Ga naar inhoud

Secret ingredients : 2 augustus 2019 : Dr. Van Zele : Wellness Kliniek


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal 

 

Spannend, dit hier zo posten. Ik ben normaal niet van het posten op forums, maar hiervoor maak ik dus graag een uitzondering. Nu vrijdag, overmorgen dus (slik...), staat mijn bv gepland.

In principe heb ik een b80 cupmaat, wat op zich wel meevalt (1m70 en 64kg) ...alleen ziet het eruit als een a-cup. In vooraanzicht valt het mee, qua ronding is het te doen, maar er zit gewoon geen volume in dus zijaanzicht is echt vreselijk. Ik draag al eeuwen bh's met opvulling dus niemand ziet echt dat het maar een platte pannenkoek is, zeker na de borstvoeding die ik gaf... 

Ik ben intussen wel zeker dat ik een bv wil, alleen blijf ik maar twijfelen over de maat... 

Ik had eerst een consult bij dr De Coene, die me hydrogel monobloc 330cc achter de spier aanraadde. 

Omdat dr De Coene op vakantie is in augustus en ik enkel dan de operatie kan doen ivm mijn werk, gaf men mij een nieuw consult bij dr Van Zele vorige maandag. 

Hij verzekerde me dat ik met 330cc op een D-cup zou uitkomen, maar ik weet niet of ik dat wel wil. Ik wil eerder een volle C-cup, denk ik. Een gevulde boezem, zonder al te veel aftekening bovenaan... 

Bovendien is mijn vriend net nu voor zijn werk in het buitenland dus behalve mijn beste vriendin die me de dag van de operatie vergezelt, sta ik er tot zondag alleen voor met een zesjarige dochter... ook niet iets om naar uit te kijken als ik de verhalen zo lees. 

Veel gevoelens dus... bang, onzeker, ongerust... misschien kan iemand me geruststellen? ?

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen is de operatie achter de rug (gisteren). Ik heb tot het moment dat ik in slaap moest nog getwijfeld over de maat maar uiteindelijk toch op aanraden van de pc de 330cc genomen. Nu helemaal ingepakt met verband dat er 2 weken op moet blijven en een borstband dus kan niet even snel piepen helaas. En eigenlijk heb ik ook niet die neiging vreemd genoeg. Dat ding zit wel superstrak en de vorige nacht was allesbehalve comfortabel. Ik heb wel mezelf kunnen aankleden en ik kan eigenlijk alles wel zelfstandig.  Ben ik heel blij om. De pijn is vandaag erger dan gisteren. Zo'n stekende, brandende pijn en linkerborst is ook duidelijk groter dan de rechter. Zal wel normaal zijn neem ik aan? 

Binnenkort plaats ik weer een update, al komt er weinig reactie op mijn verhaal voorlopig ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Secret Ingredients,

Wat vervelend dat er nog niemand op je topic had gereageerd. En dat net toen je je zo alleen voelde. Ik zie je topic ook nu pas helaas... 
Gelukkig is de operatie inmiddels achter de rug en goed verlopen dus? Ik lees overal eigenlijk wel dat de pijn de tweede dag erger is dan de eerste dag, dus dat lijkt me vrij normaal. Wel fijn dat je al alles zelfstandig kan! Hopelijk kan ik dat straks ook (ik ben maandag aan de beurt).

Ook de ongelijkheid tussen de twee borsten komt veel voor in het begin. Als het goed is trekt dat nog helemaal bij, maar dat kan best even duren. Geduld is het magische woord haha.

 

Heel veel succes met je herstel!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi secret ingredients,

 

De onzekerheid is volkomen normaal! Ik had graag gewild dat iemand mij van tevoren had gewaarschuwd over de emotionele rollercoaster. Hoop dat het ondertussen een stuk beter met je gaat. 

 

Het verschil in grootte is volkomen normaal. Daar had ik in het begin heel veel last van en nu eigenlijk nog steeds, maar wel een stuk minder. Ik ben nu 6,5 week po. 

