Ga naar inhoud

Harde borst na opstaan smorgens


Aanbevolen berichten

Hai,

 

ik kon het niet terug vinden hier op de site.  

Ben 8 dagen po. 

Eerste 2 dagen uit bed komen was met hulp en echt een hell.   Vanaf dag 3 ging het zelf en pijnloos.  Maar wel elke ochtend zodra ik omhoog ben krijg ik in een borst een keihard gevoel.  Net of Het implantaat omhoogschiet ofzo... duurt ongeveer minuuut of 5/10 voor dat dat weer weg gezakt is.    Herkent iemand dit?  Echt alleen smorgens dus na het opstaan.  

 

Groetjes. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, MW1986 zei:

Hai,

 

ik kon het niet terug vinden hier op de site.  

Ben 8 dagen po. 

Eerste 2 dagen uit bed komen was met hulp en echt een hell.   Vanaf dag 3 ging het zelf en pijnloos.  Maar wel elke ochtend zodra ik omhoog ben krijg ik in een borst een keihard gevoel.  Net of Het implantaat omhoogschiet ofzo... duurt ongeveer minuuut of 5/10 voor dat dat weer weg gezakt is.    Herkent iemand dit?  Echt alleen smorgens dus na het opstaan.  

 

Groetjes. 

Had ik goed gelezen dat je ze dual plane hebt? Dit is volkomen normaal dat smorgens als je opstaat wat strakker en harder aan voelt, heb ik ook gehad op het begin. Omdat de spier boven over je prothese heen zit moet deze nog de kans krijgen om te ontspannen dit is zo kort po nog niet het geval daarom voel je dat je borst wat harder is, iedere borst hersteld ook op zijn eigen tempo dus kan dat je aan de ene kant meer hebt dan de ander. Hoop dat je beetje gerust gesteld bent en nog een heel goed herstel ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2019 om 11:41, Ellen1997 zei:

Had ik goed gelezen dat je ze dual plane hebt? Dit is volkomen normaal dat smorgens als je opstaat wat strakker en harder aan voelt, heb ik ook gehad op het begin. Omdat de spier boven over je prothese heen zit moet deze nog de kans krijgen om te ontspannen dit is zo kort po nog niet het geval daarom voel je dat je borst wat harder is, iedere borst hersteld ook op zijn eigen tempo dus kan dat je aan de ene kant meer hebt dan de ander. Hoop dat je beetje gerust gesteld bent en nog een heel goed herstel ?

Hai Ellen

 

dankjewel voor je reactie.   

Ik heb indd dual plane. 

Ik voel indd eigenlijk alles voornamelijk aan een borst.

Alle evt pijntjes en ongemakken aan een kant.  

Altijd Mn rechterborst.   

Als ik wat veel gelopen of gedaan heb merk ik dat mn borsten spannen/zwellen.  En dan ook voornamelijk die rechter.  

Toch bizar he dat het toch twee afzonderlijke delen zijn ?

 

?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, MW1986 zei:

Hai Ellen

 

dankjewel voor je reactie.   

Ik heb indd dual plane. 

Ik voel indd eigenlijk alles voornamelijk aan een borst.

Alle evt pijntjes en ongemakken aan een kant.  

Altijd Mn rechterborst.   

Als ik wat veel gelopen of gedaan heb merk ik dat mn borsten spannen/zwellen.  En dan ook voornamelijk die rechter.  

Toch bizar he dat het toch twee afzonderlijke delen zijn ?

 

?

Kan zeker kloppen als je toevallig rechts bent? Dan zou het kunnen dat dat er ook mee te maken heeft als je alles met rechts doet is die spier toch wat sterker, tenminste dat lijkt me het meest logische ?

Hoe gaat het nu met je? Nog steeds last van harde boobies ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Ellen1997 zei:

Kan zeker kloppen als je toevallig rechts bent? Dan zou het kunnen dat dat er ook mee te maken heeft als je alles met rechts doet is die spier toch wat sterker, tenminste dat lijkt me het meest logische ?

Hoe gaat het nu met je? Nog steeds last van harde boobies ?

