Ga naar inhoud

Romokida : 14 februari 2019 : Dr. Nio : Park Kliniek


Aanbevolen berichten

Hallo!

 

Ik heb 17 jaar geleden een bv gehad. Eurosilicone onder de spier geruwde prothese bij dr lommen Medisch Centrum Scheveningen.

 

Tegen mij werd gezegd dat na 10 max 15 jaar deze vervangen moesten worden. Ik heb geen klachten en ben nog tevreden, in die zin dat ik iets meer volume aan de bovenkant had gewild. Ik vind ze wat wijd uit elkaar staan en daardoor pushup nodig voor meer volume. De vorm en dus natuurlijkheid ben ik tevreden over (zeker na 1 zwangerschap). 

 

Al die jaren las ik hier om toch echt te wisselen maar lees nu bij geen klachten echo te maken (385 eigen risico). Echter op een echo is uitzweten denk ik niet te zien? Ziekenhuis waar dr lommen ook werkt zegt na 20 jaar wel te vervangen.

 

Ik heb nog een vraag. Ik las dat er advies gegeven wordt om tegenwoordig geen geruwde maar gladde prothese te gebruiken ivm zeer zeldzame kans op een vorm van kwaadaardige ziekte?

Wat is jullie ervaring/advies?

 

Ben erg benieuwd naar de reacties...

 

Ps 17 jaar geleden had ik erg veel aan dit forum! 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Romokida:

Hallo!

 

Ik heb 17 jaar geleden een bv gehad. Eurosilicone onder de spier geruwde prothese bij dr lommen Medisch Centrum Scheveningen.

 

Tegen mij werd gezegd dat na 10 max 15 jaar deze vervangen moesten worden. Ik heb geen klachten en ben nog tevreden, in die zin dat ik iets meer volume aan de bovenkant had gewild. Ik vind ze wat wijd uit elkaar staan en daardoor pushup nodig voor meer volume. De vorm en dus natuurlijkheid ben ik tevreden over (zeker na 1 zwangerschap). 

 

Al die jaren las ik hier om toch echt te wisselen maar lees nu bij geen klachten echo te maken (385 eigen risico). Echter op een echo is uitzweten denk ik niet te zien? Ziekenhuis waar dr lommen ook werkt zegt na 20 jaar wel te vervangen.

 

Ik heb nog een vraag. Ik las dat er advies gegeven wordt om tegenwoordig geen geruwde maar gladde prothese te gebruiken ivm zeer zeldzame kans op een vorm van kwaadaardige ziekte?

Wat is jullie ervaring/advies?

 

Ben erg benieuwd naar de reacties...

 

Ps 17 jaar geleden had ik erg veel aan dit forum! 

 

 

 

 

 

@Romokida het eerste zou ik je niet over kunnen adviseren, denk dat misschien een consult helpt bij de PC om te kijken wat verstandig is..

Ruwe protheses hebben inderdaad meer kans op 1 soort kanker echter komt dit heeeeeeel weinig voor en is het in principe goed te behandelen door de protheses te verwijderen is mij verteld. Bij ruwe protheses heb je minder kans op kapselvorming.

 

Succes met je keuze! 

 

X Rossi 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor een controle kun je ook naar de chirurg gaan, maar voor de zekerheid een echo is toch wel zo safe.

Met een echo zien ze net wat meer als dat de chirurg ziet, bij de eurosillicone uit die jaren zie je 2 dunne lijntjes om de prothese heen op de echo, als 1 van die lijntjes onderbroken is of weg is er echt wel sprake van slijtage of zelfs lekkage wat je zelf niet eens hoeft te merken omdat de inhoud van de prothese in principe in het kapsel terecht komt.

Verder onderzoek en een eventuele doorverwijzing kan dan nodig zijn en als dan blijkt dat de prothese verwijdert moet worden om medische redenen kun je zelfs de operatiekosten (niet de nieuwe prothese) vergoed krijgen door je zorgverzekeraar.

 

Al met al een goede reden lijkt me om die echo toch te laten maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 months later...

Hallo allemaal!

 

18 jaar geleden heb ik een BV onderaan in Parkmedisch Centrum Scheveningen. 

 

Mij is vertel toen om 10 tot 15 jaar deze te echt te vervangen. Ik heb nu 300cc eurosilicone duelplane.

 

Na consult dr nio waarwaarin  hij zei dat het niet perse nodig is om te vervangen ( wel dan echo/mri laten maken) toch besloten om te vervangen. Mijn reden is dat ik me er fijner bij voel om te verversen en dus ellende met scheuren te voorkomen, er nu levenslange garantie is op de prothese kwa lekken en een reden is dat ik altijd toch wat grotere borsten had gewild. Ik ben 1.m71 en 53 kg, hoop wel op een mooi resultaat die bij mijn bouw past. 

 

Ik krijg nu 500 cc eurosilicone onder de spier. Heb nu 70 d en krijg dan bh maat denk ik  70E/F.

Lang getwijfeld tussen 450 a 500 cc omdat ik  wil liever geen F cup wil, maar het kost een hoop geld en wil niet weer spijt krijgen. Toch hoop ik niet dat het veel te groot wordt.

 

Nou ben wel erg nerveus, aantal jaar geleden was het een ander gevoel dan nu omdat ik nu al mooie borsten heb.

