Ga naar inhoud

Herstel.Wanneer doen jullie weer vanalles?


Meisje

Aanbevolen berichten

Hoi Dames,

Ik ben nu richting de drie weken na mijn operatie,

wat deden jullie in week 3?

Ik heb net weer autogereden(zonder stuurbekrachtiging), gefietst, en doe voorzichtig strijkwerk.

Ik til ongeveer max 3 a 4 kilo (boodschappen).

Op mijn zij liggen wil nog niet :S NOG steeds niet, ligt niet comfortabel.

Nu ben ik dus benieuwd hoe het met jullie gaat en wat jullie al zo doen in welke week zeg maar.

Groetjes meisje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk een beetje hetzelfde als jij. (Ik ben 2 weken PO)

Ik wil eigenlijk op vakantie, met de auto naar Spanje, maar ik weet niet of ik daar goed aan doe.

Vanaf Amsterdam is toch 1400 km ongeveer.

Mijn man rijdt dan hoor.

Iemand ervaring, na 2 a 3 weken op vakantie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben morgen 1 week po. Ik slaap met behulp van kussens een beetje op mijn zij. Dat gaat redelijk. Verder kan ik wel aardig wat dingetjes zoals de vaatwasser inruimen, aardappels schillen, was opvouwen, mezelf douchen en aankleden. Ik heb nog geen auto gereden, maar dat durf ik ook nog niet, ook omdat ik nog zo wezenloos ben van de narcose. Ik voel me echt nog wel een beetje van de wereld. Herkennen jullie dat gevoel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon met 4 weken vrijwel alles wel weer, ben toen ook alweer flink gaan fietsen in de sportschool.

En scheurde met mn autotje overal heen hihi. :136:

Kan alleen nog niet op mn buik liggen.. maar verder gaat het prima.. heb ook geen pijn of niks... alleen soms een beetje brand gevoel maar daar voel ik zowat niks van :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben 8 dagen po.

Mezelf douchen, toilet bezoek, haren doen. Dat ging eigenlijk allemeel van de eerste dagen. Niet zo snel als anders maar zonder probleem.

Daarna doe ik ook vaatwasser opvullen en leeg maken. wasmachiene en droogkast vullen en leeg maken. opwouwen van de was maar dan de handoeken en ondergoed dat gedoe allemaal. strijken, stofzuigen begin ik niet aan. Aardappels schillen dat ging in het begin moeilijk maar nu best okee.

Auto rijden ben ik een beetje bang van. Nog niet gedaan.

Zolang dat de bewegingen van mijn armen niet achter mij en hoger dan de schouders gaan is het best te doen. Zijwaarts omhoog gaan gaat ook niet met de armen.

Recht geraken van ligstand rond dag 4 ongeveer.Met behulp van de beentjes als tegengewicht.

gr Pinki

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 13 dagen PO.

Ik sliep de 3e dag met een extra kussen al weer op mijn zij maar niet de hele nacht, reed met 10 dagen weer auto (wel stuurbekrachtiging) doe boodschappen maar til niet te zwaar. Stofzuigen doe ik ook alweer rustig aan. Douchen en haren wassen na 9 dagen weer helemaal, daarvoor met hulp. Ik doe nu eigenlijk alles wel weer, alleen niet zwaar tillen of overmatig heen en weer of op en neer (dat klinkt raar haha)

Dus dat ging sneller dan verwacht! :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 25 dagen en doe nu ook vrijwel alles weer. Ik heb vorige week voor het eerst weer gefietst. Stofzuigen heb ik afgelopen zaterdag voor het eerst gedaan. Slapen op m'n buik vind ik niet zo fijn dus dat doe ik nog niet. Ben van plan om a.s vrijdag weer wat aan sport te doen zonder borstspieren natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu precies 14 dagen po..

Douchen ging bij mij pas vrijdags na de operatie..

Wel zelf haar en zo doen wel moeizaam maar het ging.

Vorige week dinsdag terug voor de knoopjes era f te halen toen heeft wel

de buurvrouw gereden.

