Ga naar inhoud

2bloemkooltjes : 13 Maart 2012 : Het Gelre Ziekenhuis : Zutphen


Gast 2bloemkooltjes

Aanbevolen berichten

  • Reacties 65
  • Created
  • Laatste Reactie
Gast 2bloemkooltjes

Hier even de uitleg

_______________

Het is weer allemaal misgelopen met de verzekering en de machtiging.

Per 1 januari moeten ze andes declareren (digitaal) www.vecozo.nl

Maar ze hebben het nog handmatig verstuurd..Dus word niet inbehandeling genomen. Z

e zijn wel bezig geweest met de machtiging, maar er zat ook een fout is.

Ook per 1 januari moeten ze werken met DOT codes inplaats van DBC codes

Ze zeggen opweg naar HELDERHEID..

Wat helder is dit. Verwacht ook niet dat ik binnen een week nu een reactie krijg.

Moet eigenlijk weer van voorafaan beginnen..

Morgen maar even de kliniek bellen!

Heb mijn consulente al gemaild, maar werkt alleen op donderdagen..

Dus nog geen reactie gehad ;-)

Dus moet weer wachten.

Heel handig allemaal, overgens had ik dit allemaal niet mogen weten!

Maar de telefoonniste van Zilveren Kruis dacht dt de brief naar mij was gestuurd.

Dus had de brief voorgelezen. Omdat ze het zelf niet begreep de text had ze contact opgenomen met Machtigingen.

Die hebben het haar uitgelegd hoe de vork in de steel zat..

Dus als ze mij dit niet had voorgelezen had ik het nooit geweten, maar wel dagelijks aan de lijn gehangen.

HAHA ben zo onzeker! Dus dan bel je vaker..

Beetje aard van het beestje.

Maar nu moet ik weer wachten..

Wachten..

Hoop dat het nu wel goed gaat!

Verwacht niet dat de operatie medio Maart word, dit zou alleen kunnen als alles eenn beetje voorspoedig verliep via de verzekering, machtiging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Nee het geluk treft mij niet,

De planning is weer totaal gewijzigd.

Ik heb alles geannuleerd bij de kliniek.

Geen goed gevoel meer over.

Vooral de volhardendheid dat zei niet op die manier willen.

Nu heb ik weer een afspraak bij het lokale ziekenhuis.

Deze weten wat er is voorgevallen.

Daarom hoef ik niet naar de arts waar ik eerder een afspraak mee had, deze had ik geannuleerd!

Omdat ik toen al de aanvraag had lopen.

Anders kon ik pas in April voor het eerste consult komen.

Nu heb ik een andere arts die eerder een plek had. Deze was net vrijgekomen.

Kon ik nu komen.

27 Februari eerst consult daar, maar heb nu al een geplande operatie datum. ( gepl datum 20April)

Ze hebben deze plek (ok) gereserveerd voor mij..

Hoop dat het vecoso mij meteen de machtiging geeft, dit kan nu omdat de computer het beoordeeld.

Als de computer niet direct de beoordeling honoreerd dan moet ik wel wachten en vervalt de operatie datum.

Maar ik heb het nieuwe wachten ervoor over!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Update

------------

Heb even zitten zoeken naar een andere lokatie, in zuthpen kan ik eerder terecht.

Heb deventer geannuleerd, maar dat had de mevrouw ook gezegd dat dat mocht.

Ik heb nu 7 februari een afspraak voor eerste consult.

Ben nu 62.8 kg dus een mooie bmi.

Waarschijnlijk kan ik dan eind februari begin maart onder het mes.

Hoop dat ze na het consult meteen alles aanvragen.

Anders doen ze het de zelfde week nog.

Hoop dat ik dan een accoord krijg..

Dat alles soepel loopt, heb geen zin mee aan nog meer meer dingen die fout gaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje wat een gedoe allemaal dat je meemaakt....hoezo dat de computer nu iets beoordeeld?...dat snapte ik ff niet..ik hoop voor je dat je consult over 2 weken goed verloopt dat je gelijk een operatie kan inplannen :46:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Jeetje wat een gedoe allemaal dat je meemaakt....hoezo dat de computer nu iets beoordeeld?...dat snapte ik ff niet..ik hoop voor je dat je consult over 2 weken goed verloopt dat je gelijk een operatie kan inplannen :46:

Hoe gaat het te werk

Ze voeren de gegevens in.

--> Mammareductie

dan krijgen ze een invul blokje.

Bijv heeft de patient rug en nekklachhten? -->

enz.

gegevens zoals bmi lengte maat moet ook worden ingevoerd.

Als je binnen de vragen goed "scoort" dan krijg je direct de machtiging.

Anders kan het dat wel de medisch adviseur van de verzekeraar dit moet beoordelen.

http://www.vecozo.nl/web/Zorgverlener/FEMachtigingen/Mogelijkheden.aspx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast 2bloemkooltjes

Yes yes yes,

Vannochtend consult gehad!

Meteen aangevraagd verzekering, meteen accoord.

