Ga naar inhoud

Nientje1008 : 22 mei 2023 : Dr. Bolster : Martini ziekenhuis Groningen


Aanbevolen berichten

Hey allemaal,

Ik weet niet of de post hier moest of bij de kennismaking. Maar ik wilde een plek vinden waar ik jullie steun kan krijgen en mn gevoelens en eventuele twijfels kwijt kan. Vanochtend had ik na een paar weken eindelijk een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Ben net verhuist en mn dossier moest nog doorgegeven worden etc... Het gesprek van vanochtend was echt maar 10 minuten bij mijn nieuwe dokter en ze ging gelijk de doorverwijzing typen. Toen ik nog half beduusd naar huis liep voelde het toch gelijk een stuk dichterbij dan de 10 minuten ervoor. Vind het gelijk erg spannend terwijl ik zelfs nog moet wachten op de uitnodiging van het Martini Ziekenhuis in Groningen. Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en hoop dat ik hier terecht kan. 

 

ff voorstellen: ik ben 29 jaar oud en ik ben al jaren ontevreden over m'n borsten. Toen ik 17 was ging ik aan de pil en ging binnen 3 maanden ong van Cup 70C naar Cup 70E weet ik nog goed. Gelijk ook overal striae, ze hingen gelijk, vond het vreselijk. Moest ook gelijk minimaal 70 euro uitgeven aan 1 beha, was zo bizar. Had echt vlak ervoor een hele mooie beha Cup C bij de Livera gekocht, met van die Delft blauwe printjes erop :') heel jammer haha. 

 

Sinds m'n 21ste dacht ik dat ik zulke grote borsten had om de mannen aan te trekken, maar 4 jaar later kwam ik erachter dat ik op vrouwen viel. Dus dan had ik ze maar voor hen? Ik heb net een relatie van 2 jaar achter de rug, en gelijk toen het uit was kwam dat gevoel weer terug. Die haat liefde relatie met mijn borsten.. nu had ik ze niet meer voor mn vriendin want die was ondertussen mn ex.. ik had ze niet voor mezelf merkte ik. Er zit totaal geen gevoel in, en ik vind ze helemaal niet passen bij mij als persoon. Ook kan ik niet een trap op lopen zonder ze te moeten ondersteunen ook al heb ik een beha aan. M'n schouders staan naar voren, en ik loop al jaren bij de chiropractor voor schouder en rugklachten. Zowel mentaal als fysieke klachten.

 

De beslissing om echt voor en bvk te gaan is heel groot, dus heb een hele zomer en herfst gewend aan het idee dat ik ' mogelijk in 2023 mij laat opereren voor een borstverkleining' . Ik ben toen op groepsvakantie gegaan met allemaal onbekenden en die waren allemaal unbiased en steunden mij vooral. Dit heeft mij super goed gedaan want ik kreeg geen negatieve reacties van iemand die mij wel kende. Dus hele objectieve mensen waren het. 

 

De gedachte : ik ga mogelijk een borstverkleining doen' deed mij al zoo goed, en maakte mij zo blij al dat het mij een goed gevoel gaf. In december veel onderzoek gedaan over vergoeding, welk ziekenhuis, complicaties, nazorg etc, en oa dit forum gevonden. Toen de verzekering gebeld, en nu zijn we hier.

 

Volgende week ergens waarschijnlijk gesprek met mn PC.. maar eens zien wat hij er van vind en of ik überhaupt in aanmerking kom. Ik vind van wel in ieder geval.

 

Lieve groet,

Nien 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uur geleden, Nientje1008 zei:

Hey allemaal,

Ik weet niet of de post hier moest of bij de kennismaking. Maar ik wilde een plek vinden waar ik jullie steun kan krijgen en mn gevoelens en eventuele twijfels kwijt kan. Vanochtend had ik na een paar weken eindelijk een afspraak bij de huisarts om een doorverwijzing te krijgen. Ben net verhuist en mn dossier moest nog doorgegeven worden etc... Het gesprek van vanochtend was echt maar 10 minuten bij mijn nieuwe dokter en ze ging gelijk de doorverwijzing typen. Toen ik nog half beduusd naar huis liep voelde het toch gelijk een stuk dichterbij dan de 10 minuten ervoor. Vind het gelijk erg spannend terwijl ik zelfs nog moet wachten op de uitnodiging van het Martini Ziekenhuis in Groningen. Ben blij dat ik dit forum heb gevonden en hoop dat ik hier terecht kan. 

