Irisl

Irisl : 21 februari 2020 : Dr. Tielemans : Velthuiskliniek Velp

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik lees al een tijdje mee op dit forum en omdat ik tot nu toe al heel veel heb gehad aan de ervaringen van anderen heb ik nu toch besloten ook een eigen topic aan te maken waar hopelijk in de toekomst andere mensen weer iets aan hebben. Ik zal mezelf even voorstellen, ik ben 21 jaar en heb na lang ervoor na te hebben gedacht nu eindelijk de knoop doorgehakt om een borstvergroting te nemen. Ik ben in januari op consult geweest bij de Velthuiskliniek in Velp bij Dr. Tielemans en mag 21 februari weer terug naar Velp voor de daadwerkelijke operatie.

12 februari heb ik wel nog een echo om in aanmerking te komen voor een vergoeding, de PC twijfelde of het onder de cm zou zijn dus de echo wordt nog even spannend. Ik heb in principe al een medische verklaring waarom mijn borstweefsel onderontwikkeld is alleen is dit waarschijnlijk toch niet genoeg voor de verzekering, vandaar de echo. Zelf ga ik maar even van het ergste uit en denk ik ook niet dat ik het vergoed ga krijgen, maar het is het proberen waard. 

Ik ben 1.59, weeg ongeveer 48 kg en draag nu 70A. De bedoeling is dat ik anatomische protheses krijg, 225cc van Mentor. Ik twijfel nog een beetje over het aantal cc's, maar dat lijkt iedereen te doen, haha. Ik moest met het passen al zo wennen aan het beeld van borsten hebben dat ik toen vrij snel heb gekozen voor de maat die mij toen het beste leek. Ik heb 200cc en 250cc gepast, waarvan ik 250cc in eerste instantie te groot vond en 200cc eigenlijk weer net te klein. Vandaar ook dat we vrij snel uitkwamen op de tussenmaat 225cc, maar nu twijfel ik toch over 250cc omdat er veel wordt gezegd, bij twijfel de grootste. Ik ben wel nerveus voor de operatie, kijk erg op tegen het herstel maar ook tegen het onder narcose gaan, dat heb ik gelukkig nog nooit heb hoeven meemaken. 

Ik hoor graag al jullie meningen en ervaringen.

Liefs, Iris

Hoi Iris, 

Spannend allemaal zeg. Ik hoop voor jou op een positieve uitslag van de echo. Ik ben in november door haar geholpen, ook op medische indicatie. Ik vond haar een hele prettige en kundige chirurg. Ik had tijdens het consult de keuze tussen 330 en 380 en heb voor 330 gekozen. Achteraf zou ik echt voor de grotere zijn gegaan. Maar goed dat moet ieder natuurlijk voor zich weten. Maar de grotere boobies wennen snel ?

Veel succes. Ben benieuwd naar je proces! 

• Like 1

Oh en Ps. Ik heb echt amper pijn gehad. Na dag twee geen medicijnen meer gebruikt. Natuurlijk zegt dat weinig over hoe het bij jou zal gaan, maar er zijn dus ook positieve verhalen rondom het herstel 

@ABS dankjewel voor je reactie! Wat leuk om van iemand te horen die door dezelfde PC is geholpen. Ik vond haar tijdens het consult ook heel rustig en kundig overkomen en dat sprak mij heel erg aan. Fijn dat je een prettig herstel hebt gehad! Ik hoop dat ik ook een van de gelukkigen mag zijn?

Hi Iris, spannend! Ik had ook zenuwen voor de narcose, echter viel me dat ontzettend mee. De operatiedag ging sowieso heel snel, was eerder een ‘leuke’ ervaring dan een vervelende. Zie ook mijn topic. Dus ik baal nu ook wel dat ik daar vooraf zo over in gezeten heb, heeft me alleen onnodige stress opgeleverd. Laat die angst dus alsjeblieft varen, zonde van de voorpret!

