Ga naar inhoud

rimpeling en steekjes na een jaar


Vlinder

Aanbevolen berichten

  • Reacties 62
  • Created
  • Laatste Reactie

hey meid

ik heb precies het zelfde als wat jij uit legt wat je heb :D

ben gelukkig niet de enige en die rimpels heb ik ook alleen aan de zijkant as ik op een bepaalde manier sta heel appart

wel blij om te lezen dat ik niet de enige ben

en kan je er niet mee helpen want liep er dus zoals je weet zelf ook mee rond

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo ik heb ze gelukkig ook niet boven op zeg,dan zou ik echt gaan gillen! En janken ook denk ik hoor....pff:93:

Heb t alleen aan de zijkant als ik buk gelukkig,pjieuw..

Ja als ik wissel zou nemen zou t misschien wel erger worden ook..dat weet je natuurlijk nooit,blijf t jammer vinden dat een arts dat niet verteld voor je onder t mes gaat dat dat een risico kan zijn......eigenlijk schandalig zelfs.

Blijkt nu dat erg veel meiden t hebben,dus ben blij da ik dit topic heb aangemaakt. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is idd belachelijk dat ze je niet goed voorlichten. Ik werd gisteren toevallig gebeld door de consulente en heb het gelijk gezegd. Ze vroeg of het te zien was, de rimpeling, maar dat is nu nog niet zo. Wel iets van een deukje aan de zijkant, maar heel goed voelbaar.

Ik kan me ook niet echt voorstellen waarom zon rimpeling ontstaat! De prothese wordt in elkaar gedrukt, zei ze gisteren tegen mij. Dan is de pocket toch te klein gemaakt?! Of zie ik dat verkeerd??? Maar goed, ik heb 24-03 eindcontrole en dan gaan ze ernaar kijken. Ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof niet dat dat er iets mee te maken heeft toch?

En een deukje zou ik nie accepeteren..je legt zoveel geld op tafel,dus mag je wat verwachten.

Misschien kan je chirurg het allemaal uitleggen ,weten wij ook meteen hoe het precies zit.. 101.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Amai Vlinder , heb eens op die link geklikt ... (die ga ik toch ergens in het complicatietopic zetten want is erg interessant) .

Dan ben ik toch blij voor dual plane gekozen te hebben , mag er niet aan denken hoe 'op de spier' er dan nu bij mij zou uitgezien hebben .

Voor alle duidelijkheid , de implantaten die je ziet mét rimpeling waren met zoutwater gevuld en op de spier geplaatst .

Voor de wissel gebruikte hij met silicone gel gevulde en dual plane plaatsing .

Tegenwoordig gebruikt met (99%) die siliconegel > gelukkig !

Wat mezelf betreft zijn mijn verwachtingen overtroffen van een bv . Ik had eigelijk gedacht dat het veel 'erger' , 'nepper' en harder zou aanvoelen dus vind dat 't meevalt .

Enja , ik denk ik ook soms dat het 'beter' kon (wat voller bovenaan , mss wat dichter tegen elkaar) maar dat kan een bh oplossen .

Ik heb geen complicatie's en eindelijk boobs .

Ik zou het direct terug doen .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik met je eens hoor,en ook ik ben heel blij met me mooie boobs! 1bouncingboobs.gif

Tis meer een irritatiefaktor-tje wat ik had moeten weten te kunnen krijgen vind ik,heb ik recht op.

Kan ook niet alles weten he.. blush.gif

Ja met vloeibare gel is t nog logisch ,maar ik heb high profile cohesieve gel implantaten...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begrijp wat je bedoeld hoor .

Uit dit topic is gebleken dat nogal wat vrouwen (een tijdje) na een bv dit eraan overhouden maar er niet zo over gesproken wordt . Waarschijnlijk omdat die 't zelfde denken als ik ? 't Hoort erbij ...

Ze zouden dat idd op een consult even erbij moeten vermelden zodat je weet wat je kan verwachten maar ja , wie praat er nu graag 'tegen zijne winkel' zeker ?

En dan nog , hoeveel gaan er op controle ? Of met dit 'probleempje' terug naar de chirurg ? Ik ook niet moet ik bekennen (ben wel na 3 maanden op controle geweest).

't Is niet echt een complicatie maar prettig is't ook niet .

Toch een geruststellend gevoel dat je weet dat je (lees : ik) niet de enige bent :)

Heb trouwens ook cohesieve siliconengel protheses maar wel laag profiel ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vlinder,

Ik heb ook wat last van rimpeling aan de onderkant/zijkant, als ik voorover hang. Ben nu bijna 4 maanden p.o.

Maar kan dit nog erger worden dan? Heb er nu niet echt "last" van, maar hoop toch niet dat dit nog meer wordt. :17:

Tis niet duidelijk te zien tot nu toe ofzo, maar wel wat te voelen.

