Ga naar inhoud

Herstel na BV - als zelfstandige


Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik ben nieuw en ik heb volgende week mijn eerste consult voor een BV en liposculptuur.

 

Ik heb intussen al wat geprobeerd te lezen over het herstel na een bv en ik zie dat meestal wel ziekteverlof wordt voorgeschreven voor een 2-tal weken.

 

Mijn "probleem" is dat ik zelfstandig ben en dus geen ziekteverlof kan nemen.  Ik doe bureauwerk, zit eigenlijk 8 uren per dag aan mijn computer. Af en toe eens rechtstaan om een dossier te pakken, maar meer beweging zit er eigenlijk niet in.

Is het realistisch om te denken dat ik bijv. op het einde van een werkweek zou geopereerd worden en dan bijv. reeds op maandag ga werken? En hoe zit het met autorijden? Ik lees dat dat niet zou mogen na een borstvergroting voor een week ofzo. Dan zou ik wel een ferm probleem hebben.

 

Verder ben ik ook niet van plan om mijn ouders te vertellen wat ik van plan ben, dus kan ik ook geen hulp vragen aan hen met de kindjes. Lukt het herstel in combi met 2 drukke kindjes? 

 

Groetjes

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @MOBY28

 

Ik ben bijna 1,5 jaar geleden geopereerd, maar ik weet nog heel goed dat ik veel hulp nodig had. Ik ben gastouder en had 3 weken vrij ingepland. ja het was 3 weken zonder inkomen, maar ik was blij dat ik het toch gedaan had omdat ik na die drie weken doodmoe was na de werkdag. ik heb daar ook extra voor gespaard. dan maar even langer wachten op de operatie maar wel het kunnen uitzingen met 3 weken geen inkomsten.  Het ligt ook een beetje aan waar je de prothese krijgt. Voor of achter de spier. Ik heb ze achter de spier en ik kan je zeggen dat ik pas ben gaan auto rijden na 3 weken. en toen was ik nog blij dat ik een automaat heb! Veel vrouwen hoor ik zeggen dat ze dan met twee handen moeten schakelen wat ik persoonlijk niet erg veilig vind...

overleg even met je chirurg. hij weet heel goed wat je wel en niet kan. En probeer de operatie te plannen als je vakantie wilde pakken. dan heb je minder "last" van de weken dat je niet kan werken. 

 

veel succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe ook kantoorwerk, ging na 2,5 week werken en dat ging zo moeizaam. Je hebt ook hele gebroken nachten de eerste week sowieso. Ook zon narcose zit een aantal dagen nog in je lijf. ik raad je met kantoor minimaal 1 week echt wel aan... Eigenlijk 2. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals de dames voor mij al gezegd hebben: 2 weken herstel heb je wel nodig hoor. Je hebt gebroken nachten en je lichaam heeft toch best wel wat te verwerken. Ik ben blij dat ik 2 weken vrij heb genomen. Als ik jou zo hoor zou het misschien nog wel kunnen met thuiswerken, als je het rustiger aan doet, maar in combinatie met 2 drukke kinderen gaat dat denk ik niet. 

Je moet het ook zo zien: hoe beter je herstel, hoe mooier het resultaat uiteindelijk zal zijn. Spaar er even wat langer voor, zodat je jezelf die tijd ook kan gunnen. Het is natuurlijk zonde als je veel geld uit geeft en je blijft uiteindelijk langer met klachten lopen, omdat je jezelf overbelast hebt. Dan heb je als zelfstandige ook een probleem. 

 

Succes in ieder geval met je consult en je keuze.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor jullie reacties!

 

Ik wou ook even vragen wat jullie juist allemaal gevoeld hebben de dagen na die operatie? Is het de pijn van de wondjes, of gaat het om spierpijn? En blijkbaar ook dan de vermoeidheid door het slaapgebrek?   Ik probeer er mij een beeld van te vormen, vandaar mijn vragen :-)

 

Volgende week is mijn 1e consult, de keuze voor pc is reeds lang gevallen: artemedis (De Meyere Bruno)

 

Groetjes

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.