Ja ik ben rechtshandig.

Lijkt mij ook het meest logische hoor, ik dacht daar zelf ook aan. 

 

Het gaat goed,  smorgens na het omhoog komen in bed, dan zijn ze nog steeds hard.  Echt alsof ze ineens heel hoog zitten ofzo.  Zo’n gek gevoel, na minuut of 10/15 trekt dat weg.  

En als ik wat meer gedaan heb of wat moe ben dan worden ze hard en dan voornamelijk savonds.

 

maandag alweer 2 weken po.

gaat zo snel allemaal.

Weken leefde ik er naar toe, en laatste dagen alles regelen in en om het huis, en dan is de operatie dag,  waarbij ik 5 uur later alweer thuis op de bank zat.

Woensdag controle en gaan de pleisters er af en hechtingen eruit.  

 

Xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, MW1986 zei:

Ja ik ben rechtshandig.

Lijkt mij ook het meest logische hoor, ik dacht daar zelf ook aan. 

 

Het gaat goed,  smorgens na het omhoog komen in bed, dan zijn ze nog steeds hard.  Echt alsof ze ineens heel hoog zitten ofzo.  Zo’n gek gevoel, na minuut of 10/15 trekt dat weg.  

En als ik wat meer gedaan heb of wat moe ben dan worden ze hard en dan voornamelijk savonds.

 

maandag alweer 2 weken po.

gaat zo snel allemaal.

Weken leefde ik er naar toe, en laatste dagen alles regelen in en om het huis, en dan is de operatie dag,  waarbij ik 5 uur later alweer thuis op de bank zat.

Woensdag controle en gaan de pleisters er af en hechtingen eruit.  

 

Xx

 

 

Heeft echt tijd nodig komt helemaal goed ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Ellen1997 zei:

Heeft echt tijd nodig komt helemaal goed ?

 

Maar weet je dit uit ervaring of vanuit medische achtergrond? Ik vind je reactie superlief, maar ik denk wel dat wanneer iemand een dergelijke vraag of twijfel als hierboven genoemd heeft, dit beter met de arts overlegd kan worden. Natuurlijk legt ze hier zelf de vraag neer en jouw reactie is echt lief, maar ik vind wel dat er een gevaar in schuilt wanneer we een medische vraag niet bij een arts neerleggen maar op een forum. En natuurlijk zijn hier ervaringsdeskundigen maar we hebben allemaal een ander lichaam dat op een eigen wijze reageert op implantaten of een operatie. 

 

Nogmaals: dit is geen kritiek, maar echt goedbedoeld advies

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Ik heb hier ook last van gehad in de ochtenden, en meiden die ongeveer tegelijk met mij geopereerd zijn hebben dat de eerste weken ook gehad! Het hoort er dus inderdaad een beetje bij. 

@Brenda68 ik snap je reactie maar dit forum is er juist ook voor om bij bepaalde pijntjes te peilen of ze normaal zijn of misschien abnormaal, als elke vrouw in de ochtend harde borsten heeft dan kan je er vanuit gaan dat het erbij hoort, toch? En dan is dit forum juist heel fijn om de rust bij jezelf te houden. Althans, mij heeft het daarin erg veel geholpen. Je voelt elke dag wat anders en elke dag ben je bang dat er misschien iets mis is. Helemaal niet nodig als je hier gaat lezen en ervaringen kan delen met andere vrouwen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Brenda68 zei:

 

Maar weet je dit uit ervaring of vanuit medische achtergrond? Ik vind je reactie superlief, maar ik denk wel dat wanneer iemand een dergelijke vraag of twijfel als hierboven genoemd heeft, dit beter met de arts overlegd kan worden. Natuurlijk legt ze hier zelf de vraag neer en jouw reactie is echt lief, maar ik vind wel dat er een gevaar in schuilt wanneer we een medische vraag niet bij een arts neerleggen maar op een forum. En natuurlijk zijn hier ervaringsdeskundigen maar we hebben allemaal een ander lichaam dat op een eigen wijze reageert op implantaten of een operatie. 

