Ga naar inhoud

Nientje1008 : 22 mei 2023 : Dr. Bolster : Martini ziekenhuis Groningen


Aanbevolen berichten

@Nientje1008 Ik heb net je hele verhaal gelezen en je foto’s gezien en jemig wat wordt ik hier gelukkig van!!! Ik heb vanmorgen mijn intake en directe goedkeuring gekregen en de datum is 21-9, spannend!!!

 

De meeste after foto’s vind ik vaak toch nog te groot of te hangend en jij bent de eerste waarbij ik denk “wauw”! Echt werkelijk een prachtig resultaat!

ik hoop dat mijne nog iets kleiner worden maar als ze zo eindigen als die van jou knijp ik mijn handen dicht!

 

Hoe gaat het nu met je?

 

Liefs,

NewBooby

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kreeft73 Heyhey, 

Inmiddels 2 weken nu na de operatie, heb vorige week af en toe pijn steken gehad maar verder vind ik het qua pijn heel erg meevallen. Net even onder mn beha gekeken want sinds het douchen van gisteren voelde ik vandaag veel prikkels en steken op dezelfde plek. Toen ik mn beha af had begon het wat te druppen uit het drielanden punt op rechts.. dit gebeurde ook in het ziekenhuis gelijk toen het verband eraf ging. Het is geen groot gat maar ga morgen wel even bellen met het ziekenhuis wat ik er tegen kan doen. Heb van de padding van Vliawazell wat ze ook in het ziekenhuis gebruiken, daarop kan ik ook goed bijhouden of het ergens gebloed heeft oid. Links heelt super goed, ga denk ik nauwelijks een litteken zien zoals het er nu uit ziet. 

 

Pijn en ongemak vallen dus deze week zeer mee, ik hoop deze week dat het allemaal heelt (misschien op het drielandenpunt na niet) en dat ik dan wat meer kan gaan doen. Voelt toch wat onveilig om nu veel te bewegen doordat het nog niet helemaal dicht is. 

 

Was vorige week donderdag ook naar het ziekenhuis gegaan voor de eerste check-up en die zei dat het er allemaal heel goed uit zag en dat ik als het goed is eind deze week kan gaan smeren met vaseline voor de littekens. Mits het allemaal dicht is natuurlijk. Dus tot nu toe gaat het super goed! Verveel met wel afgelopen dagen.. maar misschien maar een boek oppakken of docu's gaan kijken haha. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@NewBooby Hallo! Zie verhaal hier boven voor de update. Maar wat super fijn dat je gelijk goedkeuring hebt EN een datum!! 

Mijn chirurg heeft vlak voor de operatie natuurlijk getekend op mn borsten en toen kon ze door het samen te knijpen een beetje laten zien hoe het zal gaan worden. Ik heb toen gezegd dat ik bang ben dat het alsnog te groot uitvalt, en toen heeft ze dus gezegd dat ze rekening ging houden daarmee en het aan de kleine kant hield. En dat heeft ze dus gedaan en ben er super blij mee. Want ze zijn nu natuurlijk nog beetje opgezwollen op die foto, en het duurt nog een half jaar ofzo tot ze hun echte vorm hebben maar groter dan dit worden ze niet dus ben daar ook echt heel blij mee!

 

Wat voor maat heb je nu als ik vragen mag? En wil je dan ook naar een 85C achtig? 

 

Groetjes Nien

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik nam toevallig een foto vlak voordat het ging bloeden. Verder voel ik ook de zijkanten, dat zijn wel gekke plekjes want die voel je omdat je armen langs je zij zitten. Verder heb ik nog niet op mn zij kunnen slapen, maar lig er wel op soms als ik s' ochtends toch nog wil blijven liggen maar last van mn bovenrug heb en dus even op de zij ga liggen. Maar ga er dan dus niet vanuit dat ik weer in slaap val. 

 

Vind het er verder heel fijn uit zien :D Kan niet wachten om naar ze te kijken elke dag als het geheeld is.