 

Ik lees dat je uiteindelijk toch voor de het grootste aantal cc’s bent gegaan. Wellicht een goede keus, omdat het heel snel went. Toen ik wakker werd uit de narcose dacht ik: ‘Wow, zo klein!’  Toen ik mijn sportbeha aan mocht doen schrok ik me rot en vond ik het weer veel te groot! En nu vind ik het eigenlijk prima en ben ik blij dat ik uiteindelijk ook voor het grootste aantal cc’s ben gegaan. Dus mocht je deze gedachtenkronkel ook krijgen, weet dan dat het absoluut ‘normaal’ is. In Amerika hebben ze daar zelfs een term voor ‘the boobie blues’. 

 

Heel veel succes met je herstel en je mag mij altijd een berichtje sturen als je daar behoefte aan hebt. 

 

Liefs,

 

Damita 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi dames 

Wat leuk deze reacties. Voel ik me toch heel even niet meer zo alleen haha... 

De pijn is draaglijk maar heel oncomfortabel. Ik vind in geen enkele houding echt mijn gemak en opeens ook enorm veel vochtophoping in mijn borsten en buik (waarbij dat spannende verband en die borstband nóg meer gaan spannen). Alles doet pijn nu, zelfs de spiertjes in mijn hals. 

Als ik nu toch maar eens een houding vond om in te slapen. Pfff... 

Lukt me voorlopig niet. ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel herkenbaar al die pijntjes. Bij mij heeft een Voedingskussen heel erg geholpen en ik slaap er zelfs nog steeds mee. 

 

Vochtophoping in je buik is ook heel normaal. Op een gegeven moment was mijn buik groter dan mijn achterste  ?, maar ook dat gaat weer weg. Wel veel blijven drinken, dat helpt ook het vocht in je borsten af te voeren. Bij mij deden de spiertjes in mijn hals pijn, maar ook in mijn armen. Het voelde als spierpijn, heel gek. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maandag intussen. De operatie is nu 4 dagen geleden. Vannacht een rotslechte nacht gehad, bah! Voor het eerst in mijn bed ipv op de zetel en eerst enorme buikpijn (denk omdat ik ibuprofen had genomen zonder er iets bij te eten) en daarna (Nu nog steeds!) ongelofelijke rugpijn. Ik vind in geen enkele houding mijn gemak. Mijn borstpijn valt ontzettend goed mee, maar die rug! 

Ik weet ook niet zo goed wanneer ik eventueel op mijn zij mag liggen, zodat de druk een beetje van mijn rug gaat. 

En de kliniek is momenteel 2 weken dicht dus kan niet even snel bellen.... 

Resultaat: wegens slaaptekort ook nog eens ontzettend grumpy... 

Heb benen al hoger gelegd, maar dat wil voorlopig niet helpen helaas.

Als iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik hem graag... ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had een voedingskussen gekocht voor de operatie. Ik moet zeggen dat dat wel enigszins comfortabel ligt. Plat liggen kon ik niet, en met het voedingskussen lag ik wat hoger.

 

Ik had ook erg veel last van mijn rug, omdat ik een buikslaper ben. Maar ben daarvoor iedere week naar de fysio geweest. Die maakte mijn rug los, waardoor ik snachts niet zo'n pijn meer had!

 

Op mijn zij slapen kon ik pas na 5 weken. Nu gaat alles prima(10 weken po) alleen het buikslapen vind ik geen pretje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Secret ingredients zei:

Maandag intussen. De operatie is nu 4 dagen geleden. Vannacht een rotslechte nacht gehad, bah! Voor het eerst in mijn bed ipv op de zetel en eerst enorme buikpijn (denk omdat ik ibuprofen had genomen zonder er iets bij te eten) en daarna (Nu nog steeds!) ongelofelijke rugpijn. Ik vind in geen enkele houding mijn gemak. Mijn borstpijn valt ontzettend goed mee, maar die rug! 

Ik weet ook niet zo goed wanneer ik eventueel op mijn zij mag liggen, zodat de druk een beetje van mijn rug gaat. 

En de kliniek is momenteel 2 weken dicht dus kan niet even snel bellen.... 

Resultaat: wegens slaaptekort ook nog eens ontzettend grumpy... 