 

Nogmaals: dit is geen kritiek, maar echt goedbedoeld advies

Zij weet dat uit ervaring ;) 
Uiteraard moet er niet bij elk pijntje gezegd worden: komt goed, maar zo gaat dat hier op het forum ook niet normaal gezien. 
Mochten er verontrustende signalen zijn, dan wordt sowieso altijd verwezen naar de pc. Zijn er dingen die niemand herkent, wordt ook doorverwezen naar een pc.
Ik probeer ook zoveel mogelijk mee in de gaten te houden, mocht iemand twijfelen aan een advies, mag die mij altijd taggen. Ik ben medisch onderlegd, en kan dan even meekijken. Heb redelijk wat ervaring hier op het forum (jaartje of 7) dus geen probleem om mij te taggen mocht het nodig zijn.

Hopelijk heb je zelf iets aan dit forum, aangezien je je er wel aangemeld hebt voor info?

 

Groetjes, BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden, best_boobie zei:

Zij weet dat uit ervaring  
Uiteraard moet er niet bij elk pijntje gezegd worden: komt goed, maar zo gaat dat hier op het forum ook niet normaal gezien. 
Mochten er verontrustende signalen zijn, dan wordt sowieso altijd verwezen naar de pc. Zijn er dingen die niemand herkent, wordt ook doorverwezen naar een pc.
Ik probeer ook zoveel mogelijk mee in de gaten te houden, mocht iemand twijfelen aan een advies, mag die mij altijd taggen. Ik ben medisch onderlegd, en kan dan even meekijken. Heb redelijk wat ervaring hier op het forum (jaartje of 7) dus geen probleem om mij te taggen mocht het nodig zijn.

Hopelijk heb je zelf iets aan dit forum, aangezien je je er wel aangemeld hebt voor info?

 

Groetjes, BB

 

Ik heb zelf zeker iets aan dit forum maar meer omdat ik gewoon benieuwd ben hoe andere vrouwen hun operaties ervaren. Wat ik ook interessant vind, is hoe het er bij verschillende klinieken "aan toe gaat" en hoe verschillend de adviezen zijn. Ik heb toevallig onlangs nog een vraag gesteld over het aanschaffen van een bikini of badpak omdat ik weer fanatiek wil gaan zwemmen. Overigens geen reactie maar dat is natuurlijk helemaal okee. 

Maar bijvoorbeeld de vraag WANNEER ik weer mag gaan borstcrawlen heb ik aan de arts gevraagd. Dat zou ik hier dan weer niet vragen. Zo las ik bijvoorbeeld in een topic over zwemmen dat iemand beweerde dat je met de borstcrawl je borstspier traint en dan denk ik wel: hier klopt niets van want met de borstcrawl (al doet de naam anders vermoeden) train je alle spieren behalve je borst. Dat vind ik dan wel bedenkelijk want een ander kan dit voor waar aanzien. 

 

Een forum als dit heeft grote waarde en ik ben ook fan, maar ik blijf vinden dat wanneer het medisch-inhoudelijk wordt, enige voorzichtigheid wel gewenst is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

36 minuten geleden, Lies-L zei:

Hoi! Ik heb hier ook last van gehad in de ochtenden, en meiden die ongeveer tegelijk met mij geopereerd zijn hebben dat de eerste weken ook gehad! Het hoort er dus inderdaad een beetje bij. 

@Brenda68 ik snap je reactie maar dit forum is er juist ook voor om bij bepaalde pijntjes te peilen of ze normaal zijn of misschien abnormaal, als elke vrouw in de ochtend harde borsten heeft dan kan je er vanuit gaan dat het erbij hoort, toch? En dan is dit forum juist heel fijn om de rust bij jezelf te houden. Althans, mij heeft het daarin erg veel geholpen. Je voelt elke dag wat anders en elke dag ben je bang dat er misschien iets mis is. Helemaal niet nodig als je hier gaat lezen en ervaringen kan delen met andere vrouwen. 

