Ga naar inhoud

Wat te doen als ze thuis je keuze niet accepteren?


Marisjuh

Aanbevolen berichten

Heey meiden

Ik heb laatst een topic gemaakt voor mijn wenkbrauwen, deze zou ik graag wat mooier willen.

Na een hoop gepluk (ag wie kent het niet hihi) en een stukje te missen heb ik besloten voor hairstrokes 3d te gaan.

Altans, ik heb het besloten maar thuis zijn ze er op tegen :unsure:

Het is semi-permanente makeup waarbij ze haartjes bijtekenen en het ziet er vaak super uit!!

Na 1 jaar vervaagd het en moet je het laten bijwerken.

Nou heb ik heb met mn vriend besproken en hij vind het prima alleen mn moeder en zus verklaren me voor gek :(

Mn moeder vond het mooi maar toen ze hoorde dat het met een tatoo aparaat gedaan werd werd ze boos en ze is teleurgesteld als ik erover begin,

Nou kwam mn zus met de opmerking: Laat dan ook gelijk je lippen doen. Je hebt je borsten ook al laten doen en met die make-up erbij kan je zo door als barbie.... Je bent een mens niemand is perfect...

Dat deed me pijn :( Ik wil alles zijn behalve een ''barbie'' en dat betekend voor mij dat ze niet eens weten waarom ik een bv wilde doen...

Nu ik heb een afspraak staan 20 februarie en ga samen met mn vriend (mn moeder wilde niet mee) ik wilde eerst ook laten zetten maar wat moet ik nu? Hier staan ze niet achter me en vinden het echt niet goed!!

Wat doen jullie met zulke reacties? Moet je er gewoon voor gaan? Of wachten? (dat duurt bij mij tot ik uit huis ben.... ben bijna 20 kan ik dit dan zelf niet bepalen?

Kan er ook niet over praten met mn moeder of zus... die luisteren niet eens :31:

Ik vraag mezelf dan gelijk af let ik op de kleinste dingen? Of is dit niet gek dat ik mn wenkbrauwen gewoon mooi wil, zonder hoeven tekenen wat ik een ramp vind?

Pff :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfff barbie is wel heeeeeel erg gemeen :(

Het wordt trouwens niet met mesjes gedaan maar met gewoon zo'n tattoo apparaat ;) Komt op hetzelfde neer iig ;)

Ik zeg: doen waarom steeds moeilijk tekenen als deze oplossing er is. Ik heb er super ervaringen mee zoals je weet :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent zo lieff :wub:

Ja ik belde mn vriend huilend op, de manier waarop ze het bracht stak me wel even!!

Ze heeft nooit gevraagt waarom ik een bv wilde (maar ze maakte altijd wel opmerkingen waar zijn je tieten?)

Ik wil het ook dolgraag en heb een meevaller met kerst dus alles is in the pocket hihi!

Het probleem is doe ik het, tja wat als ik thuis kom? :133:

Mn moeder snapt het niet ik heb mooie wenkbrauwen dus ben gewoon dom, ze word chaggo als ik erover begin...

He baal dat ik nog thuis woon :145:

Hihi en tekenen lukt me niet, zag vandaag dat ik een stukje miste :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een vervelende situatie zeg! Jammer dat ze je keuze niet kunnen accepteren.

Het bijtekenen werkt voor mij persoonlijk ook prima. Als je dit lastig vindt, kun je ook altijd eens een afspraak maken om je make up (of alleen je wenkbrauwen) ergens te laten doen. Zodat je goed ziet hoe je dit zelf mooi kunt doen (ik heb bijv. laatst mijn make up laten doen bij Mac, in de Bijenkorf, en heb nu een veel betere techniek geleerd voor het bijtekenen).

Persoonlijk, doe waar je jezelf goed bij voelt. Als jij hiervoor echt wilt gaan, moet je dit gewoon doorzetten.

Het gaat erom hoe jij je voelt, en niet bijv. je moeder of wie dan ook.

Wie weet vinden ze het achteraf alsnog mooi (ik denk dat dat bij mijn ouders zo'n beetje hetzelfde zou werken op dat punt).

Succes met het maken van je keuze, en volg je eigen hart! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Maris,

Echt balen dat ze er thuis op tegen zijn, zou een stuk fijner zijn als je die steun wel gehad zou hebben.

En wat een rotopmerking van je zus! Jaloezie...?!

20 februari duurt nog even, misschien kun je hen nog overtuigen.

