Ga naar inhoud

Ik wil van 70A naar D, hoeveel cc?


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op deze site en ik zou graag jullie ervaringen willen weten.

Ik ben op consult geweest bij Velthuiskliniek Eindhoven, bij Dr. Welters. Momenteel heb ik cup 70A en ik wil graag een cup D, net als voordat ik een kindje kreeg. Nu zegt Dr. Welters dat er max. 330 cc in mij past (mijn borst is 12 cm breed), maar daarmee bereik ik geen cup D.

Wie had ook cup 70A en met hoeveel cc kwamen jullie op welke cup uit?

(Ik krijg druppelvormige protheses van Mentor)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Deemmii,

 

Het zou best wel eens kunnen dat je met deze hoeveelheid cc’s cupmaat D kan behalen. Volgens mij heeft het ook met projectie van de prothese te maken die het volume bepaalt, dus cupmaat.

Ikzelf ben met 325cc van a naar in ieder geval een grote c gegaan ( weet mijn exacte cupmaat nog niet want ben 4 weken geleden geopereerd ) Heb ronde mentor xtra die naar mijn weten iets minder projectie heeft dan anatomische.  Bij mij was 325cc het maximale en ben volledig uitgegaan van de expertise van de chirurg. Hij zei dat de prothese goed moet passen en dat de huid ook nog dicht moet worden gemaakt. Ze zijn goed daar bij Velthuis, zal echt goedkomen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Deemmii zei:

Hoi allemaal!

Ik ben nieuw op deze site en ik zou graag jullie ervaringen willen weten.

Ik ben op consult geweest bij Velthuiskliniek Eindhoven, bij Dr. Welters. Momenteel heb ik cup 70A en ik wil graag een cup D, net als voordat ik een kindje kreeg. Nu zegt Dr. Welters dat er max. 330 cc in mij past (mijn borst is 12 cm breed), maar daarmee bereik ik geen cup D.

Wie had ook cup 70A en met hoeveel cc kwamen jullie op welke cup uit?

(Ik krijg druppelvormige protheses van Mentor)

Hey!

 

Ik ben met 280 cc van een A cup naar een D cup gegaan.

Ik heb anatomische protheses van polytech.

En ik ben nu ruim 5 weken PO.

 

In het begin twijfelde ik ook en toen heb ik advies gevraagd van @best_boobie

Zij weet meer af van projecties, breedtes en op welke cup maat je ongeveer zal komen.

Het advies van haar  heeft mij erg geholpen :) 

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Sylver zei:

Hoi Deemmii,

 

Het zou best wel eens kunnen dat je met deze hoeveelheid cc’s cupmaat D kan behalen. Volgens mij heeft het ook met projectie van de prothese te maken die het volume bepaalt, dus cupmaat.

Ikzelf ben met 325cc van a naar in ieder geval een grote c gegaan ( weet mijn exacte cupmaat nog niet want ben 4 weken geleden geopereerd ) Heb ronde mentor xtra die naar mijn weten iets minder projectie heeft dan anatomische.  Bij mij was 325cc het maximale en ben volledig uitgegaan van de expertise van de chirurg. Hij zei dat de prothese goed moet passen en dat de huid ook nog dicht moet worden gemaakt. Ze zijn goed daar bij Velthuis, zal echt goedkomen ?

@Sylver dankjewel voor je reactie! Geeft me weer goede hoop. ? Gefeliciteerd met je nieuwe borsten! Hoe voel je je? Zijn ze al een beetje gezakt? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee Deemmii,

 

Wat leuk dat je je borsten gaat vergroten! Spannend zeg! Ik herken je struggle echt heel erg, want ik wilde stiekem ook altijd een D. Ik was zelf helemaal plat en heb het dus vergoed gekregen. Ik ben 1.72 m en 58 kilo. Ik heb afgelopen vrijdag 300 cc anatomische prothesen gekregen van Mentor en ze zijn dual plane geplaatst. Ik weet dat ik nog maar 6 dagen po ben, maar draag nu een sportbh maat 75C. Deze valt erg ruim en ook een 75D kan ik aan. Moet zeggen dat de 75C begint te knellen, terwijl ze bij de nacontrole vanmorgen zei dat ik niet super veel zwelling heb. Daarnaast heb ik bij bh’s gekeken en als ik het zo zie weet ik bijna zeker dat ik wel op een D uitkom straks qua bh-maat. De chirurg verwachtte ook een 70D bij mij en misschien zelfs 70E. Denk alleen wel dat de zichtmaat een volle C is. Zichtmaat is toch altijd anders dan de werkelijke bh maat. Hopelijk heb je hier iets aan en stelt dit je wat meer gerust ??

 

Heel veel succes met je borstenproces en geniet ervan!! Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

@daphnedaphne Heee, wat leuk dat je je borsten heb laten vergroten! Fijn om iemand te ontmoeten die dezelfde struggle had. Blij dat bij jou alles naar wens lijkt te zijn! Hoe gaat het met je? Heb je veel last? Ja dat verschil tussen zichtmaat en bh-maat is ook wel apart he, komt doordat een prothese breder is dan een echte borst las ik. Ach, als je maar tevreden bent met het resultaat, want dat is wat telt! ?

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.