Heb benen al hoger gelegd, maar dat wil voorlopig niet helpen helaas.

Als iemand de gouden tip heeft, dan hoor ik hem graag... ?

Hai

 

Ik ben vandaag 2 weken po.

Ik draag ook een borstband maar dan samen met een operatiebh.

Zat echt mega strak. 

Ik had de eerste week ook veel last van rugpijn en  boven op mn schouders pijn.

En man wat zat alles strak en wat knelde het.   Ik had gewoon bloeduitstortingen op Mn rug waar de bh sneed.   En ook mega vocht in Mn buik en toen was het ook nog zo extreem heet. 

  Wist ook niet hoe ik zitten moest.   Ik heb veelal recht op gezeten met een kussen in mn rug.   Voelde me net een buddha met die dikke buik?

Het slapen heb ik vanaf dag 1 in bed gedaan.   Ik heb 2 kussens, en daardoor iets rechter op liggen.  Verder een extra kussen onder mn knieën.  Op die manier lig ik vanaf t begin redelijk comfortabel en kon ook gewoon slapen.  

 

Het word echt beter...je moet er even doorheen,  bij mij knelt niks meer, bh zit eerder juist los, ben veel vocht kwijt, en tsja die martelband, ook die ben ik gewend geraakt?

Bewegen gaat soepel en moet mezelf echt terug fluiten om niet te veel te doen.    Het is nog maar 2 wkn po natuurlijk, maar voor mn gevoel kan ik van alles, maar ja, volgens de nazorginstructies, hoe goed je je ook voelt, houd je aan de instructies, dus dat doe ik ook.    Heb wel voorzichtig wat was gevouwen, armen langs mn lijf,  weliswaar niet zo strak en netjes, maar hee het gaat en de was is weg, scheelt Mn vriend ook weer wat werk als ie straks klaar is met werken.  

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar herken ik me dus helemaal in, in dat buddha-gevoel en die martelband. Bovendien heb ik hier een zesjarige in huis die te pas en te onpas naast me in de zetel ploft (en dat doet echt geen deugd) en graag wil dat ik meespeel (lief hoor: vanochtend had ze me een sandwich met choco gesmeerd en een kopje melk opgewarmd en ze is al de hele tijd met haar dokterstas in de weer). Als dat vocht nu eens zou willen wegtrekken, dan zou dat al een verschil maken. Normaal heb ik uitstekende sleutelbeenderen, maar die zie je nu door het vocht zelfs niet zitten. Ik probeer veel te drinken. Meer kan ik niet doen, vrees ik. Een warm kompres op mijn rug helpt een klein beetje. Een héél klein beetje. Geduld is een schone zaak..  

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, Secret ingredients zei:

Daar herken ik me dus helemaal in, in dat buddha-gevoel en die martelband. Bovendien heb ik hier een zesjarige in huis die te pas en te onpas naast me in de zetel ploft (en dat doet echt geen deugd) en graag wil dat ik meespeel (lief hoor: vanochtend had ze me een sandwich met choco gesmeerd en een kopje melk opgewarmd en ze is al de hele tijd met haar dokterstas in de weer). Als dat vocht nu eens zou willen wegtrekken, dan zou dat al een verschil maken. Normaal heb ik uitstekende sleutelbeenderen, maar die zie je nu door het vocht zelfs niet zitten. Ik probeer veel te drinken. Meer kan ik niet doen, vrees ik. Een warm kompres op mijn rug helpt een klein beetje. Een héél klein beetje. Geduld is een schone zaak..  

Mijn broeken knelde gewoon, zo strak.  Echt afschuwelijk zo dik ik was.  Maar t hoort erbij.  blijven bewegen zowieso.  Ik knapte echt op toen ik weer eruit ging.   Mee met mn vriend boodschappen doen bijv.  Zijn maar kleine uitstapjes, maar je loopt ff lekker door en dat is veel meer als die paar stapjes in huis  , en dat is goed voor je bloedcirculatie en dus je vocht kwijt raken. 

Beweeg je  genoeg? 