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Nientje1008 zei:

@kreeft73 Heyhey, 

Inmiddels 2 weken nu na de operatie, heb vorige week af en toe pijn steken gehad maar verder vind ik het qua pijn heel erg meevallen. Net even onder mn beha gekeken want sinds het douchen van gisteren voelde ik vandaag veel prikkels en steken op dezelfde plek. Toen ik mn beha af had begon het wat te druppen uit het drielanden punt op rechts.. dit gebeurde ook in het ziekenhuis gelijk toen het verband eraf ging. Het is geen groot gat maar ga morgen wel even bellen met het ziekenhuis wat ik er tegen kan doen. Heb van de padding van Vliawazell wat ze ook in het ziekenhuis gebruiken, daarop kan ik ook goed bijhouden of het ergens gebloed heeft oid. Links heelt super goed, ga denk ik nauwelijks een litteken zien zoals het er nu uit ziet. 

 

Pijn en ongemak vallen dus deze week zeer mee, ik hoop deze week dat het allemaal heelt (misschien op het drielandenpunt na niet) en dat ik dan wat meer kan gaan doen. Voelt toch wat onveilig om nu veel te bewegen doordat het nog niet helemaal dicht is. 

 

Was vorige week donderdag ook naar het ziekenhuis gegaan voor de eerste check-up en die zei dat het er allemaal heel goed uit zag en dat ik als het goed is eind deze week kan gaan smeren met vaseline voor de littekens. Mits het allemaal dicht is natuurlijk. Dus tot nu toe gaat het super goed! Verveel met wel afgelopen dagen.. maar misschien maar een boek oppakken of docu's gaan kijken haha. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008 Het ziet er al heel mooi uit ook de hechtingen, goed dat je even contact opneemt met het ziekenhuis niet te lang mee blijven lopen. Ik kan mij voorstellen dat je al begint te vervelen,  dat wordt voor mij ook nog een ding. Ik ben niet van het stil zitten en kijk amper tv🙈.Zou fijn voor je zijn dat je weer een beetje wat kunt doen.

Jij schreef dat de chirurg voor de operatie de borsten komt aftekenen,  ze kijken dan ook geloof ik naar de afmeting van je borstkas om te zien welke cup bij je past. Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt? Bij de ene persoon kan cup c klein lijken en bij ander weer groot. Heel, heel lang geleden had ik ook 85 C geen idee meer hoe dat toen stond🙉

 

Liefs Marjolein 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Nientje1008 zei:

@NewBooby Hallo! Zie verhaal hier boven voor de update. Maar wat super fijn dat je gelijk goedkeuring hebt EN een datum!! 

Mijn chirurg heeft vlak voor de operatie natuurlijk getekend op mn borsten en toen kon ze door het samen te knijpen een beetje laten zien hoe het zal gaan worden. Ik heb toen gezegd dat ik bang ben dat het alsnog te groot uitvalt, en toen heeft ze dus gezegd dat ze rekening ging houden daarmee en het aan de kleine kant hield. En dat heeft ze dus gedaan en ben er super blij mee. Want ze zijn nu natuurlijk nog beetje opgezwollen op die foto, en het duurt nog een half jaar ofzo tot ze hun echte vorm hebben maar groter dan dit worden ze niet dus ben daar ook echt heel blij mee!

 

Wat voor maat heb je nu als ik vragen mag? En wil je dan ook naar een 85C achtig? 

 

Groetjes Nien

Hoi hoi!

 

Ik heb je update &herstel foto’s gelezen/gezien!

ah wel balen zeg van die plek op het drielandenpunt. Slim dat je morgen even gaat bellen! Ik hoop dat het snel geneest. 
Je littekens zien er idd nu al prachtig uit, jemig!

 

Ik vind het idd heel fijn dat alles al gelijk bekend is, heb ik iets om naar toe te leven!

Ik heb nu 85E/F en wil naar een A of kleine B cup dus echt minimaal. 
Ik heb een zweet aandoening waardoor ik onder mijn borsten heel erg smet. Daarom moet ik echt nooit meer een plooi hebben (daarom de kleine maat). 
 

Ik moest bij de chirurg idd op de OK nogmaals aangeven dat ik echt zo klein als mogelijk wil als geheugensteuntje omdat ze dat niet zo vaak meemaakt Hihi. 
 

Ben wel net als @kreeft73 benieuwd naar jouw postuur want de ene C cup is de andere niet. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, kreeft73 zei:

@Nientje1008 Het ziet er al heel mooi uit ook de hechtingen, goed dat je even contact opneemt met het ziekenhuis niet te lang mee blijven lopen. Ik kan mij voorstellen dat je al begint te vervelen,  dat wordt voor mij ook nog een ding. Ik ben niet van het stil zitten en kijk amper tv🙈.Zou fijn voor je zijn dat je weer een beetje wat kunt doen.

