Ga naar inhoud

Sophietjee : 26 september 2011 : Dr. van Onselen : ACCZ


Aanbevolen berichten

Hallo meiden!

Ik ben al een paar dagen actief op dit forum (met veel plezier) en heb vanmiddag mijn kliniek gevonden en wil dit graag met jullie delen :-).

Ik ben Sophietjee, 21 jaar, heb cup 70AA (dus bijna niks :131: ) en laat 26 september een bv doen bij ACCZ in Bochelt. Ik voel me totaal geen vrouw door mijn platte voorgevel en heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt om het te vertellen aan m'n ouders en vriend en ze staan volledig achter me :D.

Ik heb deze week drie consults gehad en die van ACCZ was gewoon het fijnst en ik kreeg er echt een heel vertrouwd gevoel bij. Vooral dr. van Onselen vond ik een erg fijne man! Ik heb daarom meteen een datum vastgelegd :D.

Nu het allemaal is vastgelegd vind ik het wel allemaal wel spannend worden hoor. Ben zo benieuwd hoe erg de pijn zal zijn en wanneer ik wat weer zou kunnen doen. Ik ben stiekem ook best wel bang voor de operatie zelf. Heb namelijk nooit eerder een operatie ondergaan. Ook wil ik eigenlijk niet dat te veel mensen het weten. Heb altijd met veel opvulling (m'n isolatiemateriaal noem ik het altijd maar) rondgelopen, dus zo ontzettend veel zal het denk ik niet opvallen... Ben wel bang dat als sommigen het weten, dat er dan heel naar gepraat gaat worden (ik woon in een dorp waar dat nogal snel gebeurd..) Maar dat is misschien wel het laatste waar ik mee bezig moet zijn, want ik doe dit echt voor mijzelf, dat ik me eindelijk vrouw kan voelen :126: .

Zijn er nog meiden met tips e.d.? Of meiden die ook rond die tijd hun bv krijgen? Dan kunnen we ervaringen delen :101:

Groetjes Sophietjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 69
  • Created
  • Laatste Reactie

Hoi Sophie,

Hartstikke goed dat je de knoop hebt doorgehakt en dat de datum nu staat! Spannend.

Ik ben 15 augustus geholpen door dr. Van Onselen. Inderdaad een erg fijne man.

Ik vond de operatie zelf ontzettend meevallen. Je bent immers onder narcose dus hebt helemaal niets door. Zodra je wakker wordt (gemaakt) valt de pijn opzich nog mee. Het voelt vooral heel strak. Ongeveer drie uur naar de operatie mag je naar huis. Ik (mijn man reed natuurlijk) moest 2,5 uur rijden voordat ik thuis was. De rit ging opzich wel. Stoel achterover en een kussentje erbij. Maar vanaf 's nachts begint de ellende. Ik vond de pijn echt hels. Ja ik zeg het maar eerlijk. Dus stel je daar wel op in. Deze pijn houdt een paar dagen aan. Bij mijn drie dagen. Maar dat verschilt per persoon hoor. Sommige voelen zich eerder al opknappen. Daarna gaat het herstel snel hoor. Eerst liep ik nog wat krom en had ik veel last van pijnlijke steken, maar per dag ging het beter. Nu 12 dagen later, voel ik me al weer harststikke goed. Natuurlijk voelt het nog wel strak.

Ik wil net als jij dat niemand het weet. Ik droeg ook altijd van die opgevulde push-up BH's. Mijn man noemde het "bedriegersBH" hahaha. Ik heb nu een cupmaat genomen die ongeveer lijkt op het effect als ik die bedriegersbh aanhad. Ietsje groter is het. Ik was ook ontzettend paniekerig dat mijn borsten te groot zouden worden haha. Dat iedereen die me ziet denkt: zo wat heeft zij gedaan! Maar inderdaad wat jij zelf ook al schrijft: je doet het uiteindelijk voor jezelf!!!!

Hoeveel cc krijg je?

Veel leesplezier op deze site en als je nog vragen hebt, stel ze gerust! Liefs blauwoog

Hallo meiden!

