Ga naar inhoud

Daantje87 : 23 juni 2009 : Dr. Beekmans : Haga Ziekenhuis : Leyenburg


Gast Daantje87

Aanbevolen berichten

Ik wou net zeggen, bloed ie bij jou wel dan? Bij mij was er geen bloed te bekennen, helemaal niks, alleen dat monster van dat groene vieze spul. Kon je die wonden maar gewoon omkopen ofzo om dicht te gaan, grrrr.. je geduld word zo wel heel erg op de proef gesteld!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 428
  • Created
  • Laatste Reactie

Top Posters In This Topic

Gast Daantje87

Ja echt hè! Nee een paar dagen geleden was het wel rood, ik ga zo even kijken hoe het er nu uitziet.. Is het nu trouwens niet beter om de douche een dag over te slaan en het op die manier rust te geven? Of wel gewoon douchen voor de hygiene?

Heb vannacht trouwens prima geslapen! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja daar twijfel ik ook de hele tijd over. Ik douche nu wel weer elke dag. Aan de ene kant wil ik dat niet omdat die wond dat elke keer weer nat word maar aan de andere kant, zo hou je infecties wel min of meer op een afstandje.

Maar fijn dat je nu wel goed geslapen hebt, pept je weer een stuk meer op he :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Ja ik was pas om 02.00 thuis (A) de kroeg ingeweest met mn zussen, erg gezellig! Hihi!

Nou ik denk dat ik wel gewoon ga douchen, er komt een moment dat ie weer dichtgaat............ Positief blijven hihi!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

@ vimo: ik weet niet precies wat je bedoeld met openstaan. Ik heb wel heel lang (5-6 weken) gehad dat bij een van m'n borsten in de borstplooi er aan het uiterste puntje van het litteken een klein gaatje zat. Dat ging niet echt dicht, maar er kwam ook niets uit. Inmiddels is dat mooi dicht gegaan. Ik heb er niets aan gedaan behalve goed schoonhouden en goed afdrogen. Is vanzelf dicht gegroeid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Nou, tot mn grote verbazing viel het gaasje er direct af, zat dus niet meer vastgeplakt (Thank God) maar er zat wel hard geworden geel spul op het gaasje, geen bloed dus ook meer.. Heb gewoon gedoucht :)

Ben nu een beetje aan t opruimen in huis, het is echt zoooo vies op de grond en wil heel graag stofzuigen maar ik durf het nog niet aan? Denken jullie dat ik het kan proberen, rustig aan, ik zit nu op bijna 5 weken P.O. Ik durf ook niet echt iemand te bellen om te vragen of die wil komen stofzuigen, dan voel ik me zo stom.........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bestaan er niet van die automatische stofzuigerrobotjes? Of waren dat nou grasmaaiers? :P

Maar dat je al de kroeg in bent geweest zeg! Ik zit er over te denken om dinsdag ook te gaan, het is vakantie dus best wel rustig hier. Zwolle is dus absoluut geen toeristentrekpleister (dan tel ik de Japanners niet mee) :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Annemieke

Hey Daantje,

Ik zoog al wel weer na 5 weken, dus ik denk dat als je voorzichtig en langzaam zuigt het best zal gaan. Ik had een laagpolig tapijt, dus alles wat nog gladder is dan dat kan ook goed, maar zou geen hoogpolig tapijt gaan doen, dat kost teveel kracht.

Succes ermee!

liefs!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben intussen bij de pc geweest en het blijkt nog voor te komen dat de huid in de borstplooi moeilijker geneest. Er is nu een stukje van ongeveer 2 cm onder elke borst dat wat openstaat en waar weefselvocht uitkomt. Het zou vanzelf dichten.

Moet wel isobetadine-gaasjes gebruiken ipv gewone.

groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Fuck, fuck, fuck....... Wondje weer open, en niet zomaar open, er kwam echt bloed uit, vers bloed! Ik vind het echt zó vreselijk, weet effe niet meer hoe en wat.. Ik wilde vandaag gaan schoonmaken (en stofzuigen) maar dat ga ik nu niet meer doen...

Het kan komen doordat ik gister weer een flink stuk gewandeld heb, met een vriendin en haar hond, ik vond het heerlijk, maar mijn lichaam kan dat blijkbaar dus nog niet aan... :24:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh Daan, wat balen :(. Misschien moet je iets korter gaan wandelen? Als je het lekker vindt om te lopen zou ik er namelijk niet mee stoppen, misschien alleen even de duur aanpassen....

Het is wel normaal toch? Dat er nu af en toe nog wondjes komen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je gaat wandelen, heb je dan wel je extra stevige na-de-operatie-bh aan? Dat lopen laat de boel toch wel een beetje op en neer gaan natuurlijk. Misschien dat het daarvan is gekomen? Maar wat Setteh ook zegt: helemaal stoppen met wandelen is wellicht niet nodig.

Het ziet er wel schoon uit, vind ik. Vet gaasje (tegen het plakken) er op en rustig aan. En vooral niet stofzuigen, dat schijnt toch wel ongeveer het laatste te zijn wat je weer mag gaan doen!

Ik heb trouwens hele fijne antiwondplakpleisters gevonden van Hansaplast. Het zijn witte met papier tape voor de gevoelige huid. Hansaplast Sensitive heten ze. Of ben jij net als Melissa allergisch voor papiertape?

Enne, niet bij de pakken neerzitten, hoor. Zoals ze hier zeggen: kop d'r veur! :147: Het komt allemaal weer goed!