 

Ik ben het helemaal met je eens hoor, maar ik vind gewoon "bedenkelijk" en misschien niet zonder risico dat iemand zegt dat iets erbij hoort en vanzelf over gaat terwijl dat in een specifiek geval misschien helemaal niet zo is en er bijvoorbeeld iets anders aan de hand kan zijn. Natuurlijk kun je vragen of er meer dames last van hebben maar ik zou het tegelijkertijd toch ook met je eigen arts overleggen. Better safe than sorry.

 

Nogmaals: het is geen kritiek, maar een uiting van zorg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Brenda68 
Ach, ik vind dit redelijk onschuldig moet ik zeggen. Het is iets wat haast iedereen ervaart, en dan mag iemand best zeggen dat het normaal is. 
Uiteraard zijn er ook situaties waarbij verwezen moet worden naar de pc, en vaak word ik er dan bij gehaald, of meiden zeggen uit zichzelf al: ga toch even naar je pc. 
Ook als meiden vragen of ze iets al mogen, wordt meestal doorverwezen naar hun eigen pc. Is die er niet duidelijk in, dan kun je je altijd houden aan de regels van het forum, die eigenlijk vallen onder de 'zwaarste categorie' regels. 

Het is niet erg dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat het in dit geval niet nodig is.. 

Wat betreft die vraag van die bikini of badpak van jou, die had ik gelezen, maar aangezien ik echt niet zou weten wat beter is, heb ik daar ook niet op gereageerd toen... 
Misschien eens vragen in zo een zaak die die dingen verkoopt? Die hebben daar vast wel ervaring mee :)

 

xx BB

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden, best_boobie zei:

@Brenda68 
Ach, ik vind dit redelijk onschuldig moet ik zeggen. Het is iets wat haast iedereen ervaart, en dan mag iemand best zeggen dat het normaal is. 
Uiteraard zijn er ook situaties waarbij verwezen moet worden naar de pc, en vaak word ik er dan bij gehaald, of meiden zeggen uit zichzelf al: ga toch even naar je pc. 
Ook als meiden vragen of ze iets al mogen, wordt meestal doorverwezen naar hun eigen pc. Is die er niet duidelijk in, dan kun je je altijd houden aan de regels van het forum, die eigenlijk vallen onder de 'zwaarste categorie' regels. 

Het is niet erg dat je je zorgen maakt, maar ik denk dat het in dit geval niet nodig is.. 

Wat betreft die vraag van die bikini of badpak van jou, die had ik gelezen, maar aangezien ik echt niet zou weten wat beter is, heb ik daar ook niet op gereageerd toen... 
Misschien eens vragen in zo een zaak die die dingen verkoopt? Die hebben daar vast wel ervaring mee

 

xx BB

 

 

Je hebt waarschijnlijk gelijk en het is ook helemaal niet mijn bedoeling om vervelend te doen. Het is natuurlijk fijn dat iemand zijn vragen, twijfels en onzekerheden kwijt kan op een forum. Zolang inderdaad het advies van de pc maar leidend is. 

 

Ik heb inmiddels een badpak haha! Even naar een speciaalzaak gegaan en me daar laten informeren. Heb dus ook al gezwommen. Dat viel even tegen maar daar had de PC me al voor gewaarschuwd. Ben wel blij dat ik alle sporten weer kan doen want eerlijk is eerlijk: als ik moet kiezen tussen geen borsten en wel sporten of wel borsten maar niet kunnen sporten, dan kies ik toch echt voor het sporten.

 

Brenda XXX

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Brenda68 zei:

 

Maar weet je dit uit ervaring of vanuit medische achtergrond? Ik vind je reactie superlief, maar ik denk wel dat wanneer iemand een dergelijke vraag of twijfel als hierboven genoemd heeft, dit beter met de arts overlegd kan worden. Natuurlijk legt ze hier zelf de vraag neer en jouw reactie is echt lief, maar ik vind wel dat er een gevaar in schuilt wanneer we een medische vraag niet bij een arts neerleggen maar op een forum. En natuurlijk zijn hier ervaringsdeskundigen maar we hebben allemaal een ander lichaam dat op een eigen wijze reageert op implantaten of een operatie. 

