat het beste voor elkaar konden krijgen en liet me de protheses passen.

Vandaag ben ik dan eindelijk onder het mes gegaan!! Ik heb aan beide kanten 360cc McGhan gekregen, voor de spier. Dr. Cromheecke heeft aangegeven dat ik een jaar moet wachten, voor ik het uiteindelijke resultaat zie, omdat de protheses echt moeten zakken om volume aan de onderkant van mijn borsten te creëren. Dat wordt dus geduld hebben!! Stiekem ook een beetje teleurstellend, omdat ik hier ook vaak lees dat het na 3 maanden goed te zien is... maar in mijn geval is dat volgens dr. Cromheecke niet zo.

---

De dag begon vandaag vroeg: om 07:30 uur moest ik in de kliniek zijn, lekker vroeg dus! Daar aangekomen werd ik naar een eigen kamertje gebracht en kreeg ik een pijnstiller en een slaappilletje. Om 08:00 uur ben ik naar de OK gereden, terwijl ik al lekker slaperig was. Van het infuus en de narcose heb ik weinig meegekregen.

10.00 uur werd ik weer wakker. Ik was niet misselijk en sloeg geen wartaal uit, wat ik eigenlijk toch wel had verwacht (na een operatie járen terug was ik hartstikke misselijk en gooide ik dagenlang alles eruit wat ik dronk of at). Ik ben al met al lekker wakker geworden, zonder veel problemen...

... tot ik moest plassen. Toen ik omhoog geholpen werd, WERD ik me toch misselijk en draaierig! Ook was de zwaartekracht niet zo lief voor mijn borsten, want die voelde ik opeens heel erg. Uiteindelijk ben ik dan nog tot 13:30 uur in de kliniek gebleven, omdat ik zo misselijk en draaierig was.

Om 13:30 uur kon ik lekker naar huis, waar mijn man de TV in de slaapkamer heeft gezet. Godzijdank hebben we elektrische bedbodems, wat is dat heerlijk zeg! Ik lig nu heerlijk op bed te laptoppen en heb al even geslapen.

De pijn is behoorlijk erg, heb door het slapen net te laat mijn pijnstillers ingenomen en het voelt alsof ik een gapende wond heb aan de onderkant van mijn borst... Ook zit er de welbekende olifant me gezelschap te houden en inademen gaat dus wat lastig... Maar goed, 'no pain, no gain' zullen we maar zeggen! En yessss, ik heb eindelijk borsten!!

• Replies 91
  • Created
  • Last Reply

Dank jullie wel dames, ik ga goed mijn best doen snel weer te genezen, haha! ^_^

Het grappige is dat ik van dr. Cromheecke heel veel WEL mag, in tegenstelling tot wat ik hier op het forum lees: van dr. Cromheecke mag ik mijn armen wel boven mijn hoofd doen bijvoorbeeld, want hij heeft geen verschil gezien bij zijn patiënten waarbij de ene 6 weken de armen laag houdt en de ander dit niet heeft gedaan... Maar ik doe toch rustig aan, om er zeker van te zijn dat ik toch niet te veel doe...

Gefeliciteerd meid

Met je Boobs ik heb ze 13 Jan gekregen 335 cc onder de spier auw en nog steens spierpijn geniet van je Boobs

Ik heb ze op de spier, hoop dat ik wat sneller van de pijn af ben... Heel veel beterschap en ook plezier met jouw nieuwe boobs!

DAG 2

Vanochtend werd ik om 9:00 uur wakker. Heb vannacht best lekker geslapen voor iemand die absoluut geen rugslaper is. De pijnstiller van vanmorgen was erg welkom, want het is allemaal behoorlijk gevoelig. Ook mijn linkerborst is nu pijnlijk, dit was gisteren nog niet zo. Verder heb ik veel last van vocht - ik kan mijn jukbeenderen bijvoorbeeld amper voelen :P

De PC gaf aan dat ik de eerste dagen goed in de gaten gehouden moet worden i.v.m. flauwvallen, want ik heb een lage bloeddruk en ben behoorlijk draaierig als ik zit of sta. Manlief ligt lekker naast me te computeren en bedient me op mijn wenken (de schat :55: ), zodat ik zoveel mogelijk kan blijven liggen.

Vandaag maar eens een poging doen me te wassen. De PC gaf aan dat ik vandaag weer mocht douchen, maar ik ga toch maar voor het washandje - voelt nog wat veiliger. Vanmiddag dus ook weer een kans het werk van de PC bekijken, ik ben heeeeeel benieuwd! :D

Wat spannend voor je!! Het is echt een hele aardige man, ik voelde me gelijk op mijn gemak bij hem ^_^ Heb je al een idee wat je wilt hebben? Welke grootte en vorm? Ik heb geen foto's naar het consult meegenomen, in plaats daarvan gingen we van pasprotheses uit...