Ik ben al een paar dagen actief op dit forum (met veel plezier) en heb vanmiddag mijn kliniek gevonden en wil dit graag met jullie delen :-).

Ik ben Sophietjee, 21 jaar, heb cup 70AA (dus bijna niks :131: ) en laat 26 september een bv doen bij ACCZ in Bochelt. Ik voel me totaal geen vrouw door mijn platte voorgevel en heb eindelijk de moed bij elkaar geraapt om het te vertellen aan m'n ouders en vriend en ze staan volledig achter me :D.

Ik heb deze week drie consults gehad en die van ACCZ was gewoon het fijnst en ik kreeg er echt een heel vertrouwd gevoel bij. Vooral dr. van Onselen vond ik een erg fijne man! Ik heb daarom meteen een datum vastgelegd :D.

Nu het allemaal is vastgelegd vind ik het wel allemaal wel spannend worden hoor. Ben zo benieuwd hoe erg de pijn zal zijn en wanneer ik wat weer zou kunnen doen. Ik ben stiekem ook best wel bang voor de operatie zelf. Heb namelijk nooit eerder een operatie ondergaan. Ook wil ik eigenlijk niet dat te veel mensen het weten. Heb altijd met veel opvulling (m'n isolatiemateriaal noem ik het altijd maar) rondgelopen, dus zo ontzettend veel zal het denk ik niet opvallen... Ben wel bang dat als sommigen het weten, dat er dan heel naar gepraat gaat worden (ik woon in een dorp waar dat nogal snel gebeurd..) Maar dat is misschien wel het laatste waar ik mee bezig moet zijn, want ik doe dit echt voor mijzelf, dat ik me eindelijk vrouw kan voelen :126: .

Zijn er nog meiden met tips e.d.? Of meiden die ook rond die tijd hun bv krijgen? Dan kunnen we ervaringen delen :101:

Groetjes Sophietjee

Link naar reactie
Delen op andere sites

@eendjuh

Ja ik geloof inderdaad dat van Onselen mooie boobs kan maken. Een fijne man! Ik krijg links 300 cc en recht 335 cc (anatomisch). Ik ben linkshandig, dus daarom is mijn borstspier daar een stuk dikker, en dat kon hij op deze manier wat meer gelijktrekken. Ik ben blij dat jij ook zo enthousiast bent over hem, maar ik heb er wel meer gelezen die dat ook zijn gelukkig :).

@blauwoog

Ja dat is alleen maar goed dat je zegt dat het een helse pijn is, haha! Dan kan ik me daarop instellen (voor zover dat kan, want ik heb nog nooit helse pijnen gehad). Ik krijg links 300 cc en recht 335 cc (anatomisch). Hoeveel heb jij gekregen?

Heb jij trouwens ook zo'n 'martelband' gekregen? Moet je die dan ook echt 6 weken dag en nacht dragen? En wat nou als je even ergens naartoe gaat? Ik wil natuurlijk niet dat iemand die band ziet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meid,

ik ben 27juni bij accz geholpen..maar dan door dr kruppa.

ik vind t een fijne kliniek waar ze echt wel aan je denken...

en die band en bh moet je idd dag en nacht dragen 6 weken lang...ellende...in t begin vond ik die band draamaaa maar later vond ik m nie meer zo heel erg...en ja als je weg wilt...beetje hoge shirtje ofso aan doen en de klitteband onder je oksel(dan valt t zo min mogelijk op) ;)

en dat 'dorp' verhaal ken ik wel...wou ook niet datr iemand t wist, waren maar een paar in mn directe omgeving..maar nu geloof ik dat heel veel t al weten,maar iedereen reageert toch wel positief dat had ik niet verwacht eigenlijk..en dan nog...t is voor jezelf ja dus laat ze maar zeuren als ze dat doen ;)

goeie tip is: veeel paracetamol in huis halen en om de 2 á 3 uur 2 nemen...dan ben je beetje voor de pijn aan.

