Rachelle1989

Rachelle1989 : 17 januari 2019 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics

Recommended Posts

Hallo allemaal! 

Ik ben Rachelle een 29 jarige operatieassistent. Zolang ik me kan herinneren altijd de gedachte gehad dat die boobies toch echt wel een keer zouden moeten komen. Helaas altijd op een B-cup blijven hangen. De rest van mijn lichaam is goed verder ontwikkel, heupen zijn zeker aanwezig? maar helaas zijn is mijn bovenlichaam niet verder ontwikkeld. Ik heb dit altijd vervelend gevonden maar sinds ik een aantal jaar geleden wat kilo’s ben afgevallen is het kleine beetje dat ik had een leeg zakje geworden. 

Ondanks dat ik daarvoor al niet tevreden was is dat gevoel alleen maar erger geworden. Ik heb altijd het idee gehad dat mijn lichaam niet in verhouding was. Genoeg vrouwelijke vormen aanwezig behalve op de plekken waar je het wil hebben. Zoals ik het zelf beschrijf lijkt het alsof ik al een aantal zwangerschappen achter de rug heb maar nog nooit zwanger ben geweest. 

Na heel lang twijfelen toch de stap genomen op consult te gaan bij de plastisch chirurg. Dit bij Dr. van Engeland bij Bergman Clinics.

Ik vond het consult erg spannend. Stelde ik mezelf aan? Daarnaast had ik een beeld van hoe iemand eruit zou moeten zien om een borstvergroting te nemen (perfect?) en ik voldeed niet aan dat plaatje. Gelukkig stelde zij mij gerust en hebben we de opties besproken. Uiteindelijk raadde zij me aan een ronde prothese +- 375cc dual plane te plaatsen. Na het passen, wat ik erg lastig vond omdat ik het idee had dat dit niet precies weergaf hoe het resultaat uiteindelijk ging worden met een tevreden gevoel naar huis gegaan. 

Toen ik thuis kwam met mijn vriend besproken wat er die dag besproken was. Ik had zelfs een 3D simulatie, wat erg ongemakkelijk voelde om dit aan mijn vriend te tonen. Gelukkig was hij erg positief. Begrijp me niet verkeerd, ik doe dit voor mezelf en enkel voor mezelf, maar hij is natuurlijk wel degene die er ook tegenaan moet kijken?

De tijd daarna gekeken op het werk wat er mogelijk was en een datum afgesproken met de PC. Dit zou donderdag 17 januari worden. Ondanks dat ik dolblij was kwamen de twijfels. Welke grootte van protheses moet ik kiezen? Gaat het er dan wel natuurlijk uit zien? Ga ik geen randen zien? Gelukkig werden deze twijfels weggenomen bij het vervolgconsult. Na normaals te passen zag ik ook zelf dat ik deze maat goed kon hebben en dat mijn lichaam dan eindelijk in verhouding zou zijn. 

Nu ondertussen een tijdje verder na het laatste consult. De operatiedag komt erg dicht bij, zie morgen. Ik vind het heel erg spannend. Niet zozeer of het mooi gaat worden of hoe de operatie zal verlopen, ik ben zelf operatieassistent en heb al zo verschrikkelijk vaak een borstvergroting gezien dus dat ken ik wel maar meer hoe zal het herstel erna zijn. Als er iemand tips heeft hoor ik ze graag? ik ga proberen jullie op de hoogte te houden van het proces na de borstvergroting. 

Ondertussen wel een heel lang verhaal geworden maar lastig om dit kort en krachtig te houden? 

• Like 1

Hi Rachelle, 

welkom op het forum en gefeliciteerd met je datum! Al heeeel dichtbij haha, leuk! Ik ben zelf 2 januari geopereerd, weliswaar in een andere kliniek en andere prothesen. Die onzekerheden en twijfels horen er helaas allemaal bij, tenminste wat ik begrepen heb van anderen ;). Ik heb ook veel getwijfeld over aantal cc’s en gedacht doe ik er wel goed aan?moet ik het wel doen? Worden ze niet te groot? Laat ik ‘zomaar’ in mijn gezonde lijf snijden etcetc. Maar dat je er al zolang over nadenkt en mee bezig bent zegt al voldoende denk ik en daar moet je je maar aan proberen vast te houden. Het komt allemaal goed! :) ik ben nu al heeel erg blij met mn boobies en vind ze zelf heel erg mooi (gelukkig mijn vriend ook, zoals je zegt idd hij moet er toch ook tegenaan kijken haha).

