Ga naar inhoud

Advies gevraagd. Aantal cc en nog wat vraagjes?


Aanbevolen berichten

Ik ben nieuw hier en heb mezelf voorgesteld in het voorstel topic. Hier nog even kort mijn verhaal afgelopen maandag consult gehad bij kliniek veldhoven met dr. Donders.

Zijn advies is geworden de mentor xtr ronde protheses dual plan geplaatst.

Mijn huidige situatie is een lege b cup na zwangerschappen en borstvoeding.

Graaf zou ik naar een grote d/ kleine e cup gaan. Een beetje hetzelfde volume of net iets meer als tijdens mijn borstvoeding periode (ik zal ook even foto's toevoegen)

Bij het passen vond ik de 350 cc mooi, maar de 450 cc mooier, maar misschien net wat groot. 405 cc heb ik niet gepast. 

Hij gaf aan dat hij zou gaan voor de 350 cc omdat de borsten anders zouden uitstrekken aan de zijkanten.

365 cc zou ook net kunnen. Dus gekozen voor de 365cc. Nu begin ik toch te twijfelen of ik niet Iets groter moet gaan voor de 405cc. 😅 maar ik wil eigenlijk ook niet tegen het advies van de pc in gaan, omdat ik er wel vertrouwen in heb dat hij het het beste weet. Wat is jullie ervaring mbt tot de side boobs? Mijn borstbreedte was aan 1 kant 13,5 cm en de andere 12.5 cm.

Als ik nu de pasfoto's zie vind ik het toch nog wat klein ogen.

Maar ik wil ook niet dat het te nep word.

Ik voeg even foto's toe van toen ik borstvoeding gaf en mijn borsten mooi vond. En nu de huidige situatie, die echt heel lelijk is vind ik. En foto's van de passende (met de 350cc)

Dan nog een vraagje mbt tot mijn tegels, 1 tepel is ingetrokken door een borstontsteking. De chirurg had hoop dat deze door de borstvergroting vanzelf naar buiten zou komen en ik dit anders nog onder plaatselijke verdoving zou kunnen laten verhelpen.

Zou ik het toch gelijk laten doen? Of wachten. Hij gaf aan dat ik anders zou betalen voor de tepelcorrectie en het misschien toch goed komt door de borstvergroting. Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben? En wat zouden ie doen met de grote?

Sorry voor het lange verhaal, maar kom er echt even niet uit 😅

 

Foto 1 is huidige situatie (afschuwelijk vind ik het)

Foto 2 is passende 350 cc (word voor nu 365 cc mentor xtr rond dual plan)

Foto 3, 4 en 5 zijn foto's van borstvoedingsperiode en hoe ik het graag minimaal zou willen hebben.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier!😇 wat zijn die foto's mooi van de borstvoedings periode zeg!👌🏻 ik had door 2 zwangerschappen ook geen borsten meer over🙈 ik had een slappe b en heb gekozen voor 450 cc. Ik vind ze persoonlijk niet extreem groot geworden. Ze zijn niet te groot maar ook zéker niet te klein😜 ben erg blij met de maat. Je mag wel even in mijn album kijken als je wilt xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je reactie. Ik zou graag even kijken als dat mag.  Ik vond bij de passessie de 450 cc eigenlijk heel mooi. Maar de pc was totaal niet enthousiast, omdat het dan naar de zijkanten uit zou steken. Ik weet ook niet of ik dit heel erg zou vinden eigenlijk🤔 welke cupmaat heb jij met de 450 cc gekregen? Ik heb de 405 cc ook nog niet gepassen, misschien is dit dan een goede tussen oplossing. Maar zijn advies was eigenlijke 350cc en later kon dus de 365cc ook wel net. Ik ga zoiezo toch nog een tweede consult aanvragen om de 405cc te passen. 27 december word ik pas geopereerd. Dus ik heb nog even de tijd om na te denken. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Denise1987Wat een prachtige borsten had je toen je borstvoeding gaf!

Persoonlijk vind ik sideboob wel een beetje irritant. Ik had voor mijn prothesewissel een beetje sideboob aan de rechterkant en daardoor kon ik nooit lekker op mijn rechterzij liggen. Ik had vóór de wissel 335 cc anatomische implantaten (Medium height, Full projection). Ik kwam van een 70B en na de vergroting was mijn BH maat 70F. Zeker niet te klein, vind ik. Ik heb het altijd een mooie maat gevonden.

Nu na de wissel, waarbij de kapsels weg gehaald zijn, heb ik 380cc Extra High Projection, ook anatomisch. Ik zal je aan mijn album toevoegen, mocht je de grootte willen vergelijken. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel lucy. Ik vond ze tijdens de borstvoeding periode ook heel mooi. Ik zou heel graaf terug gaan naar dit formaat of een tikje groter. Ik zou ze ook liever net te groot hebben, als net te klein zeg maar. 