liefss Cinn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sophie,

Zoals je gelezen hebt moet je inderdaad de BH + band 6 weken omhouden. In Bocholt zeiden ze dat als je die band niet gaat dragen dat je dan dure schoudervullingen krijgt :-) De prothesen kruipen anders naar boven. Een tip is om hemdjes verkeerd om te dragen. De achterkant is namelijk vaak hoger. Verder vooral truitjes dragen die hoog vallen. Is even niet anders! Je mag om de 5 uur 2 paracetamol slikken. Ik heb de eerste dagen ipv 2 paracetamol, 1 paracetamol + 1 paracetamol met codeine geslikt. Is alleen via de dokter te krijgen maar is echt heerlijk. Codeine is namelijk ook verdovend. En voor de nacht is het zeker een aanrader omdat je er ook wat suffig van wordt. Ik heb vannacht voor het eerst zonder pijnstiller geslapen en dan heb ik wel gemerkt hoor. Heb veel wakker gelegen. Niet eens door de pijn, maar gewoon omdat die BH zo strak zit en omdat je alleen maar op je rug ligt. Erg vermoeiend. Verder slik ik nu helemaal geen pijnstiller meer. Ook niet overdag. Ik heb 390 CC gekregen, medium/low profile, anatomisch. Ik ben ong 1,75 cm lang en weeg rond de 70 kilo. Ik was eerst erg geschrokken door het grote aantal cc's haha. Maar het heeft echt te maken met je lichaamsbouw. Bij iedereen valt het anders. Hoe lang en zwaar ben jij?

Groetjes

@eendjuh

Ja ik geloof inderdaad dat van Onselen mooie boobs kan maken. Een fijne man! Ik krijg links 300 cc en recht 335 cc (anatomisch). Ik ben linkshandig, dus daarom is mijn borstspier daar een stuk dikker, en dat kon hij op deze manier wat meer gelijktrekken. Ik ben blij dat jij ook zo enthousiast bent over hem, maar ik heb er wel meer gelezen die dat ook zijn gelukkig :).

@blauwoog

Ja dat is alleen maar goed dat je zegt dat het een helse pijn is, haha! Dan kan ik me daarop instellen (voor zover dat kan, want ik heb nog nooit helse pijnen gehad). Ik krijg links 300 cc en recht 335 cc (anatomisch). Hoeveel heb jij gekregen?

Heb jij trouwens ook zo'n 'martelband' gekregen? Moet je die dan ook echt 6 weken dag en nacht dragen? En wat nou als je even ergens naartoe gaat? Ik wil natuurlijk niet dat iemand die band ziet...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sophietjee,

Gefeliciteerd met je datum. Je word twee weken voor mij geopereerd dus jij moet nog 31dagen wachten. Ik word ook door van Onselen geopereerd haha, ja ik tel iedere dag af. Ik vind het wachten zo moeilijk!

Ik zie ook wel een beetje op tegen die martelband, je leest er zoveel geklaag over. Gelukkig lees je ook een hoop tips van anderen waardoor je het jezelf zo makkelijk mogelijk kan maken.

Ik was al aan het aftellen met nog twee dames die in de zelfde periode bij van Onselen geopereerd worden dit zijn dalmindy en lovejojo. Een van hun is 1 oktober aan de beurt en een 13 oktober. Wij zijn dus alle vier achter elkaar, wel zonde dat we allemaal andere datum hebben anders konden we elkaar in Bocholt nog een beetje steunen. Helaas ben jij als eerste van ons 4 dus jij hebt niet zoveel aan ons, wij zeker wel aan jou. Kan ik mezelf helemaal zenuwachtig maken door jouw verslag te lezen, hihi

Op welke cup kom je trouwens ong. uit met het aantal cc's die jij krijgt?

Nou meis succes met aftellen.

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sophietjee,

Gefeliciteerd met je datum. Je word twee weken voor mij geopereerd dus jij moet nog 31dagen wachten. Ik word ook door van Onselen geopereerd haha, ja ik tel iedere dag af. Ik vind het wachten zo moeilijk!

Ik zie ook wel een beetje op tegen die martelband, je leest er zoveel geklaag over. Gelukkig lees je ook een hoop tips van anderen waardoor je het jezelf zo makkelijk mogelijk kan maken.