Vrijdag daarop zelf boodschappen gedaan moest wel want kasten waren leeg

echo.echo.

Wel met auto ging alhoewel schakelen ging niet zo lekker.

Tassen niet getild gewoon over de vloer gesleept maar ook dat geeft geen lekker

gevoel.

Heb wel het idee dat als je rechts handig bent zoals ik daar eerder veranderingen

voelt dan links(iemand ook dat gevoel/idee.....)

Morgen lange rit met auto etten-leur/amsterdam dus ben benieuwd hoe dat gaat..

Liefs Simone

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben nu 8 dagen po en ik mág nog niks van vriendje, zo lief!

Ik wilde net helpen koken, mocht ik het vlees in de gaten houden.. haha!

Verder doe ik ehm.... NIKS

Liever nu goed herstellen en er altijd plezier van hebben. Ik vind het nog veel te vroeg om iets te doen.

Kleine dingen als brood uit de la pakken, een glas uit de kast pakken, haren en opmaken doe ik wel.

Mezelf wassen doe ik zelf maar afdrogen doet mijn vriend, ik kan ook nog niet overal bij hoor!

Volgende week krijgen we 2 hondjes een week te logeren en eigenlijk vind vriendje dat ik dat nog niet moet doen maar ik laat ze niet uit. Ik begraaf de drollen in de achtertuin en dat zal wel gaan lukken.

Heb ik tenminste een beetje afleiding!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben nu 6 dagen po

heb gisteren gestofzuigd, maak eten, vaatwasser, wasmachine en ook gisteren voor het eerst terug auto gereden

vandaag voor eerst kleinste spruit terug gepakt (9,5kilo)

weet wel dat ik dit best nog wat uitstel, maar heb er geen last van en met 4 kleintjes is het gewoon onmogelijk je langer rustig te houden (tenzij je ertegen kan dat je huis een varkensstal is:))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gewoon naar je lichaam luisteren, normaal gezien mag je na een maand weer alles opnemen. Ik heb gewacht tot 6weken, po om mijn normale leven weer op te nemen, huishouden, sporten, ect... Ik werd er gek van niets doen... het maakte me eerlijk gezegd een beetje dip dat niets doen... Ik heb het er nadien met de verpleger over gehad (tijdens controle) na een maand mag je rustig alles rustig weer opnemen, gewoon naar je lichaam luisteren...

grts Ellie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, nou das me wel duidelijk dan!

Nu merk ik als ik te veel doe dat ik mijn littekens ga voelen,

die gaan dan schrijnen.

1 juli geopereerd, en ik ga 12 augustus lekker op vakantie :)

Dan zit ik precies op 6 weken po. Hoop dat ik een beetje kan

zwemmen, maar volgens mij mag dit nog niet. Dan maar beetje

poedelen :D

Nemen jullie nog wel steeds je rust? Ik voel me nu al ongelukkig

als ik de indruk krijg dat me vriend me een nietsnut vindt, ik doe

wel de was, afwas, koken. Nu vindt hij dat niet maar ik ben er zo

bang voor ongemerkt. Maar stofzuigen en dweilen doet hij, en hij werkt

natuurlijk nog fulltime.

Dus na 4 weken kun je gewoon weer wat zwaarder gaan tillen, boven je

macht dingen doen is me volgens mij 8 weken afgeraden...

Nu na 3 weken kan ik nog niet relaxed op mijn zij liggen :( Helaas,..

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens mij doe ik teveel.. ben 3 week po

ga vanaf morgen weer fietsen

slaap al op mijn zij

til de katten ( rond 5 kilo)

til boodschappen

stofzuigen etc

paar keer weekendjes en weekje weg naar texel

hond van mijn ouders uitlaten ( 15 kilo en trekt best erg)

bijna alles weer...

behalve onze hond uitlaten want die is 40 kilo en trekt ook erg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey meiden, nou das me wel duidelijk dan!

