Ga naar inhoud

Indalen prothese


Aanbevolen berichten

Hoi allemaal

2 maanden geleden mentor 300 cc moderate profile gekregen via dual plane. Alles is heel voorspoedig gegaan. Mp ziet er heel natuurlijk uit. Mis ergens wel de wat uitgesproken decolete zoals bij hp.

Links is al mooi gezakt, maar rechts nog steeds niet. Borst voelt ook nog steeds gespannen. Zie mn foto 

Hebben jullie ook ervaring dat het zolang duurt voordat een prothese is gezakt?

Zijn er misschien oefeningen die ik zou kunnen doen?

Durf nu ook nog niet te sporten omdat ik bang ben dat de spier de prothese hoog houdt

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hai @Pasje,

 

Het beste wat je kunt doen is even met je pc overleggen, die heeft wellicht tips voor je.

Het kan overigens een tijdje duren voordat beide borsten op gelijke hoogte zitten want elke borst geneest op haar eigen manier.

Er zijn wel wat “kunstgrepen” zoals een borstband en speciale technieken maar mocht er iets niet goed zitten dan is dat een zaak voor je pc die dat kan herstellen ..

 

Groet, Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden, Sjuul zei:

Hai @Pasje,

 

Het beste wat je kunt doen is even met je pc overleggen, die heeft wellicht tips voor je.

Het kan overigens een tijdje duren voordat beide borsten op gelijke hoogte zitten want elke borst geneest op haar eigen manier.

Er zijn wel wat “kunstgrepen” zoals een borstband en speciale technieken maar mocht er iets niet goed zitten dan is dat een zaak voor je pc die dat kan herstellen ..

 

Groet, Sjuul

Hai Sjuul

Ik heb de foto ook gestuurd naar mn pc. Moet daar vrijdag langskomen.

Hoop op een natuurlijk herstel, want nog eens paar weken niet werken kan ik me niet veroorloven?

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uur geleden, Pasje zei:

Hai Sjuul

Ik heb de foto ook gestuurd naar mn pc. Moet daar vrijdag langskomen.

Hoop op een natuurlijk herstel, want nog eens paar weken niet werken kan ik me niet veroorloven?

 

Misschien valt het allemaal mee en zakt de prothese nog. Bij de een gebeurt het snel en bij de ander heeft het wat meer tijd nodig.

Een natuurlijk herstel is altijd beter ja, het komt vast goed, geduld is in veel gevallen de oplossing ..

 

Succes vrijdag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 8-3-2019 om 18:53, Pasje zei:

Hoi allemaal

2 maanden geleden mentor 300 cc moderate profile gekregen via dual plane. Alles is heel voorspoedig gegaan. Mp ziet er heel natuurlijk uit. Mis ergens wel de wat uitgesproken decolete zoals bij hp.

Links is al mooi gezakt, maar rechts nog steeds niet. Borst voelt ook nog steeds gespannen. Zie mn foto 

Hebben jullie ook ervaring dat het zolang duurt voordat een prothese is gezakt?

Zijn er misschien oefeningen die ik zou kunnen doen?

Durf nu ook nog niet te sporten omdat ik bang ben dat de spier de prothese hoog houdt

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Goeiemorgen. Ik heb het ook, 1 borst ingedaald, en de andere niet. draag jij nu een borstband? Ik heb na 6 wk pas controle, vandaar mijn vraag. Groeten Bietje23 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, BIETJE23 zei:

Goeiemorgen. Ik heb het ook, 1 borst ingedaald, en de andere niet. draag jij nu een borstband? Ik heb na 6 wk pas controle, vandaar mijn vraag. Groeten Bietje23 

Haii

Ik draag nu geen borstband. Misschien dat de pc morgen wat anders adviseert.  Ik zal het laten weten.

Hoelang ben je post ok? Indalen gaat vaak niet gelijk en kan aantal weken duren

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister bij de pc geweest.

Hij gaf aan dat ik geen borstband hoef te dragen en gewoon kon sporten. Moet even geduld hebben en over 3 maanden weer afspraak.