Hoewel ik vind dat je hun toestemming niet nodig hebt.. je bent immers bijna 20 en kunt zo'n keuze prima zelf maken.

Mijn moeder zei vroeger dat ik geen piercings mocht voor mijn 18e, maar op mijn 12e kreeg ik mijn helix van haar... Ik bedoel maar.. meningen kunnen wel degelijk veranderen ;)

En het is mens-eigen om te twijfelen over de kleinste dingen.. Als een ingreep je nét iets mooier kan maken, waarom dan niet? zolang je maar weet dat je er zonder ingrepen ook mag zijn :)

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt meiden!!

Eigenlijk moet ik gewoon doen wat ik zelf wil...

Ik ga eerst lekker voor informatie en als het bevalt zou ik graag gelijk willen voor mij is het al gauw richting de 2 uur rijden.....

Mijn ouders zijn altijd moeilijk geweest heb moeten zeuren voor een navelpiercing maar kreeg hem... mijn bv zelfs meet dan een half jaar toen pas zagen ze in dat dit voor mij belangrijk was.. altans mijn ouders zus niet :133:

Ik vind het zelf niet zo erg, na 1 jaar vervaagd het mocht ik het niet mooi vinden plus 3 nabehandelingen dus kan altijd nog wat veranderen...

Ik wil dolgraag maar weet niet of ik het durf als ze tegen die tijd er nog tegen zijn :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi marisjuh,

Wat je zus heeft gezegt kan echt niet, ik denk dat je misschien een gesprek met haar aan moet gaan waarom je het heb laten doen, bespreek waarom het voor jou zo belangrijk is :rolleyes:

misschien begrijpt ze het dan een beetje.

Heb je al aan je moeder verteld dat de inkt van permanente make-up een andere inkt is, en het wordt meer op de oppervlakte gezet waardoor het langzaam vervaagt? Het is (kan) dus niet voor altijd, als je het bijhoud natuurlijk wel, maar als je na een paarjaar laat vervagen zie je er straks niks meer van.

Nog een idee, ze schrok ervan toen je zei dat het met een tatoeage apperaat word gedaan werd ze boos.

maar het word met een ander apperaat gedaan die komt niet zo diep, het is een soort pen die op en neer gaat.

een tatoeage apperaat gaat veel dieper omdat de inkt moet blijven zitten en niet na een al paar jaar vervaagt

Ik snap helemaal dat je de goedkeuring van je ouders wil, misschien help het als je ze dit vertelt :rolleyes:

Maar, je bent een volwassen vrouw als je het echt wilt moet je het gewoon doen, volg je gevoel

Suc6 xxx kleintje

Link naar reactie
Delen op andere sites

het is moeilijk want ze is toch je moeder,

maar je hebt je borsten al laten vergroten , wat voor een ingreep is de wenkbrouwen dan? Dat is toch niet zo ingrijpend?

En qua leeftijd maakt het niet uit hoor, je zal altijd het kleine meisje blijven,

ik ben 31 jaar en merk nu nog steeds dat ze proberen de bv uit mijn hoofd te praten.

Het zal inderdaad wel wat makkelijker gaan als je uit huis bent.

Maar je moet maar denken, het is goed bedoeld en je moeder is gewoon bezorgd. :53:

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ KLeintje

O dat stelt mij zelfs gerust hihi :P Het probleem is dat ondanks ze weet dat het niet permanent is ze het gewoon dom vind klaar...

Want wat als het fout gaat? Het zit wel in je gezicht?

Ze wil er gewoon niks van weten.. durf niet eens een gesprek meer aan ze word er boos van

En mn zus, tja als ik vraag waarom ze dat zegt is haar reactie: Ja is toch zo je gaat dat toch niet doen weetje hoe nep dat is? Vind ik jammer want het zit er zo mooi uit ze zal ook geen interesse tonen om eens te kijken...

Ik heb nog 6 weken om ze een beetje te laten bij draaien hihi! Mn vader, die kan denk beter van niks weten maar die ziet dat soort dingen gelukkig niet en die kan ik alles wijsmaken :P

@Senna, ja ik heb mn borsten al laten doen, ik denk dat z bang zijn dat ik teveel aan mezelf ga ''doen''?

Terwijl dit geen ingreep is of noem maar op.... Maar ik snap wel dat mn moeder wat ongerust is, is ook wel lief

De resultaten zijn ook zo mooi:

http://www.mrshighbrow.nl/?id=33

Dankjewel meiden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meiden

Ik heb laatst een topic gemaakt voor mijn wenkbrauwen, deze zou ik graag wat mooier willen.

