Ga naar inhoud

nieuwe hydrogel prothese of explantatie


Aanbevolen berichten

Dag lieve dames, al heel lang lees ik mee op dit forum. Ook toen ik 15 jaar geleden mijn borstvergroting onderging. Ik ben altijd heel blij geweest met het resultaat. 

 

Helaas heb ik de laatste jaren steeds meer lichamelijke klachten en ik heb meer en meer de overtuiging dat het best door de siliconen zou kunnen komen en hoe mijn lichaam daar op reageert. Ik heb last van vermoeidheid, reumatische klachten in vinger knokkels en polsen en last van mijn schouder. Vooral de reumatische klachten vind ik merkwaardig omdat dit een paar jaar geleden nog voor mijn 30ste begon. Het zijn echt ongemakken maar gelukkig voel ik mij niet enorm ziek. Maar ik ben natuurlijk bang voor erger. Ik heb perthese implantaten. 

 

Inmiddels heb ik wat consults gehad. De ene adviseert Hydrogel implantaten en de ander explantie met een lipofilling. De lipofilling is natuurlijk het mooiste idee, maar ik heb niet veel vet. En daarbij heb ik echt een AA cup. Ik ben zo bang om weer terug te gaan naar af. Toen ik aan borstimplantaten begon deed ik dat niet om grote borsten te hebben maar echt om überhaupt borsten te hebben. Ik ging daar echt psychisch aan onderdoor en durfde zelfs geen intimiteit te hebben. 

 

Nu overweeg ik toch de gok nog te nemen met hydrogel omdat het voor mij zo belangrijk is borsten te hebben. Maar mijn gezondheid en de zorg voor mijn jonge kinderen is natuur helemaal belangrijk. Het is voor mij een waar dilemma. Ik weet mij hiermee echt geen raad. 

 

Ik heb begrepen dat mocht ik toch niet goed reageren op hydrogel implantaten ze er onder plaatselijke verdoving uit kunnen. 

 

Zijn er vrouwen die van siliconen zijn overgestapt op een hydrogel vulling? De buitenkant is dan ook siliconen, maar reageert het lichaam daar toch minder heftig op? 

 

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen, want zo kan ik ook niet blijven doorlopen. 

 

Bedankt! 

Steffy

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Steffy85 zei:

Dag lieve dames, al heel lang lees ik mee op dit forum. Ook toen ik 15 jaar geleden mijn borstvergroting onderging. Ik ben altijd heel blij geweest met het resultaat. 

 

Helaas heb ik de laatste jaren steeds meer lichamelijke klachten en ik heb meer en meer de overtuiging dat het best door de siliconen zou kunnen komen en hoe mijn lichaam daar op reageert. Ik heb last van vermoeidheid, reumatische klachten in vinger knokkels en polsen en last van mijn schouder. Vooral de reumatische klachten vind ik merkwaardig omdat dit een paar jaar geleden nog voor mijn 30ste begon. Het zijn echt ongemakken maar gelukkig voel ik mij niet enorm ziek. Maar ik ben natuurlijk bang voor erger. Ik heb perthese implantaten. 

 

Inmiddels heb ik wat consults gehad. De ene adviseert Hydrogel implantaten en de ander explantie met een lipofilling. De lipofilling is natuurlijk het mooiste idee, maar ik heb niet veel vet. En daarbij heb ik echt een AA cup. Ik ben zo bang om weer terug te gaan naar af. Toen ik aan borstimplantaten begon deed ik dat niet om grote borsten te hebben maar echt om überhaupt borsten te hebben. Ik ging daar echt psychisch aan onderdoor en durfde zelfs geen intimiteit te hebben. 

 

Nu overweeg ik toch de gok nog te nemen met hydrogel omdat het voor mij zo belangrijk is borsten te hebben. Maar mijn gezondheid en de zorg voor mijn jonge kinderen is natuur helemaal belangrijk. Het is voor mij een waar dilemma. Ik weet mij hiermee echt geen raad. 