Hij vertelde dat hij het wel vond meevallen, kwam op mij heel raar over aangezien je duidelijk een groot verschil ziet. En ik dit post ok helemaal niet had.

 

We wachten nog maar even af....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...
Op 8-3-2019 om 18:53, Pasje zei:

Hoi allemaal

2 maanden geleden mentor 300 cc moderate profile gekregen via dual plane. Alles is heel voorspoedig gegaan. Mp ziet er heel natuurlijk uit. Mis ergens wel de wat uitgesproken decolete zoals bij hp.

Links is al mooi gezakt, maar rechts nog steeds niet. Borst voelt ook nog steeds gespannen. Zie mn foto 

Hebben jullie ook ervaring dat het zolang duurt voordat een prothese is gezakt?

Zijn er misschien oefeningen die ik zou kunnen doen?

Durf nu ook nog niet te sporten omdat ik bang ben dat de spier de prothese hoog houdt

 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

@Pasje hoe gaat het nu met je ? Is de prothese al gezakt ?

ben heel benieuwd want ik heb t zelfde probleem ( 10 wk PO nu )

Link naar reactie
Delen op andere sites

28 minuten geleden, Alice74 zei:

@Pasje hoe gaat het nu met je ? Is de prothese al gezakt ?

ben heel benieuwd want ik heb t zelfde probleem ( 10 wk PO nu )

Hoi alice

De afgelopen maanden is er nog veel veranderd. Bij de controle 6 maanden PO was de chirurg erg tevreden en zei dat hij verwachtte dat het nog iets zal veranderen. Wel doe ik nog steeds wat rekoefeningen voor mn borstspieren.

Ik merk dat links nog wel iets hoger zit en de spier nog wat gespannen is. Maar ik maak mij iig niet meer zo ongerust als tijd geleden. Wellicht dat dit ook komt omdat je er toch aan gaat wennen.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar geduld wordt zeker beloond?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi! Goed om te horen dat het goed is gekomen :) 

 

Welke oefeningen gebruik jij om je borstspieren te rekken? Ik ben 4 weken PO en heb elke ochtend erge krampen in mijn borstspieren omdat ze het willen “winnen” van de prothese die eronder zit. Het zou dus goed zijn om ze op te rekken maar ik weet niet zo goed hoe. Wellicht kan jij me helpen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 uur geleden, Lies-L zei:

Hoi! Goed om te horen dat het goed is gekomen  

 

Welke oefeningen gebruik jij om je borstspieren te rekken? Ik ben 4 weken PO en heb elke ochtend erge krampen in mijn borstspieren omdat ze het willen “winnen” van de prothese die eronder zit. Het zou dus goed zijn om ze op te rekken maar ik weet niet zo goed hoe. Wellicht kan jij me helpen ?

Er is op dit forum een topic geweest met iemand die oefeningen heeft gedeeld. Die waren van pc Laura, van veldhuiskliniek. Misschien kan je die opzoeken.

Vooral pas na 4 weken zal ik er nog wel voorzichtig mee zijn.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-7-2019 om 12:34, Pasje zei:

Hoi alice

De afgelopen maanden is er nog veel veranderd. Bij de controle 6 maanden PO was de chirurg erg tevreden en zei dat hij verwachtte dat het nog iets zal veranderen. Wel doe ik nog steeds wat rekoefeningen voor mn borstspieren.

Ik merk dat links nog wel iets hoger zit en de spier nog wat gespannen is. Maar ik maak mij iig niet meer zo ongerust als tijd geleden. Wellicht dat dit ook komt omdat je er toch aan gaat wennen.

Ik weet niet hoe erg het bij jou is, maar geduld wordt zeker beloond?

