Ga naar inhoud

Littekens


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

Ik heb 5 januari een borstvergroting laten doen, maar begin me zorgen te maken over de littekens. Ze zien er keurig uit, alleen bij mijn linkerborst zit het litteken erg lelijk naar binnen toe. Er zit als het ware een 'deuk'. Trekt dit nog weg?

Een dikke week geleden heeft mijn huisarts de littekens bekeken en het zag er goed uit. Ook mijn chirurg heeft het een week geleden gezien en niet ervan gezegd. Het viel me een paar dagen geleden ineens op. Kan het zijn dat dit straks weer opgevuld wordt door de borst? Deze borst is overigens al veel verder ingedaald dan de andere!

Boven het andere litteken zit een heel klein bobbeltje, alsof de huid daar geplooid heeft gezeten. Ik begreep dat dit een ader kon zijn en nog wegtrekt?

Ik hoop enorm op reacties van mensen die dit herkennen! Ik zet liever geen foto's op internet als het niet nodig is, ik hoop dat jullie dit kunnen begrijpen:)

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Littekenweefsel is ook levend weefsel en het is normaal dat tijdens het herstel hobbels en knobbels komen en gaan . Je bent amper een dikke maand PO , een litteken doet er wel wat langer over om te genezen en tot rust te komen :38:

Dr. Marc Vandevoort, plastisch chirurg, U.Z. Gasthuisberg, Leuven :

Littekenweefsel is een normaal proces in de evolutie van wondheling. Aanvankelijk (eerste 3-4 weken) is een litteken soepel maar heeft het nog niet voldoende sterkte. Na een maand wordt een litteken harder, roder en dikwijls licht verheven. Dit duurt zo ongeveer 6-12 maanden waarna het litteken weer ontkleurt, soepel wordt en afplat. Daarna is het litteken dan ook volledig uitgerijpt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond mijn littekens er juist vrij rustig uit zien, maar moest vandaag op controle na 8 weken en mijn arts vond het niet mooi genoeg en hij heeft nu littekenpleisters voorgeschreven.

Ga ze morgen bestellen bij de apotheek. Hij had het wel over een jaar dragen ;-( ben benieuwd of ik dat vol hou!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind mijn littekens vrij wit... weet iemand of dat nog beter wordt?

Ze staan in mijn album...

Dat is gewoon normaal hoor, na verloop van tijd worden die wit en dat zal wel zo blijven. Vind je dat erg dan? :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik ben zeer wit van huid, en je ziet het nauwelijks, maar ja als je gebruind bent valt het inderdaad meer op. :rolleyes: Denk niet dat daar iets aan te doen valt. :unsure: Ah, zo veel mensen krijgen die littekens toch ook niet te zien toch!? :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.