 

Nogmaals: dit is geen kritiek, maar echt goedbedoeld advies

Ik weet dit uit ervaring, heb zelf 2 keer en bv gehad. Herkende mezelf in haar verhaal vooral bij de eerste bv ,heb ze allebei de keren ook dual plane, waren mijn spieren ook heel strak en gespannen en dacht ook woow is dit wel normaal zelfs na een stukje lopen. Dus toen ik dit leesde dacht ik hej ik had dit ook en waarover ik advies kan geven geef ik graag advies over heb zelf ook veel aan de adviezen die van andere hier krijg. Samen staan we sterker dan alleen ❤️

En zeer zeker bij twijfel of als je ongerust bent contact met een arts of je pc opnemen beter een keer te vaak bellen inderdaad. Zie dit niet als kritiek we leren iedere dag nieuwe dingen hier van elkaar. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Brenda68,

 

Ik denk dat dames het fijn vinden om af en toe gerustgesteld te worden door mensen die dingen kunnen vertellen vanuit hun eigen ervaring. En van daaruit kun je dan zelf kijken of je het nodig vindt de vraag toch bij je pc neer te leggen. Want uiteindelijk is het toch het belangrijkste om goed naar je lichaam te luisteren en op je intuïtie af te gaan. Maar om nou voor ieder steekje, kriebeltje of friemeltje wat je in/aan je borst voelt de pc in te schakelen gaat ook wat ver. Want juist die eerste tijd voel je van alles en wil je graag weten of dat erbij hoort of juist niet. En als veel meer dames daar last van hebben, dan is dat voor jezelf een teken dat je dus niet halsoverkop de pc in hoeft te schakelen. Maar mocht je ergens toch niet zeker over zijn..... luister ten alle tijden naar je gevoel en bel de pc. Ik denk dat (juist) vrouwen daar een geweldige intuïtie voor hebben om te bepalen waar je wel of juist niet mee naar de pc moet. En als je het moeilijk vindt om die stap te zetten, dan wordt hier juist vaak het laatste duwtje in de rug gegeven om toch even aan de bel te trekken. En dit gebeurt dan door zowel ervaringsdeskundigen als door mensen die medisch onderlegd zijn. Dat is juist zo fijn aan het forum.  

Maar het belangrijkste blijft: " LUISTER NAAR JE LICHAAM EN GA OP JE GEVOEL AF". Maar blijf wel gewoon je ervaringen delen op het BF. Want daarvoor zijn we hier hè? ?

 

En wat fijn trouwens dat je het sporten weer lekker op hebt kunnen pakken. Wanneer ben je geopereerd?

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3-8-2019 om 23:33, Ellen1997 zei:

Ik weet dit uit ervaring, heb zelf 2 keer en bv gehad. Herkende mezelf in haar verhaal vooral bij de eerste bv ,heb ze allebei de keren ook dual plane, waren mijn spieren ook heel strak en gespannen en dacht ook woow is dit wel normaal zelfs na een stukje lopen. Dus toen ik dit leesde dacht ik hej ik had dit ook en waarover ik advies kan geven geef ik graag advies over heb zelf ook veel aan de adviezen die van andere hier krijg. Samen staan we sterker dan alleen ❤️

En zeer zeker bij twijfel of als je ongerust bent contact met een arts of je pc opnemen beter een keer te vaak bellen inderdaad. Zie dit niet als kritiek we leren iedere dag nieuwe dingen hier van elkaar. 

 

Klopt hoor, wat je zegt. Ik werk alleen zelf in het ziekenhuis en ben altijd een beetje voorzichtig met dit soort dingen. Maar ik vond jouw reactie echt lief hoor! En natuurlijk is het heerlijk wanneer je je twijfel kan delen met elkaar ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is zo hoor meid! Ik bedoel het ook niet vervelend. Integendeel. Ben gewoon een bezorgde oude dame Haha!!!