 

ff voorstellen: ik ben 29 jaar oud en ik ben al jaren ontevreden over m'n borsten. Toen ik 17 was ging ik aan de pil en ging binnen 3 maanden ong van Cup 70C naar Cup 70E weet ik nog goed. Gelijk ook overal striae, ze hingen gelijk, vond het vreselijk. Moest ook gelijk minimaal 70 euro uitgeven aan 1 beha, was zo bizar. Had echt vlak ervoor een hele mooie beha Cup C bij de Livera gekocht, met van die Delft blauwe printjes erop :') heel jammer haha. 

 

Sinds m'n 21ste dacht ik dat ik zulke grote borsten had om de mannen aan te trekken, maar 4 jaar later kwam ik erachter dat ik op vrouwen viel. Dus dan had ik ze maar voor hen? Ik heb net een relatie van 2 jaar achter de rug, en gelijk toen het uit was kwam dat gevoel weer terug. Die haat liefde relatie met mijn borsten.. nu had ik ze niet meer voor mn vriendin want die was ondertussen mn ex.. ik had ze niet voor mezelf merkte ik. Er zit totaal geen gevoel in, en ik vind ze helemaal niet passen bij mij als persoon. Ook kan ik niet een trap op lopen zonder ze te moeten ondersteunen ook al heb ik een beha aan. M'n schouders staan naar voren, en ik loop al jaren bij de chiropractor voor schouder en rugklachten. Zowel mentaal als fysieke klachten.

 

De beslissing om echt voor en bvk te gaan is heel groot, dus heb een hele zomer en herfst gewend aan het idee dat ik ' mogelijk in 2023 mij laat opereren voor een borstverkleining' . Ik ben toen op groepsvakantie gegaan met allemaal onbekenden en die waren allemaal unbiased en steunden mij vooral. Dit heeft mij super goed gedaan want ik kreeg geen negatieve reacties van iemand die mij wel kende. Dus hele objectieve mensen waren het. 

 

De gedachte : ik ga mogelijk een borstverkleining doen' deed mij al zoo goed, en maakte mij zo blij al dat het mij een goed gevoel gaf. In december veel onderzoek gedaan over vergoeding, welk ziekenhuis, complicaties, nazorg etc, en oa dit forum gevonden. Toen de verzekering gebeld, en nu zijn we hier.

 

Volgende week ergens waarschijnlijk gesprek met mn PC.. maar eens zien wat hij er van vind en of ik überhaupt in aanmerking kom. Ik vind van wel in ieder geval.

 

Lieve groet,

Nien 

 

Welkom op het forum😃 je komt vast en zeker wel in aanmerking! Stoer van je dat je er voor gaat. En tuurlijk is het spannend!

maar komt helemaal goed!

Ik heb zelf op 6 dec een borstlift gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Op 5-2-2023 om 20:33, linsofie zei:

Hoi Nien,

Hopelijk heb je een positieve ervaring en gesprek met de PC gehad.


Ik heb zelf bijna 4 weken geleden een borstverkleining gehad. Het herstel vind ik best pittig, maar ik ben wel heel blij dat ik het heb gedaan.

 

Hey Linsofie,

Hoe ging dat? Ik kijk nu al best tegen die eerste 2 weken op. Ik heb ook een kat thuis en hoop dat ik die ook nog een beetje aandacht kan geven, anders moet ik mn buren en vriendinnen vragen haar te verzorgen. Hoe oud ben je als ik vragen mag? 

 

groet Nien 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008

 

Hoi Nien,


Om je vraag te beantwoorden: Ik ben 32 jr.


Het is heel begrijpelijk, dat je al een beetje op ziet tegen die eerste weken van herstel. 't is ook niet niets!


Iedereeen ervaart een operatie en pijn anders, maar één ding is zeker: een borstverkleining is gewoon een ingrijpende operatie. Dat moet je niet onderschatten. Als je hulp kan krijgen: is dat heel fijn, juist die eerste week of eerste 2 weken. En als het langer kan; fijn


Niet alleen omdat je aan het bijkomen bent van de narcose, je zult toch pijn ondervinden, je kunt je armen minder vrij bewegen, je wonden moeten herstellen en je mag niet veel (en zwaar) tillen. Je hertel gaat het beste en het snelst als jij rustig aan kunt doen! Onderschat dat niet.

Ter voorbereiding op de eerste weken van herstel kun je best veel doen:

 

- maaltijden alvast maken en in de vriezer doen

 

- kant en klare makkelijke dingen zoals cup a soup, bananen, yoghurtjes in huis halen. etc...

 

- voldoende paracetamol in huis

 

- steriele gaasjes en (kraam)maandverband (dat is lekker dik en zacht) voor onder de beha op de wonden.

