Ga naar inhoud

Patries78 : 4 juni 2019 : Dr. Straten : Kliniek Heyendael


Aanbevolen berichten

Hier mijn update :)
Ze zitten er in hoor!

Werd vriendelijk ontvangen, mocht vrijwel direct mee richting kamer om mijn klaar te maken voor de OK. 

Allemaal mannen vandaag, wat een feest. Infuus geprikt, tijd met anesthesist gekletst. Die werkt ook in Velthuis kliniek, maar gaf wel aan dat Frans hele mooie borsten maakt.

Dr Straten kwam aftekenen, beide toch  390 CC. Stelde me volledig op mijn gemak, want ik was enorm zenuwachtig.

Rond 9 uur in de OK gereden, mijn favoriete vakantieland benoemd en weg was ik. 

Iets over 10 uur lag ik al weer in de verkoever. Ben alleen heel slecht uit de narcose gekomen.

Super suf was ik, wilde alleen maar slapen en had een drukkend gevoel op mijn borst. 
Ik werd op een gegeven moment misselijk en ben out gegaan (flauw gevallen) 
2x geprobeerd me aan te kleden, 2x werd ik niet goed. 

Ijsje gegeten, dextro snoepjes, maar de misselijkheid bleef en mocht dus niet weg. 

Constant werd ik in de gaten gehouden, maar zag dames komen en gaan die allenaal zich super goed voelde en na een uur weg mochten. 

Uiteindelijk 2x cola gehad en mijn bed in fases omhoog gezet om te wennen aan rechtop zitten.

Celebrex kon ik niet innemen, omdat ik geen maagbeschermer had. Dus om 12 uur paracetamol gehad en uiteindelijk rond 16 uur celebrex. 
Mijn lijf reageert heel heftig dus. 
Daardoor duurde het allemaal heel lang.
Werd als 2e geholpen, ging bijna als laatste weg rond 16.30 uur.

Toen nog in een ellenlange file. 
De pijn is draaglijk, misselijkheid is er als ik teveel doe of me teveel inspan. 
Ze zijn wel heel mooi geworden. Nu nog gezwollen en voelt alsof er een olifant op me staat te stampen. 
Probeer rechtop te slapen, dat gaat nog niet echt goed. 
Ik doe rustig aan en hulp is thuis aanwezig. 
Thnx voor jullie steun ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik reageerde ook niet zo goed op de narcose. Ben 3 dagen misselijk geweest. Ik denk dat het door naproxen werd versterkt bij mij. M'n maag was helemaal van slag.

Goed dat jij een maagbeschermer neemt, ik denk dat dit zeker gaat helpen.

 

Doe jij ook kussen onder je knieën? Dat vond ik wel helpen bij rechtop slapen. En het geeft wat verlichting voor je rug.

 

Kalm aan en laat je lekker verwennen :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb geen naproxen gehad. 

Daar kan ik niet tegen. 

Maar voel me vandaag al een stukje beter hoor. Dus hopen dat dit zo door blijft gaan. 

Heb een kussen onder mijn knieën, 2 kussens tegen de achterkant en het voedingskussen van Bamboom. Dat is echt een uitkomst! Je rug wordt ondersteund en kan mijn armen er lekker op neer leggen. 

 

Bah vervelend dat jij ook zo misselijk was van die narcose. Was echt jaloers op al die andere dames die super fit er uit kwamen en praatjes hadden...

Maar iedereen herstelt op z'n eigen manier  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 3 na de operatie. 

Het valt me tot nu toe wel mee.

Tuurlijk heb ik pijn, maar met de medicatie die ik op vaste tijden in neem is het allemaal wel te doen. 

Gisteravond echt de meeste pijn tot nu toe gehad vanwege de enorme zwelling. 

Ze staan echt voor mijn gevoel op knallen. Dit geeft een drukkend gevoel op mijn borst wat ervoor zorgt dat ik minder goed slaap. 

