Ga naar inhoud

Veiligheid implantaten


Aanbevolen berichten

https://eenvandaag.avrotros.nl/item/nog-altijd-zorgen-om-veiligheid-implantaten-beoordeling-moet-niet-bij-commerciele-partij-liggen/

 

Ik zag net bovenstaand bericht op tv, was nieuwsgierig wat ze er over te zeggen hadden en schrok toch een klein beetje van de dingen die er gezegd werden! Is het echt zo erg dat je lichamelijke klachten krijgt bij implantaten en de kans op lekkende implantaten nog steeds is? 
 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @renaate01

 

Dit soort berichten zijn natuurlijk niet leuk om te lezen, zeker als je zelf op het punt staat borstprothesen te nemen of ze al hebt. 
Het is goed dat er onafhankelijk onderzoek komt, net als dat er meer onafhankelijk onderzoek zou moeten komen naar etenswaren, cosmetica enz. Ik badineer het nieuws niet, maar op dit moment kunnen we alleen uitgaan van de onderzoeken die gedaan zijn (waarbij een klein percentage mensen klachten lijken te ondervinden van het hebben van implantaten (elk soort implantaten, niet alleen borstimplantaten)). 
Veel vrouwen van de groep mensen die klachten lijken te ondervinden van borstimplantaten, hebben lang rondgelopen met oudere soorten borstprothesen. Daar zijn dus ook de meeste onderzoeksresultaten over bekend. 

Ik kan je op dit moment alleen de info laten zien die bekend is op de officiële websites zoals die van de nvpc en het rivm. 
Als er specifieke info is, komt het daar als eerste op te staan, en dat is toch wat betrouwbaarder dan de dingen die een gekleurde media roept en die een bepaalde groep mensen via de media aanhangig gemaakt heeft. 

Ik zit zelf nu bijna 8 jaar op dit forum. Niet dat ik dan een representatief beeld heb van de hele wereld, dat hoor je mij niet zeggen, maar in die 8 jaar kwam er een enkele keer iemand die wat klachten leek te ontwikkelen. Ik vind persoonlijk dat alles erg uitvergroot wordt in de media, en dat het bangmakerij is. Helaas gaat dit allemaal via de media, om zo veel mogelijk mensen bang te maken en dus een zo groot mogelijke groep te bereiken. 
De ‘ex-rokers’ onder de ex-prothesedraagsters, zou je kunnen zeggen. 
 

(Hier zal wel weer een en ander over gezegd worden op een ander forum, misschien zelfs met mooie screenshots erbij, maar die kinderachtigheid interesseert me niet. Het is hetzelfde geschreeuw als in de media...)

 

Ik heb geen aandelen ;) maar ben zelf, net als veel andere mensen, een blije gezonde vrouw met borstprothesen. Ik heb me wel voorgenomen om altijd alert te blijven op eventuele klachten. Stel ik blijk gevoelig voor het ontwikkelen van lichamelijke klachten, dan zal ik niet te lang wachten, en laat ik ze eruit halen. Dan gaat m’n gezondheid voor hoor. 
Verder wil ik toch wel na een jaar of 10-12 een wissel doen, aangezien de kwaliteit van de implantaten na die jaren wat achteruit kan gaan. 
 

Wees dus vooral zelf alert, ga je niet bang laten maken, en zorg dat je altijd geld opzij kunt zetten voor een wissel of een explantatie. 
Gaat je auto kapot, blijf je er ook niet in doorrijden..... Stomme vergelijking misschien, maar laten we er wel zo nuchter naar blijven kijken. :)

 

Ik plaats nog even de links waar alles hier in bijgehouden wordt wat tot nu toe bekend is. 

 

 


xx BB

  • Upvote 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, renaate01 zei:

Dankjewel voor je reactie! Dit stelt me wel weer gerust, het is inderdaad bangmakerij maar dat was ze wel gelukt. Het zal zoals jij ook zegt wel over oude implantaten gaan daar zijn natuurlijk nogal wat complicaties mee geweest.

Kijk er zijn natuurlijk ook vrouwen die nu met nieuwere implantaten klachten kunnen ontwikkelen en onderzoek daar naar is nodig. Zulke onderzoeken zijn altijd nodig maar op de hoeveelheid vrouwen die borstimplantaten hebben, is het een kleiner percentage. 
Als pc’s gemerkt zouden hebben dat implantaten gevaarlijk zijn voor ons, zouden ze al lang niet meer gebruikt worden. 
Gewoon alert blijven en proberen niet onder een bus te lopen. Want die kans is groter ;)

 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit soort berichten is altijd vervelend inderdaad. Ik denk echter dat elke weldenkend mens weet, dat het gewoon beter is om niet te doen. Geen siliconen implantaten is gewoon beter. Ik weet dat ook en toch heb ik ze. Ik voel me veel zelfverzekerder ermee. Het is ook een afweging. Ik heb dit jaar een wissel ondergaan en ik weet nog dat mijn moeder zei: Brenda, laat ze eruit halen en doe geen nieuwe. Dit vindt het ook maar niks. Maar ik voel mezelf zoveel mooier met en dat geeft mij meer kwaliteit van leven, hoe oppervlakkig dit ook klinkt. Ik heb mijn vorige implantaten 19 jaar gehad. Echt nooit klachten gehad. Natuurlijk is dit geen garantie voor hoe het nu zal lopen. Ik bedenk me echter wel, dat de huidige implantaten weer beter zijn dan die van 19 jaar geleden. Als dit vervelende nieuws komt, schrik ik daar ook van. Van de andere kant: NIETS is zeker in het leven. Wat echter wel zeker is, is het feit dat ik me zoveel meer vrouw voel met en daar word ik blij van. Ik had me de afgelopen 19 jaar zorgen kunnen maken maar ik heb ervoor gekozen om ervan te genieten en dat is maar goed ook, want die zorgen waren voor niets geweest. Als je de keuze maakt tot een borstvergroting moet je jezelf beloven kritisch te blijven op eventuele veranderingen maar beloof jezelf vooral te genieten. Als je teveel twijfelt, zou ik ze niet nemen. 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brenda68 zei:

