Ga naar inhoud

Maria03 : 11 augustus 2020 : Dr. Willems : HMC Bronovo : Den Haag


Aanbevolen berichten

Hi Allemaal,

Na heel wat forums gelezen, toch besloten om een account aan te maken. Ik ben nog best jong, 22, en stond al een tijdje op de wachtlijst voor een bvk. Door mijn werk als verpleegkundige dacht ik dat de rugpijn erbij hoorde, tot mijn huisarts vroeg of 't niet van m'n borsten kon komen. Ik had cup G, en ze zaten inderdaad in de weg maar echt een operatie had ik nooit overwogen. Een vriendin heeft het ook gedaan en was heel tevreden dus ik heb de knoop doorgehakt. Nu een mooie C, moet er nog wel aan wennen. 

Ik kreeg precies 7 dagen na de operatie een ontsteking. Ik werd letterlijk op de ene dag wakker met onwijze pijn en roodheid, klein beetje verhoging van 37.8. Gelijk gebeld. Er zat te veel wondvocht richting de rechteroksel en er werd aan 't uiteinde een hechting doorgeknipt om het wondvocht te laten lopen. Dat liep een paar dagen eruit, er kwam zelfs thuiszorg om er met een kathetertje in de opening te spoelen. Met een AB kuur ging het gelukkig snel weg. Roodheid en pijn nam af en de wond ging prachtig dicht. Maar toen kreeg ik een ander probleem toen alle hechtstrips verwijderd werden, dit was op 25 Aug. Allebei de drielandenpunten hebben een leuke wond gekregen, ook een wijking van het litteken aan de linkerkant na een bloedbad. Tijdens mijn opleiding (ben in juli geslaagd trouwens :D) heb ik de meest gruwelijke wonden gezien, verzorgd en weer dicht zien gaan, maar nu 't om mezelf gaat voelt het toch anders. Ik moet ze 2x per dag schoonmaken, waarvan smorgens de thuiszorg nog steeds doet, daarna betadinezalfgaas met een absorberende verband. Alhoewel de wonden absoluut niet lekken dus zou evt binnenkort ook kunnen switchen naar normale gaasjes. Savonds doe ik het zelf dus laat ik de wonden na het douchen aan de lucht drogen. Ik ga 1sept beginnen bij een nieuwe baan, sta de 1e twee weken boventallig en ze zijn ook op de hoogte. Maar ik ben toch wel een beetje bang voor de rest van 't proces, ik heb foto's toegevoegd zodat jullie het kunnen zien. De PC en assistente vonden het de goede kant op gaan, maar de thuiszorg verpleegkundige maakt zich erg druk omdat het nog geel is. Hoe is het genezingsproces bij jullie gegaan? Wel of niet aan de lucht drogen? Af en toe de bh uit? Laat het mij weten want ik vind 't fijn om jullie ervaringen te lezen omdat ik het allemaal nog zo eng vind, ik kan er ook niet echt met iemand over praten (bij die vriendin ging alles volgens 't boekje) oh en tips om die vieze plaklaag van hechtpleisters er af te poetsen? 

 

Ik hoor graag van jullie 

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi,

ik zie nu pas je berichtje. Hopelijk ben je inmiddels qua genezing  weer wat verder.

 

Bij mij ging het helaas ook niet volgens het boekje en in totaal hft het een tijdje geduurd voordat alles dichtging. Ik denk dat het per persoon verschilt dus wanneer het helemaal genezen is, dat kan ik je niet vertellen.
 

Ik weet wel dat als ziet het er nog zo “eng” en ernstig uit, dat het zeker weer goedkomt!

 

Beterschap! 
 

groetjes Jobo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Jobo

 

8 september ben ik toch terug gegaan naar 't zkh omdat er geen verbetering zat in de wonden. De arts assistente schreef gelijk flaminal voor en was blij dat ik wel was gekomen. Sindsdien gaat 't elke dag zichtbaar vooruit. Alles is nu dicht, nog wel heel teer. As Dinsdag zit ik op 6 weken en het gaat nu verder heel goed. Ik werk ook weer volop. Over 3 maanden heb ik een afspraak met de chirurg om te kijken naar littekenbehandelingen. Volgens de assistent zal ik een plan nodig hebben, de wonden hebben het er niet mooi op gemaakt. Had jij dit ook? 

 

Gelukkig kan ik nu wel inzien dat het goed komt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te horen dat het beter gaat!

Flaminalzalf en mepitelpleisters in combi met dagelijks spoelen heeft bij mij geholpen. De littekens vallen op zich mee, maar ik heb nog steeds een harde knobbel onder mn tepel waar ik voor terug moet. Het is vooral tijdens het slapen pijnlijk. 
 

Je hebt best kans dat je littekens er over een paar maanden al veel beter uitzien. 

Er zaten bij mij 2 “gaten” en zag het als “verminkt” maar nu na een half jaar zie je er amper nog iets van.

 

Ik heb me er ook behoorlijk op verkeken; ik dacht dat ik 2 weken na de operatie wel klaar was om weer te werken enz, omdat het bij mijn nichtje zo is gegaan. Bij mij werd mn geduld op de proef gesteld.

Daarnaast vind ik mn borsten nog stds redelijk groot, heb het gevoel dat ze gegroeid zijn terwijl ik amper ben aangekomen. 


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hoihoi @Jobo

 

Ik ben de afgelopen tijd druk weer met werk, gelukkig gaat dat allemaal nu wel. Mijn werk was helaas niet begripvol en ik merk nu wel dat ik te vroeg al was begonnen met volledig aan de slag gaan. De zijkantjes van mijn litteken, bij m'n oksels zeg maar, zien er niet zo mooi uit. Best wel ingedeukt en breed. Waarschijnlijk word dat over een aantal maanden gecorrigeerd, dat zal hopelijk niet zo'n impact zijn. Alles is sinds vorige week (toen week 6) dicht, sinds een paar dagen slaap ik zonder bh en das zo heerlijk. 

 

Het is wel jammer dat je je borsten nu nog niet zo lang na de ok weer groter vind, het is helaas een risico die ze voor de operatie ook moeten vermelden. Overweeg je om weer langs te gaan naar de pc? Gelukkig worden de littekens op den duur minder, ik kan dat ook wel een beetje inzien nu. Het wisselt nu nog wel heel erg, na een lange dag is het vuurrood en dan weer smorgens denk je van hmm 't valt wel mee🤣 ik smeer het ook niet meer in, want ik heb regelmatig nog wel eens dat er ergens een klein stukje hechtdraad naar boven komt. Pluk het weg, schoondeppen, gaasje erop en volgende dag is het wondje dicht gelukkig, maar voorlopig nog geen zalfjes voor mij😭

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.