 

Ja een 6 jarige is lekker speels en lomp, maar wel lief dat ze zo zorgzaam is voor haar mama.

Ik heb 2 kinderen, maar die zijn wat ouder en houden goed rekening,  zoon van 14,5 en een dochter die volgende maand 12 word.  

 

Echt geduld... je gaat je snel zoveel beter voelen weer?   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh misschien moet ik inderdaad meer bewegen. Ik heb zo slecht geslapen dat ik eigenlijk alleen maar zin heb om op de zetel te hangen. Wat vervolgens dan maar 15 min lukt. Want dan zit ik weer niet comfortabel. Of moet ik naar de wc (ook zo'n 10x per dag). Ik moet er gewoon doorheen. Dus als ik hier even kan ventileren af en toe, dan doet dat al deugd. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Secret ingredients zei:

Goh misschien moet ik inderdaad meer bewegen. Ik heb zo slecht geslapen dat ik eigenlijk alleen maar zin heb om op de zetel te hangen. Wat vervolgens dan maar 15 min lukt. Want dan zit ik weer niet comfortabel. Of moet ik naar de wc (ook zo'n 10x per dag). Ik moet er gewoon doorheen. Dus als ik hier even kan ventileren af en toe, dan doet dat al deugd. 

Ja ondanks de vermoeidheid echt meer bewegen.   

En veel naar de wc is goed, lozen dat vocht ?

 

Mijn vriend wast mijn haren.  Ik kan dat niet zelf.   Mag ook niet je armen zo hoog doen he.   Hoe heb jij dat gedaan dan??

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Secret ingredients zei:

Boven de wasbak met de hulp van mijn moeder ? maar volgende keer dus liever de kapper. Kan hier vlakbij zonder afspraak dus ideaal. ?

En die armen niet te hoog, daar let ik heel hard op maar omdat het zo vlotjes gaat (dat dan weer wel) vergeet ik het soms... ?

Oh dat zal zeker een gedoe geweest zijn ja haha.

 

Ik douche mijzelf en vervolgens ga ik zitten op een krukje onder de douche en dan wast mijn vriend nog even mn haren.  

En dan droogt hij Mn haar en ik kan kan inmiddels zelf ook mn lijf drogen.   Duurt wat langer maar het lukt ?

 

Hopelijk slaap je wat beter vannacht.  

Welterusten. XX 

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden, Secret ingredients zei:

Thx! Douchen is hier geen optie wegens dat vreselijke drukverband dat ze nog 10 dagen op moet blijven.... 

Ik hoop inderdaad ook op een betere nachtrust... slaap lekker! Zzzz...

Is een drukverband dan anders als een drukband??

ik draag  een operatie bh en een drukband.   Die bh is voor 6 weken en die drukband 3 weken en indien nodig wat langer.   Maar ik heb klittenband op die drukband.    Alleen met douchen mogen de bh en band af.   Of als de band en bh gewassen moet worden.   Daarna direct weer aan.   Ik mocht na 48 uur weer douchen.   Alleen de pleisters over de hechtingen mogen niet te lang nat worden ivm week worden van de wond+hechtingen.     Morgen gaan de hechtingen eruit, dus zal ik wat langer het water rijkelijk over mij heen kunnen laten stromen?

 

Gaat het wat beter met je?   Beetje rustige nacht gehad?

Ik was vannacht veel wakker.  Heb liggen dromen.   Dat mn protheses los in mn huid zaten ofzo.  Als ik lag dan hingen de protheses naast me.  Echt heel bizar.   En mn chirurg deed erg nonchalant en deed een niks aan.    Pfffff echt rot dromen haha.   

Link naar reactie
Delen op andere sites

Da's echt een nachtmerrie inderdaad ?

Deze nacht was iets beter maar nog steeds 3x wakker en toch weer een pijnstiller moeten nemen. 

Ik heb een verband dat helemaal superstrak om mijn borstkas heen zit en vastgeplakt is met pleisters. Daaroverheen ook nog zo'n borst(martel)band. 

Dit moet ik 2 weken aanhouden en het mag niet los. De borstband mag 1x per 24u een uurtje los. 

Hels dus. En geen douche mogelijk. 