 

- zorgen dat de essentiele dingen die je nodig hebt op de hoogte staan zodat je niet hoeft te reiken (kopjes, borden, shampoo, kleren etc..)

 

- krukje in de douche zodat je kunt zitten, als iemand je kan helpen met douchen, is dat heel fijn (de eerste week, was ik uiteindelijk logeren bij mijn moeder en die heeft me geholpen daarmee)

 

- voldoende washandjes voor droog deppen en evt wassen als douchen te inspannend is

 

-  soepel/makkelijkzittende kleding met knopen en of rits aan voorzijde, zeker de eerste 2 weken heel fijn (en belangrijk) dat je niet je armen boven je hoofd doet. 

 

- stuk of 4 katoenen hemden (in een wat grotere maat dan je normaal hebt: dan kun je erin stappen en via je benen/heupen aantrekken) ik draag nu ,omdat de littekens gevoelig zijn, eerst een hemd, en dan de beha

 

- Zorg dat je beddengoed en andere kleding die je veel draagt, voor de operatie allemaal schoon zijn. Heb je daar geen om kijken aan de eerste twee weken

 

En: vraag hulp! Als je familie, buren en vriendinnen kunnen helpen, bijvoorbeeld met de kat of het huishouden etc..laat ze je helpen

 

Hoop dat je hier wat mee kunt 🙂
 

Heb je inmiddels al een operatie datum?
 

 

 

 

 

 



 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008

nu vergeet ik helemaal op je tweede vraag antwoord te geven,... hoe mijn herstel ging/gaat:

 

Inmiddels ben ik 5 weken geleden geopereerd. En ik merk dat ik iedere dag wel wat meer kan. Wel doe ik echt nog heel rustig aan, littekens genezen goed en zijn ook niet open gegaan (dat gebeurt soms na zo'n 3 weken vooral op 'het drielandenpunt')

Op wat wandelen na, sport ik nog niet.


Ik slaap ook nog niet op mijn zij (en dat doe ik zo graag haha) want dat is gewoon nog niet prettig. Ik merk dat vooral nu 'intern' de boel aan het genezen is: de onderhuidse blauwe plekken worden langzaam minder, dat is fijn want het voelt wel beurs aan, zeker na een hele dag.  En af en toe jeukt de huid en de littekens, maar dat hoort bij het herstelproces. Ik smeer het goed in met littekencreme

 

De eerste paar dagen na de operatie had ik het wel even moeilijk: ik had echt wel veel pijn en behoorlijk onderschat dat ik meer hulp nodig had, dan ik had gedacht. Wel was ik gelijk blij met het resultaat (en dat is nog iedere dag mooier aan het worden)


Ik ben heel blij dat ik de operatie heb ondergaan, ik voel me zoveel beter, en het past nu veel beter bij mijn postuur. Het herstel is wel even pittig van tijd tot tijd, maar dat is gelukkig tijdelijk. En dat helpt me er doorheen 🙂
 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hey @linsofie

Bedankt voor je berichten op mn post! 

Fijne tips, en tis wat je aangeeft, gewoon hulp van anderen accepteren inderdaad. Daar heb ik af en toe wel wat moeite mee.

Ik was wel verbaasd over je opmerking over de katoenen hemden? Komt dat omdat de sportbeha van het ziekenhuis wat ruw kan aanvoelen? 

Nee ik heb nog geen operatie datum! Wel spreek ik 9 april met iemand van het ziekenhuis telefonisch over medicatie gebruik, maar ik gebruik geen dus dat wordt een kort gesprek. 

 

Wat fijn dat je herstel goed gaat! Ik had inderdaad gelezen dat het best normaal is als littekens open gaan vooral bij het drielandenpunt. 

Lijkt mij ook heel naar om niet op je zij te kunnen slapen voor een tijd, ik probeer dan soms te 'oefenen'. om in slaap te vallen maar dan denk ik gelijk ' nee je moet er nu juist van genieten dat het nu wel nog kan haha'. 


Ik had ook gelezen dat het ook niet helemaal plat liggen is? Maar meer met veel kussens zodat je iets rechter op zit? Of kon je wel gelijk plat liggen na de op? 

 

Ja ik denk ook steeds van nog even en je hebt (hopelijk) geen haat liefde relatie meer met je borsten.. hoop dat ik snel een datum hoor.

 

Groetjes Nien

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008,

 

De eerste paar weken had ik de sportbeha aan met maandverband eronder tegen het bloeden etc..