Jij schreef dat de chirurg voor de operatie de borsten komt aftekenen,  ze kijken dan ook geloof ik naar de afmeting van je borstkas om te zien welke cup bij je past. Mag ik vragen hoe lang je bent en hoeveel je weegt? Bij de ene persoon kan cup c klein lijken en bij ander weer groot. Heel, heel lang geleden had ik ook 85 C geen idee meer hoe dat toen stond🙉

 

Liefs Marjolein 

 

@kreeft73 Ja het wondje is denk ik niet groter dan een halve centimeter. Net even met ziekenhuis gesproken en die zeiden dat ik het gewoon rustig aan moet doen. Ga vandaag ook niet douchen om het meer rust te geven, en dan hopen dat het morgen niet weer open gaat. Heb de foto's ook even opgestuurd naar het ziekenhuis zodat ze mij kunnen verzekeren dat het goed eruit ziet. Heb ook een soort exceem bovenop mn borsten, had jij dat ook Marjolein?

 

Ik ben 1.73m en weeg 75 kilo! Heb lange benen en een kleine romp. 

Schouders : 49cm 

Waist: 85cm

Heupen: 104cm

 

Ik had op mn 16e dus ook cupC en voelt alsof ik daar weer ben, maar dan met een buikje haha. Want was toch echt 72 kilo begin dit jaar, maar doordat ik thuis kwam te zitten van de overspanning in het begin wel wat emotie eten gedaan.. Maar dat buikje gaat er snel genoeg af als ik weer mag sporten :D

 

Hoe ver ben jij nu? 

Liefs Nien

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, NewBooby zei:

Hoi hoi!

 

Ik heb je update &herstel foto’s gelezen/gezien!

ah wel balen zeg van die plek op het drielandenpunt. Slim dat je morgen even gaat bellen! Ik hoop dat het snel geneest. 
Je littekens zien er idd nu al prachtig uit, jemig!

 

Ik vind het idd heel fijn dat alles al gelijk bekend is, heb ik iets om naar toe te leven!

Ik heb nu 85E/F en wil naar een A of kleine B cup dus echt minimaal. 
Ik heb een zweet aandoening waardoor ik onder mijn borsten heel erg smet. Daarom moet ik echt nooit meer een plooi hebben (daarom de kleine maat). 
 

Ik moest bij de chirurg idd op de OK nogmaals aangeven dat ik echt zo klein als mogelijk wil als geheugensteuntje omdat ze dat niet zo vaak meemaakt Hihi. 
 

Ben wel net als @kreeft73 benieuwd naar jouw postuur want de ene C cup is de andere niet. 

@NewBooby Links heelt in ieder geval heel goed, dus dan heb ik maar 1 probleem-plekje, dat is te doen. Ja mooi heh! Zo blij dat ik een goeie chirurg heb uitgekozen! Heb je de jouwe al gegoogeld? Mijne had echt een review met tienen! En dat snap ik nu wel. 

 

Ooh dan kan ik mij inderdaad voorstellen dat je daarom geen plooi meer moet hebben.. goed om het dan nogmaals te herhalen inderdaad voordat je de OK in gaat. 

 

Maak vooral veel foto's voor de operatie, dat helpt mij heel erg om te realiseren wat een goeie beslissing dit is geweest en wat voor een verschil het maakt. Ik ging zondag ook even iets naar mn buren brengen en gooide snel even een jumpsuit aan. Toen dacht ik heh wat zit dat gek bij het boven stukje het wil maar niet goed zitten, en ik dacht het zal wel. Maar toen stond ik bij mn buren en ze zeiden zo hey dat staat mooi wat een verschil, en toen realiseerde ik mij pas dat het bovenstukje niet goed zat omdat het niet meer zoveel opgevuld werd hahaha. Thuis toen een filmpje van de realisatie gemaakt en die is echt hilarisch. Zoveel stof over haha.

 

Groet Nien

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008

Bedankt voor je openheid over je gewicht en lengte,mijn gevoel zei al hele tijd dat ik voor een cup C wil gaan en nu krijg ik nog meer bevestiging.  Ik ben zelf 1.70 en weeg nu 76 maar wil naar de 70kg en dat was ik een aantal jaren geleden ook. Ik heb dezelfde heup en schouderbreedte.