Na 2 weken mag het verband eraf en de draadjes eruit. Vanaf dan 6 weken sportbh + borstband. Laten we hopen dat het resultaat het afzien waard was. 

Ik loop momenteel ook te stressen want linkerborst is (zie je door het strakke verband heen) duidelijk veel meer gezwollen (of groter?) dan rechterborst. Heb links ook geen gevoel erin en rechts wel. Links wel pijn en rechts veel minder. Ik heb de dokter proberen te bellen maar in de Wellness kliniek hebben ze vandaag precies geen zin om de telefoon op te nemen ? ik hoop dat dat normaal is... 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

54 minuten geleden, Secret ingredients zei:

Da's echt een nachtmerrie inderdaad ?

Deze nacht was iets beter maar nog steeds 3x wakker en toch weer een pijnstiller moeten nemen. 

Ik heb een verband dat helemaal superstrak om mijn borstkas heen zit en vastgeplakt is met pleisters. Daaroverheen ook nog zo'n borst(martel)band. 

Dit moet ik 2 weken aanhouden en het mag niet los. De borstband mag 1x per 24u een uurtje los. 

Hels dus. En geen douche mogelijk. 

Na 2 weken mag het verband eraf en de draadjes eruit. Vanaf dan 6 weken sportbh + borstband. Laten we hopen dat het resultaat het afzien waard was. 

Ik loop momenteel ook te stressen want linkerborst is (zie je door het strakke verband heen) duidelijk veel meer gezwollen (of groter?) dan rechterborst. Heb links ook geen gevoel erin en rechts wel. Links wel pijn en rechts veel minder. Ik heb de dokter proberen te bellen maar in de Wellness kliniek hebben ze vandaag precies geen zin om de telefoon op te nemen ? ik hoop dat dat normaal is... 

Oh dan kan je indd niet douchen en lastig met je haar wassen dan ja. 

Die borst-martelband heb ik ook ja haha.

 

geen stress.  In mijn nazorg instructies staat heel duidelijk dat de linker en rechter borst afzonderlijk genezen.   En dat je hersenen ook maar aan een kant pijn registeren.   Je moet je borsten dus als los van elkaar zien en niet als een geheel.

Dus links kan dan  indd veel pijnlijker of gezwollen zijn, terwijl je rechts nergens last van hebt. 

Dus beide boobies herstellen zich los van elkaar.    

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. Even een update. 

We zijn nu 6 dagen po. 

Maakte me zorgen omdat mijn ene borst echt merkelijk veel meer gezwollen is dan mijn andere borst. 

Ik mocht de chirurg altijd een appje sturen, had hij gezegd, dus dat deed ik dan ook maar. 

Schrok me rot toen hij zei dat ik dan maar meteen naar de kliniek moest gaan om het zekere voor het onzekere te nemen. 

Goed, daar ben ik dan langs geweest en ik kwam bij zijn collega terecht (aangezien ze momenteel de kliniek aan het verbouwen zijn en dr Van Zele met vakantie is). 

Wat een ******* 

"Nee mevrouw, u kan hier niets komen doen. U hoeft uw shirt niet uit te doen en ik hoef het niet te zien want er is helemaal niets aan de hand."

Aan de ene kant natuurlijk wel fijn dat het écht niet erg was blijkbaar, maar aan de andere kant was ik nu ook niet meteen gerustgesteld. 

Toen ik vroeg wat ik moest met de rugpijn die ik heb door de borstband, kreeg ik als antwoord "Nou mevrouwtje,  dan laat u die gewoon uit." 

Euhm? Pardon? 

Mijn eigen chirurg zei dat ik deze 2 weken lang 24/7 moest aanhouden in combinatie met het drukverband. 

"En op uw zij liggen en uw armen heffen... Als dat geen pijn doet, mag dat gerust" 

Wat een tegenstrijdige adviezen. 

Heb voor mezelf afgewogen dat ik toch maar mijn eigen chirurg volg. Deze ging er me net wat te licht overheen. 