Gisteravond ook voor het eerst gedoucht. Best een hele onderneming. Je laten verzorgen door je vriend, maar het deed me wel goed. 

Was wel weer heel blij dat ik een bh om had daarna en mijn borstband. 

Die borstband geeft mij een veilig gevoel. 

Ik probeer af en toe in de tuin en in huis wat te bewegen, maar vele dingen kosten mij nog wel veel energie. 

Hoop dat de zwelling snel af neemt, dat is wel echt vervelend nl.

Maar voor dag 3...ik ben best heel tevreden :)

Geduld...

 

Hoe is het met jou verder?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het beter gaat!

bij mij ging het vanaf dag 3 super goed, dus hopelijk bij jou ook! 

Heb jij foto’s gemaakt? Ik heb dat niet gedaan en toch wel spijt van dan kan je toch beter het verschil zien en de vooruitgang. 

Met mij gaat t helemaal goed, alsof ik nooit een operatie gehad heb haha. Kan en doe alles weer moet opletten dat ik niet te veel doe juist ? 

slik al 4 dagen helemaal geen pijnstillers meer dus dat is ook top.

stiekem al bikini’s gepast haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb foto's gemaakt. 

Probeer dit elke dag te doen, alhoewel ik merk dat ik mijn bh uit doen niet fijn vindt. Maar als ik in de spiegel kijk, wel weer heel blij wordt. 

Je mag wel in mijn mapje kijken, kun je het resultaat zien.

Ik zal je toevoegen. 

Verder slik ik nog het maximale aan pijnstilling. Heb dat ook echt wel nodig voor mijn gevoel. 

Mag ook vind ik na 3 dagen.

Het is niet niks. 

Fijn om te lezen dat het na deze dag allemaal wat beter zal gaan. 

Die bikini passen snap ik wel...stiekem ben je toch heel benieuwd.

Ik moet dinsdag terug. Dan gaan ze het litteken bekijken, hechtingen, pleisters er af halen en mag ik mijn bh gewoon dragen ipv gekruisigd. 

Daarna een week nog thuis en probeer 17 juni weer te gaan werken. 

Kijken of dit lukt.

Goed om te lezen dat het met jou helemaal goed gaat! Heb je wel wat foto's van hoe het nu is?

 

Liefs x 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb je album bekeken, inderdaad mooi!! Zeker vanwaar je kwam! 

Ik ben na een week weer gaan werken en dit ging prima bij mij heb wel alleen de balie gedaan zodat ik niet veel hoefde.

toevallig heb ik gister een foto gemaakt.

resultaat na 2 weken

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wauw!! Ziet er ook prachtig uit! 

Mooi hè, hoe trots je als vrouw kan zijn op je nieuwe borsten. Het voelt zo anders...

Hoeveel is er bij jou nu in gegaan? 

Was ook bij Fortuin geweest, maar hij gaf mij als advies 225 CC. 

Achteraf blij dat ik niet gedaan heb. Wel heel prettig gesprek gehad, maar 

was niet vullend genoeg geweest. 

Heb nu 390 in beide borsten. Anatomisch high profile. 

Mooi genieten van je borsten!!

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden, Patries78 zei:

Wauw!! Ziet er ook prachtig uit! 

Mooi hè, hoe trots je als vrouw kan zijn op je nieuwe borsten. Het voelt zo anders...

Hoeveel is er bij jou nu in gegaan? 

Was ook bij Fortuin geweest, maar hij gaf mij als advies 225 CC. 

Achteraf blij dat ik niet gedaan heb. Wel heel prettig gesprek gehad, maar 

was niet vullend genoeg geweest. 

Heb nu 390 in beide borsten. Anatomisch high profile. 

Mooi genieten van je borsten!!

 

Ja ben er echt blij mee maar had ze ook zeker niet kleiner gewild haha. Ja ik heb 350 maar ik had dit al met een ander pc besproken binnen boerhaave alleen omdat ik die dag toch niet kon werd ik bij hem geplaatst, en zijn we op t zelfde gebleven, en ben super blij met het resultaat. Ben ook erg. benieuwd naar t resultaat na 6 weken. 220 was voor jou inderdaad te weinig geweest.