Vanaf week 3 was dat niet meer nodig, maar de littekens waren toen nog wel erg gevoelig, rechtstreeks de rand van mijn beha erop voelde niet prettig, vandaar eerst een hemd en daarna de beha. (Doe ik nu nog af en toe)

 

De eerste 2 weken had ik twee platte brede kussens onder mijn matras bij mijn hoofdeinde zodat ik wat schuiner/hoger lag, gelijk helemaal plat kon ook wel maar ik vond het fijner om wat schuiner te liggen. Dat is ook makkelijker opstaan / overeind komen want je mag de eerste week niet overeind komen door te steunen met je handen/armen.

 

Hopelijk heb je snel een datum 🙂
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Hey @linsofie

Waar koop je dat maandverband waar je het over hebt? welk merk etc? 

 

Ik heb eindelijk een datum! Ik dacht ik bel even of ze al meer van een schatting kunnen aangeven, naast ergens in mei. En toen zeiden ze opeens 22 mei aan de telefoon! Ben vandaag de hele dag een beetje bij proberen te komen van de initial shock haha. Want dat is al maandag over 5 weken! Ben zo benieuwd!

Liep woensdag namelijk over straat zonder jas met een shirt en trui aan, en toen voelde ik mn borsten op en neer bewegen tijdens het lopen, en ik dacht echt heh bleghhh zoveel zin om dat niet meer te hoeven voelen! 

 

Hoe gaat het nu met jou? Hoeveel weken ben je nu verder? Al voorbij de 2 maanden toch? 

 

Groetjes Nien

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008,

 

Wat fijn dat je een datum hebt! Nou langzaam aftellen maar 🙂

 

Met mij gaat het goed, ben nu ruim 3 maanden verder. Heerlijk! Herstel is goed gegaan en alles is mooi genezen.  Ik heb toevallig aankomende week de "laatste" eindcontrole bij de chirurg.

 

Gek, hoe dat nu toch is omgevlogen; althans.... de eerste 6 weken had ik wel veel pijn (ik had veel interne blauwe beurse plekken). Niet om je te ontmoedigen of bang te maken:, maar bereid je mentaal voor op dat het herstel qua pijn tegenvalt.... dan kan het altijd mee vallen.

 

Sommige dames, zo heb ik hier op het forum gelezen, hebben amper last en pijn, en anderen.. waaronder ik: ervaren echt flink pijn en ongemak. Het wisselt!

 

Belangrijkste is na je operatie is: rust rust rust! Kortom, alle hulp die je kunt krijgen, aannemen 🙂

 

Ik ben zo blij dat ik de operatie heb ondergaan.Het was niet makkelijk maar het wel waard: Ik zit nu zo goed in mijn vel, geen getrek, geduw, gesjor, gemopper meer met die beha en te zware boezem. Geen schaamte of ongemak meer. Kleding past veel beter. Geen rug en nekklachten meer.

 

Een verademing. Echt waar.

 

Het maandverband is zogeheten "kraamverband"  (voor ná de bevalling zeg maar) dat is echt dik maandverband en lekker zacht. Ik vond dat heel fijn onder de beha rand die eerste periode. Het merk wat ik had heet: Kotex,  gewoon te koop bij kruitvat, etos en supermarkten en ook niet duur. maar er zijn vast ook andere merken hoor. Koop er voldoende van in, mocht je het gaan gebruiken, dan kun je iedere dag het verschonen. Ik had onder elke borst 1 zo'n maandverband zitten.

 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

@linsofie en iedereen

 

Nou tis nu woensdag en maandag is het zo ver! Het is echt aftellen geblazen. Ik had in april ivm werk gebeld hoelang ik van te voren zou horen wat de datum zou zijn. Opeens kreeg ik de planningsafdeling aan de telefoon en die zei, momentje, ik zie een plekje voor je op 22 mei, dat is 5 weken vanaf nu. En ik zo oh dat is vanaf 22 mei dat het kan? Nee het wordt 22 mei. Tot dan. En ik hing op en was helemaal in shock hahaha. Zoals ik verwacht had waren die 5 weken zo om.

 

Ik heb eten in huis om voor te bereiden in maaltijden voor in de vriezer/koelkast. 

Ik heb genoeg medicatie in huis qua Pcm en Ibbo.

Ik heb ook die Kotex kraamverband in huis, waarom zit er een afbeelding van een hakschoen op de voorkant btw?? 

Moet nog naar de Hema voor katoenenhempjes, en m'n huis even opruimen en in orde maken. 

