Ga naar inhoud

Hoe lang wachten met tattoo voor/na operatie?


Aanbevolen berichten

Hoi, 

 

Ik zou binnenkort mijn tattoo willen laten coveren (loop al 2 jaar met een mislukte tattoo rond) maar ik weet momenteel nog niet wanneer ik terecht kan bij mijn tattoo artiest voor een cover. Dit kan wel enkele maanden duren.. 

 

Hoe lang moet je NA een operatie wachten voor je weer getatoeëerd mag worden? En moet je ook voor de operatie een bepaalde tijd wachten of maakt dit niets uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden, Anon zei:

Hoi, 

 

Ik zou binnenkort mijn tattoo willen laten coveren (loop al 2 jaar met een mislukte tattoo rond) maar ik weet momenteel nog niet wanneer ik terecht kan bij mijn tattoo artiest voor een cover. Dit kan wel enkele maanden duren.. 

 

Hoe lang moet je NA een operatie wachten voor je weer getatoeëerd mag worden? En moet je ook voor de operatie een bepaalde tijd wachten of maakt dit niets uit?

 

 

Hi!

 

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je zou moeten wachten uberhaupt? Natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je hem laat zetten en watvoor positie je moet aannemen ivm je boobs en herstel, maar verder? Je bedoelt qua infectie gevaar oid? Ik neem aan dat als er steriel wordt gewerkt er geen problemen zijn, mits je je herstel verder niet in gevaar brengt (dichtbij je wonden of je boobs, je arm omhoog houden ofnop je zij liggen oid tijdens het tattoeren)  maargoed ik ben maar een leek :) Wellicht weet @best_boobie hier meer over. (Is ie weer hoor, de tag haha ?)

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, Francisca91 zei:

 

 

Hi!

 

Ik zou eigenlijk niet weten waarom je zou moeten wachten uberhaupt? Natuurlijk wel afhankelijk van de plek waar je hem laat zetten en watvoor positie je moet aannemen ivm je boobs en herstel, maar verder? Je bedoelt qua infectie gevaar oid? Ik neem aan dat als er steriel wordt gewerkt er geen problemen zijn, mits je je herstel verder niet in gevaar brengt (dichtbij je wonden of je boobs, je arm omhoog houden ofnop je zij liggen oid tijdens het tattoeren)  maargoed ik ben maar een leek :) Wellicht weet @best_boobie hier meer over. (Is ie weer hoor, de tag haha ?)

 

xx

Bedankt voor je berichtje!

 

De tattoo staat op mijn bovenbeen.

Maar ik bedoel idd ivm infectie/ontsteking. 

De kans is klein maar bestaat altijd natuurlijk. Een vriend van mij heeft dit namelijk voorgehad ondanks zeer goede hygiëne vanuit de shop.

Dus daarom dat ik toch ietwat bezorgd ben hierover.

 

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een operatie is altijd een aanslag op je weerstand, daarom is het misschien toch verstandig om een maand of 3 na de ingreep pas voor een tattoo te gaan en je afweersysteem even de kans te geven zich weer te herstellen .. Alle energie gaat naar de genezing van je wonden en ook een narcose vergt veel van een lijf .. Twijfel je overleg het even met je tattoeerder zou ik zeggen ..

Na bijna 3 maanden po is mijn weerstand nog altijd niet optimaal zei me de tandarts deze week, dit scheen geen uitzondering te zijn ..

Link naar reactie
Delen op andere sites

45 minuten geleden, Anon zei:

Bedankt voor je berichtje!

 

De tattoo staat op mijn bovenbeen.

Maar ik bedoel idd ivm infectie/ontsteking. 

De kans is klein maar bestaat altijd natuurlijk. Een vriend van mij heeft dit namelijk voorgehad ondanks zeer goede hygiëne vanuit de shop.

Dus daarom dat ik toch ietwat bezorgd ben hierover.

 

Xx

 

 

Ja dat is waar inderdaad, er is altijd risico. Wat @Sjuul zegt klopt wel inderdaad, je lijf heeft tijd nodig te herstellen van de operatie en de narcose. Ligt er denk wel ook aan hoe groot je tattoo gaat zijn. Als je een kleine tattoo zet vraagt dat natuurlijk minder energie dan als je gelijk hele dagen in de stoel moet.. dan zou ik er zeker even mee wachten inderdaad omdat je lijf hier ook weer genoeg energie voor moet hebben.