Geniet nog even van je laatste dagje onafhankelijkheid en laat het maar gewoon over je heen komen. Neem daarna goed je rust en laat je lekker verzorgen :) die eerste dagen/ week vond ik vrij heftig qua hoe afhankelijk en inmobiel je bent, dus neem daar ook goed je tijd voor. Installeer je op een fijn plekje, voldoende kussens, alles binnen handbereik etc. 

Voor je het weet heb je je prachtige nieuwe boobies! ?

liefs xx

Yes thanks voor de tag!

@Rachelle1989 heel veel succes gewenst morgen!!

ik zal idd je topictitel aanpassen en je topic verhuizen naar de operatieverslagen. Dan kun je in dit topic je updates blijven plaatsen en heb je alles overzichtelijk bij elkaar staan. 

Xxx BB

@Francisca91 Hoe gaat het bij jou nu? Zwaar herstel gehad? Vind het vooral heel erg lastig dat ik geen idee heb wat me te wachten staat. De een kan na een weekje weer veel dingen doen en de ander na 3 weken pas.. Maarja is afwachten? 

Wel heel erg benieuwd hoe het straks gaat om het sporten en werken weer op te pakken. In principe 3,5 week vrij dus hoop daarna wel weer redelijk op de been te zijn. Werken dan sporten zal wat langer duren.

@best_boobie Dankjewel!!?

• Upvote 1

@Rachelle1989, heel veel succes met de operatie en alvast een fijn herstel toegewenst. Good luck :71:. Komt goed. 

Xx Jaydee 

Het gaat steeds wat beter! Pijn is nu gelukkig bijna niet meer aanwezig en kan steeds meer dingen weer zelfstandig. Bij iedereen gaat het inderdaad anders dus datis lastig te voorspellen. Wel lekker even 3,5 week vrij, heerlijk! Dan kun je even goed je rust nemen :) heel veel succes vandaag!!

liefs xx

Kleine update? de operatie zit erop en wat zijn ze mooi?. Heb echt heerlijk geslapen en zonder pijn of heel drukkend gevoel wakker geworden. Na een raketje gegeten te hebben mocht ik weer naar mijn eigen kamertje.

Voelde op een gegeven moment wel dat de pijnstillers uit begonnen te werken maar het valt me (tot op heden) echt 300% mee. ? Dag 2 spierpijn is helaas ook altijd erger. Op dit moment eigenlijk best mobiel maar doe het natuurlijk wel rustig aan. Vooral happy nu??

@Jaydee Thanks??

• Like 1

Elke keer als ik lees over 'raketjes' moet ik denken aan een fragment van Philippe Geubels:

Ik wil nooit meer een raketje :44:

Gefeliciteerd met je boobies meid!!

xxx BB

• Like 2

@best_boobie? Had ik verteld dat lachen wel nog een beetje gevoelig is? Hij was vanmiddag wel heel lekker maar ik denk dat mijn vriend ze niet meer durft te eten?

• Like 1

Ja het is idd een gevaarlijk filmpje zo vlak na een bv, sorry :45: Maar nee, had je niet verteld :153: 
Oke, ja nou, als je vriend er geen meer hoeft, heb jij er lekker 2 :43: 

• Like 1

Gefeliciteerd @Rachelle1989 met je nieuwe boobs, meis. Ik wens je een fijn herstel toe. Ennuh......gewoon lekker van raketjes blijven genieten hoor, zelfs na dit filmpje. :38:

• Like 1

Is het trouwens normaal dat ik op sommige plekken nog het idee heb dat mijn borst “slaapt” bij aanraking. Die grens gaat steeds wet verder naar beneden maar rond de tepel is dat nog wel

yep, dit hoort erbij. Je zenuwen zijn niet overal meer intact en dit heeft tijd nodig om weer 'aan te groeien'.. 
Bij de een duurt dat langer dan bij de ander, maar meestal is het gevoel na een jaar weer sowieso genormaliseert. Ik zeg dus niet dát het zo lang duurt, maar wel dat het zo lang kán duren ;) 
(zelfs nog wel langer.. maar goed, meestal is het binnen deze periode weer oke :) )

xxx 

Wat fijn dat alles goed is gegaan en ze mooi zijn! Nu lekker rustig aan herstellen.

Auw jaa lachen doet zo een zeer die eerste dagen ? eigenlijk doet alles gewoon zeer haha, maar het wordt steeds beter dus komt goed! En die dofheid ed hoort er inderdaad bij voor zover ik weet.

liefs xx