Die steekjes heb ik heel af en toe aan m'n linkerborst en dan zelfs er net onder, nja net in de plooi laat maar zeggen... Stukje onder m'n litteken.

Zijn meer wat "pijnlijke" prikjes die overgaan in jeukende prikjes. Beetje moeilijk om uit te leggen. Maar dit heb ik ook wel eens ergens anders hoor, dus weet niet of dit wel iets met de operatie te maken heeft...?

Verder ben ik tot nu toe super blij! En heb 2 weken terug van m'n p.c. gehoord dat die pijntjes zelfs tot een jaar kunnen blijven. Dus dan mag ik geloof ik nog niet klagen en wacht ik het allemaal rustig af!

Misschien heeft het bij jou iets meer tijd nodig om te genezen? Of het is gewoon blijvend... I don't know!

Als je het echt niet vertrouwd zou ik gewoon eens langs de arts/huisarts gaan... Geeft misschien wat meer rust.

Liefs "Hope"

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja klopt dual plane hersteld langzamer,maar ik heb ze nu al ruim een jaar he en eerlijk gezegd denk ik niet dat t goed gaat komen,(kan dr wel mee leven hoor) 51.gif

Ik heb namelijk ook nog steeds geen gevoel aan 1 kant onder mn tepel. 21.gif

Hoopte ook dat dat trug zou komen,das t nadeel van dual dus,t word compleet kapot gemaakt daarbinnen,nooit zo over nagedacht voor mn bv,maar ja DAAR zijn artsen voor he... 17.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Vlinder,

Ik heb ook wat last van rimpeling aan de onderkant/zijkant, als ik voorover hang. Ben nu bijna 4 maanden p.o.

Maar kan dit nog erger worden dan?

Liefs "Hope"

Dat is mijn angst ook...dat het erger wordt! Ik ben pas 2 maanden po en het is al behoorlijk gerimpeld, zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles goed gaat, zien de borsten er na een aantal maanden weer natuurlijk uit. Bij een minder succesvolle ingreep zijn ook andere effecten mogelijk: soms zien de borsten er juist helemaal niet meer natuurlijk uit, de verschillen tussen beide borsten zijn opvallender, de implantaten kunnen rimpels of vouwen tot gevolg hebben, vooral bij vrouwen met weinig eigen borstweefsel, de tepel is minder gevoelig, de tepel is juist erg gevoelig (gedurende drie tot 6 maanden na de operatie)

. Risico's van siliconen borstimplantaten.Siliconen borstimplantaten brengen diverse specifieke risico's met zich mee. Of ze zich voordoen en de mate waarin, verschilt per persoon. Mogelijke risico's zijn: Kapselschrompeling, beschadiging van het implantaat, lekkage (ook wel zweten genoemd), vervangingsoperaties. Verder zijn er soms littekenproblemen: het litteken kan pijnlijk zijn, niet mooi genezen of erg rood blijven.

Kapselschrompeling.

Nadat een siliconen borstimplantaat is aangebracht, vormt het lichaam er littekenweefsel omheen, het zogenoemde kapsel. Dat is een natuurlijke reactie. Bij alle vrouwen met een borstimplantaat komt kapselvorming voor; sommige vrouwen voelen daar niets van, anderen voelen een soort verharding in de borsten. Soms gaat het kapsel verschrompelen. Vervolgens gaan het implantaat en het omliggende kapsel verharden. Door kapselverschrompeling kunnen de borsten veranderen, hard aanvoelen en pijn doen. Veel vrouwen met kapselverschrompeling kiezen dan ook voor een nieuwe operatie. Of kapselverschrompeling voorkomt, hangt ook af van het materiaal waarvan de buitenkant van een implantaat is gemaakt. Schrompeling komt vaker voor bij een glad dan bij een ruw omhulsel. Bij hoeveel vrouwen met een siliconen borstimplantaat verschrompeling voorkomt, is niet precies te zeggen. De diverse onderzoeken leveren namelijk heel verschillende percentages op, afhankelijk van de manier waarop het onderzoek is opgezet en van de onderzochte doelgroep vrouwen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hiiii Vlinderke

steekjes gekriebel en rare pijntjes,heb ik ook,maar.....enkel vlak voor en vlak na en tijdens mijn menstruatie!

zoals je weet heb ik ook dual gehad,en heb al die maanden enkel maar pijn gehad.nu voor de spier buitenom me ongie,dus niet,doe en kan alles weer.

rimpeling heb ik niet,heb al meerdere keren gekeken als ik voorover hang,juist ik was er voor gewaarschuwd,met het gewicht en de grootte van me prothesen,maar nee niks,denk dat ik er mega veel mazzel in heb,heb taaie en dikke huid,kijk ook maar van boven,niks geen randen ofzo

dus ja zeg het maar,denk dat het bij jou beetje dunnen huid is door je leeftijd,kan me niet voorstellen dat die steekjes en of rimpeling door de dual kan komen :unsure:

en je arts,kan je die niet eens een mailtje doen en kijken wat hij ervan vind en erop antwoord?

wel staat vast,je bent prachtige boobs en dat al bereikt met 500cc :136:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Vlinder,

Als ik voorover buk, voel ik ook rimpels in het onderste gedeelte van de borsten. Mijn huid deukt niet zodanig mee, dat je de rimpels ook heel duidelijk aanwezig ziet.