Heel begrijpelijk dat je bent aan gekomen toen je bij huis kwam niet fijn maar straks vliegt het eraf.Wat voor werk doe je?

Ik word 25 augustus geopereerd en ga vanaf volgende week een dag minder werken tot aan de operatie merkte dat ik behoorlijk op mijn tenen liep deed meer met mij dan ik had gedacht de te zware/ grote borsten en ook nekklachten. Maar collega's en manager heel begripvol krijg ook alle ruimte om straks te herstellen. Nu wil ik nog wat extra gaan sporten zodat ik al wat kilootjes kwijt ben.

Heb je goed om dan even niet te douchen, soms doe je ongemerkt dan toch alweer te veel hé. Als ik het hier zo lees is rust de beste medicijn.PC zei ook dat na 3 weken wanneer hechting geheeld zijn pas de binnenkant gaat helen,de tijd ervoor nemen.

Fijn dat er nog een aantal mensen actief zijn op dit forum met borstverkleining dan hé 😉

Komisch verhaal van de jumpsuit ,wennen dat kleding anders zit. En oh wat zou het fijn zijn straks even geen bh meer aan hoeven!!!

Liefs van Marjolein 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@kreeft73 Ik dacht ik zet mn schouder en heup maten er maar bij dan krijg je een beter inzicht op de verhoudingen. Wat fijn dat je die bevestiging nu heb! 

Ik kreeg in augustus vorig jaar een nieuwe functie, en die functie werd verdeeld over 2 mensen normaal gesproken, maar zodra ik ingewerkt was na een maand ging mn collega naar een andere afdeling.. Toen kwam er niemand bij waardoor ik 2 portefeuilles kreeg.. half jaar later, in februari, zat ik thuis, maar was er wel eindelijk iemand aangenomen. Maar echt de minuut dat diegene was aangenomen trapte mijn lichaam op de rem en zei stop nu. Ik krijg van mijn werk ook alle ruimte om te herstellen. Ze laten mij zelfs niet toe om tijdens mn borstverkleining herstel uren op te bouwen haha ook al verveel ik mij zo. Dus super fijn dat ze daar rekening mee houden.

 

Oeh 25 augustus! Dat is nu al aftellen geblazen. Deed je meer omdat je weet dat je binnenkort geopereerd wordt? Jaa goed bezig nog ff sporten voor de operatie, dat was mijn plan ook haha maar ging niet. Maar heb ik geaccepteerd. Gaat er snel genoeg weer af zometeen. 

 

Ja stom.. ik deed inderdaad net weer iets te veel. Had een rondje gelopen, en toch wat boven mn schouders gepakt. Heb nu de teugels weer even aangetrokken. Update, net gedoucht en het wondje zat dicht en is dicht gebleven! Dus heel blij mee. Hoop eind deze week te kunnen smeren, en anders begin volgende week. 

 

OMG COMFORTABEL ZIJN ZONDER BEHA WAT EEN DROOM!! Kijk er erg naar uit! 

 

Liefs Nien

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008Wat fijn Nien dat je alle ruimte krijgt om te herstellen, goed naar je lichaam blijven luisteren. En ook fijn dat het wondje dicht zit en je straks kan gaan beginnen met crème weer een stapje verder!

 

Ik luisterde nooit zo goed naar mijn lichaam sterker nog voelde mijn lichaam niet totdat ik besloten had voor een borstverkleining en de stappen hebt gezet net of dan alle emoties en moeheid er uit komt ook nog wat andere oude pijnstukken hoor.  Maar 4 dagen werken lukte niet meer dus gelukkig een dag minder en daar erg blij mee.Kan ik mij met wat meer rust voor bereiden🙈.

Mijn partner wordt binnen 2 weken geopereerd aan haar pols en mag 6 weken in gips dus wisselen we elkaar net af,wordt even spannend of ze 25 augustus al weer mag rijden  kijken hoe het gaat.