Dit soort berichten is altijd vervelend inderdaad. Ik denk echter dat elke weldenkend mens weet, dat het gewoon beter is om niet te doen. Geen siliconen implantaten is gewoon beter. Ik weet dat ook en toch heb ik ze. Ik voel me veel zelfverzekerder ermee. Het is ook een afweging. Ik heb dit jaar een wissel ondergaan en ik weet nog dat mijn moeder zei: Brenda, laat ze eruit halen en doe geen nieuwe. Dit vindt het ook maar niks. Maar ik voel mezelf zoveel mooier met en dat geeft mij meer kwaliteit van leven, hoe oppervlakkig dit ook klinkt. Ik heb mijn vorige implantaten 19 jaar gehad. Echt nooit klachten gehad. Natuurlijk is dit geen garantie voor hoe het nu zal lopen. Ik bedenk me echter wel, dat de huidige implantaten weer beter zijn dan die van 19 jaar geleden. Als dit vervelende nieuws komt, schrik ik daar ook van. Van de andere kant: NIETS is zeker in het leven. Wat echter wel zeker is, is het feit dat ik me zoveel meer vrouw voel met en daar word ik blij van. Ik had me de afgelopen 19 jaar zorgen kunnen maken maar ik heb ervoor gekozen om ervan te genieten en dat is maar goed ook, want die zorgen waren voor niets geweest. Als je de keuze maakt tot een borstvergroting moet je jezelf beloven kritisch te blijven op eventuele veranderingen maar beloof jezelf vooral te genieten. Als je teveel twijfelt, zou ik ze niet nemen. 


Dit soort berichten uit het echte leven stellen me wel gerust en zoals jij ook zegt niets is zeker in het leven. Het zou me een stuk zelfverzekerder maken als ik boobies zou hebben dus zou het er zeker wel voor over hebben! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-11-2019 om 11:22, best_boobie zei:

Kijk er zijn natuurlijk ook vrouwen die nu met nieuwere implantaten klachten kunnen ontwikkelen en onderzoek daar naar is nodig. Zulke onderzoeken zijn altijd nodig maar op de hoeveelheid vrouwen die borstimplantaten hebben, is het een kleiner percentage. 
Als pc’s gemerkt zouden hebben dat implantaten gevaarlijk zijn voor ons, zouden ze al lang niet meer gebruikt worden. 
Gewoon alert blijven en proberen niet onder een bus te lopen. Want die kans is groter ;)

 

xxx

 

Ik vind ook dat er altijd de nadruk wordt gelegd op het gevaar van borstimplantaten. Ik werk echter in het ziekenhuis en weet dat bijvoorbeeld heupprotheses en bijvoorbeeld bekkenbodemmatjes en matjes die over een bijvoorbeeld buikwandbreuk, liesbreuk en noem maar op ook ziekmakend materiaal kan bevatten. Het is gewoon altijd lichaamsvreemd materiaal en met een beetje pech is daar iets mis mee of kun je er gewoon niet tegen. En natuurlijk nemen de meeste vrouwen uit cosmetische overwegingen borstimplantaten, maar er zijn ook legio vrouwen die als gevolg van borstkanker een amputatie hebben moeten ondergaan. Hoe fijn is het voor hen dat ze hiermee na een ellendige periode hun - voor zover mogelijk - eigenwaarde weer terug krijgen? Hoe kwetsend is het voor hen als een actualiteitenprogramma dan een kapotte prothese van 30 jaar geleden laat zien? Want ik zie nooit de witte gummibeerconstructie zoals bijvoorbeeld mentor die heeft. Die lekken echt niet zomaar. Ik had na 19 jaar een minimale silicon bleed. We moeten ons niet gek laten maken maar wel alert blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brenda68 zei:

 

Ik vind ook dat er altijd de nadruk wordt gelegd op het gevaar van borstimplantaten. Ik werk echter in het ziekenhuis en weet dat bijvoorbeeld heupprotheses en bijvoorbeeld bekkenbodemmatjes en matjes die over een bijvoorbeeld buikwandbreuk, liesbreuk en noem maar op ook ziekmakend materiaal kan bevatten. Het is gewoon altijd lichaamsvreemd materiaal en met een beetje pech is daar iets mis mee of kun je er gewoon niet tegen. En natuurlijk nemen de meeste vrouwen uit cosmetische overwegingen borstimplantaten, maar er zijn ook legio vrouwen die als gevolg van borstkanker een amputatie hebben moeten ondergaan. Hoe fijn is het voor hen dat ze hiermee na een ellendige periode hun - voor zover mogelijk - eigenwaarde weer terug krijgen? Hoe kwetsend is het voor hen als een actualiteitenprogramma dan een kapotte prothese van 30 jaar geleden laat zien? Want ik zie nooit de witte gummibeerconstructie zoals bijvoorbeeld mentor die heeft. Die lekken echt niet zomaar. Ik had na 19 jaar een minimale silicon bleed. We moeten ons niet gek laten maken maar wel alert blijven.

 

Precies.

Ook ik ben medisch geschoold (verpleegkundige) dus begrijp helemaal wat je bedoelt!!

xxx
 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.