 

Ik hoop op wat reacties en dat jullie met leven de 14e! 

 

Liefs

Romokida

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom @Romokida,

 

Mee leven en reacties krijg je hier genoeg dus dat komt vast goed! Nog maar een weekje dan.  Ik zie hier de naam Dr Niro veel voorbij komen met allemaal tevreden verhalen. Als je zin naam in de zoekbalk zet kan je ervaringen over heen lezen.  Weet je meteen een beetje wat je te wachten staat  op de operatiedag.

 

Ik ben 9 dg geleden geopereerd door Drs Straaten dus ik zit volop in het herstelproces.

 

Heel veel plezier met aftellen en een goed herstel gewenst! 

 

Groetjes,

 

Adnil 

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden, Adnil zei:

Welkom @Romokida,

 

Mee leven en reacties krijg je hier genoeg dus dat komt vast goed! Nog maar een weekje dan.  Ik zie hier de naam Dr Niro veel voorbij komen met allemaal tevreden verhalen. Als je zin naam in de zoekbalk zet kan je ervaringen over heen lezen.  Weet je meteen een beetje wat je te wachten staat  op de operatiedag.

 

Ik ben 9 dg geleden geopereerd door Drs Straaten dus ik zit volop in het herstelproces.

 

Heel veel plezier met aftellen en een goed herstel gewenst! 

 

Groetjes,

 

Adnil 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Adnil!

 

Je hebt het lekker achter de rug! Is het bij jou ook een wissel?

 

18 jaar geleden had ik veel pijn, hoop het minder pijnlijk is?

 

Hoe is bij jou nu de pijn en kracht in je spier na 9 dagen? Ik heb een klein/middelmaat boomer hondje maar trekt wel aan de riem. 

 

Oh hoeveel cc heb jij?

 

Succes met je herstel!

 

Liefs,

Romokida 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Romokida

Ik ben 12 feb aan de beurt. Net even voor jou. Zo spannend! Ik heb nu nog een 80A en krijg 300cc (of 325cc) ronde mentor achter de spier.   Lijkt mij ook spannend weer voor jou. Als je al zo tevreden bent. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden, Romokida zei:

Hoi M&M,

 

Nou he, toch lijkt mij vervangen goed en heb er daardoor een beter gevoel bij. Weet je wat ook een reden is, levenslange garantie op de protheses. Die heb ik nu niet.

 

Waar wordt jij geopereerd?

 

Ben benieuwd! Weet je je zal zo blij zijn straks! 

 

Liefs,

Romokida

Ja zeker is het een goed idee. Zeker wbt de garantie. En ook tegenwoordig is het advies om na een jaar of 15 te vervangen. 

Ik word bij Bergman geopereerd. En hopelijk ben ik idd net zo blij als jij de afgelopen 18 jaar bent geweest?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weeks later...

Hoi Kleintje 21!

 

Sorry zie je berichtje nu pas!

 

De 500 cc is mooi maar ik moet je eerlijk zeggen dat ik wel nog erg moet wennen aan de grootte. Ik ben 1.71 en weeg 53 kg dus tenger van bouw. Ik twijffelde heel erg aan 450 of 500. Omdat ik 18 jaar geleden met 300cc echt spijt had van te klein ben ik nu voor de 500 gedaan. Let niet teveel op aantal cc. Mijn dochter heeft ook 450/500 cc (2 ongelijke borsten) en zij heeft een cupmaat groter dan ik met 500 cc. Moeilijke keuze he meid..

 

Weet je wat ik deed? Ik ging bij hunkemoller kijken naar maten bh. Ik had 70D met 300cc en vroeg nio om 1 cupmaat groter. Hunkm 70E bh's vond ik prima maar 70F echt veel te groot, zag meteen dat dat niet bij mijn bouw zou passen. Ik denk nu wel dat ik tussen 70e en f in zit maar alles is nu nog opgezwollen. Straks heb ik denk ik een volle E heb zoals ik wilde. Dr nio geeft trouwens geen cupmaten door maar borstmaten. Dr Nio is wel snel vd grote maten hoor, dus let daar op. Wanneer staat je datum ingepland? Bij pmc rdam?

 

Hee ik zou best boobie een mail sturen om advies. Deed ik ook omdat ik zo twijffelde en zij heeft het nu achteraf precies goed kwa maat waarop ik uit zou komen!

Ik zal jou mijn foto sturen dan kan je het een beetje inschatten maar niet teveel cc gaan vergelijken, maar zo heb je wel een beetje een idee van volume. 

 

Groetjes Romokida

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onwijs bedankt voor je reactie!!

 

Het blijft inderdaad gewoon echt een moeilijke keuze pff.. 

Nou moet ik zeggen dat tijdens mijn consult ook de 450 en 500cc paste en ik eigenlijk meteen zei DEZE! Mijn vriend wilde eerste voor de 450 gaan, tot dr. Nio zei dat daar eigenlijk zo weinig verschil in zit en dat je dan beter voor 't grotere maatje kan gaan. 

 

 

Ik vind jouw foto's er wel echt mooi uitzien! En eigenlijk helemaal niet te groot! Heb jij ook de 85% gevulde?

 

Toevallig heeft best boobie gisteren op een bericht van mij gereageerd, wellicht dat zij mij inderdaad nog verder kan 'helpen'.

 

xxx

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.