 

Liefs van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Vandaag gaat de 5e week van herstel in! Week 3 was tot nu toe het zwaarst, dat was echt heel pijnlijk. Week 4 was nog een opvolging maar wel afnemende pijn. En tijdens eind week 4 vielen de korstjes er langzaam af. Momenteel ziet het er zo uit. En er komt geen wondvocht meer af en zit behoorlijk dicht nu! Heb zelfs afgelopen zaterdag gefietst! En gewandeld dus kan een beetje mn conditie gaan opbouwen. Was terwijl het open lag toch huiverig omdat ik bang was dat het niet hielp in het herstel. De dagen waren wel heel erg saai, ik verveelde mij zwaar, en heb zelfs doordat de dagen zo op elkaar leken een dag overgeslagen. Zo van, ik dacht dat het vandaag dinsdag was maar het was toen al woensdag haha. Ik kan niet wachten tot ik deze sportbeha niet meer hoef te dragen want het snijd heel erg in mn huid. Maar wie weet moet ik gewoon een hemdje eronder dragen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Gebruik nog steeds die pads zodat er een soort kussentje is. Stoot nu steeds meer dingen tegen mn borsten aan namelijk haha, dat krijg je dan heh.. 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-6-2023 om 11:08, Nientje1008 zei:

Vandaag gaat de 5e week van herstel in! Week 3 was tot nu toe het zwaarst, dat was echt heel pijnlijk. Week 4 was nog een opvolging maar wel afnemende pijn. En tijdens eind week 4 vielen de korstjes er langzaam af. Momenteel ziet het er zo uit. En er komt geen wondvocht meer af en zit behoorlijk dicht nu! Heb zelfs afgelopen zaterdag gefietst! En gewandeld dus kan een beetje mn conditie gaan opbouwen. Was terwijl het open lag toch huiverig omdat ik bang was dat het niet hielp in het herstel. De dagen waren wel heel erg saai, ik verveelde mij zwaar, en heb zelfs doordat de dagen zo op elkaar leken een dag overgeslagen. Zo van, ik dacht dat het vandaag dinsdag was maar het was toen al woensdag haha. Ik kan niet wachten tot ik deze sportbeha niet meer hoef te dragen want het snijd heel erg in mn huid. Maar wie weet moet ik gewoon een hemdje eronder dragen maar dat heb ik nog niet geprobeerd. Gebruik nog steeds die pads zodat er een soort kussentje is. Stoot nu steeds meer dingen tegen mn borsten aan namelijk haha, dat krijg je dan heh.. 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Wat fijn dat je nu eindelijk weer aan de “beterende hand” bent! De foto’s zijn weer prachtig! Je begint al steeds meer de echte vorm te zien. 
 

Wat rot dat pas vanaf week 3 het hoogtepunt qua pijn etc kwam.. denk je de eerste 2 weken dat het nog wel meevalt 😞
 

Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat want ze zeiden dat je eigenlijk na 2 weken weer kunt werken en omdat ik in de opvang werk moest ik 3 weken aanhouden. Nou als ik het zo lees is het minstens 4 misschien wel 5 of 6🙈😅
Gelukkig heb ik wel een hele lieve leidinggevende dus komt wel goed! Wanneer ga/moet jij weer aan de slag?

 

@kreeft73 idd ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008het ziet er erg mooi uit, steeds natuurlijker. Wat super dat je hebt kunnen fietsen! Wandelen heb je dat nog gedaan en neem je nu ook nog pijnstilling? Fijn hoor dat het nu steeds beter gaat, klinkt alsof het ergste nu wel geweest is. En misschien goed om inderdaad een hemdje onder de bh te proberen daar lees je hier wel meer over,  ik weet niet welke bh je hebt sommige zweren bij een hematopje is misschien ook wel een verademing.

En @Nientje1008 en @NewBooby op jullie vraag hoe het met mij gaat. Het doet mij goed dat ik een dag minder werk, mijn vriendin gisteren geopereerd aan haar pols en zit nu in het gips en kan nog niet veel dus heeft wel hulp nodig. Ik doe natuurlijk goed mijn best zodat ik straks goed word geholpen😉 maar soms is het best veel dan komt alles tegelijk. En komt mijn borstverkleining steeds  dichter bij,  eerst kon het mij niet snel genoeg gaan maar nu vind ik het wel steeds spannende worden. Wilde  nog wat afvallen maar dat gaat moeizaam.Vandaag nog een mammografie laten maken dit moest omdat ik bijna 50 word🙈 en daar kreeg ik ook de bevestiging dat ze opviel veel verschil in links en rechts waarbij ik zei straks niet meer🤗.

Ik zelf werk in de zorg en maak het rooster voor mijn team mij zelf 6 tot 7 weken uitgeroosterd en daarna langzaam opbouwen dit gaf de pc bij mij ook heel duidelijk aan lichamelijk werk langzaam opbouwen goed luisteren naar je lichaam krijg hier alle ruimte voor.