Ik ben een zijslaper😅 dus dan word een side boob wellicht vervelend. 

Heel fijn als ik even in je album zou mogen kijken. 

Zo vreemd dat de ene met in jou geval bijvoorbeeld met 335 cc wel een grote cup bereikt en dan andere niet. Wat was jou borstbreedte?

Misschien moet ik gewoon vertrouwen hebben in de pc, wat ik eigenlijk ook wel heb. Maar ik lees en hoor zo vaak dat mensen toch spijt hebben niet de grotere prothese te hebben genomen. 

En dat lijkt me verschrikkelijk, dat je toch spijt hebt en wellicht nog een keer onder het mes moet😑

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Denise1987Volgens mij was mijn borstbreedte aan de rechterkant 12 en aan de linkerkant 12,5 cm (ik weet het niet meer 100% zeker).

M'n implantaten nu zijn 11,8 cm breed en ook 11,8 cm hoog (6,1 cm projectie). 

M'n omtrek ónder de borsten is 68 cm. 

Het is inderdaad goed om meteen de juiste keuze te maken. Maar, ook een overweging is dat als je over 10 tot 15 jaar opnieuw onder het mes moet om ze te vervangen je dan meestal ook weer wat grotere prothesen krijgt als je tenminste geen borstlift wilt. Als je nu kiest voor de maximale grootte, dan kun je over 10-15 jaar misschien moeilijk nóg groter en zit je dan misschien aan een borstlift vast. Maar van de andere kant, het belangrijkste is dat je er na de operatie nu super tevreden mee gaat zijn. Dus als je zéker weet dat je groter wilt dan zou ik even terug gaan naar de pc om te bespreken of dat mogelijk is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Lucy2015 ja inderdaad, daar zit je ook nog mee, als ze vervangen moeten worden. Ik ga zoiezo een tweede consult inplannen, om toch nog even de 365cc en de 405cc te passen. Er komen toch steeds meer vragen op merk ik. Er komt ook zoveel informatie op je af en ik merk dat ik het nu pas een beetje begin te verwerken al die info😆

Ik vraag me ook af of de pc nog meer redenen had om voor de 365cc te gaan of enkel alleen de side boob. En ik wil toch nog even zeker weten dat ik zeker het resultaat behaal wat ik graag zou willen met de 365cc 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lucy2015 zei:

Hoi @Denise1987Volgens mij was mijn borstbreedte aan de rechterkant 12 en aan de linkerkant 12,5 cm (ik weet het niet meer 100% zeker).

M'n implantaten nu zijn 11,8 cm breed en ook 11,8 cm hoog (6,1 cm projectie). 

M'n omtrek ónder de borsten is 68 cm. 

Het is inderdaad goed om meteen de juiste keuze te maken. Maar, ook een overweging is dat als je over 10 tot 15 jaar opnieuw onder het mes moet om ze te vervangen je dan meestal ook weer wat grotere prothesen krijgt als je tenminste geen borstlift wilt. Als je nu kiest voor de maximale grootte, dan kun je over 10-15 jaar misschien moeilijk nóg groter en zit je dan misschien aan een borstlift vast. Maar van de andere kant, het belangrijkste is dat je er na de operatie nu super tevreden mee gaat zijn. Dus als je zéker weet dat je groter wilt dan zou ik even terug gaan naar de pc om te bespreken of dat mogelijk is. 

@Lucy2015 ik heb dezelfde protheses als jij met ook een high projection , medium night . Niet veel hebben dat hier. Ben heel benieuwd hoe het er bij jou uitziet. Ik wil je ook toevoegen aan mijn album als je dat leuk vindt. Ik ben nu 4,5 maand PO. 
 

@Denise1987 wat een mooie foto’s. Ik heb ook een borstbreedte van 13,5 cm.  Doordat ik voor een high projection gekozen heb lijkt de slechts 300 cc vanaf de zijkant groter dan als ik geen high projection had gehad. Dus ms goed om ook nog goed door te vragen welk soort protheses je krijgt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uur geleden, Noor45 zei:

@Lucy2015 heeft het bij jou ook lang geduurd voordat deze protheses zakten? Ik heb echt heel lang gedacht dat ze op z’n kop geplaatst waren 😅

@Noor45 Altijd leuk om in je album te kunnen kijken! Ik heb je ook toegevoegd aan mijn album. Ik ben nu 13 dagen p.o. na mijn kapselverwijdering en prothesewissel. De eerste borstvergroting in 2007 had ik McGhan 335 cc Medium Height Full Projection anatomisch achter de spier en toen duurde het heel erg lang voordat ze in model zakten. Ik had de eerste maanden 4 borsten, het duurde echt een aantal maanden voordat m'n oude borstplooi niet meer te zien was. Ik heb me toen wel afgevraagd of dat goed ging komen, maar uiteindelijk verdwenen de plooien spontaan en kwamen m'n borsten toch goed in model en ben ik er 14 jaar blij mee geweest. 