Ik heb na ruim een jaar ook nog wel eens last van steekjes. Zelf heb ik het idee dat het komt door een te weinig ondersteunende BH.

Liefs fjo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Blonde Dollie

Hi Vlinder,

Ik ben nu ook bijna een jaar geleden geopereerd, en ook ik krijg een rimpeling als ik voorover buk. De rimpeling is niet zichtbaar, maar wel heel goed te voelen door mezelf. Het is aan de binnenkant van mijn rechterborst, precies bij mijn spleetje. En ik heb al een tijdje in mijn linkerborst wat steekjes aan de buitenkant.. Heel apart, vooral als ik ga slapen en dus op mijn zij lig ofzo. Ik slaap al maanden met een soort van zwangerschapskussen wat ik een beetje tussen mijn borsten prop, haha.

Maar heel herkenbaar dus! Ik hoop niet dat die rimpeling ooit zichtbaar wordt, ik masseer mijn borst maar wat vaker de laatste tijd, misschien dat het helpt..

Liefs,

Dollie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Ik ben inmiddels naar de kliniek trug geweest en heb een second opinie gehad ,:101:

en het was een normaal verschijnsel zeker als je een vrij dunne huid hebt.

Meer ccs zou niet helpen helaas(:125:)

Het hoort er gewoon bij en moet je maar voor lief nemen..:124:

Ook moest ik niet klagen hij had zelden zulke mooie grote borsten gezien in de nep wereld hihi.

Dat ik dit gekregen(gekocht :122:) heb mag ik al blij mee zijn zei hij..

na ja..zal dan wel he..hihi

:43:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aah wist niet dat je een second opinion had :blush:

Ja je moet echt heel erg blij zijn jij gekkie!!!

Ze zijn super en ergens goed te horen dat het met cc's niet verholpen kan worden zo weet je dat ze gewoon prachtig zijn :136:

Ik heb ook last van rimpeling onderin, maar ik denk dat het komt omdat we een dun huidje hebben :blush:

Ook een voordeel je hoeft zeker geen wissel hihi :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha Marisjuh.....ja zie t beter als voordeel idd.lolol. 44.gif

Nee had ik niet verteld idd,was al paar weken geleden alweer,maar was vergeten dat hier neer te zetten ,omdat ik niet zo veel meer op t forum zit eigenlijk.

Ja heeft echt met dunne huid te maken,dan zie je dat eerder,er schijnt wel iets voor te zijn,vertelde die arts,in America wordt dat al vaak gebruikt,maar heb niet gehoord wat dat nou precies was hihi..was zo into me boobs.. (O)(O)

maar hij vond dat niet echt de moeite waard,gedoe voor nix zeg maar.

Afijn we gaan gewoon verder...biggrin.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Nou inmiddels paar kilo's zwaarder en zoals ik eerder schreef is de rimpeling een stuk minder te voelen. Precies zoals de dokter tijdens de eindcontrole al had gezegd. Logisch want door de gewichtstoename is er meer bedekking.

MAAR, de rimpeling is nog steeds duidelijk te voelen en in bepaalde posities ook te zien!

Daarmaast lijkt mijn linkerborst nog steeds niet ingedaald. Verder is er op de plek van de rimpeling ook een klein deukje te zien, net of de prothese niet genoeg ruimte daar heeft.

Doordat de linkerborst niet goed is ingedaald lijkt het ook net of ik twee verschillende borsten heb. Een met anatomische prothese zonder bolling, een met ronde met bolling.

Ik heb gisteren gebeld en mag volgende week donderdag terug komen, dan gaat de chirurg er nog naar kijken. Volgende week was ook de laatste mogelijkheid om haar te spreken, want ze stopt per 01 juli bij Velthuis.

Ik ben best bezorgd en weet niet goed wat ik hier van moet vinden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Vlinder,

Het is al een tijdje terug, maar je zegt dat je een second opinion hebt gehad bij de kliniek zelf. Is het een andere arts geweest die er naar gekeken heeft of gewoon jouw chirurg? Ik heb volgende week die afspraak staan en ben erg benieuwd wat ze zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.