Fijn om zo even met jullie te kunnen kletsen.

Liefs van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2023 om 20:30, NewBooby zei:

Wat fijn dat je nu eindelijk weer aan de “beterende hand” bent! De foto’s zijn weer prachtig! Je begint al steeds meer de echte vorm te zien. 
 

Wat rot dat pas vanaf week 3 het hoogtepunt qua pijn etc kwam.. denk je de eerste 2 weken dat het nog wel meevalt 😞
 

Ik ben wel benieuwd hoe dat gaat want ze zeiden dat je eigenlijk na 2 weken weer kunt werken en omdat ik in de opvang werk moest ik 3 weken aanhouden. Nou als ik het zo lees is het minstens 4 misschien wel 5 of 6🙈😅
Gelukkig heb ik wel een hele lieve leidinggevende dus komt wel goed! Wanneer ga/moet jij weer aan de slag?

 

@kreeft73 idd ook heel benieuwd hoe het nu met jou gaat?

 

@NewBooby Vind de vorm nog wel wennen en een beetje gek ofzo, vooral rechts omdat het een beetje een W vorm heeft. Maar dat komt ook doordat dat wondje er nog zit. Ik ga pas over 3 maanden of een half jaar een soort van mening vormen over de vorm denk ik omdat er nog zoveel kan veranderen. Maar ben blij dat het nu eindelijk geheeld is, vond de kans op wondjes namelijk zo spannend. Of wondvocht dat er gewoon random uit liep dat ik dacht ieuw nee hahaha. Trouwens het proces dat de korstjes eraf vallen is ook heel bijzonder hahahah. Toen ik mn beha soms af deed hoorde ik het gewoon kraken dat het losging haha.

 

Oh ja ik zou ook echt niet 3 weken aanhouden sinds ik toen dus de meeste pijn heb gehad. Nu in week 5 niet echt, maar de onderkant is bijvoorbeeld met het smeren heel hard nog, weet niet of dat zwelling is. Maar naar voren buigen bijvoorbeeld of dingen oppakken doe ik nog steeds super voorzichtig. Ook het boodschappenmandje bij de zelfscan kassa bijvoorbeeld ook, doe ik netjes door te tillen vanuit mn knieën voor het geval het toch ietsje te zwaar is. Ik zou echt 6 weken aanhouden ja. 

 

Ik heb toevallig aankomende dinsdag weer een gesprek met mn bedrijfsarts. Zat hiervoor immers thuis vanwege mn overspannenheid, en merk wel dat het mij goed heeft gedaan om deze extra weken te hebben. Dus ben benieuwd wanneer ik weer kan opbouwen. Heb namelijk na deze 6 weken ook weer dingen gepland staan omdat ik deze 6 weken niet veel mocht en kon.. zoals chiropractor, medische pedicure, etc.. Dus ga uitleggen dat ik nog niet gelijk weer al vol er tegen aan wil. Even afwachten dus. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uur geleden, kreeft73 zei:

@Nientje1008het ziet er erg mooi uit, steeds natuurlijker. Wat super dat je hebt kunnen fietsen! Wandelen heb je dat nog gedaan en neem je nu ook nog pijnstilling? Fijn hoor dat het nu steeds beter gaat, klinkt alsof het ergste nu wel geweest is. En misschien goed om inderdaad een hemdje onder de bh te proberen daar lees je hier wel meer over,  ik weet niet welke bh je hebt sommige zweren bij een hematopje is misschien ook wel een verademing.

En @Nientje1008 en @NewBooby op jullie vraag hoe het met mij gaat. Het doet mij goed dat ik een dag minder werk, mijn vriendin gisteren geopereerd aan haar pols en zit nu in het gips en kan nog niet veel dus heeft wel hulp nodig. Ik doe natuurlijk goed mijn best zodat ik straks goed word geholpen😉 maar soms is het best veel dan komt alles tegelijk. En komt mijn borstverkleining steeds  dichter bij,  eerst kon het mij niet snel genoeg gaan maar nu vind ik het wel steeds spannende worden. Wilde  nog wat afvallen maar dat gaat moeizaam.Vandaag nog een mammografie laten maken dit moest omdat ik bijna 50 word🙈 en daar kreeg ik ook de bevestiging dat ze opviel veel verschil in links en rechts waarbij ik zei straks niet meer🤗.