Na een hoop gepluk (ag wie kent het niet hihi) en een stukje te missen heb ik besloten voor hairstrokes 3d te gaan.

Altans, ik heb het besloten maar thuis zijn ze er op tegen :unsure:

Het is semi-permanente makeup waarbij ze haartjes bijtekenen en het ziet er vaak super uit!!

Na 1 jaar vervaagd het en moet je het laten bijwerken.

Nou heb ik heb met mn vriend besproken en hij vind het prima alleen mn moeder en zus verklaren me voor gek :(

Mn moeder vond het mooi maar toen ze hoorde dat het met een tatoo aparaat gedaan werd werd ze boos en ze is teleurgesteld als ik erover begin,

Nou kwam mn zus met de opmerking: Laat dan ook gelijk je lippen doen. Je hebt je borsten ook al laten doen en met die make-up erbij kan je zo door als barbie.... Je bent een mens niemand is perfect...

Dat deed me pijn :( Ik wil alles zijn behalve een ''barbie'' en dat betekend voor mij dat ze niet eens weten waarom ik een bv wilde doen...

Nu ik heb een afspraak staan 20 februarie en ga samen met mn vriend (mn moeder wilde niet mee) ik wilde eerst ook laten zetten maar wat moet ik nu? Hier staan ze niet achter me en vinden het echt niet goed!!

Wat doen jullie met zulke reacties? Moet je er gewoon voor gaan? Of wachten? (dat duurt bij mij tot ik uit huis ben.... ben bijna 20 kan ik dit dan zelf niet bepalen?

Kan er ook niet over praten met mn moeder of zus... die luisteren niet eens :31:

Ik vraag mezelf dan gelijk af let ik op de kleinste dingen? Of is dit niet gek dat ik mn wenkbrauwen gewoon mooi wil, zonder hoeven tekenen wat ik een ramp vind?

Pff :wacko:

Is echt niet leuk voor je, weet hoe je u nu voelt. een tijde geleden zei ik tegen mijn mama en vriend dat ik een bv wou was al een hele stap voor mij om dit te zeggen en ze reageerden geschrokken en zeiden dat ga je toch niet doen , maar dan was het van ja jij moet het weten het is uw lichaam. en ben deze week op consultatie geweest en zei het hen en ze waren precies heel gekeerd van alé en zoveel geld en doe da toch als je uw kinderen hebt enal en was echt in d eput nu mijn vriend is al bijgedraaid, maar mijn moeder niet en ook omdat we aan het kijken zijn om een woning te kopen en dan nog eens een pak geld van die rekeing door mijn bv. moest ik al alleen wonen ik laat het doen zonde rmijn moeder er van weet! maar weet natuurlijk niet wanneer we iets zullen vinden en kunnen verhuizen en dan is er altijd iets waardoor het niet het goede moment is, tijdens een verhuis kan je dat ook niet maken é ik zou niet kunnen meehelpen.

gr

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Marisjuh,

Hier nog iemand met ervaring met permanente make up. Ik heb van mezelf heel licht haar (dus ook lichte wenkbrauwen en wimpers etc) en heb zo'n 5j geleden mn wenkbrauwen laten doen. Ik moet zeggen dat het nu wel vervaagd is want k heb het niet bij laten werken omdat het na verloop van tijd bij mij oranje werd. Er zat teveel rood pigment in voor mn huidskleur. Het moet ook wel vervagen omdat je gezicht in de loop van de jaren veranderd en je wenkbrauwen gaan dan als het ware "hangen". Maar als ik het geld had zou ik het zo weer laten doen. Ik heb gewoon mijn eigen haren gehouden en de rest opgevuld met de tattoo en niemand had het door dat het nep is ofzo je kan het hartstikke natuurlijk laten doen en ik leek er totaal geen barbie door maar had tenminste een vorm in mijn gezicht want wenkbrauwen maken echt je gezicht vind ik. Maar misschien moet je duidelijker uitleggen wat het inhoudt ofzo want toen ik van mijn bv vertelde vonden mn ouders dat natuurlijk niet leuk maar ze zagen het al aankomen. Mijn vader zei vervolgens "ach zolang je maar nergens een tattoo of piercing hebt" hahaha. Het is echt niet te vergelijken gewoon met een tattoo, als je je wenkbrauwen epileert ken je dat gevoel en zo weinig pijn doet het. Het is ook binnen het uur gepiept. Het enige vervelende is waar je wel rekening mee moet houden en waar je ouders dus achteraf mee kunnen zeggen van i told you so het ziet er niet uit of zoiets. Is dat het gaat korsten en met die korsten loop je wel 2 weken en vervolgens krijg je weer een vervolgafspraak na een paar weken om het bij laten werken wat je nog anders wilt (bij mij zat dat in de prijs) en dan loop je weer met korstjes. Regel ook echt een auto want die had ik toen nog niet en ik liep met zwarte strepen met rood er omheen in de metro. In het begin is het ook echt zwart voordat je korsten er af hebt.. Dusss bereid je familie maar alvast voor want in het begin is het echt niet fraai.

