Ga naar inhoud

Pijn in linkerborst


MOBY28

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben geopereerd in mei 2019. Sindsdien is het herstel vrij vlot verlopen maar mijn linkerborst voelde toch steeds anders dan de rechter.

 

In de rechter heb ik nooit pijn, enkel een onaangenaam gevoel als ik op mijn buik zou liggen. Doe ik dus niet ?

Maar in de linkerborst (en oksel en zijkant) was er een zeurend gevoel als ik geen bh droeg. Als ik hing in de zetel of als ik sliep dan werd dat erger als ik teveel naar de linkerkant draaide.

Dat is nu overgegaan naar pijn. En nu voel ik het ook als ik wel een bh draag. 

Mijn implantaat is ook al 2x gedraaid. Ik voelde een rare pijn en toen ik keek was er een paar seconden een rare bobbel te zien. Daarna werd de vorm weer normaal, maar ik hield er een vieze pijn aan over.

 

Ik heb gebeld en mag vrijdag langsgaan.

 

Ik maak me wel zorgen.

Iemand die dit herkent?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, MOBY28 zei:

Hallo,

 

Ik ben geopereerd in mei 2019. Sindsdien is het herstel vrij vlot verlopen maar mijn linkerborst voelde toch steeds anders dan de rechter.

 

In de rechter heb ik nooit pijn, enkel een onaangenaam gevoel als ik op mijn buik zou liggen. Doe ik dus niet ?

Maar in de linkerborst (en oksel en zijkant) was er een zeurend gevoel als ik geen bh droeg. Als ik hing in de zetel of als ik sliep dan werd dat erger als ik teveel naar de linkerkant draaide.

Dat is nu overgegaan naar pijn. En nu voel ik het ook als ik wel een bh draag. 

Mijn implantaat is ook al 2x gedraaid. Ik voelde een rare pijn en toen ik keek was er een paar seconden een rare bobbel te zien. Daarna werd de vorm weer normaal, maar ik hield er een vieze pijn aan over.

 

Ik heb gebeld en mag vrijdag langsgaan.

 

Ik maak me wel zorgen.

Iemand die dit herkent?

 

 

Hey meid

He verdikkie, wat vervelend zeg!!
Helaas komt dit wel eens voor, en het kan eventueel zo zijn dat je prothese net tegen een zenuw aan loopt te duwen..... Er zit natuurlijk een bepaald volume en dus gewicht in je borst en als dat wat de kans heeft om opzij te hangen, dan kan daar net iets 'geraakt' worden dat een gevoeligheid veroorzaakt... 
Ik vind het zelf bijvoorbeeld veel fijner om in de avond, op de bank, een sporttop te dragen. Dat houdt het boeltje bij elkaar en ondersteunt ook nog wat, zodat je borsten tenminste ook dan nog wat ondersteuning krijgen, zonder dat je last hebt van een knellende bh. 

Dat draaien is wel iets wat niet zou mogen, maar ook dat komt wel eens voor.. Het meest gehoorde advies hierin is: 3 maanden continu sportbh dragen (dus ook in de nacht). Het kan gebeuren bij borsten die van te voren al wat ruimte vanbinnen hadden, en eventueel door het rekken van de borst na de bv net wat te veel ruimte gaan bieden aan de prothese. Probeer zo vaak mogelijk een bh te dragen. Hoe zwaarder borsten zijn, hoe sneller er hang kan optreden en hoe groter de pocket kan worden (zo is het mij tenminste verteld)… De prothese heeft dan op een gegeven moment te veel ruimte en het enige dat dan nog helpt, is een lift.. (heb ik van horen zeggen....) Meestal wordt eerst dus geadviseerd om 3 maanden sportbh te dragen om te zien of dat helpt. Ik zou haast denken dat dat ook kan helpen tegen de pijn die je ervaart.

Wel is het goed dat je terecht kunt bij je pc, en ben benieuwd naar wat hij erover te zeggen heeft. Heb eigenlijk nog niet van dit soort klachten gehoord, van  meiden die hun borsten hebben laten doen bij jouw (en mijn ;) ) pc.

Succes vrijdag!!

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @MOBY28, ik ben vorig jaar een maand voor jou geopereerd. En zojuist hier ingelogd na lange tijd.
Ook bij mij voelt links heel anders dan rechts.. Ik heb niet de pijn die jij omschrijft, maar wel meer steken links dan rechts. rechts voelt normaal, als ik draai in bed bijvoorbeeld. Links voel ik gewoon schuiven. Als ik van zij naar rug ga, dan voelt het echt heel vreemd. Ik voel de implantaat echt zitten. Als ik in de spiegel kijk en voel, dan voelen ze wel allebei hetzelfde.

Hoe dan ook, ik ben erg benieuwd hoe het met jou w afspraak gegaan is? Ik ga de kliniek zo een mail sturen, voordat het bellen er volgende week bij in schiet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik ben vrijdag dan langsgeweest en het zou inderdaad zenuwpijn zijn.  Het komt erop neer dat ik gewoon pech heb. Eén op de zoveel heeft dat . In principe zou het tijdelijk moeten zijn en weer overgaan. Ik moet een tijd mijn po beha weer dragen (heb weer eentje bijgekregen).