Ik was al aan het aftellen met nog twee dames die in de zelfde periode bij van Onselen geopereerd worden dit zijn dalmindy en lovejojo. Een van hun is 1 oktober aan de beurt en een 13 oktober. Wij zijn dus alle vier achter elkaar, wel zonde dat we allemaal andere datum hebben anders konden we elkaar in Bocholt nog een beetje steunen. Helaas ben jij als eerste van ons 4 dus jij hebt niet zoveel aan ons, wij zeker wel aan jou. Kan ik mezelf helemaal zenuwachtig maken door jouw verslag te lezen, hihi

Op welke cup kom je trouwens ong. uit met het aantal cc's die jij krijgt?

Nou meis succes met aftellen.

Groetjes

Hoi Schorpioen!

Leuk dat jij ook door van Onselen wordt geopereerd! Net als die twee andere dames :). Kunnen we met elkaar aftellen. Ik zal proberen zo veel mogelijk verslag te doen hier op het forum, dus dan kunnen jullie misschien juist wel geruststellen met mijn verslagen ;) (dat hoop ik althans :P).

Ik ben nu af en toe best erg bang voor de operatie. Ik ben bang dat ik misvormde borsten ga krijgen, of een infectie of zelfs dood ga tijdens de operatie. Ik moet dat niet in m'n hoofd halen, maar het gebeurd toch! Echt irritant. Heb jij daar ook last van?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sophietjee,

Gefeliciteerd met je datum. Je word twee weken voor mij geopereerd dus jij moet nog 31dagen wachten. Ik word ook door van Onselen geopereerd haha, ja ik tel iedere dag af. Ik vind het wachten zo moeilijk!

Ik zie ook wel een beetje op tegen die martelband, je leest er zoveel geklaag over. Gelukkig lees je ook een hoop tips van anderen waardoor je het jezelf zo makkelijk mogelijk kan maken.

Ik was al aan het aftellen met nog twee dames die in de zelfde periode bij van Onselen geopereerd worden dit zijn dalmindy en lovejojo. Een van hun is 1 oktober aan de beurt en een 13 oktober. Wij zijn dus alle vier achter elkaar, wel zonde dat we allemaal andere datum hebben anders konden we elkaar in Bocholt nog een beetje steunen. Helaas ben jij als eerste van ons 4 dus jij hebt niet zoveel aan ons, wij zeker wel aan jou. Kan ik mezelf helemaal zenuwachtig maken door jouw verslag te lezen, hihi

Op welke cup kom je trouwens ong. uit met het aantal cc's die jij krijgt?

Nou meis succes met aftellen.

Groetjes

Oh en ik hoop trouwens op een mooie C uit te komen met mijn cc's. Links krijg ik 300 en rechts krijg ik 335 cc. Dus we hebben een beetje hetzelfde doel ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sophie,

Zoals je gelezen hebt moet je inderdaad de BH + band 6 weken omhouden. In Bocholt zeiden ze dat als je die band niet gaat dragen dat je dan dure schoudervullingen krijgt :-) De prothesen kruipen anders naar boven. Een tip is om hemdjes verkeerd om te dragen. De achterkant is namelijk vaak hoger. Verder vooral truitjes dragen die hoog vallen. Is even niet anders! Je mag om de 5 uur 2 paracetamol slikken. Ik heb de eerste dagen ipv 2 paracetamol, 1 paracetamol + 1 paracetamol met codeine geslikt. Is alleen via de dokter te krijgen maar is echt heerlijk. Codeine is namelijk ook verdovend. En voor de nacht is het zeker een aanrader omdat je er ook wat suffig van wordt. Ik heb vannacht voor het eerst zonder pijnstiller geslapen en dan heb ik wel gemerkt hoor. Heb veel wakker gelegen. Niet eens door de pijn, maar gewoon omdat die BH zo strak zit en omdat je alleen maar op je rug ligt. Erg vermoeiend. Verder slik ik nu helemaal geen pijnstiller meer. Ook niet overdag. Ik heb 390 CC gekregen, medium/low profile, anatomisch. Ik ben ong 1,75 cm lang en weeg rond de 70 kilo. Ik was eerst erg geschrokken door het grote aantal cc's haha. Maar het heeft echt te maken met je lichaamsbouw. Bij iedereen valt het anders. Hoe lang en zwaar ben jij?

