Ga naar inhoud

Slaapverdoving vs nacose


Aanbevolen berichten

Ik weet niet of dit topic hier goed staat....

Ik ben bij een pc in Belgie geweest en die werkt met de zogenaamde slaapverdoving. Ik ben als de dood voor snijden, hechten, injecties enz... Ik zeg altijd spuit me maar plat en dan kun je met me doen wat je wilt. Heb me zelfs voor carpaal tunnel syndroom onder nacose laten behandelen.

De pc gaf aan dat de slaapverdoving veel veiliger is en minder risico op complicaties. Ik vind het een beetje een eng idee, ik zie ook wel de voordelen ervan, je gaat immers niet volledig onder zeil. Maar wat als je tusendoor wakker wordt ofzo?? Je wordt wel plaatselijk verdoofd, ik zou niks voelen, maar alleen het idee. Hihi, ik weet ik ben echt een scheiterd. Het lijkt me voor mn lichaam wel beter, een nacose is toch ingrijpender.

Zijn er veel pc`s die met deze methode werkt? Hebben er dames ervaring mee??? Ik ben zo benieuwd!

Een andere pc die ik op het oog heb, werkt wel onder nacose.

Graag zou ik wat ervaringen lezen van dames die dit hebben ondergaan.

Groetjes, Risje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een slaapverdoving is zó veel relaxter dan narcose! Ben in m'n leven 2x onder narcose geweest (afgelopen 6 jaar) en 1x slaapverdoving bij m'n BV (ook in Belgie). Je ervaart de slaapverdoving exact hetzelfde als narcose w.b. inslapen en niks meekrijgen vd operatie, alleen als je wakker wordt heb je het gevoel dat je heerlijk, en dan bedoel ik ook heerlijk :35: ) hebt geslapen, compleet ontspannen en niet versuft of misselijk.

Bij narcose ben ik ook nooit misselijk geweest, maar ik had dan wel zo'n 'twilight zone' gevoel, was heel gespannen en ook en dag of wat idioot emotioneel met huilbuien, vriendje afkatten enz.

Voor mij, als ik de keuze zou hebben, noooooit meer narcose!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

ik heb de slaapverdoving en narcose gehad, maar van de slaapverdoving voelde ik me zo beroerd en na de narcose was niks aan de hand!Ik vond de narcose veel prettiger dus. De slaapverdoving was in nl en de narcose bij de velthuiskliniek in eindhoven.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo, risje

moeilijk hoor om dat zo te beslissen.

als ik na mezelf kijk dan denk ik dat ik toch voor de narcose ging.

ik ben net als jij een scheiterd (LOL) je moet op je eigen gevoel af gaan wat je wilt.

anderen beleven alles weer anders vandaar ook al 2 verschillende meningen.

als je narcose krijgt ben je van de wereld en als je bij komt (mijn ervaring) heb je het achter de rug.

ikzelf ben nooit eigenlijk ziek geweest naar de narcose alleen tijdens mijn voorhoofdholtonsteking

da's wel naar wakker worden met die watten in je neus en misselijk da's helemaal niks.

maar ja bij die operatie word je vaak misselijk was me ook al verteld.

ik krijg nu mijn 3 de wissel en ben nooit misselijk wakker geworden en alles verliep na die tijd op rolletjes (LOL)

dus ga op je eigen gevoel af da's denk ik de beste meetstaaf.

succes met je beslissing

liefs vlindertje

Link naar reactie
Delen op andere sites

filmje

Zelf had ik ook al beide , mijn bv was onder slaapverdoving . Ik vond het tweede een prettiger . De 'beleving' (dus tijdens de operatie) was hetzelfde (net of ik maar een seconde 'weg' was) maar erna dag en nacht verschil . Narcose : kotsmisselijk en dagen ziek . Sedatie : 2 uur slaapdronken en daarna weer helemaal fris !

Je kan altijd even via de zoekrobot 'sedatie' intypen , mss heb je wat rezultaten .

Bij de operatieverslagen borstvergroting kan je ook iedereen aanklikken die in de Wellnesskliniek geopereerd is : daar werken ze uitsluitend met sedatie gecombineerd met plaatselijke verdoving .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn de filmpjes niet eng om te zien :67: .. Ik ben echt erg hoor, hihi!

De nacoses die ik heb gehad heb ik idd ook ervaring alsof ik maar een paar minuten weg was.

Maar sla je onder nacose bent, worden alle lichaamsfuncties uitgeschakeld, je bent volledig afhankelijk van het apparatuur. Ik heb 3 jongen kinderen rondlopen, ik wil daarom ook zo min mogelijk risco`s lopen. tuurlijk zitten er aan elke operatie risico`s, maar je kunt ze wel beperken denk ik.

De pc vertelde dat je bij slaapverdoving al weg bent voordat je op de OK komt.

Ik weet echt niet wat ik moet kiezen, ik ga idd even kijken bij de verslagen hoe mensen de slaapverdoving vonden, ben erg benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Risje,

ik kreeg de slaapverdoving pas op de ok zelf.

Wat je zegt klopt bij narcose regelen ze de ademhaling voor je, bij slaapverdoving doe je dat nog allemaal zelf.

Echter kunnen ze bij een narcose wel meteen ingrijpen als er wat gebeurd.

Is moeilijk kiezen he? Ik maakte me ook super druk voor de narcose maar uiteindelijk stelde het niks voor :141:

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb voor de slaapverdoving gekozen maar dit alleen om de prijs, er zat 1600 euro verschil tussen de pc`s. Dit verschil vind ik gewoon te groot.

Ik moet me niet zo aanstellen, maar ik vind het echt doodeng. Ik hoor veel verhalen van meiden die wakker zijn geworden tussen door.

Maar goed, ik wil zo graag van mn hangtieten af.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.