Groetjesss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens nog iets je mams heeft het over fout gaan in je gezicht dat is echt haast onmogelijk. Dat apparaatje gaat heel langzaam over je gezicht het is echt niet zo dat je uit kan schieten of iets dergelijks! Je spreekt van te voren met die mevrouw af wat er mogelijk is en dan tekent ze het eerst op je gezicht (maak hier eventueel even een foto van voor jezelf) en daarna gaat ze pas aan de slag het is echt niet zo dat ze maar even zelf bepaalt wat ze mooi vind staan. Er zijn ook veel verschillende kleuren misschien kan je iemand meenemen bij het tekenen zodat je een mooie kleur kan bepalen die goed bij je gezicht past want het is echt niet een zwart streepje ofzo en ik denk dat je mams nu echt zo iets lelijks voor zich ziet hahaha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

He Maris,

Ik vind dat je het gewoon moet doen. Je bent 20 en mag dat zelf bepalen. Ik ben visagiste en ik weet hoe lastig het bijtekenen kan zijn maar het lukt bij mij prima maar ondanks dat heb ik er ook over zitten denken om het te laten doen. Tis gewoon veel mooier en het zit altijd in model. Ik heb een vriendin die het al jaren laat doen en ik vind het elke keer weer erg mooi en ook zij heeft een borstvergroting maar ze is alles behalve een barbiepop hoor. Het staat mooi en verzorgd vind ik.

Ga ervoor al is het nog zo moeilijk als je opmerkingen krijgt. Ze draaien mss wel bij zodra ze zien hoe mooi het is.

Succes met je beslissing.

Liefs,

Cindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Erg jammer voor je dat er zo wordt gereageerd maar ik zou echt doen wat je zelf wilt. Ik heb het ook gedaan en heb er geen moment spijt van gehad en het heet wel permanente make-up maar het is ook met een jaar zo weer weg het ligt een beetje aan je eigen pigment hoe lang het blijft zitten. Ik heb zelf ook 2 echte tattoos en daar heb ik wel spijt van (ondanks de waarschuwingen toch laten zetten ik was toen 16 jaar ofzo) maar daar hoef je hier niet bang voor te zijn. En ik vind onszelf echt geen barbie maar we besteden gewoon veel aandacht aan ons lichaam en daar is niets mis mee. Ik hoop dat je er uit kunt komen en misschien als je het toch gaat doen dat als ze het resultaat zien uiteindelijk wel bij gaan draaien want het resultaat is altijd super!!

Succes ermee!!

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai,

Jammer die reacties in je directe omgeving! Ik denk dat je gewoon zelf moet weten wat je wil doen!

Het gaat om jou en om jouw lijf en er is altijd wel iemand in de omgeving die een andere mening is toebedeeld. Als je altijd alles zou doen wat een ander wel of niet leuk vind...dan zou je je daar ook niet goed bij voelen.

Ik heb zelf ook permanente make-up. Dit omdat ik altijd tranende ogen heb en mijn eyeliners meer dan eens half op mijn wang zit, dan op mijn oog :)

Heb onder een zwart lijntje en boven een dubbel lijntje, lichtblauw en zwart. Heb ze anderhalf jaar geleden opnieuw laten doen, omdat het er al 3 jaar op zat. 3D strokes wil ik ook nog, maar ik vind het nog erg duur. Maar komt wel....hahaha! Ik ben meer zo van; als ik iets wil en ik wil het echt, dan doe ik het ook! Ongeacht wat een ander ervan vindt of denkt, het gaat toch om mijn lijf?

Weet je...hoe je het ook doet...er is altijd wel iemand die zich er niet in kan vinden....dus gewoon lekker doen wat je zelf wilt! :)

Als je ze laat zetten,laat je dan nog even weten hoe het gegaan is? Ben zeer benieuwd!!

Groetjes,

A.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jullie reacties doen me echt goed!!

Ik verbaas me over hoeveel meiden eigenlijk permanente make-up hebben!!