 

Kijk echt heel erg uit naar maandag! Dus dat is wel een teken dat ik het heel graag wil en weet dat ik de juiste beslissing heb gemaakt om dit traject in te gaan! Ik ga er vanuit dat het zwaar gaat tegenvallen, de hel wordt, de komende weken, zo kan het altijd meevallen zoals @linsofie mij geadviseerd heeft. 

 

Zal ook nog before foto's nemen voor als ik uiteindelijk ook een paar Post op foto's heb. Dan kunnen we vergelijken.

 

Heb ook al allemaal filmpjes en foto's gemaakt van outfits die straks helemaal anders gaan staan natuurlijk. Dure beha's door een vriendin laten passen voor een tweede leven, ook niet onbelangrijk. 

 

Dus ja ben er klaar voor! Zal ook bijhouden hoe ik de pijn ervaar etc zo veel ik kan. Zo krijgen jullie een indruk hoe zoiets kan gaan. 

 

Liefs Nien!!! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008,

 

22 mei, ja dat is bijna zover! Alvast heel veel succes maandag, ga voor je duimen dat het allemaal meevalt en je een prettig herstel hebt. Vergeet niet om kopjes, borden etc.. op een hoogte te zetten zodat je je armen niet te hoog hoeft te strekken.

 

Zet het krukje in de badkamer klaar voor als je gaat douchen (niet te lang, niet te warm) en genoeg washandjes om het droog te kunnen deppen en ook als douchen te inspannend blijkt: dat je met het washandje wel je borsten even kunt wassen.

 

Schrijf het lekker van je af hier op het forum als je daar behoefte aan hebt, vragen hebt etc.

 

Zet em op!!!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008

 

Ik wens je heel veel succes maandag, hartstikke stoer en dapper van je en je kunt dit!💥

Ik ben nog maar pas op dit forum,  ik ga morgen naar de huisarts voor een verwijsbrief en vrijdag staat een afspraak voor een consult bij velthuiskliniek in Velp. Ik heb de schaamte en klachten altijd weggestopt letterlijk en figuurlijk en nu ik de beslissing heb genomen kan ik niet wachten tot het gaat gebeuren ondanks de best heftige operatie.Het beperkt mij zo , ik wordt dit jaar 50 en alles in mij zegt dat het nu de tijd er voor is. Consult vind ik wel spannend sportbh heb ik links cupmaat F en ik  denk rechts nu D. Er was altijd verschil maar tijdens de overgang lijkt het wel gekker te zijn geworden. Hopelijk nemen ze de klachten serieus.  Sinds kort loop ik pas bij de fysio ben nog al een binnenvetter en vindt dat ik alles zelf moet doen.

Liefs van Marjolein 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mensen!! DE OPERATIE IS GESLAAGD!!

Omg gisteren was onwerkelijk! De hele dag moest ik mezelf er aan herinneren dat dit geen droom was. Op de weg er heen dacht ik: wow dit is echt het mooiste en liefste wat ik ooit voor mezelf kan doen!! En dat zegt wat bij iemand die jaren iedereen behalve zichzelf op de eerste plek heeft gezet, zelfs in een relatie! Plus daardoor zelfs op dit moment overspannen thuis zit!

 

Zodra we de sportbeha gingen opmeten en het verband er af mocht en ik het voor het eerst in de spiegel zag, dát moment en gevoel vergeet ik denk ik nooit meer. Tranen van geluk zeg ik je, wát ongelofelijk mooi om te zien. Ze hingen niet meer!!! AAH! De kar met de beha's had de maten met stickers per la op de buitenkant, en ik las alleen maar omvang + cup B/C/D !! Geen G/H/I meer!! dat vond ik ook zo mooi om te zien. 

Gelukkig kwam uiteindelijk de chirurg dr. Bolster ook nog langs zodat ik haar goed kon bedanken. Die zei dat de hechtingen er mooi uitzagen en ze zei dat de patiënten meestal niet gelijk zo tevreden zijn over de borsten, en dat ze dus wel verrast was van mijn reactie haha. 

 

Verder heb ik géén drains gekregen! Waar ik tegenop keek dus daar ben ik blij mee. M'n chirurg gaf aan dat ze dat al een tijd niet al meer deden, dus dat is ook fijn om te weten voor jullie! Vraag gewoon aan de chirurg of je drains krijgt bij de consult bijv, dan weet je ook dat je er niet tegenop hoeft te kijken. Verder mag ik gewoon douchen vandaag al, en ik hoef niet perse elke dag te douchen of de wonden te deppen of schoon te maken oid. Bij een gewone wond op je arm bijv doe je dat natuurlijk ook niet. Dus dat is ook een verademing.