• Like 1

@Loesje3 Wat fijn dat het je is meegevallen, ik ga zo even je verslag lezen! Ja je hebt zeker gelijk, ik ga er vooral van proberen te genieten, nu nog even zorgen dat de zenuwen het niet gaan overnemen, maar op dit moment heb ik ze nog onder controle. 

Even een kleine update: Vanochtend ben ik voor de echo geweest. Helaas was die uitslag in dit geval niet zo positief, maar dat had ik al verwacht, 1,3 cm. Mijn borsten zijn 3 mm te groot voor een vergoeding, maar goed, we gaan het toch proberen in te dienen bij de verzekering wetende dat we het niet vergoed gaan krijgen, maar dan hebben we in ieder geval alles gedaan wat we konden. De operatie gaat gewoon door, dus verder verandert er niks. De pyjama's met knoopjes zijn gehaald en als het goed is komt vandaag op advies van een heleboel mensen hier op het forum het voedingskussen van de Hema binnen. Nog een dikke week...

Toch wel erg jammer dat het net teveel is. Maar goed er is een richtlijn gesteld en ergens moet de grens gesteld worden. Goed dat de operatie gewoon doorgaat, helaas wel met behoorlijk wat extra kosten. 

Ja, ik baal er ook wel van. Het is dat ik erachter kwam dat er kans was op vergoeding nadat ik het besluit al had genomen en dus al flink gespaard had dat het nu gewoon kan doorgaan, maar toch is het jammer, zeker omdat ik een medische aandoening heb waardoor mijn borsten niet echt ontwikkeld zijn en dat dan toch die echo doorslag geeft. Van dat geld had ik best wel een paar keer op vakantie kunnen gaan of andere leuke dingen kunnen doen, maar ik hoop dat het een van de dure uitgaves wordt waar ik achteraf heel blij mee ga zijn.

Ja daar had je zeker genoeg andere leuke dingen van kunnen doen. Maar is dan wel fijn dat het nu een meevaller was geweest als het vergoed was en dat je er flink voor had gespaard. En ja ik vind het ongelovelijk dat er niet meer situaties worden vergoed. Je hebt ook meiden met tubulaire borsten die zich echt doodongelukkig door voelen. Maar ik zie het ook als een luxe dat ik daar zelf iets aan kan veranderen. En ja ik hoop met je mee (en ook voor mezelf) dat het een waardevolle dure uitgave gaat zijn. 

@Nog even wachten Ja precies, ik ben ook heel blij dat ik die luxe heb dat ik er iets aan kan laten doen en ga er vanuit dat het voor ons beide een waardevolle uitgave gaat zijn! 

• Like 1

Vandaag nog even telefonisch contact gehad met mijn PC, onder andere gehad over het aantal cc's. Hoewel ik zelf toch al de neiging had om het toch op 225cc te houden omdat ik echt geen grote borsten wil was het fijn om haar mening nog eens te horen en nu is dus ook definitief dat het 225cc wordt. Toen ik haar aan de telefoon had werd meteen weer duidelijk waarom ik voor haar heb gekozen, ze komt zo vriendelijk en kalm over. Ik heb er alle vertrouwen in haar en begin me steeds meer te verheugen. 

• Like 1

Morgen is het zover! Ik moet eerlijk toegeven dat de zenuwen toch wel al flink aanwezig zijn. Ik moet me om 11.15 uur melden. 

Na de operatie mag ik 4x per dag 2 tabletten paracetamol 500 en 2x per dag  1 tablet naproxen 500. Hebben jullie echt de wekker gezet voor de medicatie om je aan een vast schema te houden? Zelf dacht ik dan om 3.00, 9.00, 15.00 en 21.00 uur paracetamol te pakken en om 9.00 en 21.00 uur de naproxen erbij. 

Alle andere tips (voor morgen) zijn ook welkom. 

Liefs, Iris

Spannend @Irisl en ja wekker heb ik zeker de eerste dagen gezet . Want zodra de pijnstillers uitwerken? maar het zijn vooral de eerste 3 dagen. Heel veel succes morgen ??