Wat spannend voor je!! Het is echt een hele aardige man, ik voelde me gelijk op mijn gemak bij hem ^_^ Heb je al een idee wat je wilt hebben? Welke grootte en vorm? Ik heb geen foto's naar het consult meegenomen, in plaats daarvan gingen we van pasprotheses uit...

Ik heb nu van mezelf een a cup. en hoop dat hij een grote B of kleine C bij mij kan maken.

Ik heb verder nog geen idee wat voor vormen je kan kiezen? of ik genoeg borstweefsel heb? of ik rond krijg of anatomisch... ik heb wel een paar foto's opgeslagen op mijn pc .. ik weet niet of ik ze mee neem.

Ik vind het wel belangrijk om zelf te passen.. ik wil een beetje kunnen zien wat het resultaat kan gaan worden.

Ik vind het ontzettend spannend.. ik ben ontzettend preuts dus zal er wel met een ontzettend rood hoofd staan..

Gefeliciteerd met je nieuwe borsten!

Dat moet heerlijk zijn na zo lang gewacht te hebben, lijkt mij ;) Knap dat je de operatie ondanks je angst heb doorgezet.

Fijn dat het al zo goed met je gaat, zal ook wel liggen aan de manier van plaatsen. De meeste dames op het forum hebben (gedeeltelijk) achter de spier dus je was op het ergste voorbereid.

Doe lekker rustig aan! Veel sterkte in je herstel :)

Groetjes

Hoi Margje,

Welkom hier en van harte met je boobies! Lekker rustig aan doen, op tijd je pilletjes nemen en je goed laten verwennen, dat is het beste recept! Om vocht af te drijven kan je lekker groene thee nemen, heel veel groene thee... Beterschap meid! Liefs Faye

Liesje: Je weet mooi al een beetje wat je wilt, dr. Cromheecke zal wel kijken wat bij je lichaam past. Neem een sportBH mee (of leen er daar eentje, dat is mogelijk) en een strak wit shirt, want daar kun je de verschillende groottes goed bij zien! Heel veel plezier maandag en het komt echt helemaal goed! :D

Parkiet: Jaaaa klopt, maar het is vooral aan mijn moeder te danken, want die heeft me overgehaald de stap te zetten en niet WEER terug te krabbelen, haha! De pijn valt nog mee als ik verhalen van anderen hoor, dus daar ben ik wel dankbaar voor...

Faye: Dank je voor de tip, ik zal manlief eropuit sturen om wat op te halen! ;)

Heb me net heerlijk laten wassen en een blik geworpen op mijn nieuwe aanwinsten... Vind de vorm nog niet mooi, maar dat komt puur doordat ik tubulaire borsten had/heb en de protheses echt nog flink moeten zakken voor een mooie vorm... Ik kan niet wachten om de veranderingen te zien! Het volume is er in ieder geval al wel :P

Net een stukje door huis gewandeld en ik verbaas me over hoe weinig ik naar de wc kan/moet... vandaag met moeite een keer naar de wc gegaan, maar hoor dat dit vaker voorkomt :P Het blijft bijzonder...

Guest boobsie

Hee meis, wat grappig dat je moeder je overhaalde de stap eindelijk te nemen dit was bij mij precies hetzelfde hihi toch wel fijn als ze achter je staat he! ik herken dat wel hoor weinig naar de wc gaan dat had ik de eerste paar dagen! Zou ik misschien je ww mogen ben erg benieuwd naar je foto's!

Liefs

Haha, wat grappig dat je moeder jou ook zo heeft gesteund! Zonder mijn moeder had ik de stap waarschijnlijk nog steeds niet gezet...

Kwam er vanmiddag om 13:00 achter dat ik sinds de operatie niet naar de wc meer was gegaan, dus dat was wel even vreemd :P Wanneer was het bij jou weer normaal?

WW is verstuurd!

Guest boobsie

Wat zijn turbulaire borsten als ik vragen mag? Ze gaan echt wel mooi worden hoor als ze ingedaald zijn! Mijne moeten ook echt nog een stuk dalen ben pas 1 week po dus heb ook nog geen idee hoe ze gaan worden..

Plassen ging bij mij vanaf zaterdag beter ben op donderdag geopereerd!

Liefs

Tubulaire borsten zijn buisvormige borsten, een aangeboren afwijking zegmaar... de borstplooi zit te hoog en er is geen ruimte voor borstweefsel aan de onderkant van de borst, waardoor de borst dus een vreemde vorm heeft. De PC heeft iets in mijn borsten 'doorgeknipt', zodat de protheses naar beneden kunnen zakken, maar dat gaat een tijdje duren. Ik hoop zo dat ze er een beetje natuurlijk uit gaan zien! ^_^

Ik wilde eerst geen foto's maken, maar ben zo benieuwd naar de veranderingen :D

Dalen jouw protheses al een beetje? :)

Guest boobsie

Dat klink ingewikkeld! Maar het zal vast helemaal goed komen heeft gewoon zijn tijd nodig! Mijne gaan wel al iets dalen en worden zelfs al iets zachter zal morgen proberen weer nieuwe foto's te maken die staan in me galerij ;) moet je me even toevoegen als vriendje dan kan je ze zien!