Nu na de wissel heb ik Polytech Replicon Extra High Projection anatomisch 380cc achter de spier (met polyurethaan/microthane buitenkant). Dit is ongeveer dezelfde maat als ik eerder had en ik denk dat ze daardoor nu al veel sneller in model komen, omdat mijn borstspieren niet meer zoveel op hoeven te rekken. Het scheelt wellicht ook dat ik 5 dagen drains gehad heb, daardoor heb ik een stuk minder zwelling dan de eerste keer. En omdat mijn implantaten een polyurethaan buitenkant hebben zullen ze blijven zitten waar ze nu zitten (klittenband idee). Ik vind ze nu al goed gelukt en denk niet dat ze nog heel veel gaan veranderen, alleen misschien nog wat zwelling die vermindert. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Lucy2015 zei:

@Noor45 Altijd leuk om in je album te kunnen kijken! Ik heb je ook toegevoegd aan mijn album. Ik ben nu 13 dagen p.o. na mijn kapselverwijdering en prothesewissel. De eerste borstvergroting in 2007 had ik McGhan 335 cc Medium Height Full Projection anatomisch achter de spier en toen duurde het heel erg lang voordat ze in model zakten. Ik had de eerste maanden 4 borsten, het duurde echt een aantal maanden voordat m'n oude borstplooi niet meer te zien was. Ik heb me toen wel afgevraagd of dat goed ging komen, maar uiteindelijk verdwenen de plooien spontaan en kwamen m'n borsten toch goed in model en ben ik er 14 jaar blij mee geweest. 

Nu na de wissel heb ik Polytech Replicon Extra High Projection anatomisch 380cc achter de spier (met polyurethaan/microthane buitenkant). Dit is ongeveer dezelfde maat als ik eerder had en ik denk dat ze daardoor nu al veel sneller in model komen, omdat mijn borstspieren niet meer zoveel op hoeven te rekken. Het scheelt wellicht ook dat ik 5 dagen drains gehad heb, daardoor heb ik een stuk minder zwelling dan de eerste keer. En omdat mijn implantaten een polyurethaan buitenkant hebben zullen ze blijven zitten waar ze nu zitten (klittenband idee). Ik vind ze nu al goed gelukt en denk niet dat ze nog heel veel gaan veranderen, alleen misschien nog wat zwelling die vermindert. 

Erg mooi!!! Nu al!! Wat fijn die drains. Deden ze dat standaard? Bij mij in elk geval niet. Zwelling zat tot aan m’n keel. Vond het geen pretje. En wat een geduld heb je gehad bij je eerste bv! Dan valt het bij mij nog mee. Ik heb je ook toegevoegd aan mijn album. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Denise1987 zei:

@Noor45ja dat moet ik ook even navragen. Want het staat niet op het behandelplan heb ik net nagekeken 🙃

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Is het misschien nog een idee om bij een andere kliniek op gesprek te gaan als je nog twijfelt over de maat? Ik heb drie chirurgen gezien en de een legde echt weer andere dingen beter uit dan de ander. Aan de andere kant bracht me ook verwarring al die verschillende adviezen. Ik heb je toegevoegd aan mijn album. X

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Noor45 zei:

Erg mooi!!! Nu al!! Wat fijn die drains. Deden ze dat standaard? Bij mij in elk geval niet. Zwelling zat tot aan m’n keel. Vond het geen pretje. 

@Noor45Dank je! Bij een eerste borstvergroting worden er eigenlijk nooit drains geplaatst, maar bij een prothesewissel waarbij de kapsels weg gehaald worden wordt het wel vaak gedaan. Maar goed ook, want de eerste 24 uur kwam er in totaal 650 ml vocht in de drain flessen. Na de eerste dag nam die hoeveelheid heel snel af. Uiteindelijk kwam er na 5 dagen nog 35 a 40 ml per kant per dag bij en toen mochten de drains eruit. Erg fijn dat al dat vocht niet in m'n borsten zit. Ik heb even in jouw album gekeken en jou borsten zijn super goed gelukt. Echt prachtig geworden! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Noor45 jou borsten zijn ook super mooi zeg. Dit is dan 335 cc, als ik dit zo zie dan denk ik dat 365cc wel goed is.