 

jij ook!! Sterkte nog even met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag dag 5 PO.

Elke dag gaat het beter met me.

Ik heb nu 2 dagen mijn BH en borstband niet uit of af gedaan. 

Ik ben tussen mijn borsten blauw/geel, wat die nare druk gaf. 

Dus dacht...even aanhouden lijkt me beter. 

Ga zo even douchen en dan mag ik weer even kijken. 

Blijf het raar vinden om mijn nieuwe aanwinsten te zien in de spiegel.

Het is prachtig, maar moet ook echt wennen. 

Ik slik nu in de nachten geen medicatie meer. 

Overdag nog 2x celebrex en ongeveer om de 6 a 7 uur paracetamol. 

Dat is prima te doen. 

Celebrex is bijna op, dus wil ik het gaan doen met paracetemol.

Zelf denk ik dat dit wel goed komt. 

Terugkijkend op de laatste 5 dagen is het mij echt wel mee gevallen. 

Ondanks dat ik waardeloos uit die narcose kwam, is de pijn mij echt mee gevallen. 

Kan nog niet plat op mijn rug liggen, lig nog steeds wat hoger en dat is ook fijn.

Kan wel zelfstandig uit bed komen, in bed enz. 

Steken in mijn borst heb ik wel, maar met vlagen, maar word door mijn lichaam wel gewaarschuwd als ik teveel doe of een beweging maak waarbij ik mijn borstspieren aanspan.

Vocht hou ik nog steeds vast, maar ik weet het ..geduld :)

Litteken eigenlijk geen last van.

Wel een rode plek/afdruk van de BH. 

Maar smeer dat in met bio oil. (niet op het litteken hoor, deze zijn nog afgeplakt)

Dinsdag 1e controle afspraak met assistente. 

Benieuwd wat ze zegt. 

Hou jullie weer op de hoogte!

 

Liefs en X 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag alweer dag 9 PO.

Wat vliegt de tijd, denk dat 6 weken ook zo voorbij zijn. 

Het gaat goed met me. 

Probeer vanaf vandaag 2x2 paracetemol te slikken.

Ochtend en avond.

In de ochtend ben ik nog enorm stijf.

Druk op de borst. 

Ben ook behoorlijk blauw en ook zit er nog genoeg zwelling.

Ik slik arnica tabletjes, maar denk niet dat deze bij mij helpen ?

Vandaag even naar de stad gewandeld, merk als ik beweeg dat er druk ontstaat en mijn borsten super gespannen  zijn.

Is dit herkenbaar? 

Ik wil maandag weer gaan werken, maar vraag mij serieus af of ik dat wel trek, een hele dag? 

Merk dat de spanning af neemt als ik gewoon zit...

Elke nacht koel ik nog met een coolpack.

Zo hoop ik dat de zwelling snel minder wordt. 

Thuis vindt mijn vriend het maar eng dat ik de vaatwasser uitpak enz. 

Maar mijn lijf geeft zelf wel aan of ik dat aan kan.

Ik ben benieuwd naar jullie herstel ervaringen.  

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat, het zal vanaf nu alleen maar nog beter gaan.

ik ben na dag 7 al gaan werken en dit ging prima. Ik ben afgelopen zaterdag zelfs al naar een festival geweest, toen was ik 2.5 week PO, wel rustig aan gedaan, maar echt nergens last van. Dus ik heb echt niks te klagen, sinds maandag begonnen met litteken crème smeren. Ze lijken nu ook al wat meer te gaan zakken en voelen al wat zachter aan, dus dat is top.

ik ben eigenlijk geen 1 dag blauw geweest, had wel van te voren arnica druppels genomen, maar denk dat het er ook aan ligt hoe je PC te werk gaat.

 

succes nog met je herstel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, Syzm zei:

Hoe gaat het nu?