Ik ben zelf geopereerd op 4 juni en ben na 6 weken weer gaan hardlopen en op de racefiets gestapt. Heb afgelopen donderdag voor het eerst gezwommen. Dat viel wel wat tegen. Aanhechting van de borstspier voelde ik aan de rechterkant wel trekken. Dus 500 meter gecrawld. Ik sport 6 keer per week dus redelijk verslaafd. Blij dat alles weer mag dus ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zojuist, Brenda68 zei:

Is zo hoor meid! Ik bedoel het ook niet vervelend. Integendeel. Ben gewoon een bezorgde oude dame Haha!!!

Ik ben zelf geopereerd op 4 juni en ben na 6 weken weer gaan hardlopen en op de racefiets gestapt. Heb afgelopen donderdag voor het eerst gezwommen. Dat viel wel wat tegen. Aanhechting van de borstspier voelde ik aan de rechterkant wel trekken. Dus 500 meter gecrawld. Ik sport 6 keer per week dus redelijk verslaafd. Blij dat alles weer mag dus ?

Deze reactie is trouwens voor Jaydee?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook heel blij met het forum.  Heb er veel aan.

 Kan veel terug vinden of evt vragen mocht je het niet kunnen vinden en dan zie je indd dat het er gewoon allemaal bij hoort.

 

Als het nou echt iets zou zijn wat ik niet zou vertrouwen, dan zou ik natuurlijk direct  contact op nemen met de kliniek. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Brenda68 zei:

Is zo hoor meid! Ik bedoel het ook niet vervelend. Integendeel. Ben gewoon een bezorgde oude dame Haha!!!

Ik ben zelf geopereerd op 4 juni en ben na 6 weken weer gaan hardlopen en op de racefiets gestapt. Heb afgelopen donderdag voor het eerst gezwommen. Dat viel wel wat tegen. Aanhechting van de borstspier voelde ik aan de rechterkant wel trekken. Dus 500 meter gecrawld. Ik sport 6 keer per week dus redelijk verslaafd. Blij dat alles weer mag dus ?

Ik ben een nog oudere dame ?. Maar ik ga er gewoon vanuit dat iedereen op z'n intuïtie afgaat en niet alles zomaar klakkeloos van een ander aanneemt. Vandaar mijn reactie. Overigens ook niet kwaad bedoeld ?.

Dapper dat je alweer zo snel bent gaan zwemmen. Mijn pc had toen gezegd dat ik zowiezo drie maanden niet mocht zwemmen. Maar als jouw pc heeft aangegeven dat het kan en mag, dan zou ik dat zeker doen, vooral omdat je aan sporten verslaafd bent. 

Good luck met sporten en met de boobs. ???

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, MW1986 zei:

Ik ben ook heel blij met het forum.  Heb er veel aan.

 Kan veel terug vinden of evt vragen mocht je het niet kunnen vinden en dan zie je indd dat het er gewoon allemaal bij hoort.

 

Als het nou echt iets zou zijn wat ik niet zou vertrouwen, dan zou ik natuurlijk direct  contact op nemen met de kliniek. 

 

? Dat is dus precies wat ik bedoel; je kunt gerustgesteld worden door lotgenoten, maar als er iets aan de hand is, wat je echt niet vertrouwt, dan ben je waarschijnlijk zelf wel zo wijs om de pc zijn licht erover te laten schijnen. 

 

Xx Jaydee 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Jaydee zei:

Ik ben een nog oudere dame ?. Maar ik ga er gewoon vanuit dat iedereen op z'n intuïtie afgaat en niet alles zomaar klakkeloos van een ander aanneemt. Vandaar mijn reactie. Overigens ook niet kwaad bedoeld ?.

Dapper dat je alweer zo snel bent gaan zwemmen. Mijn pc had toen gezegd dat ik zowiezo drie maanden niet mocht zwemmen. Maar als jouw pc heeft aangegeven dat het kan en mag, dan zou ik dat zeker doen, vooral omdat je aan sporten verslaafd bent. 

Good luck met sporten en met de boobs. ???

 

Xx Jaydee 

OMG 3 maanden niet zwemmen. Dan zou ik tegen de muren opkruipen hahaha. Het ligt er ook een beetje aan welke slag. Schoolslag is wellicht heftiger voor de borstspier. Die gebruik je met de borstcrawl nu juist niet. Hoe gek dat ook klinkt.  

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.