Ik heb inderdaad gedacht om nog ergens anders heen te gaan. Maar dat brengt me waarschijnlijk nog meer in verwarring🙃 ik ben nu vooral heel veel aan het speuren op dit forum enzo. Om een beetje te zien hoe 365cc en 405cc eruit ziet.

Ik neig voor nu toch meer naar 365cc.

Ik hoop daarmee het resultaat te behalen van mijn borstvoedingsperiode.

Ook voelde de pc wel heel vertrouwd en eerlijk. Mede omdat hij mij de tepelcorrectie niet adviseerde. Maar te kijken of de borstvergroting het misschien al oplost. Hij kan zo makkelijk 1700 euro extra binnen harken. Dus dat vind ik dan wel netjes.

Vandaag heb ik zakjes met 365cc gemaakt en in mijn bh gestopt🤣🤣 en dat zag er kwa formaat goed uit.

Alleen als ik de foto's bekijk van de passessie met 350 cc, vind ik het op de foto's weer heel klein uitzien😅 

Denken jullie dat de 365cc genoeg is om te bereiken wat ik had in de borstvoedingsperiode? Een d cup?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Denise1987 zei:

@Noor45 jou borsten zijn ook super mooi zeg. Dit is dan 335 cc, als ik dit zo zie dan denk ik dat 365cc wel goed is.

Ik heb inderdaad gedacht om nog ergens anders heen te gaan. Maar dat brengt me waarschijnlijk nog meer in verwarring🙃 ik ben nu vooral heel veel aan het speuren op dit forum enzo. Om een beetje te zien hoe 365cc en 405cc eruit ziet.

Ik neig voor nu toch meer naar 365cc.

Ik hoop daarmee het resultaat te behalen van mijn borstvoedingsperiode.

Ook voelde de pc wel heel vertrouwd en eerlijk. Mede omdat hij mij de tepelcorrectie niet adviseerde. Maar te kijken of de borstvergroting het misschien al oplost. Hij kan zo makkelijk 1700 euro extra binnen harken. Dus dat vind ik dan wel netjes.

Vandaag heb ik zakjes met 365cc gemaakt en in mijn bh gestopt🤣🤣 en dat zag er kwa formaat goed uit.

Alleen als ik de foto's bekijk van de passessie met 350 cc, vind ik het op de foto's weer heel klein uitzien😅 

Denken jullie dat de 365cc genoeg is om te bereiken wat ik had in de borstvoedingsperiode? Een d cup?

Ik heb zelfs maar 300cc. Ik heb anatomisch dan heb je minder cc nodig geloof ik. Ik ben van een kleine b75 maar een grote d75. Ik had achteraf liever 350cc gehad. Maar geen 400cc. Mijn borstbreedte is net als bij jou 13,5 cm. Ik zou ook goed luisteren naar wat je chirurg zegt. De mijne zei dat ik niet groter moest gaan dan 350 cc met de protheses die ik nu heb. Wat een puzzel he 😅. Ga anders nog lekker een keer passen bij je chirurg. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Lucy2015 zei:

@Noor45Dank je! Bij een eerste borstvergroting worden er eigenlijk nooit drains geplaatst, maar bij een prothesewissel waarbij de kapsels weg gehaald worden wordt het wel vaak gedaan. Maar goed ook, want de eerste 24 uur kwam er in totaal 650 ml vocht in de drain flessen. Na de eerste dag nam die hoeveelheid heel snel af. Uiteindelijk kwam er na 5 dagen nog 35 a 40 ml per kant per dag bij en toen mochten de drains eruit. Erg fijn dat al dat vocht niet in m'n borsten zit. Ik heb even in jouw album gekeken en jou borsten zijn super goed gelukt. Echt prachtig geworden! 

Zo dan! Dan is idd veel vocht. Wist ik niet dat je bij een wissel wel vaak drains krijgt. Dank je voor het compliment. Vind het bij jou ook super mooi geworden! Nu al!! 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 15-9-2021 om 20:59, Denise1987 zei:

@Lottje72

 O super! Daar was ik al naar aan 't speuren. Maar staat de mentor extra erop? Want ik zie m er zo niet tussen staan😅

Hey @Denise1987 ik zie hem er ook niet tussen staan🙈 had gehoopt je hiermee te helpen. Maar zoals ik hier boven lees komt het vast allemaal goed. Heb nog wel even verder gezocht en kwam deze brochure tegen, hier staat hij volgens mij wel bij....en als dat hem is heb je zeker wel een goed projectie van 5,5cm. Zelf heb ik 450cc voor de spier met een projectie van 5,2cm😊

Succes weer.X

 

https://bloomedical.com/wp-content/uploads/2021/03/137754_200421_MENTOR_Product_Catalogue_2020.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.