In ieder geval wel een goede dag vandaag. Heb net pannenkoeken gebakken, dus qua beweging in de armen en rondlopen zit het al wat beter. Hopelijk moet ik dat vannacht en/Of morgen niet bekopen. ... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, Secret ingredients zei:

Ok. Even een update. 

We zijn nu 6 dagen po. 

Maakte me zorgen omdat mijn ene borst echt merkelijk veel meer gezwollen is dan mijn andere borst. 

Ik mocht de chirurg altijd een appje sturen, had hij gezegd, dus dat deed ik dan ook maar. 

Schrok me rot toen hij zei dat ik dan maar meteen naar de kliniek moest gaan om het zekere voor het onzekere te nemen. 

Goed, daar ben ik dan langs geweest en ik kwam bij zijn collega terecht (aangezien ze momenteel de kliniek aan het verbouwen zijn en dr Van Zele met vakantie is). 

Wat een ******* 

"Nee mevrouw, u kan hier niets komen doen. U hoeft uw shirt niet uit te doen en ik hoef het niet te zien want er is helemaal niets aan de hand."

Aan de ene kant natuurlijk wel fijn dat het écht niet erg was blijkbaar, maar aan de andere kant was ik nu ook niet meteen gerustgesteld. 

Toen ik vroeg wat ik moest met de rugpijn die ik heb door de borstband, kreeg ik als antwoord "Nou mevrouwtje,  dan laat u die gewoon uit." 

Euhm? Pardon? 

Mijn eigen chirurg zei dat ik deze 2 weken lang 24/7 moest aanhouden in combinatie met het drukverband. 

"En op uw zij liggen en uw armen heffen... Als dat geen pijn doet, mag dat gerust" 

Wat een tegenstrijdige adviezen. 

Heb voor mezelf afgewogen dat ik toch maar mijn eigen chirurg volg. Deze ging er me net wat te licht overheen. 

In ieder geval wel een goede dag vandaag. Heb net pannenkoeken gebakken, dus qua beweging in de armen en rondlopen zit het al wat beter. Hopelijk moet ik dat vannacht en/Of morgen niet bekopen. ... 

 

wauw! sorry hoor, maar dit kan toch niet? zou inderdaad het advies van je eigen chirurg aanhouden want het klinkt alsof deze knakker er geen verstand van had.

 

hopelijk trekt het verschil snel weg. Schijnt toch ook best veel voor te komen dus zou (proberen;) ) je er niet te druk over te maken.

 

Waarom heb je een borstband/drukverband? ik heb dat helemaal niet... alleen sportbh.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok. 10 dagen po nu. ?

Rugpijn was bedaard maar toen weer heel erge last van de draadjes (denk ik). D gehele tijd zo'n stekende, brandende en trekkende pijn aan de onderkant en alweer vooral links. Grrr.... lijkt wel of er elke dag een nieuw pijntje de kop op steekt.? 

Het vocht was nu wel helemaal weg en voor het eerst begint het ook te kriebelen om te weten hoe ze er nu uiteindelijk uit zullen zien. ?

Die borstband is nog steeds vreselijk en dat drukverband hangt zo onderhand mijn keel uit. ? Maar hey,  het is voor de goede zaak en in mijn hoofd is zo'n postoperatieve bh die ik vanaf volgende week aan mag toch "ietsje"comfortabeler. Weer een stapje om naar uit te kijken. ?

Ik neem aan dat ik eerst nog door de "jeuk"fase heen moet als die wondjes beginnen te genezen? ??

Intussen is sinds vannacht de rugpijn weer helemaal terug en nog iets lastigs: het zweten onder dat drukverband.

Ik ga echt heel blij zijn als ze het eraf halen. ?

Vandaag zijn mijn borsten keihard. En ik heb het gevoel dat mijn rechtertepel op een gekke plek zit (links weet ik niet want daar heb ik geen gevoel in).

Zal wel allemaal van voorbijgaande aard zijn? ?

Sinds gisteren maak ik me ook zorgen dat ik striae zal hebben. Geen idee waar die doemgedachte opeens weer vandaan komt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

50 minuten geleden, Secret ingredients zei:

Ok. 10 dagen po nu. ?