 

De pijnstilling is dag 1 super fijn, maar s' nachts raakte het wel uitgewerkt merkte ik. Dat was echt hel,  maar @Linsofie had al gezegd bereid je voor op het ergste dan kan het altijd meevallen, dus toen dacht ik daaraan terug. Dus dankjewel daarvoor haha. Het gaat komende weken zwaar worden. Maar ik dacht ik laat jullie alvast weten dat het goed is gegaan, ik zal straks even douchen en dan een post-op foto maken zodat we kunnen vergelijken :D

 

@kreeft73 Marjolein ik snap het zo goed! Wat super spannend dat je deze stap genomen hebt! Wat goed! Ik ga er VANUIT dat ze je klachten serieus nemen! Maak je daar geen zorgen over want als ze dat alsnog niet doen dan moet je er maar voor zorgen dat ze dat doen (of bijv een second opinion halen)!! Het is jouw lichaam, en je verdient dat! Die ongemak oplossen zal zo'n bevrijding zijn. Ik ben nog maar op dag 1 van herstel maar omg wat ben ik nu al blij dat ik deze stap heb gezet (je kunt ook niet meer echt terug ofzo haha) En ja het herstel gaat enorm pittig worden, maar wat is nou 6 weken op de rest van je leven?! Niks! En we zullen er zo'n plezier van krijgen. Ik kijk nu enorm uit naar de zomer, alle topjes die ik kan gaan kopen, en de grote hoeveelheid aan bikinis en beha's waar ik eindelijk uit kan kiezen! < 3 

 

@linsofie hey! Dankjewel! Zo lief : ) de Kotex had ik dus in huis gehaald, 4 pakken. Maar vanuit het ziekenhuis hebben ze mij iets van 4 packets en 4 kleine meegegeven voor alleen over de tepel en onderkant. Mijn litteken is namelijk waarschijnlijk niet groot genoeg voor al die dat kraamverband, dus de chirurg en zuster moesten mij echt super uitlachen daarvoor hahahah want ik wilde natuurlijk super goed voorbereid zijn. Dus dat was geinig. (wat moet ik nu met al dat kraamverband hahahah)

 

Ik zal weer kijken wanneer ik een update doe, love een Nien met kleinere memmen dan 24 uur geleden!! 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008,

 

Nou je klinkt heel opgewekt! Fijn 🙂 Lekker herstellen nu.

Het kraamverband gebruikte ik toen ik eenmaal thuis wasals kussentje voor onder de beha rand zodat de rand niet rechtstreeks op de wond/ littekens komt, dat deed bij mij zeer en was echt niet prettig. Gooi het dus maar niet weg, het kan nog van pas komen over een paar weken!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008Wat mooi om te lezen dat alles goed is gegaan, volgens mij straal je van oor tot oor! Wat een impact heeft dat dan he. Nu rustig aan doen en tijd nemen om goed te herstellen. Herken het zo wat je schrijft dat je zelf altijd aan de kant hebt gezet. Dat heb ik ook nu is het my time.Ik heb verwijsbrief gekregen van de huisarts, ze nam het heel goed op. Vrijdag consult en ik hoop dat ik er snel terecht kan en ben benieuwd wat er mogelijk is.Op mijn werk staan ze er helemaal achter. Heb pyjama met knoopjes besteld en hempjes. Ik ben er klaar voor en klaar mee!

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een mooie before en after foto gefixt. De oneffenheden op mn armen zijn vanwege het weg werken van mn tattoos om de anonimiteit te bewaren! 

 

Ik heb dus vanaf m'n 17e deze joekels gehad! Dat is 13 jaar lang! 
Uiteindelijk is er dus per boot 500 gram af gegaan!! Dat is in totaal een heel pak SUIKER!

De tepels hangen nu 7 cm hoger en zijn de borsten daarmee ook gelift. Mijn sportbeha is 85C, en ik had vroeger altijd 70I (oftewel hele strakke omvang voor de extra steun) en als je 70 I omrekent kom je op een 85F uit. Dus ben letterlijk gehalveerd van cup! Toen m'n chirurg het had opgetekend voor de operatie kon ze laten zien hoe groot ze zouden worden ongeveer door mn borst wat samen te knijpen. Toen gaf ik aan dat ik bang was dat ze toch te groot uit zullen vallen dus is ze voor de kleine kant gegaan!

Moet constant mn nek en schouders herinneren om niet naar voren te buigen maar juist rechtop te staan. Het is nog steeds heel erg onwerkelijk dat ik dit gedaan heb, want ja logisch 13 jaar is lang! Bijna de helft van mijn leven. Maar nog steeds zo blij mee!