 

Vandaag dag 16 PO en ik voel me aardig goed. 

Heb nog steeds pijntjes hoor en mijn ene tepel is heel gevoelig. 

Kan ook door het schuren van de BH komen. 

Afgelopen maandag en dinsdag gewerkt. 

Maandag was wel zwaar, gespannen borsten na die tijd en had veel last. 

Dinsdag als voorzorg paracetemol geslikt. 

En in mijn pauze gekoeld. 

Woensdag en vandaag was ik vrij, morgen nog 1 dagje. 

Ze beginnen wel mooi te zakken en mijn blauwe plekken worden langzaamaan minder.

Merk wel dat je echt belemmerd wordt in de dingen die je wilt doen, maar niet mag doen. 

Hele simpele dingen, bv: de voordeur open doen van mijn werk. Die is zo zwaar, dat ik dit gewoon niet red. 

Of iets pakken wat hoog ligt...zijn simpele dingen, maar je bent afhankelijk van anderen. 

Weet waar ik het voor doe hoor, dus ik snap het...maar soms is het best lastig.

Zal zo foto van vandaag toevoegen in mijn album, je ziet nu echt mooi het verschil vind ik. 

Hoe gaat het bij jou verder?

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patries78

Wat knap dat je alweer aan het werk bent. Ik werk ook met kinderen (paramedische zorg) en ben van 10 tot 31 juli vrij...hopelijk is dat lang genoeg.

 

Ik las dat jij arnica tabletten hebt geslikt..die koop je ook gewoon bij de drogist? En dan Vitamine C dus. Of nog iets anders?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden, nkm zei:

@Patries78

Wat knap dat je alweer aan het werk bent. Ik werk ook met kinderen (paramedische zorg) en ben van 10 tot 31 juli vrij...hopelijk is dat lang genoeg.

 

Ik las dat jij arnica tabletten hebt geslikt..die koop je ook gewoon bij de drogist? En dan Vitamine C dus. Of nog iets anders?

 

@nkm

hoi, je edt het prima denk ik met de periodd die je vrij bent. 

Het gaat nl echt elke dag beter, maar per lijf is dat ook wel verschillend. 

Je lichaam geeft wel goed aan wat je wel wn niet kan. 

 

Ik heb de arnica tabletten gekocht bij de drogist. Niet elke drogist heeft ze, dus even goed kijken. 

Vitamine C 1000 mg slik ik nu nog steeds elke dag.

 

Ondanks de arnica tabletten ben ik wel blauw geworden. 

Slik ze nu nog steeds, meer omdat ik hoop dat alles sneller weg trekt. 

 

Ik had ook calcium/magnesium/zink tabletten, maar daar ben ik mee gestopt. Ik kreeg er harde ontlasting van. 

 

Maar 10 juli schiet al heel erg op zeg!! 

Je gaat er zo geen spijt van krijgen. Als ik achteraf kijk, is het mij qua pijn mee gevallen en mijn pijn grens is niet altijd even hoog.

Ik redde het op 4X2 paracetemol en 4xcelebrex. Iedere keer goed je wekker zetten en ze niet tegelijk innemen. 

Ik had het volgende schema gemaakt:

6-12-18-00 paracetamol

4-10-4-10 celebrex. 

Het hangt er wel van af wanneer je uit de OK komt, op basis daarvan kun je zelf een beetje een schema maken.

 

Kijk je er al naar uit en kan je nergens anders meer aan denken?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Jouw berichtje geeft me weer moed..had gisteren even een slechte dag. Dan komen er weer twijfels, stel je voor dat ik niet wakker word uit de narcose, dan laat ik m’n dochter zo achter...Waarom zou ik laten snijden in een gezond lichaam..

Vandaag denk ik gelukkig weer ik doe het gewoon! Pluk de dag:-). Mijn man heeft 3 jaar geleden een zwaar hartinfarct gehad met een lange reanimatie ten gevolge daarvan. Vandaar mijn angsten...hij had nooit ergens last van en ineens stort je wereld in.