Nu merk ik als ik te veel doe dat ik mijn littekens ga voelen,

die gaan dan schrijnen.

1 juli geopereerd, en ik ga 12 augustus lekker op vakantie :)

Dan zit ik precies op 6 weken po. Hoop dat ik een beetje kan

zwemmen, maar volgens mij mag dit nog niet. Dan maar beetje

poedelen :D

Nemen jullie nog wel steeds je rust? Ik voel me nu al ongelukkig

als ik de indruk krijg dat me vriend me een nietsnut vindt, ik doe

wel de was, afwas, koken. Nu vindt hij dat niet maar ik ben er zo

bang voor ongemerkt. Maar stofzuigen en dweilen doet hij, en hij werkt

natuurlijk nog fulltime.

Dus na 4 weken kun je gewoon weer wat zwaarder gaan tillen, boven je

macht dingen doen is me volgens mij 8 weken afgeraden...

Nu na 3 weken kan ik nog niet relaxed op mijn zij liggen :( Helaas,..

Ik ben nu 2 weken PO, maar ik merk het ook aan mijn littekens, ik heb ze net weer even ingesmeerd, maar het prikt gewoon en het schrijnt.

Ik vind ze ook nog zo dik en hard (mn littekens) of zullen het nog de hechtingen zijn, die zijn natuurlijk nog niet opgelost.

Ik ben bang dat ik ook soms teveel doe.

Voel me een hele Piet, maar het is natuurlijk nog maar 2 weken.

En wat bij mij ook erg zeer doet zijn mn ribben, net onder mn borsten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Twix, ik ben nu ook 3 weekjes heen

Nou fietsen gaat me ook goed af :) beter dan autorijden hehe, na 3 weken te hebben stilgestaan deed ie het niet meer :unsure:

maar nu wel weer. Het schakelen vind ik nog steeds moeilijk en heb ook geen stuurbekrachtiging...

Maar boodschappen doe ik ook hoor, probeer er wel op te letten hoor. Al een sixpack Fanta flessen getild,. ging ook goed. Wel

voorzichtig hoor. Op mijn zij liggen is zo raar, rol bijna terug op mijn rug.. en kan natuurlijk mijn arm nu niet kwijt, want daar ligt

een borst :D.

Moet alleen nu wel op mijn houding gaan letten, die is aardig vervormd haha. Ik loop nog al krom.. pff Dus moet er erg op letten.

strijken gaat goed, dweilen gaat goed, eten koken doet me rug onwijs zeer,.. maar ja ligt meer aan mijn houding denk ik. Tja

kan best veel :)

Heb jij ook zo last van je rug? of totaal niet?

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook flink last van mijn rug. Ik denk dat het komt doordat je ongemerkt een beetje een gekromde houding aanneemt en je slaapt natuulijk anders dan normaal. Ik ben nu 10 dagen po en ik rijd alweer 3 dagen in de auto (met stuurbekrachtiging). Het gaat redelijk, schakelen is nog een beetje moeilijk, rijdt dus heel rustig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een sixpack fanta oppakken? Dat weeg toch al gauw 11 kilo, is dat niet te veel van het goede?

Wij kregen gisteren 2 hondjes te logeren voor een week. Ik heb ze vandaag weer teruggebracht (want haar ouders waren ook thuis)

De kleinste hond had in de mand (in de bench) gepoept en er lekker doorgerold. Dat kon ik echt bijna niet schoonmaken zeg (de bench optillen was te zwaar, mijn vriend heeft de hond gewassen)

Gelukkig heb ik naar mezelf geluisterd maar dit was dus nog iets te zwaar...

Link naar reactie
Delen op andere sites

pff ik heb net ff paar flessen fris in een kratje en een krat bier in de andere hand getild....merk t wel hoor...dat was net een beetje teveel van t goeie....mn spier trekt nu nog pfff...ben aankomende maandag 4week PO.....

Jeetje, een krat bier, dat is denk ik nog niet goed hoor.

Niet meer doen hoor. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.