Ga naar inhoud

Mentor of Motiva


Daggy

Aanbevolen berichten

4 uur geleden, Daggy zei:

Hallo

Binnenkort word ik geopereerd en twijfel nog tussen Mentor en Motiva. Iemand hier ervaring 

Zelf heb ik Motiva. Heb je beide protheses in je hand gevoeld? Ik vind de Motiva duidelijk zachter aanvoelen. Mentor is wel weer langer op de markt en FDA approved. Wat is jouw twijfel precies?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze inderdaad allebei mogen voelen en motiva is inderdaad zachter. Nu vraag ik mij vooral af wat het verschil in vorm zou zijn. De uitleg die ik kreeg is dat motiva druppelvorm is en mentor meer appel/peervormig. 

 

Ik vind het moeilijk om te weten wat de beste vorm is. Bij het consult met de pc kreeg ik zoveel info dat ik een deel ben vergeten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 4-8-2019 om 02:47, Daggy zei:

Ik heb ze inderdaad allebei mogen voelen en motiva is inderdaad zachter. Nu vraag ik mij vooral af wat het verschil in vorm zou zijn. De uitleg die ik kreeg is dat motiva druppelvorm is en mentor meer appel/peervormig. 

 

Ik vind het moeilijk om te weten wat de beste vorm is. Bij het consult met de pc kreeg ik zoveel info dat ik een deel ben vergeten. 

Je bedoelt dus de ergonomix?

 

Allereerst is de gel van Motiva geinnoveerder. Er wordt een onderscheid gemaakt tussen cohesiviteit en elasticiteit bij Motiva, waar Mentor (en alle andere merken) alleen onderscheid maken in cohesiviteit. Dit ligt aan de structuur van de gel, om het simpel te zeggen. Dit is ook de reden dat ie zachter/soepeler aanvoelt maar tevens dat er minder rimpelvorming mogelijk is. 

 

Ik zeg niet dat je het een of het ander moet doen, heb zelf mentor en ben daar ook erg tevreden over hoor. 

 

De vulling van de ergonomix is op basis van een ronde prothese, alleen dan met een mooie vulling rond en onder de tepel. Een anatomisch implantaat is ovaal en heeft een iets meer ‘schans’effect (als ik het goed begrepen heb)

 

Verder, als de keuze dus ligt tussen mentor anatomisch en Motiva ergonomix, heb je bij de ergonomix niet het risico van draaien dat je altijd wel hebt bij een anatomisch implantaat. Hoe goed de pc ook zijn best doet om de pocket op maat te maken 

 

Zijn er nog andere dingen die je wilt weten? En heb je al eens op de website van mentor en van Motiva gelezen?

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zo moeilijk om te beslissen. Ik denk er een hele dag door aan en verander even snel van keuze dan dat ik knipper met mijn ogen. Ik denk dat ik ga vragen of ik nog eens kan langsgaan bij de pc om zijn mening nog eens te horen. 

Ik was ook alleen naar het consult gegaan dus heb niemand die mee de uitleg heeft gekregen en mocht ook geen foto's nemen van het pasresultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.