 

Hoe is het nu bij jou met de pijn? Heel erg bedankt voor je advies tav de medicatie..ik heb er een screen shot

van gemaakt??. Ik ben niet bang voor de pijn of het resultaat. Ik weet zeker dat ik er net als jij enorm blij en gelukkig van ga worden??.

Nogmaals bedankt en lekker genieten.

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi, 

Fijn dat mijn berichtje je weer wat moed heeft gegeven. Twijfels zijn volkomen normaal. De avond voordat ik geopereerd ben, heb ik nog telefonisch contact gehad met dr Straten. 

Over het aantal CC, zou het toch niet te groot zijn enz. 

Hij was zeer vriendelijk en stelde me erg gerust. Ik kon rustig slapen. :)

Begrijp wel heel goed dat je als je van dichtbij een negatieve ervaring heb mee gemaakt, je alles heel spannend vindt. 

 

Met mij gaat het verder goed. 

Elke dag voel ik mij beter en beter en worden mijn borsten nog mooier :)

Begin er zelfs al aan te wennen. 

 

Nog 1 tip voor jou...

Weet niet of je een voedingskussen al hebt aangeschaft, maar is wel echt een aanrader. 

Je mag officieel na 2 weken weer op je zij liggen met een kussentje er onder, maar ik vind het nog niet fijn. Alles trekt nog.

Dus slaap nog op mijn rug icm het voedingskussen. Ik heb via MP er 1 gekocht van Bamboom. Ze zijn echt heel fijn en zou het iedereen aanraden. 

1e nachten slaap je nl best wel rechtop, vanwege de druk op je borst. 

Ik had 2 kussens en voedingskussen om me heen. Bij mijn knieholte had ik ook een klein kussentje. 

Het borstvoedingskussen is ook fijn ter ondersteuning van je armen. 

 

Kijk maar....misschien heb je wel een verstelbaar bed...dan is het wrs niet nodig.

 

Liefs x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-6-2019 om 19:54, Patries78 zei:

Hi, 

Fijn dat mijn berichtje je weer wat moed heeft gegeven. Twijfels zijn volkomen normaal. De avond voordat ik geopereerd ben, heb ik nog telefonisch contact gehad met dr Straten. 

Over het aantal CC, zou het toch niet te groot zijn enz. 

Hij was zeer vriendelijk en stelde me erg gerust. Ik kon rustig slapen.

Begrijp wel heel goed dat je als je van dichtbij een negatieve ervaring heb mee gemaakt, je alles heel spannend vindt. 

 

Met mij gaat het verder goed. 

Elke dag voel ik mij beter en beter en worden mijn borsten nog mooier

Begin er zelfs al aan te wennen. 

 

Nog 1 tip voor jou...

Weet niet of je een voedingskussen al hebt aangeschaft, maar is wel echt een aanrader. 

Je mag officieel na 2 weken weer op je zij liggen met een kussentje er onder, maar ik vind het nog niet fijn. Alles trekt nog.

Dus slaap nog op mijn rug icm het voedingskussen. Ik heb via MP er 1 gekocht van Bamboom. Ze zijn echt heel fijn en zou het iedereen aanraden. 

1e nachten slaap je nl best wel rechtop, vanwege de druk op je borst. 

Ik had 2 kussens en voedingskussen om me heen. Bij mijn knieholte had ik ook een klein kussentje. 

Het borstvoedingskussen is ook fijn ter ondersteuning van je armen. 

 

Kijk maar....misschien heb je wel een verstelbaar bed...dan is het wrs niet nodig.

 

Liefs x

Hoi,

Ik zie jou berichtje nu pas! Sorry! Ik denk dat ik teveel dames wil volgen en dan het overzicht een beetje kwijt raak?...

Echt super dat het zo goed gaat. Ik heb jou foto’s gezien en dat geeft me heel veel moed??.

Ik twijfel nog tussen 340 en 365?. Dus dat jij gebeld heb snap ik helemaal.