Ik twijfel nog steeds heel erg, ik wil het dolgraag!! Ik teken nu elke dag bij en vind het dan zo mooi! dan krijg ik alleen maar reacties maris je wenkbrauwen zijn mooi zo!

Ja als ik ze bijteken vind ik ze mooier ja!!

Ik ben bang dat als ik thuis ze kom, ze echt uitvliegen en weet ik veel wat (ja klinkt raar bij mij thuis is het nog wat mm ouderwets soms... :()

Mn vriend gaat met me mee en ik ga eerst een hoop info vragen!!

Het is ook net wat jullie zeggen het maakt je gewoon mooi verzorgt!! Ik kijk stiekem altijd jaloers als een meid perfecte wenkbrauwen heeft hihi

Mn ouders denken gelijk die dunne strepen opgevulde lippen hupaa, barbie dus..

Ik denk dat ik in de tussen tijd al jullie tips meeneem en die aan mn moeder vertel! Hopelijk draait ze bij?

Erover praten lukt echt niet mn moeder vermijd het onderwerp ook. ze gaat zuchten als ik erove begin en ze toont geen interesse vanuit haar zelf.

Hopelijk doet ze dat wel als de datum in zicht komt...

Bedankt voor jullie steun en ik ga zeker foto's plaatsen als het gebeurd is :D

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai Maris,

Wat rot voor je dat je moeder en zus zo negatief reageren. Ik denk dat je zus zich inderdaad geen raad weet met de veranderingen die je aan jouw lichaam laat doen. Wellicht zou ze zelf ook best wat willen laten doen, maar durft ze niet? Die rotopmerking over 'barbie' raakt kant noch wal. Gebruikt jouw zus toevallig wel eens make-up? Wat is dan het verschil tussen iedere dag smeren en permanente make-up? Ik kan 2 dingen bedenken: Het geeft een supermooi en natuurlijk resultaat en het scheelt je een hoop tijd voor de spiegel iedere dag :125:

Vergeet ook niet: onbekend maakt onbemind! Als je de mogelijkheid krijg zou je je moeder inderdaad kunnen uitleggen wat permanente make-up is en hoe het in zijn werk gaat. Misschien helpt het ook als je haar een paar voor en na foto's laat zien?

Ik heb zelf goede ervaringen met permanente make-up: een eyeliner onder en boven. Dat heb ik nu al een jaar of 10 en ik ben een jaar of vier geleden voor de 1e x terug geweest om het te laten bijwerken. Mijn moeder vond het ook niets toen ik het liet zetten en nu wil ze het zelf ook haha...

Je bent oud en wijs genoeg meis, doe wat jou gelukkig maakt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Faye

Bedankt voor je reactie meid!

Mn zus en ik zijn heel verschillend, ik ben een lange dunne meid (mode popje zoals zei het noemt? Al vind ik dat zelf niet!) met hele andere make-up interesses als haar! Zij is wat flinker heeft als een dikke C cup en gebruikt hooguit wat mascara en die laat ze soms 3 dagen zitten hihi

Ik ben gevoelig voor opmerkingen, zij totaal niet en flapt alles eruit! Hihi behoorlijk verschil dus maar het is niet dat we niet met elkaar kunnen opschieten hoor!!

Net als jou bedenkt ik me waarom zou ik steeds moeilijk doen als het ook makkelijk kan? Ik heb mn moeder foto's laten zien en ze zij eerst wat mooi! Is zeker met haartransplantatie gegaan? Toen ik zei met tatoeeren vond ze me ineens achterlijk.....

Het gaat de laatste tijd ook niet zo lekker bots veel thuis.... dus weet niet zo goed wat ik allemaal wel ofniet kan doen...

Maar goed mij lijkt het super en mocht het tegen vallen een jaar verder is het vervaagt en hoef ik het niet meer te doen!

Nog 6 weken te tijd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou het is me duidelijk ik ga er voor!!!!!

Net haalde ik alles eraf en wilde kijken wat het resultaat was zonder potlood, nou wat een kaal gezicht haha heb wenkbrauwen vanmezelf maar miste het meteen!!

Ik heb 6 weken om mn moeder wat gerust te stellen maar ik weet bijna 99,99 % dat ik er voor ga

Heb er gewoon zin in hihi :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi !!

Ik vraag me alleen af zie je de eerste weken er echt zo belachelijk uit?

Ik heb 6 dagen vrij en daarna moet ik weer stage lopen....

Op de site staat dat er gemiddeld na 5 dagen wat korstjes afvallen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.