Ga naar inhoud

Kimmi : 26 februari 2019 : Dr. Staudt : Kliniek Blooming


Aanbevolen berichten

Hallo 

ik heb gister weer een consult gehad voor bv. Ik ben 35 jaar en 13 jaar geleden ook consulten gedaan maar uiteindelijk besloten het pas na kinderen krijgen te doen. Ik heb een A. Ik ben bij bergmankliniek geweest dokter van drunen en hij adviseerde mij 330/310 cc (ongelijke borsten) en dual plane met ronde gladde prothese. De 3d die werd gemaakt zag er heel mooi uit. De reden voor rond is dat hij aangaf dat anatomisxh soms kan draaien om zichtbaar wordt als je slank bent/weinig vel daar hebt. Daarnaast gaf hij aan de risico’s die er zijn gemeten vooral bij ruwe protheses zijn geweest en die bijv in frankrijk niet meer gebruikt worden. Volgende week heb ik nog een consult bij dr staut in haarlem. Ik vroeg mij af; wat zou ik op werk kunnen aangeven? Ik wil het namelijk niet vertellen. Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎9‎-‎1‎-‎2019 om 09:15, Kimmi zei:

Hallo 

ik heb gister weer een consult gehad voor bv. Ik ben 35 jaar en 13 jaar geleden ook consulten gedaan maar uiteindelijk besloten het pas na kinderen krijgen te doen. Ik heb een A. Ik ben bij bergmankliniek geweest dokter van drunen en hij adviseerde mij 330/310 cc (ongelijke borsten) en dual plane met ronde gladde prothese. De 3d die werd gemaakt zag er heel mooi uit. De reden voor rond is dat hij aangaf dat anatomisxh soms kan draaien om zichtbaar wordt als je slank bent/weinig vel daar hebt. Daarnaast gaf hij aan de risico’s die er zijn gemeten vooral bij ruwe protheses zijn geweest en die bijv in frankrijk niet meer gebruikt worden. Volgende week heb ik nog een consult bij dr staut in haarlem. Ik vroeg mij af; wat zou ik op werk kunnen aangeven? Ik wil het namelijk niet vertellen. Groetjes!

Hoi hoi

Welkom!! En jeetje, jij hebt al flink geduld gehad zeg. 13 jaar later dan gepland ;) 
Maar eindelijk is het zover en kun je er naartoe leven, als je straks weet waar je het wilt laten doen :35: 

Het verhaal over de ruwe prothesen van Natrelle is een beetje vaag zoals je het gehoord hebt, maar als je in de zoekbalk hier op het forum zoekt, kom je er wel info over tegen :)
De keuze voor gladde prothesen is dus op dit moment wel een goede keuze van deze pc. Ik denk ook dat zij op dit moment geen andere keuze hebben. Zij werken met Natrelle en de geruwde prothesen zijn (tijdelijk) uit de handel genomen. Zomaar overstappen op een ander merk is niet zo makkelijk, aangezien die merken dan opeens een veel grotere vraag krijgen en misschien niet op tijd kunnen leveren, dus de keuze voor gladde prothesen van Natrelle is de enige logische hier :) 

Ben benieuwd wat dokter Staudt je gaat aanraden. 

Wat je op je werk aan kunt geven? Het valt niet onder de ziektewet, dus je zult er sowieso vakantie voor moeten opnemen. Afhankelijk van de zwaarte van je werk, zal dat langer of korter zijn.
Bij een kantoorbaan kun je misschien wel na 2 weken weer werken, maar met zware dossiers sjouwen is dan geen optie.. Dus sja.. beetje afhankelijk van je werk.. en misschien is dan een rugblessure een goede 'smoes'.... al kan een 'operatie' ook een goede reden zijn. Je hoeft namelijk niet op te geven waaraan je geopereerd wordt. 
Na de meeste operaties mag je 6 weken niet tillen, dus wat dat betreft zit je dan sowieso al goed :)

Succes met je volgende consult!

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intussen ook bij blooming geweest in Haarlem dr Staudt. Hij adviseerde wat anders namelijk moriva mini profile rond 300 cc maar dan op de spier. Hij heeft van alles gemeten en denkt dat op de spier juist natuurlijker wordt. Reden; mn borstkas staat al wat naar voren (wat bol zogezegd). Onder de spier doet dan nog meer druk erop naar voren. Ik ben er blij mee want is ook sneller herstel maar ook even verwarrend. Aangezien ik echt uitging van onder. Nog meer mensen die verschillende adviezen kregen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden, Kimmi zei:

Intussen ook bij blooming geweest in Haarlem dr Staudt. Hij adviseerde wat anders namelijk moriva mini profile rond 300 cc maar dan op de spier. Hij heeft van alles gemeten en denkt dat op de spier juist natuurlijker wordt. Reden; mn borstkas staat al wat naar voren (wat bol zogezegd). Onder de spier doet dan nog meer druk erop naar voren. Ik ben er blij mee want is ook sneller herstel maar ook even verwarrend. Aangezien ik echt uitging van onder. Nog meer mensen die verschillende adviezen kregen?