Ik moest toch ook nog wel even grinniken om je "er kwam echt bloed uit, vers bloed!" Ik had gelijk vampier associaties. :156:

Link naar reactie
Delen op andere sites

stofzuigen deed ik de tweede week na de operatie alweer, en dweilen sinds deze week ook. Er moet toch iemand m'n huis proper houden hihi. Ik vind dat niet zo zwaar eigenlijk. Enkel de ramen lappen lukte niet goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Daan, da's niet fijn om te horen! Blijft het bloeden dan? Volgens mij komen we er zo allemaal achter dat het herstel niet eens zo makkelijk is, je moet zelf ontdekken welke dingen je mag doen en welke niet. Komt vast helemaal goed, meid!! :147: Voor je het weet zit alles heel goed dicht en kunnen we springen en dansen en rennen hihi :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87
Als je gaat wandelen, heb je dan wel je extra stevige na-de-operatie-bh aan? Dat lopen laat de boel toch wel een beetje op en neer gaan natuurlijk. Misschien dat het daarvan is gekomen? Maar wat Setteh ook zegt: helemaal stoppen met wandelen is wellicht niet nodig.

Het ziet er wel schoon uit, vind ik. Vet gaasje (tegen het plakken) er op en rustig aan. En vooral niet stofzuigen, dat schijnt toch wel ongeveer het laatste te zijn wat je weer mag gaan doen!

Ik heb trouwens hele fijne antiwondplakpleisters gevonden van Hansaplast. Het zijn witte met papier tape voor de gevoelige huid. Hansaplast Sensitive heten ze. Of ben jij net als Melissa allergisch voor papiertape?

Ik loop al 5 weken non-stop (dag en nacht) met een goede sportbh (Heb er 4 en wissel ze af) dus dat zal het niet zijn...

En wat de pleisters betreft, ik wil geen pleisters, haha, de gaasjes die ik heb zijn prima, denk ik..

Heb vandaag nu een heel rustig dagje ingelast, mn afspraak afgezegd en weer terug mn bed in gegaan.. Hopen dat het morgenochtend rustiger is op het drielandenplekje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeh wat een getob. Kijk je wel uit, hoe meer wondjes hoe breder en groter het litteken weefsel wordt.

Liever maar even helemaal niets in huis doen, dan dat je problemen blijft houden. Echt uiteindelijk gaat het bij jou ook dicht,. En als je het niet vertrouwd dan gewoon aan de bel trekken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Ik zit gewoon zo met dat schoonmaken in mn maag.. Ik durf het mensen niet te vragen, maar ik krijg ook visite en ik wil gewoon niet dat ze die vieze vloer zien.. Met een kat en een vogel die allebei lekker verharen en gewoon ja ik leef hier, het is gewoon vies.. :(

Verder zit ik heel erg veel te snoepen, zelfs als er niets in huis is verzin ik nog iets om maar te vreten, gewoon uit pure verveling, en ik word gillend gek van mezelf :( Echt een vreselijke dipdag dus....

Net mn moeder even gesproken, die is op vakantie, ik begon keihard te janken aan de telefoon, gewoon echt een enorme rotdag gehad.. Hopen dat het morgen beter gaat en het wondje misschien wel weer dicht is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ken het.. ik wil hier juist dolgraag meehelpen met schoonmaken maar ik mag alsnog bijna niets. Anders kom ik je wel helpen hoor, haha. Rotwonden altijd, he? En dat snoepen heb ik ook, er was gister ook niks in huis dus ik heb een zak kroepoek lopen eten. Tja, je moet toch iets? Ben nu alweer wat meer kilootjes aangekomen dan dat ik voor de operatie was, echt balen. Hoop voor je dat het morgen echt beter gaat! :116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Grrrrrrrrr, zit ik net een heel verhaal te typen, krijg ik een error melding :angry: Anywho, dit wilde ik dus kwijt:

Volgens mij was vandaag echt een nationale dipdag ofzo, iedereen had volgens mij wel last van iets....

Maar, je visite zal vast wel snappen dat je niets kan doen door je operatie toch? Leuk is anders natuurlijk, maar je gezondheid is nu iets belangrijker dan die schone vloer ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stofzuigers zijn ook van die onhandelbare grote dingen. Alleen al het uit de kast halen (hij staat bij ons in de meterkast), is al een huzarenstukje.

In een volgend leven wil ik zo'n systeem met "stofcontacten", dat je alleen maar de slang in de muur hoeft te steken en je niet zo'n apparaat achter je aan hoeft te slepen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Daantje87

Nou, the drama continues...

Gaasje zat weer onder het bloed, ik dacht dat ik iets hard geworden zag dus ik werd al een beetje blij, maar eenmaal onder de douche zag ik het bloed druppelen/stromen.. Nou ik kan je vertellen, dan word je wel gillend gek......... Toch nog even gespoeld, schoon gaasje erop, bh aan en daarna weer een heerlijke jankbui.. :( Ziekenhuis gebeld, morgenochtend kan ik terecht, voor de zekerheid, vrouw op het secretariaat stelde me al wel gerust dat het waarschijnlijk niets ernstigs is, er iets net losgegaan is ofzo, maar dat ik wel gewoon langs kan komen om even extra gerustgesteld te worden.. Misschien is het morgen al wel droog en niet meer nodig, maar ach het is altijd goed om te gaan!

En daarna mag ik zus ophalen en dan komt ze hier in huis helpen met stofzuigen en schoonmaken, de schat, ik heb dr jankend opgebeld en toen bood ze het wel aan..

Gewoon het vreemde aan dit hele verhaal is dat het de eerste weken echt prima ging en alles dicht zat, maar dat het na 5 weken ineens mis is! Blegh, ik word niet goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.