 

Tadaaa:

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008Wauw wat mooi geworden zeg! Dankje voor het delen.Hoe gaat het nu met je?

Dat is ook mijn angst dat ze toch te weinig nog weghalen. De huisarts vroeg ook wil je één borstverkleinen  zodat ze weer symmetrisch zijn toen gaf ik aan dat ik die ook te groot vind.  Hopelijk is bij mij volle b of kleine c mogelijk. Even afwachten wat kan en bij mij lichaam past.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, kreeft73 zei:

@Nientje1008Wauw wat mooi geworden zeg! Dankje voor het delen.Hoe gaat het nu met je?

Dat is ook mijn angst dat ze toch te weinig nog weghalen. De huisarts vroeg ook wil je één borstverkleinen  zodat ze weer symmetrisch zijn toen gaf ik aan dat ik die ook te groot vind.  Hopelijk is bij mij volle b of kleine c mogelijk. Even afwachten wat kan en bij mij lichaam past.

 

De eerste nacht was wel echt pittig merkte ik omdat op een gegeven moment de medicatie was uitgewerkt. Maar tweede nacht(vannacht dus) ging wel beter, opnieuw maar een paar uurtjes kunnen slapen en daarna niet meer in slaap kunnen vallen, maar had in ieder geval niet zoveel pijn (eigenlijk merkte ik niet eens pijn vannacht tijdens het liggen) als de eerste nacht. Had in de eerste ochtend van de eerste nacht dus echt wel 4 uren in pijn gelegen met een pijncijfer tussen de 7,5 en 9. Vandaag is die nog niet hoger geweest dan een 5 of 6. Vandaag vooral wat ongemak en misselijkheid, soms tepels of schouders die in brand staan. Voelt als een hele gekke sensatie, ook af en toe alsof ze ' slapen ', die tinteling. En ben dus steeds af en toe misselijk, maar denk dat dat komt omdat ik weer zo weinig heb geslapen en na het eten van iets voel ik mij wel gelijk stukken beter. Maar key is gewoon goed naar je lichaam luisteren dus ga nu weer even een paar uurtjes op bed liggen. 

 

Zoals @linsofie zei, je kunt het beste er vanuit gaan dat het heel erg tegenvalt dan kan het altijd mee vallen. Ik vind het nu op momenten meevallen. Ik had namelijk echt gedacht dat mijn cirkel van beweging heel beperkt zou zijn maar ik kan gewoon bijvoorbeeld mn broek optrekken vanaf de wc, en aan mn hoofd krabben etc. Dacht echt dat het beperkt zou zijn dat je je ellebogen constant langs je lichaam moest houden. Ik kan zelfs boven mn hoofd reiken, maar kan natuurlijk niks tillen boven de 1,5 kilo, en heeft ook geen zin want heb alles op armhoogte gezet. Dit is denk ik ook afhankelijk van je littekenweefsel, ik heb bijvoorbeeld niet veel aan de zijkant en denk dat het misschien dan wel anders zal zijn.

 

Wat het heftigste tot nu toe is geweest was het douchen gisterochtend. Ik had dus van 4 uurs nachts tot 8 uur pijn gehad totdat de eerste pijnstilling (van 07.00 uur) weer werkte, maar had maar 3,5 uur slaap gehad. Ging om half 10 douchen met mn moeder erbij, en zodra de druk van de sportbeha weg was begon het een heel klein beetje te bloeden (net als in het ziekenhuis) maar dan hebben de borsten ook gelijk geen steun meer. Dus werd best wel snel licht in mn hoofd, dus snel kop onder de douche, ook nog es staand.. ook niet verstandig.. en toen voelde ik het in mn oren dus ben snel met mn moeder naar mn bed gesprint en ben plat gaan liggen, koud doekje op het voorhoofd, en benen omhoog.... Dat was wel even schrikken, en het was een goed idee dat ik mn moeder mee vroeg om in de douche te staan. 

Overigens gebeurde hetzelfde in het ziekenhuis toen ik de sportbeha te lang af had omdat we gingen opmeten dat ik licht werd in mn hoofd en gingen de benen ook omhoog daar. Dus ergens te verwachten maar alsnog goed om daar rekening mee te houden van te voren. 

Ik hoef niet elke dag te douchen dus morgen weer proberen. Dan komt een vriendin helpen want mn moeder was er alleen maar voor de eerste 24 uur. Ik hoop dat ik dan niet weer bijna flauw val want het is een naar gevoel. En dan gewoon alles klaar zetten voor het geval dat, en zittend douchen gehehehe. 