Volgende week

Preventief operatie onderzoek( anestasie)

Fotograaf

De week erna nog ern gesprek met plas. Chirurg.

En een gesprek met verpleegkundige, leefregels enz enz.

Planning 4 -6 weken

Word gebeld de maandag voor de operatie datum.

Maar kan opname nummer bellen en daar even in de gaten houden wat stand van zaken en planning is..

Ik reken zelf op de maand maart..

We zullen zien!!

Ben super blij!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Gast 2bloemkooltjes

Ja en nee, met een beetje doordrammen heb ik twee data's gekregen.

Maar ja, officieel moetst ik afwachten. Op advies van de vpk, kende mijn situatie met school en werk en wat er voor de tijd was gebeurt.

Gaf ze het advies om nog een aantal keer te belen. Had ik al een paar keer gedaan.

Kreeg meteen twee data's,

29 mrt

Of

5 april. Reserve datum mocht er een spoed tussen komen.

Ongv. Twee weken voor de opname word ik gebeld hoe laat er moet zijn..

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou jeetje sorry ik heb de update helemaal gemist door mijn eigen mini operatie...het spijt me.

Het is nu de dag daarna en hopelijk ben je super blij met je nieuwe aanwinsten.

Gefeliciteerd :101:

laat je lekker verwennen en als je vragen hebt hoor ik die graag.

hey mag ik van je weten bij welke pc en welke ziekenhuis in zutphen precies je bent gegaan zodat ik dat ik je titel kan verwerken?

Liefs,

Yanet

PS: bij deze is je topic ook gelijk verhuist naar de operatie verslagen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast 2bloemkooltjes

Hallo dames

Even het verslagje van mijn operatie.

Dinsdag 13Mrt moest ik me dus om 10.45 melden, was er te vroeg.

Maar kon wel alles meteen laten doen, bloedafname enz.

Om 10.45 was heb ik me aangemeld bij de afdeling. Kreeg een een persoonskamer. Wel fijn!

Lag in kamer 374, met uitzicht op het binnenterrein.

Voor de operatie werd ik verwacht nog uitgebreid naar de wc te gaan. Schok me dood, op de wc zat een man. Die de deur van mijn kamer niet op slot had gedaan.

Om 11.45 moest ik me omkleden en in het operatiejasje, en nog een keer naar de wc en pijnstillers in nemen. Werd naar de OK gebracht, dat was een hele overlevingsreis. De eerste keer kwam me bed klem te zitten tussen een deur. En de tweede keer in de ok sluis geparkeerd tegen een elektrische deur. Dus werd weggedrukt.

In de verkouver werd ik gereed gemaakt voor de operatie. Op de gang zag ik alle artsen enz staan voor mijn operatie. Alleen mijn arts was er nog niet. De planning was om 12.00 uur te gaan opereren.

Om 12.30 kwam ze binnen, moest nog worden afgetekend worden. De anesthesist vroeg waar ze dat wou doen op de ok of in de verkouver. Ze heeft me uiteindelijk afgetekend in de verkouver.

Daarna naar de ok gegaan, viel niet meteen inslaap maar toch vrij vlot.

De operatie heeft ongeveer 3 uur geduurd, toen ik wakker werd had ik het gevoel dat ik net in slaap was gedommeld. Helemaal niets van gemerkt.

De morfine pomp heb ik gelukkig maar een keer hoeven gebruiken. Maar pijn heb ik niet zo zeer gehad naar de operatie. Wel misselijk maar op zich zakte dat steeds snel weg.

Dinsdag op woensdag heb ik niet echt geslapen. Een slaappil hielp ook niet zozeer. Woensdag ging het wel goed, wel had ik pijn door het hoesten.

Omdat de drains nog aan het lekken waren en niet echt uit mijn bed was geweest gingen ze er nog niet uit. Balen eerst maar uiteindelijk vond ik het niet erg. Moest eerst uit mijn bed zijn geweest. Donderdag morgen zou mijn eigen pc langskomen.

Wat een schat van een mens!! Ze kwam om 07.45 op de kamer, dat het verband eraf mocht. Later als ze een andere patiënt had afgetekend zou ze terug komen om het te controleren.

De wondjes zager er mooi uit, wat stripjes moesten vervangen worden en de drains konden eruit.

Wat is het trouwens raar onder begeleiding te gaan douchen! Was dizzy en douchen was wel nodig. Omdat ik nog zo dizzy was hadden ze besloten om nog een nachtje te blijven. Even bijkomen. Later toen ik bezoek had van mijn ouders kwam ze weer op bezoek, hoe het ging en wat ik er van vond. Zo lief een aandacht vol! Wat ik er van vond enz..

Vanochtend ben ik naar huis gegaan, voel me nog wel een beetje dizzy. Maar de pijn valt me.

Verder slik ik nu 4x pd 1000mg paracetamol en tot 20-03-2012 Arcoxia 90 mg pd

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Nou fijn dat je operatie is meegevallen...hoe verloopt je herstel?...Weet je al hoeveel eraf is gegaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.