 

Bedankt voor je tip voor het voedingskussen...Ik heb m bewaard vd zwangerschap, daar ben ik nu blij mee?.

Slik nu vitamine C, de rest ga ik niet aan beginnen, ik heb niet zulke ‘sterke darmen’?.

 

Nog 13 dagen??

jij lekker genieten, ben wel heel benieuwd of je nu ook je kledingstijl aanpast? Ik draag altijd wijde shirts met mega push up?

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, nkm zei:

Hoi,

Las ik nu ergens dat jouw litteken ontstoken is/was? Gaat het verder wel goed?

xx

Ja, klopt...hechtingen lossen aan 1 kant niet goed op waardoor nu beginnende ontsteking is.

Uit voorzorg heeft de PC antibiotica voor geschreven.

Dus nu een week een kuur en even goed schoonhouden en ontsmetten met betadine. 

Even pech...maar voor de rest gaat het goed hoor. 

Ze zijn nl echt heel mooi en voel me goed. 

Laten we hopen dat het snel geneest allemaal. 

Hoe gaat het met jou?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 5-7-2019 om 06:54, Patries78 zei:

Ja, klopt...hechtingen lossen aan 1 kant niet goed op waardoor nu beginnende ontsteking is.

Uit voorzorg heeft de PC antibiotica voor geschreven.

Dus nu een week een kuur en even goed schoonhouden en ontsmetten met betadine. 

Even pech...maar voor de rest gaat het goed hoor. 

Ze zijn nl echt heel mooi en voel me goed. 

Laten we hopen dat het snel geneest allemaal. 

Hoe gaat het met jou?

 

Hoi,

Inmiddels weer een paar dagen verder...slaat de antibiotica goed aan? Ben heel benieuwd!

 

Vraagje; heb jij ook de bh in de kliniek gekocht?

Ik had bedacht om er daar één te kopen en daarna verder te kijken.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden, nkm zei:

Hoi,

Inmiddels weer een paar dagen verder...slaat de antibiotica goed aan? Ben heel benieuwd!

 

Vraagje; heb jij ook de bh in de kliniek gekocht?

Ik had bedacht om er daar één te kopen en daarna verder te kijken.

xx

De antibiotica slaat goed aan. Wondje geneest mooi, dus daar ben ik echt wel blij mee. Lijkt er op dat het niet een heel lelijk stukje litteken wordt. 

Heb zelf wel last van wat bijwerkingen van de antibiotica, maar tja..het is nu eenmaal ook wel troep. 

 

Ik heb 2 bh's gelijk in de kliniek gekocht. Ze gaven aan dat achter sluiting het beste zou werken en had van tevoren al wat gezocht op internet, maar zag veel met voorsluiting.

Ik vind ze prima zitten, heb in begin een tussenstukje die je bij de Hema kan kopen er tussen gezet om m wat wijder te maken.

Dus zelf even bekijken wat handigste is. Jouw datum is al vrij snel toch?

Ben het even kwijt, zal je topic weer opzoeken, zodat ik je kan blijven volgen.

 

Zal nog foto toevoegen van het wondje...

 

Liefs Patries 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Patries78

 

Dat wondje ziet er goed uit; is eigenlijk al bijna geen wondje meer? 

Wat fijn!!!!

Heb nog een keer jouw foto’s bekeken en ik vind ze echt mooi?, voor mij ook het perfecte formaat.

 

Nu daarom toch ook twijfels of ik met de Mentor X tra niet te rond heb gekozen en dan 340 of 365?? (had niet verwacht dat ik hierover nog zou gaan twijfelen...)

 

Bedankt voor jouw advies/mening over de bh. Ik koop er denk ik 1 en daarna zie ik wel; als het bevalt kan ik er vast nog wel 1 bij bestellen toch? 

 

Morgen mag ik dan eindelijk. Had verwacht dat ik nu al zenuwachtig zou zijn, maar nog nergens last van?.

 

Je hoort het morgen?, we gaan ervoor?

xx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.