 

De wonden helen goed, ik bloed niet veel heb ook nog niet veel patches vervangen die ik van het ziekenhuis mee kreeg dus daar ben ik ook heel blij om! 

 

Tis nog steeds heel crazy om te zien in de spiegel! ECHT crazy! Kreeg op Instagram een Hunkemöller commercial en normaal scrolde ik verder zo van: Niet van toepassing op mij. En deze keer keek ik vrolijk naar de dansende dames in  de mooie bikinis in de zomer en ik dacht omg ik kan straks een leuke bikini van Hunkemöller gaan kopen!! En dat maakte mij heel blij!! En ook wel een beetje emotioneel, maar moet niet gaan huilen, want mn lichaam moet die energie in het herstel stoppen en niet in het huilen ; )

 

Als jullie vragen hebben stel ze gerust, heh! Ik kijk dagelijks op het forum! Kan mij voorstellen dat je namelijk zo goed mogelijk voorbereid wilt zijn op wat er eventueel te wachten staat. Ik had dat namelijk ook! Maar onthoud iedereen hersteld natuurlijk anders, en elk lichaam is anders, maar alsnog is een ervaring van iemand ook fijn om te horen/lezen : *

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008hoe gaat het nu met je misselijkheid nu minder en douchen overleeft? Echt er de tijd voor nemen,  genoeg drinken is ook heel belangrijk!

Morgen heb de 1ste consult afspraak best spannend zo benieuwd wat er mogelijk is, ik hoop op een volle b of kleine c. Ben nogal actief persoon en wil niet dat de borsten mij in de weg zitten. 

Zorg goed voor jezelf. 

Lieve groet van Marjolein 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, kreeft73 zei:

@Nientje1008hoe gaat het nu met je misselijkheid nu minder en douchen overleeft? Echt er de tijd voor nemen,  genoeg drinken is ook heel belangrijk!

Morgen heb de 1ste consult afspraak best spannend zo benieuwd wat er mogelijk is, ik hoop op een volle b of kleine c. Ben nogal actief persoon en wil niet dat de borsten mij in de weg zitten. 

Zorg goed voor jezelf. 

Lieve groet van Marjolein 

 

De misselijkheid was gisteren nog wel aanwezig, maar vandaag op vrijdag (maandag operatie gehad) eindelijk niet meer! Plus vannacht eindelijk weer eens 7,5 uur geslapen ipv de 2,5/4 uren van afgelopen nachten dus gaat langzaam vooruit! De misselijkheid kon ook komen door naproxen, ja of combi met de narcose. Gisteravond had ik mn laatste naproxen (is 3 dagen na operatie) dus hoop dat die misselijkheid wegblijft. Ben nu alleen gewoon wat licht in mn hoofd ook al heb ik wel goed gegeten, maar ja moet ook niet voelen alsof er niks gebeurd is ;p.

 

Tweede keer douchen gisteren ging super goed! Deze keer ging ik gewoon zitten, sproeier erover heen, en beha weer aan. M'n wonden helen ook super goed, heb geen bloed niks gezien dus top. 

 

Ik ben ook een actief persoon! Kan niet wachten om een sportbeha te dragen in de sportschool of tijdens het hardlopen! Gewoon aangeven wat je wensen zijn heh. 

Laat maar weten hoe je consult ging!

 

liefs Nien

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Nientje1008Wat fijn te lezen dat het helingsproces zo goed gaat in de zin beter voelen wat het heeft gewoon tijd nodig,heerlijk dat je weer een nacht heb kunnen doorslapen dat is ook goed voor het herstel.

Vanmorgen op consult geweest ging allemaal heel vlot,gelijk accoord van het ziekenfonds alles was heel duidelijk.  PC verwacht cup D of volle C benoemd dat mijn wens dan wel C is.Voorkeur klein formaat. Voor de operatie ging hij ook nog met mij kijken en probeerd zoveel mogelijk aan mijn wens te voldoen. Ik sta 25 augustus ingepland en misschien komt er 30 juni plek vrij waar ik op hoop! Zolang in spanning gezeten en eigenlijk vanaf mijn jeugd het letterlijk en figuurlijk weg gestopt en zo vlot is het nu geregeld ongelofelijk nog niet te bevatten pffffff maar ben zoooo blij. 

Ohjah zo herkenbaar lijkt mij heerlijk kunnen sporten met minder ballast,zelf deed altijd fietsen mtb verschrikkelijk de strakke wielrennersshirt🙈

Liefs van Marjolein 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.