Ik zelf werk in de zorg en maak het rooster voor mijn team mij zelf 6 tot 7 weken uitgeroosterd en daarna langzaam opbouwen dit gaf de pc bij mij ook heel duidelijk aan lichamelijk werk langzaam opbouwen goed luisteren naar je lichaam krijg hier alle ruimte voor.

Fijn om zo even met jullie te kunnen kletsen.

Liefs van Marjolein 

@kreeft73 Ik ben halverwege week 4 gestopt met de pijnstilling. Ik nam het vooral preventief achtig toen.. Denk dat ik na week 3 had kunnen stoppen wel. Moest zeg maar alarms zetten om niet te vergeten om het in te nemen, oftewel ik merkte niet meer dat ze uitwerkten en dat de pijn weer naar boven kwam. Dat had ik in week 3 wel.  Ik wandel nu dagelijks, iets van 3km of 6km. Heel fijn om dat weer te kunnen. Mn chiropractor gaf aan dat ik overdreven met mn armen naar achteren moest zwaaien om te zorgen dat de littekens niet al te strak gingen zitten en je dan niet meer flexibel erin bent. Dus het ziet er dom uit hahah maar als iemand mij vraagt of gek aan kijkt zeg ik: moet van mn chiropractor haha. 

 

Ja een hematopje is zeker een verademing, maar ook weer extra warm met deze hitte haha. 

 

Hahah slim dat je nu zo goed mogelijk voor der zorgt zodat je hetzelfde level terug verwacht hahaha. Ja dat met het afvallen had ik ook. Ik heb dat op een gegeven gewoon los gelaten, tis zoals het is. Komt vanzelf wel weer terug. Wat chill dat je jezelf kon uit roosteren! En fijn dat je dan zo naar je lichaam kan luisteren om weer terug te integreren! 

 

Het smeren met de zalf is nu trouwens ook heel bijzonder, dan leer ik mn borsten echt een soort van opnieuw kennen. Voelt op sommige stukjes heel hard en nog gevoelig, dus dan masseer ik even extra. Ik kijk zooooo erg uit naar 3 juli, het moment na 6 weken. En dan kan ik eindelijk de sportbeha af doen tijdens het slapen. Ik slaap trouwens nu al een paar dagen makkelijk op mn zij dus dat is ook prettig. 

 

Leuk dat we het gesprek gaande houden! ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

En @Nientje1008hoe is het gesprek met de bedrijfsarts verlopen, viel het mee?

Ben ook benieuwd hoe jouw het opbouwen verloopt na de 6 weken.

 

Lijkt mij erg komisch om jouw te zien wandelen maar alles doen voor een goed herstel!

 

Wat mooi wat je beschrijft over je borsten weer opnieuw leren kennen, dat is natuurlijk ook zo.Ze zijn weer als nieuw! Ik kan mij voorstellen dat je niet kan wachten tot het 3juli is(mijn geboortedag)maar een feestje van maken en poeh jah dat je weer op je zij kan slapen dat lijkt mij nog wel een ding hoor ben een buikslaper dat zou afzien zijn binnenkort voor mij.

 

Liefs van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kreeft73 Hey Marjolein, 

Gesprek met de bedrijfsarts ging goed, nu 2 dagen 2 uurtjes mn mail bijwerken en dan 17 juli met een werkhervattingscoach een schema bedenken oid. En gisteren weer even ingelogd op de werklaptop en beviel mij weer goed. 

 

Ik zit wel met mijn overspannenheid nog natuurlijk, en ik heb gewoon kantoorwerk dus werk eerst vanuit huis. Krijg de kriebels als ik mn kantoor kan zien in de stad. 

 

Nou stiekem heb ik vandaag al de sportbeha uitgedaan, en het voelt zo fijn niet meer zo'n strak ding aan te hebben. Als ik straks ga fietsen doe ik hem wel weer om want beweegt toch nog wat te veel anders. Morgen ook een verjaardag dus dan doe ik wel een leuk jurkje en zo'n triangel topje aan (AAHH!!!). Het is ZO bizar om te realiseren dat ik met het kopen van topjes/beha's niet meer rekening hoef te houden of het genoeg steun geeft en of ze wel kwalitatief goed zijn! Ik zweer je het moment dat ik zo'n slap stoffen ding van de Monki aan had gisteravond, ik had bijna de tranen van geluk in mn ogen staan.