Hi @Pasje,

 

wat mij opvalt is dat mijn borsten na 6 wk  niet meer verandert zijn. Links ze je dat mijn borst ook vanaf de zijkant niet helemaal vlak is. Zeg maar van boven naar beneden zit er nog een soort "hobbel"., Ik hoop dat dit mijn spier of iets en dat er nog wat gaat veranderen maar heb er een hard hoofd in. Heb jij misschien een album waar ik in mag kijken of miss wat foto;s toevallig ?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden, Alice74 zei:

Hi @Pasje,

 

wat mij opvalt is dat mijn borsten na 6 wk  niet meer verandert zijn. Links ze je dat mijn borst ook vanaf de zijkant niet helemaal vlak is. Zeg maar van boven naar beneden zit er nog een soort "hobbel"., Ik hoop dat dit mijn spier of iets en dat er nog wat gaat veranderen maar heb er een hard hoofd in. Heb jij misschien een album waar ik in mag kijken of miss wat foto;s toevallig ?

 

Ik vond het bij mij zelf ook erg lang duren. Maakte elke maand een foto, tot 3 mnd po en vergeleek het toen. Deze staan openbaar in mn profiel.

Ik heb het een beetje verzaakt maar zal binnenkort wel weer een foto erop zetten.

 

Ik doe zelf fysiek zwaar werk, volgens de pc is mijn spier gewoon veel krachtiger waardoor het langer duurt.  Volgens hem kan het nog tot een jaar na ok veranderen.

 

Als je erg ongerust bent, kan je gewoon contact opnemen met de kliniek. Kan me goed voorstellen dat je niet tot 6 maanden po wilt wachten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden, Pasje zei:

Ik vond het bij mij zelf ook erg lang duren. Maakte elke maand een foto, tot 3 mnd po en vergeleek het toen. Deze staan openbaar in mn profiel.

Ik heb het een beetje verzaakt maar zal binnenkort wel weer een foto erop zetten.

 

Ik doe zelf fysiek zwaar werk, volgens de pc is mijn spier gewoon veel krachtiger waardoor het langer duurt.  Volgens hem kan het nog tot een jaar na ok veranderen.

 

Als je erg ongerust bent, kan je gewoon contact opnemen met de kliniek. Kan me goed voorstellen dat je niet tot 6 maanden po wilt wachten.

Hi,

Ja ik zie wat je bedoelt. Je ene borst staat idd nog wat hoger. het gekke is dat het bij mij mijn linkerborst is. Terwijl ik rechts ben. dus die spier is bij mij juist niet sterker ?

Ik zal je een PB sturen met een foto dan snap je wat ik bedoel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 30-7-2019 om 09:42, Alice74 zei:

Hi,

Ja ik zie wat je bedoelt. Je ene borst staat idd nog wat hoger. het gekke is dat het bij mij mijn linkerborst is. Terwijl ik rechts ben. dus die spier is bij mij juist niet sterker ?

Ik zal je een PB sturen met een foto dan snap je wat ik bedoel.

O ja geen idee wat het dan kan zijn!

Ik zal een foto van afgelopen week in mn album zetten.

Ik zie jouw foto wel tegemoet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi 

14 minuten geleden, Pasje zei:

O ja geen idee wat het dan kan zijn!

Ik zal een foto van afgelopen week in mn album zetten.

Ik zie jouw foto wel tegemoet ?

HI, ik heb je foto in je album gezien.

Maar het lijkt alsof het helemaal gelijk is getrokken! Of vertekend het wat ?

Wat supermooi geworden.

Ik zal je mijn foto's toesturen. Ben heel benieuwd wat je er van vindt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 1-8-2019 om 21:47, Alice74 zei:

Hi 

HI, ik heb je foto in je album gezien.

Maar het lijkt alsof het helemaal gelijk is getrokken! Of vertekend het wat ?

Wat supermooi geworden.

Ik zal je mijn foto's toesturen. Ben heel benieuwd wat je er van vindt.

Het is niet helemaal gelijk getrokken, maar .. het is wel al een stuk minder geworden. Daarnaast valt het me ook niet meer zo op.

Merk nu nog wel dat mn spier nog steeds wat strakker is. Bv als ik mn oksel wil scheren ontstaat er door de spier een soort kuiltje?

Mn pc gaf aan dat er tot een jaar nog kan veranderen. Ik houd me daar maar aan vast.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.