Ik heb ook pijnstillers gekregen maar omdat de bijwerking slaperigheid is , heb ik ze nog niet genomen.

 

Wat betreft het draaien van de prothese. Ze is niet volledig gedraaid (oef) maar het kan inderdaad dat de bovenkant omfloept. En dat zou dan gebeurd zijn bij mij. Dat kan zijn omdat de  pocket ruimer wordt met de tijd (door het gewicht). 

Daar kan ook niet veel aan gebeuren.  Een pocket verkleinen doet hij niet omdat dat blijkbaar een zeer gecompliceerde/moelijke operatie zou zijn.  

 

Dus eigenlijk kan er niet veel aan gedaan worden... Zoals gezegd; gewoon pech ?

 

In elk geval, BB , je had volledig gelijk met jouw advies ?

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-1-2020 om 09:31, MOBY28 zei:

Hallo,

 

Ik ben vrijdag dan langsgeweest en het zou inderdaad zenuwpijn zijn.  Het komt erop neer dat ik gewoon pech heb. Eén op de zoveel heeft dat . In principe zou het tijdelijk moeten zijn en weer overgaan. Ik moet een tijd mijn po beha weer dragen (heb weer eentje bijgekregen).

Ik heb ook pijnstillers gekregen maar omdat de bijwerking slaperigheid is , heb ik ze nog niet genomen.

 

Wat betreft het draaien van de prothese. Ze is niet volledig gedraaid (oef) maar het kan inderdaad dat de bovenkant omfloept. En dat zou dan gebeurd zijn bij mij. Dat kan zijn omdat de  pocket ruimer wordt met de tijd (door het gewicht). 

Daar kan ook niet veel aan gebeuren.  Een pocket verkleinen doet hij niet omdat dat blijkbaar een zeer gecompliceerde/moelijke operatie zou zijn.  

 

Dus eigenlijk kan er niet veel aan gedaan worden... Zoals gezegd; gewoon pech ?

 

In elk geval, BB , je had volledig gelijk met jouw advies ?

 

Groetjes

Hey meid

De medicatie die je gekregen hebt, zou medicatie kunnen zijn die ook tegen epilepsie gebruikt wordt.. Ik meen me zoiets te herinneren van iemand hier op het forum, jaaaaaaaaaaren geleden.... Volgens mij kon het de rijvaardigheid beinvloeden en idd slaperigheid veroorzaken, maar je moet inderdaad goed de bijsluiter lezen, mocht je het tzt toch willen proberen (als het dragen van de po-bh niet afdoende helpt)

Pocket wordt ruimer gedurende tijd, als je afvalt/bijkomt, of als de borsten zakken. Het zakken kun je proberen tegen te gaan door je borsten zo goed mogelijk te ondersteunen. Vandaar ook mijn advies altijd: draag heel de dag een bh, ook in de avond op de bank. En in de avond op de bank mag dat best een sporttop zijn die lekker zit hoor. Maar zo ondersteun je je borsten wel wat meer. Er zit nou eenmaal een bepaald volume en dus gewicht in. :)

Pocket verkleinen is idd een flinke ingreep.. Heeft ie destijds bij mij moeten doen aangezien mijn eerste pc te brede prothesen geplaatst had. Heb je vaak lang last van, en je bent echt beperkt, aangezien de hechtingen niet moeten loslaten. Wordt diep gehecht, waardoor er bloeduitstortingen kunnen ontstaan (ik had mega schijven aan de zijkanten van mijn borsten en het was goed gedeukt daar (wat allemaal bijgetrokken is!!)) en het is tamelijk pijnlijk. 
Het betrof bij mij dus toen een prothesewissel en het verkleinen van de pockets. Hij is 2,5 uur met me bezig geweest, waar ie normaal misschien 50 minuten over een wissel doet? Dus het is idd een tamelijke ingreep. Wil even aangeven dat ik uit ervaring weet dat het echt zo is, en niet dat ie zomaar iets zegt :P 

Haha, het gaat mij niet om het gelijk krijgen, het gaat erom dat je nu goed advies gehad hebt en even zelf moet kijken hoe je nu het beste verder gaat. Mij lijkt goede ondersteuning, de basis :)

xxx BB

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 year later...

Ik heb precies hetzelfde probleem! Februari 2017 geopereerd en heb druppelvormige dual plane geplaatst. Me linker borst heeft nooit echt goed gevoeld en hoe je het omschrijft komt het precies overeen met wat ik voel. Ik draag eigenlijk dag en nacht een bh/sporttop, want dan heb ik dus geen klachten, maar heb ik ze los of hangen ze een beetje in me BH op de bank dan krijg ik de klachten. Vandaag op controle geweest en nu moet ik een Mri laten maken. Als er een scheurtje zit of iets mis is vervangen ze gratis voor ronde, maar als het een zenuw is dan moet ik het zelf betalen. Het is sowieso alleen op te lossen met een prothesewissel bij mij. 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.