 

Sowieso misschien die 6 weken de tijd geven en daarna kijken hoe je je voelt? Met je boobs nog niet hersteld ga en mag je toch geen ‘spannende’ dingen doen, als in zwemmen, sauna, in bikini etc. Dus die tattoo valt dan ook niet op natuurlijk. Snap dat je je er aan stoort, maar betere het zekere voor het onzekere nemen dan misschien :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Francisca91 zei:

 

 

Ja dat is waar inderdaad, er is altijd risico. Wat @Sjuul zegt klopt wel inderdaad, je lijf heeft tijd nodig te herstellen van de operatie en de narcose. Ligt er denk wel ook aan hoe groot je tattoo gaat zijn. Als je een kleine tattoo zet vraagt dat natuurlijk minder energie dan als je gelijk hele dagen in de stoel moet.. dan zou ik er zeker even mee wachten inderdaad omdat je lijf hier ook weer genoeg energie voor moet hebben.

 

Sowieso misschien die 6 weken de tijd geven en daarna kijken hoe je je voelt? Met je boobs nog niet hersteld ga en mag je toch geen ‘spannende’ dingen doen, als in zwemmen, sauna, in bikini etc. Dus die tattoo valt dan ook niet op natuurlijk. Snap dat je je er aan stoort, maar betere het zekere voor het onzekere nemen dan misschien :) 

Ja dat ik naderhand moet wachten snap ik wel, de operatie opzich is al een hele klap. M'n vraag was eigenlijk vooral over hoe lang ik dan best wacht. Maar als jullie zeggen 3 maanden minimum dan respecteer ik dat ook. Wil mezelf niet in de problemen werken op wat voor manier dan ook. 

 

Weten jullie ook of het wat uitmaakt voor de operatie? Pak dat ik bvb een maand of 2 weken ervoor kan gaan voor de coverup, zou dit dan wat uitmaken voor de operatie? 

 

Het is een grote tattoo, bijna mijn volledig bovenbeen. Hij begint aan mijn knie en er zou nog een stuk bij komen tot aan de hoogte van het stuk waar mijn heup zit (midden/bovenkant van m'n lies). Ik vermoed dat het minimum 6 en maximum 12 uur zal duren. Dit word denk ik wel opgedeeld in 2 sessies dan. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Anon

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij @Sjuul

Of het 2 weken voor je operatie kan, zou ik even met Plovier overleggen.. Ik zou er zelf niet gauw voor kiezen, aangezien koorts vaak gezien wordt als een 'no-go' voor operaties, en bij een ontsteking, kan er koorts ontstaan.. Misschien zijn er nog andere criteria, dus ik zou dat echt even overleggen met de pc zelf :)

(alleen dán weet je het zeker :)

xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden, best_boobie zei:

Hoi @Anon

Ik sluit me eigenlijk volledig aan bij @Sjuul

Of het 2 weken voor je operatie kan, zou ik even met Plovier overleggen.. Ik zou er zelf niet gauw voor kiezen, aangezien koorts vaak gezien wordt als een 'no-go' voor operaties, en bij een ontsteking, kan er koorts ontstaan.. Misschien zijn er nog andere criteria, dus ik zou dat echt even overleggen met de pc zelf :)

(alleen dán weet je het zeker :)

xxx BB

Oke, dankje voor de info ;)

Zal het voor de zekerheid maar aan Plovier vragen.

Vind het gewoon nogal vervelend dat iedereen daar dan mijn mislukte tattoo kan zien. Mijn man ziet hem zelfs haast nooit dus ik sta er niet bepaald op te springen om hem dan zo zichtbaar te hebben voor iedereen.. Maarja, wat moet dat moet zeker :22:

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden, Anon zei:

Oke, dankje voor de info ;)

Zal het voor de zekerheid maar aan Plovier vragen.

Vind het gewoon nogal vervelend dat iedereen daar dan mijn mislukte tattoo kan zien. Mijn man ziet hem zelfs haast nooit dus ik sta er niet bepaald op te springen om hem dan zo zichtbaar te hebben voor iedereen.. Maarja, wat moet dat moet zeker :22:

Misschien kun je hem afplakken?
Of een verband om je been? Blessure van het sporten of zo :106:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.