Nou meis rustig aan en fijne avond

Liefs

Liesje: Je weet mooi al een beetje wat je wilt, dr. Cromheecke zal wel kijken wat bij je lichaam past. Neem een sportBH mee (of leen er daar eentje, dat is mogelijk) en een strak wit shirt, want daar kun je de verschillende groottes goed bij zien! Heel veel plezier maandag en het komt echt helemaal goed! :D

..

Super bedankt voor je tips!!

Ik neem een eigen sport bh mee.. die is mij veels te groot. dus ik hoop dat dr. Cromheecke die mooi kan vullen :46:

Goed om te horen dat je pijn je enigszins meevalt.

Het is toch wel een hele stap.

Ik lees dat je weinig naar de wc gaat. Drink je wel voldoende? ik las ergens in een ander topic dat hoe meer je drinkt hoe eerder alle afval stoffen van de narcose en je wondvocht uit je lichaam gaat.

Ik hoop dat je straks weer een fijne nacht kunt maken!

Dank jullie wel dames, ik ga goed mijn best doen snel weer te genezen, haha! ^_^

Het grappige is dat ik van dr. Cromheecke heel veel WEL mag, in tegenstelling tot wat ik hier op het forum lees: van dr. Cromheecke mag ik mijn armen wel boven mijn hoofd doen bijvoorbeeld, want hij heeft geen verschil gezien bij zijn patiënten waarbij de ene 6 weken de armen laag houdt en de ander dit niet heeft gedaan... Maar ik doe toch rustig aan, om er zeker van te zijn dat ik toch niet te veel doe...

Ik heb ze op de spier, hoop dat ik wat sneller van de pijn af ben... Heel veel beterschap en ook plezier met jouw nieuwe boobs!

Van mijn pc mag ik eigenlijk ook alles vrij vlug terug doen, ook armen omhoog, gewicht opnemen...

Na 2 weken mocht ik zeker terug alles doen op het werk.

Maar omdat ik ook veel andere dingen gelezen heb hou ik me toch wat langer rustig.

Ik had nog een vraag aan Margje,

Kreeg jij voor je consult ook al een informatie pakket toegestuurd?

De telefoniste vertelde dat ik informatie zou krijgen met een route beschrijving enzo.. alleen heb ik niets ontvangen.

Ik weet wel waar de kliniek is hoor. maar misschien vergeet ik maandag iets mee te nemen wat in dat informatie pakket zou hebben staan.

Liesje, ik heb van tevoren een brief gekregen met routebeschrijving en wat ik mee moest nemen (sportBH, strak wit shirt). Zelf heb ik ook nog een hele vragenlijst meegenomen, want geloof me, op het consult vergeet je de helft van je vragen :P Ook al beantwoordde dr. Cromheecke in zijn verhaal al bijna alle vragen is het altijd fijn zo'n geheugensteuntje bij je te hebben.

DAG 3

Vannacht heb ik wat minder goed geslapen dan gisteren. Mijn arm- en rugspieren protesteren tegen het constant op mijn rug liggen. Ik werd dan ook regelmatig wakker van de kramp. Mijn borsten voelen erg gespannen aan (maar het is ook nog maar dag 3!) en ik voel regelmatig steken en trillende zenuwen... maar het is met de pijnstillers prima vol te houden. De onderkant van mijn borsten is helemaal doof en de bovenkant is warm, erg apart gevoel!

Ik hobbel in ieder geval alweer korte stukjes door het huis heen, wat me al een stuk beter af gaat dan gisteren en eergisteren. Toch ben ik blij wanneer ik weer op bed lig. Mijn schouders ontspannen naar beneden laten hangen en diep in- en uit kunnen ademen is nog lastig, maar dat komt nog wel.

Een nadeel van de pijnstillers en de maagbeschermer die ik in moet nemen: ik krijg er ONT-ZET-TEN-DE trek van. De hele dag door heb ik honger! Ook al heb ik net mijn eten op, een minuut later rammelt mijn bodemloze put alweer als een gek, vragend om meer eten... maar ik ga niet meer eten, want ik eet nu toch echt genoeg :P Ik negeer de honger nu, maar ik zal blij zijn als ik het op alleen Paracetamol kan volhouden.

Vanavond weer even wassen met een washandje, benieuwd of ik al iets aan verandering zie... of ben ik te ongeduldig en is er zo snel nog geen verandering mogelijk? :blush:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...

Important Information

We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.