 

Ik heb begrepen dat mocht ik toch niet goed reageren op hydrogel implantaten ze er onder plaatselijke verdoving uit kunnen. 

 

Zijn er vrouwen die van siliconen zijn overgestapt op een hydrogel vulling? De buitenkant is dan ook siliconen, maar reageert het lichaam daar toch minder heftig op? 

 

Hopelijk kunnen jullie mij een beetje op weg helpen, want zo kan ik ook niet blijven doorlopen. 

 

Bedankt! 

Steffy

Hoi hoi

 

Welkom hier!

Balen dat je klachten hebt en deze mogelijk zou kunnen linken aan je siliconen. 
Ik heb zelf ook altijd gezegd: krijg ik lichamelijke klachten, dan gaan ze eruit. Maar wel steeds met in mijn achterhoofd dat hydrogel dan nog zeker een optie zal zijn. 
 

Voor zover de onderzoeken het erover eens zijn, ontstaan de klachten het meest door gelbleeding. Bij hydrogel is alleen de envelop van siliconen, dus is er geen sprake van gelbleeding. 
 

Wat jij uiteindelijk beslist, is voor jou op dat moment de beste keuze. Ik begrijp echter absoluut dat je niet terug wilt naar je voorsituatie. Als je daar zo slecht van in je vel zat, dan zou ik waarschijnlijk echt overwegen om hydrogel te nemen. Laat wel die hydrogel achter de spier plaatsen, want met weinig vetjes krijg je anders snel last van rimpelvorming. 
Bij welke artsen ben je op consult geweest? Misschien dat dat ook nog iets is om goed onder de loep te nemen. De ene pc is beter in z’n werk dan de andere. De ene heeft al op de zwarte lijst (gestaan), de andere niet. 
 

Er zijn wel volgens mij verhalen te vindenhier van meiden die van silicone naar hydrogel gingen maar ik kan de namen niet zomaar opnoemen helaas. Heb je de zoekbalk al geprobeerd? Even zoeken op hydrogel en zelf even filteren. Als je kijkt of het een wissel is, zie je snel genoeg bij de eerste post van die persoon of ie daarvoor siliconen had :)

 

Heel veel succes met je overweging meid!
En ik hoop dat je klachten minder worden daarna.... Mocht het aan de siliconen liggen inderdaad. 

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BB, 

 

Bedankt voor je lieve een uitgebreide bericht. Dat doet me echt heel goed. Ik ben bij Dr. Selms, Dr. Kappel en Dr. Niessen geweest, maar Dr. Niessen doet wel lipofilling maar geen hydrogel implantaten. Dr. Kappel gaf aan dat zij eigenlijk voor explantatie zou zijn omdat hydrogel soms ook klachten kunnen geven (vooral als je eerder siliconen hebt gehad omdat je afweer dan al sterker reageert) maar gaf aan dat het soms ook wel goed gaat. Zij en dr. Selms zijn wel bereid hydrogel te plaatsen. Ik overweeg dit risico te nemen en het doet mij echt goed je reactie te lezen. 

 

Liefs, 

Steffy 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
  • 1 year later...

Hoi hoi,

Even ter info: de monobloc hydrogel is al sinds 2019 steeds moeilijker verkrijgbaar geworden en anno nu nergens meer te krijgen.

Momenteel (sept 2022) is hij nog steeds niet leverbaar. 

Vorige maand nog gebeld; nog steeds niet leverbaar met geen zicht op wanneer wel. Is dus al zo sinds 2019; nu 3 jaar. 
Het probleem zit m in de chip, is me eerder verteld. 

Daar krijgt arion geen goedkeuring voor. 


Monobloc blijkt na 3 jaar ook minder stevig te worden (de gel verwaterd). 
Dat wist ik helemaal niet! 
Heb jaren gewacht met wisselen en toch voor siliconen gegaan

(had ik net zo goed meteen kunnen doen dus, maar ja :).

Dacht, zeg t maar even voor het geval er mensen zoeken op hydrogel. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.