Ga naar inhoud

Leen87 : 16 juli 2019 : Dr. Luyten : AZ Groeninge : Kortrijk


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Inmiddels al 5 dagen post-op en voel me goed genoeg om dit verslag te plaatsen.

Zoals jullie kunnen lezen ben ik op 16.07 jl. geopereerd en kreeg ik een onvoorstelbaar mooi paar borsten ?

Initieel werd gekozen voor druppelvormige protheses van 370cc die achter de borstspier gingen geplaatst worden.

Op het moment zelf koos de arts ervoor om (omdat er een beter resultaat zou bekomen worden) 415cc protheses te plaatsen. Plaatsing achter de borstspier en druppelvormige protheses zelf bleven ongewijzigd.
Ik ben echt heel erg tevreden; ze zijn echt prachtig!


Dit is mijn verslagje:

 

16.07.2019:
 

Ik stond normaal gezien genoteerd om 06u30 maar kreeg de dag voordien telefoon dat ik pas om 8u verwacht werd. Er was een spoedgeval tussengekomen.
Op zich niet erg, dan moest ik ook niet supervroeg opstaan :-). Ik heb diezelfde nacht wel niet veel geslapen, ik was zeer zenuwachtig.

Toen ik in het ziekenhuis aankwam vertelde de verpleegkundige dat ik om 10u voorzien was. De tijd ging vlot, mijn echtgenoot en ik hadden de tablet mee en keken nog wat verder naar onze serie op Netflix. Toen de verpleegkundige me kwam halen werd ik nog even naar een apart lokaal gebracht bij de dokter, die me nog even ging nakijken alvorens de operatie aan te vatten.

Hij nam foto's en trok lijnen om alle juiste afmetingen op de borsten te kunnen bekomen. Nadien werd ik naar de operatiezaal gebracht waar een heel vriendelijke anesthesist me onder narcose bracht. Ik voelde me wel op mijn gemak, hij zei constant dat ik in goede handen was. Toen ik wakker werd op de recovery voelde ik me erg misselijk en had veel pijn. Het eerste wat ik deed was voelen aan mijn borsten, ze voelden groot en hard aan. Door de narcose viel ik wel nog constant in slaap, eigenlijk heb ik gedurende de rest van de dag vooral geslapen.

De dokter bracht me 's avonds nog een bezoekje op de kamer en vertelde dat hij tevreden was met het resultaat. Mijn borsten kon ik nog niet bewonderen, ze zaten nog volledig ingepakt. Ik had ook 2 drains om het wondvocht en bloed te laten in wegsijpelen.

De dag nadien kwam de dokter in de voormiddag langs en mochten de verbanden er eindelijk af; ik was erg benieuwd en was zeer tevreden met het resultaat. Ze waren nog wel wat opgezwollen en ik had veel pijn maar ik was zo gelukkig om eindelijk borsten te hebben. Ook mijn man was erg tevreden :-)!

De drains mochten er uit en ik mocht naar huis; je bent uiteindelijk nergens beter dan thuis om te herstellen.

 

De eerste nacht thuis is wonderwel goed verlopen; ik had het nochtans niet verwacht, slapen op de rug is als buikslaper niet evident... Je leert het echter snel aan; intussen slaap ik al vrij goed op de rug.

Wat ik wel heb is dat ik het gevoel heb dat mijn buik zo opgezwollen is... Het lijkt me geen vocht gezien ik geen vocht in mijn onderbenen ofzo opmerk.
Nog dames die hier last van hebben? Ik heb al gelezen dat het nog voorvalt maar dat het tot 6 weken kan duren eer dit vocht of dit opgezwollen gevoel verdwijnt. 

Toen ik op de weegschaal ging staan zag ik dat ik al 2kg was bijgekomen, nochtans eet ik niet zoveel...ik kan het dus maar op vocht steken ? én de protheses uiteraard!

 

Ik ondervind verder dat het nu echt elke dag een beetje beter gaat.

Uiteraard neem ik nog om de zoveel uur mijn medicatie (dafalgan en ibuprofen) om de pijn voor te zijn, ik rust voldoende en let er strikt op dat ik niet hef of til.

 

Verder wil ik mijn behandeld plastisch chirurg niet vergeten; deze man heeft in mijn ogen echt wonderen verricht. Naar mijn mening heb ik de perfecte borsten van hem gekregen ?
Hij is gedurende het hele proces steeds heel eerlijk geweest, recht voor de raap, ... Hij was ook zeer vriendelijk en stond zeker open voor mijn feedback.

Zeker een aan te raden chirurg!

 

Vele groetjes, Leen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Leen87 Hee Leen, Ik ben vorige week woensdag geopereerd en sindsdien heb ik ook een opgezwollen buik. Heel apart... Ik ben bij dat ik niet de enige ben. Onder mijn oksels is het ook een stuk dikker als normaal, maar dat komt door de zwelling en het vocht, denk ik. Gek he!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geruststellend om te lezen dat ik niet de enige ben met een dikke postoperatieve buik ?

De pijn mindert dagelijks dus gaat de goede richting uit. Volgende week dinsdag al controle, ben benieuwd. 

Heb de indruk dat ze al goed ingedaald zijn, ze zien er naar mijn idee erg natuurlijk uit!

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.