Groetjes

Hoi blauwoog,

Dat is wel een goede tip zeg, om hempjes verkeerd om te dragen. Ik ga ook nog 1 of twee vesten met ritssluiting kopen, dat is ook wel makkelijk. Die paracetamol met codeine is ook echt een heel goed idee van jou! Dankjewel voor die goede tips :D.

Ik ben 1,72 cm lang en weeg 62 kilo. Ik ben best wel tenger en smal rond mijn borsten, dus meer cc kon ik ook niet krijgen dan 300 en 335. Op wat voor cupmaat ben jij uitgekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Sophietjee,

Ik wordt 13 oktober geholpen door van Onselen, ben de laatste van de vier.

Hoop dat alle drie de verslagen voor mij positief zijn.

Ik krijg 340 cc dual plane en hoop ook op een mooie C uit te komen, nou hoor nog wel van je zoiezo het verslagje.

Ben erg benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Ik hou jou toppic in de gaten.

Liefs Dalmindy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi!

Wat spannend allemaal voor je! Weet hoe jeje voelt! Ik heb 15 aug mijn boobs gekregen! Ook door dr van Onselen! 3 daagjes pijn gehad! Daarna ging het met de uren beter! Ik had een A en nu een D ( 460 cc dual)

Ik ben er ontzettend blij mee! Afgelopen zaterdag zijn mijn hechtingen eruit gegaan en je ziet er bijna niks van! Heel netjes allemaal.!

Succes met aftellen!!

Liefsss

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi,

De compressiebh van de kliniek is maat 80C. Geen idee wat voor cupmaat ik heb als ik een "gewone" BH ga kopen. Ik draag normaal gesproken wel 75 in de omtrek. Ik heb wel aangegeven dat ik een volle C wilde. Ik vind mijn borsten er nu ook uitzien als een volle C. Omdat ik waarschijnlijk breder ben dan jij, heb ik 390 cc gekregen. Zo lastig die CC's omdat het bij iedereen anders uitpakt. Ik schrok eerst van het grote aantal CC's. Heb zelf nog de kliniek gebeld of ik niet beter wat CC minder kon nemen. Was zo bang dat ze te groot zouden worden, haha. Maar uiteindelijk superblij dat ik het gewoon bij die 390 heb gehouden :-)

Groetjes blauwoog

Hoi blauwoog,

Dat is wel een goede tip zeg, om hempjes verkeerd om te dragen. Ik ga ook nog 1 of twee vesten met ritssluiting kopen, dat is ook wel makkelijk. Die paracetamol met codeine is ook echt een heel goed idee van jou! Dankjewel voor die goede tips :D.

Ik ben 1,72 cm lang en weeg 62 kilo. Ik ben best wel tenger en smal rond mijn borsten, dus meer cc kon ik ook niet krijgen dan 300 en 335. Op wat voor cupmaat ben jij uitgekomen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

eigenlijk ben ik helemaal niet bang voor de operatie, gedachten zoals niet wakker worden komen bij mij helemaal niet voor bij. Wel heel veel twijfel over aantal cc, welke profile of ik vraag mij af of ik wel twee verschillende maten moet nemen enzo.

Wel leuk dat we met een groepje in dezelfde periode geopereerd worden.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai hai,

eigenlijk ben ik helemaal niet bang voor de operatie, gedachten zoals niet wakker worden komen bij mij helemaal niet voor bij. Wel heel veel twijfel over aantal cc, welke profile of ik vraag mij af of ik wel twee verschillende maten moet nemen enzo.

Wel leuk dat we met een groepje in dezelfde periode geopereerd worden.