Heb ook allemaal filmpjes gemaakt in bepaalde kledingstukken voor de operatie, en nu net gefilmd voor na de operatie. En man man man WAT een verschil. Echt abnormaal. 

 

Oef ja dat zal echt wel afzien worden voor jou. Ik kan het nu afwisselen door af en toe op mn zij te liggen, maar echt een hele nacht erop slapen doet nog pijn aan de zijkant. Ik kan zeg maar niet de bovenste arm op mn onderste arm steunen vanwege het litteken net onder de oksel/arm. Gaat wel steeds beter, dus gewoon geduld hebben. 

 

Jij hebt de operatie op 25 augustus toch? Spannend hoor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hé Nien,

 

Fijn te lezen dat je zo goed herstelt en weer aan kunt wat je aan wil. Ik snap het helemaal dat je er een traantje om moest laten,veranderd zo veel deze stap zet je niet zomaar.

 

Doe het nog maar lekker rustig aan met opbouwen ook tijd nemen om te genieten dat het nu beter met je gaat!

 

Ik word inderdaad 25 augustus geopereerd  nog 2maandjes,vind het wel steeds spannende worden! Nog maandje werken en dan 3 weken vakantie echt aan toe en kan ik mij er rustig op voor bereiden ,nu nog maar genieten dat ik op mijn buik kan slapen😉

 

Liefs van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008 wat ik mij nog af vroeg Nien had jij ook veel last van nekklachten en heb je daar nu naar de operatie minder last van,  misschien heb je dit al eens benoemd maar ik wist het niet meer.

Ik heb zelf nu fysio en deze had verwacht dat de nekklachten wel minder worden na een aantal behandelingen wat niet zo is maar dan denk ik , ik krijg natuurlijk niet voor niks een operatie......🧐

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kreeft73 Wat lekker dat je eerst nog even 3 weken vakantie hebt! Ja geniet nog maar ja haha. Ik vind het nu bizar dat ik voor het eerst comfortabel op mn buik kan liggen. Het voelt wat onwennig haha.

 

Ik ga standaard naar de fysio mn schouders en nek omdat ik geen goeie werkhouding heb. Plus mn schouders stonden standaard naar voren door het gewicht voor. Maar nu merk ik dus juist dat mn schouders automatisch naar voren gaan en ik mezelf er aan moet herinneren dat er minder gewicht voor hangt, dus doe ik mn schouders naar achteren, en die staan nu steeds vaker vanzelf naar achter, en mn nek tegelijkertijd ook meer naar achteren. Dus wie weet dat het wel gaat helpen ja! Mijn chiropractor zei voor mn operatie dat mn houding en klachten niet zouden komen door mn grote voorgevel, maar we zullen het zien! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn foto's van na 7,5 week. Ik was vandaag bij de chirurg op afspraak geweest, en die was heel tevreden. Ik krijg siliconen pleisters zodat de littekens beter helen. Ze gaf aan dat bijv die paarse plekjes misschien aangeven dat mijn lichaam wat te heftige littekens aanmaakt en dat die pleisters erbij zullen helpen. Daar kan ik gewoon mee douchen en zwemmen, die gaan 6 weken mee ongeveer. Wel heel fijn dat ze daar aan meedenkt. Het litteken is ondertussen ook wat meer onderop de borst gaan zitten ipv de grens aangeven. Dit is ook normaal, de borsten gaan hun natuurlijke vorm wat meer aannemen vanwege de zwaartekracht. Ook die deuk in mn ene borst door het drielandenpunt hoef ik mij daarom geen zorgen over te maken gaf ze aan. 

 

Ik ben erg blij dat ik dit gedaan heb! Shoppen is een hele nieuwe ervaring, net als sporten, net als hurken, traplopen, naar de zee rennen (!!), enthousiast op en neer springen, alles is nieuw zo voelt het. Voel mij bijna herboren haha. Draag nog een sportbeha snachts omdat het nog wat trekt anders aan de zijkant om op mijn zij te slapen. Verder overdag een normale beugelloze beha aan, wel eentje van de Hunkemöller dus dat is leuk. Als ik op 3 maand zit zal ik opnieuw foto's plaatsen.

 

De foto's van de borsten apart is van een lage hoek genomen zodat je de littekens beter kunt zien.

 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.