Rugpijn was bedaard maar toen weer heel erge last van de draadjes (denk ik). D gehele tijd zo'n stekende, brandende en trekkende pijn aan de onderkant en alweer vooral links. Grrr.... lijkt wel of er elke dag een nieuw pijntje de kop op steekt.? 

Het vocht was nu wel helemaal weg en voor het eerst begint het ook te kriebelen om te weten hoe ze er nu uiteindelijk uit zullen zien. ?

Die borstband is nog steeds vreselijk en dat drukverband hangt zo onderhand mijn keel uit. ? Maar hey,  het is voor de goede zaak en in mijn hoofd is zo'n postoperatieve bh die ik vanaf volgende week aan mag toch "ietsje"comfortabeler. Weer een stapje om naar uit te kijken. ?

Ik neem aan dat ik eerst nog door de "jeuk"fase heen moet als die wondjes beginnen te genezen? ??

Intussen is sinds vannacht de rugpijn weer helemaal terug en nog iets lastigs: het zweten onder dat drukverband.

Ik ga echt heel blij zijn als ze het eraf halen. ?

Vandaag zijn mijn borsten keihard. En ik heb het gevoel dat mijn rechtertepel op een gekke plek zit (links weet ik niet want daar heb ik geen gevoel in).

Zal wel allemaal van voorbijgaande aard zijn? ?

Sinds gisteren maak ik me ook zorgen dat ik striae zal hebben. Geen idee waar die doemgedachte opeens weer vandaan komt ?

10 dagen alweer, wat gaat het snel he?

Ik vandaag 3 weken PO en de band mag af vanaf vandaag.  Vind het best spannend, aangezien die band veel steun en soort van zekerheid geeft. 

 

Die trekkerige pijn herken ik wel.  Ik heb ze nog steeds zo af entoe

Ik heb dat vooral rechts en dan ook helemaal aan de rechter kant van mn borst  en dan ongeveer waar de onderband van mn bh op licht.  venijdige scherpe steken af en toe.

Geen idee wat het is, maar we zijn natuurlijk ook van binnen gewond, wellicht hechtingen aan de binnenkant ofzo?  Durf het niet te zeggen.

 

Ja wat zal je nieuwsgierig zijn naar je borsten.  Word nou wel eens tijd he om te zien waar je t allemaal voor doet?

 

Ik heb qua jeuk tot nu toe geen last gehad. Wel mn borsten zelf die zo af entoe jeuken.  Maar dat zal wel met spanning van de huid en rekken te maken hebben. De huid glimt ook enorm. Heel gek.

 

En die rugpijn, ik herken het, ik heb t echt van t rugslapen.   In mn boven rug pfff.  Blij als ik dat voorbij ben.

Je hebt angst voor striae, dat had ik dus ook, want ik heb aanleg.

Ik heb door zwangerschap veel striae opgelope over heel mn lichaam.   Zelfs in mn liezen?

Dus was bang dat ik ze zeker bij de borsten zou krijgen.  

Maar tot nu toe nog niks gezien...  maar ja pas 3 wkn po he.  Dus zal zeker niet juichen. 

 

Hoe gaat het slapen nu?

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, MW1986 zei:

Hoe gaat het slapen nu?

Slapen gaat goed tot ongeveer 3u30 en dan word ik wakker en kan ik nog heel moeilijk in slaap komen.?

Het enige wat goed voelt is wandelen, dus dat probeer ik dan af en toe te doen. Ben echt bang dat ik door té veel te doen iets mis doe. Maar te weinig doen is ook niet goed, want daar krijg je dan weer stramme spieren van, schijnt het. Pfff... Vrijdag opnieuw eerste werkdag, dus dan heb ik nog weinig keuze. ?

Ik ben ineens ook ontzettend bang dat mijn borsten te groot zullen zijn eens het verband eraf is. Ik dacht in het begin dat het de zwelling was maar heb de indruk dat die niet meer afneemt nu...?

Ik vind opeens ook dat mijn buik opnieuw gezwollen is, zou dat kunnen? ?

Misschien heb ik momenteel ook gewoon te veel tijd om na te denken ??

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.