Liefs

Ja zeker leuk! Kunnen we elkaar straks lekker op de hoogte houden :)

Ik heb ook besloten om me niet meer druk te gaan maken voor de operatie! Ik ga alleen nog maar aan de leuke dingen denken en aan de dingen die ik straks lekker ga doen met m'n nieuwe boobs :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelfs dat ik er soms van droom en nog half slaperig aan mijn borstjes nu voel en denk "ow het was weer een droom". Jij nog 25dagen, dat schiet echt heel erg op zeg. Lovejojo die op 3 oktober geopereerd zou worden bij van Onselen is verplaatst naar 10 Oktober dus op dezelfde dag als ik. Dan heb jij er al twee weken op zitten dus schrijf maar dat het helemaal geen pijn doet enzo, hahaha.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4,5week later een weekendje weg met mijn familie omdat mijn moeder dan 50jaar wordt. Ik weet dat ik dan niet veel mag doen, maar zal wel moeilijk worden aangezien ik niet wil dat mijn moeder wat doet. We gaan ook bowlen, nou dat sla ik dan maar even over. Ik vraag mij wel af of ik dan al weer mag zwemmen, natuurlijk geen baantjes trekken, maar gewoon beetje in het zwambad zitten. Op zich is de hechting dan wel dicht. Toch maar even navragen.

Ik moet mij echt meer gaan richten op de pijn, ik denk daar dus helemaal niet aan. Ben stiekem heel optimistisch en ik ben bang dat het mij dus heel erg gaat tegenvallen.

Ik denk dat wandelen voor jou dan nog wel te doen is, maar fietsen betwijfel ik. Denk dat het qua pijn wel kan, maar misschien maak je rare bewegingen met je armen?

Jij nog 3 weken, wat spannend zeg!! ik heb ook zenuwen voor jou hoor.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 4,5week later een weekendje weg met mijn familie omdat mijn moeder dan 50jaar wordt. Ik weet dat ik dan niet veel mag doen, maar zal wel moeilijk worden aangezien ik niet wil dat mijn moeder wat doet. We gaan ook bowlen, nou dat sla ik dan maar even over. Ik vraag mij wel af of ik dan al weer mag zwemmen, natuurlijk geen baantjes trekken, maar gewoon beetje in het zwambad zitten. Op zich is de hechting dan wel dicht. Toch maar even navragen.

Ik moet mij echt meer gaan richten op de pijn, ik denk daar dus helemaal niet aan. Ben stiekem heel optimistisch en ik ben bang dat het mij dus heel erg gaat tegenvallen.

Ik denk dat wandelen voor jou dan nog wel te doen is, maar fietsen betwijfel ik. Denk dat het qua pijn wel kan, maar misschien maak je rare bewegingen met je armen?

Jij nog 3 weken, wat spannend zeg!! ik heb ook zenuwen voor jou hoor.

Liefs

Dat richten op de pijn probeer ik ook steeds te doen, maar is wel lastig, want heb zelf nooit echt heftige pijn gehad ofzo.. Maar ik probeer het idd wel steeds :P.

Ik heb besloten om gewoon naar die familiedag te gaan en dan geen actieve dingen te gaan doen. Dan zeg ik dat ik een spierscheurtje heb in m'n borstspier. Het is een beetje liegen, maargoed ik wil ook echt niet dat ze het weten.

Lukt het wachten nog een beetje bij jou?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede beslissing. Is toch niet zo leuk om niet mee te gaan op familieweekend en toch riskant om die sportiviteiten mee te doen. Je zal alleen maar spijt krijgen als het fout gaat met je borsten. Het is een leugentje voor bestwil toch, dus dan maar een keertje liegen. Ik ga op mijn werk ook zeggen dat ik iets heb, weet nog niet wat, waardoor ik geen spullen van boven mijn hoofd kan pakken.

Het wachten gaat op zich nu wel goed, ik heb zaterdag mijn tweede consult bij ACCZ dus kijk nu daar naar uit, waardoor ik minder met operatie bezig ben. Gister wel eindelijk akkoord gekregen van school dat ik lessen kan missen zonder dat ik de hele module opnieuw moet doen. Ik voelde helemaal kriebels in mn buik, nu is het echt echt. Ik was altijd bang dat het uiteindelijk toch niet door kon gaan. Maar vanaf zaterdag nog 30dagen, klinkt niet zo lang meer. Jij nog 19dagen, wauw! Hoe gaat het bij jou?

Heb je al inkopen gedaan? Ik wil volgende week even gaan kijken naar bio oil en die druppels tegen het blauw worden.

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.