Hoi hoi

Afhankelijk van wat Van Drunen je geadviseerd had in Bergman, kan het wel zijn dat de Motiva Mini minder grote borsten geeft dan wat van Drunen je adviseerde...
Dat is het grote nadeel van plaatsing voor de spier.. Er is vaak minder mogelijk, waardoor je met een minder grote borst genoegen moet nemen... 

Weet je toevallig welk profile er in Bergman geadviseerd werd? Ik neem aan de moderate profile (gebaseerd op wat ik zie in de catalogus van Natrelle)
Deze 330 en 310 cc hadden 1 cm meer projectie dan de 300 van Staudt. Dit kan voor het zicht wel een cupmaatje verschil gaan geven... 
Bij Staudt kom je dan dus ongeveer een cupmaat kleiner uit dan bij van Drunen.. 

Laat dit ook meewegen in je besluit! Niet alleen het 'makkelijkere' herstel (dat ik zelf relatief vindt, aangezien je toch gewoon moet herstellen van een grote operatie... Er wordt een wond gemaakt inwendig, die moet genezen.. Los van of er in je spier gesneden wordt of niet ;) )  moet dus belangrijk zijn, maar ook wat je beoogde resultaat is :)

 

Ik zeg dit niet om het lastiger te maken, maar om teleurstelling naderhand te voorkomen. Ik weet echter niet wat je wens is qua cupmaat, dus misschien is mijn praatje overbodig :P 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ik wil gewoon een kleine c met een meest natuurlijk resultaat. Maakt mij niet uit of het herstel langer duurt maar zijn afweging van; je hebt al een ronde borstkas die naar voren staat , dan komt er meer projectie naar voren (onnatuurlijker) vond ik aannemelijker klinken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Kimmi zei:

75a

In bh wordt die motiva met 3 cm projectie dan wel een 75C (ook een beetje afhankelijk van hoe vol jouw a nu is natuurlijk) maar ik denk dat ie voor het zicht meer weg zal hebben van een volle B cup.. 
Met die 4 cm, kom je op een gemiddelde C qua zicht uit, en in bh dan eerder een 75D... 
Maar je bent er vast van op de hoogte, dat de bh maten anders zijn na een borstvergroting dan de maat voor het zicht he? Tenminste, tot 80 omtrek. Daarna is zicht en bh maat nagenoeg gelijk.

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
  • 4 weeks later...

Hoi! Dinsdag as staat mijn operatiedatum! Zijn er nog tips? Ik heb in elk geval 2 weken vrij, mijn hond wordt door iemand anders uitgelaten en mijn kids opgevangen de eerste dagen door man en mijn moeder. Ik zie het meest op tegen de lange periode herstel/niet sporten. Wat zijn de ervaringen daarmee? Ik krijg 300 cc op de spier van a naar c ongeveer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden, Kimmi zei:

Morgen is de grote dag, ben heel benieuwd!!!!

Hey kimmi

 

ik heb je nieuwste topic even in je operatieverslagtopic samengevoegd. Zo hoef je maar 1 topic bij te houden en blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons. Verdere updates ook graag in dit topic plaatsen :)

 

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, best_boobie zei:

Hey kimmi

 

ik heb je nieuwste topic even in je operatieverslagtopic samengevoegd. Zo hoef je maar 1 topic bij te houden en blijft het overzichtelijk voor jou en voor ons. Verdere updates ook graag in dit topic plaatsen :)

 

xxx BB

 

22 uur geleden, Babsboobies zei:

Ik ook!! Vind het zo spannend....Waar word jij geholpen?

Hi in haarlem ben ik geholpen vanmorgen! Gaat helemaal goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

44 minuten geleden, Kimmi zei:

Hoi

vanmorgen om 800 uur ben ik geholpen en om 10.00 werd ik wakker.daarna steeds wel weer lekker verder gedoezeld. Tot nu toe valt het alles mee! Weinig pijn en niet misselijk. Ben al heel blij met resultaat. Vanmiddag mag ik ws al naar huis!

Gefeliciteerd met je boobies! Fijn dat het vlot verloopt. Veel succes met je revalidatie. Houd je medicatie goed op peil, de eerste drie dagen zijn het vervelendst. Liefs 

Link naar reactie
Delen op andere sites

57 minuten geleden, Kimmi zei:

Hoi

vanmorgen om 800 uur ben ik geholpen en om 10.00 werd ik wakker.daarna steeds wel weer lekker verder gedoezeld. Tot nu toe valt het alles mee! Weinig pijn en niet misselijk. Ben al heel blij met resultaat. Vanmiddag mag ik ws al naar huis!

Ik ben nu op weg naar de Parkkliniek. Moet mij om 14:00 melden en om 15:30 onder het mes. Fijn dat het goed gaat met je!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.