Ga naar inhoud

Onderbuik trainen 3 weken po


Roby

Aanbevolen berichten

Hoi hoi! 

 

Heeft er iemand ervaring met het trainen van de onderbuik. Ik ben nu 3 weken po (dual plane). Van mijn arts mag ik mijn onderbuikspieren weer trainen, maar dit geeft een trekkend gevoel in mijn borsten. 

 

Ik hoop op tips! Ontzettend bedankt alvast. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb ook dp plane maar begin er echt nog niet aan. Als ik uit bed opsta doet t zelfs nog zeer... 

begin pas na 6 weken, mits het goed voelt. Anders nog maar effe niet. 

Ik bedenk me wel, misschien is het beter om eerst te beginnen met leglifts ipv situps. Dus op je rug liggen en dan je benen strekken en omhoog doen. Of ‘fietsen’. Volgens mij belast je dan minder. Vond ik iig wel fijner met opbouwen toen mijn rug overbelast was

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @gastmama @Stephh90 @Iwb bedankt voor jullie snelle reacties! Super fijn. Het echte sporten pak ik nu nog niet op. Veel te bang dat ik iets beschadig. Maar omdat de arts zei benen en onderbuik mogen vanaf week twee vind ik het fijn om dat alvast op te pakken. 

 

Benen gaat echt goed. Ik sport samen met een vriendin en zei zet alles klaar voor mij (gewichten aan apparaten, stoeltje instellen etc.) ziet er een beetje gek uit zo in de sportschool, maar ach fijn dat ik zo oaj sporten! Ik doe alleen oefeningen puur met benen, zonder te bukken of springen. 

 

Buik mag alleen als ik mijn borstspieren niet aanspan. Dus leg lifts ed. Maar daar voelde ik

ze toch trekken. Daar ben ik dus gelijk mee gestopt. Maar hoop dat iemand een paar oefeningen weet waar je geen last bij ervaart. 

 

@Stephh90 wat bedoel je met vacuums voor je buik? Is dat een oefening of speciaal apparaat haha. Alvast bedankt!! 

 

Xx!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ik ook gedaan hoor, met 3 weken, sporten. Een uur gewandeld en toen beenspieren. Legpress en binnen en buiten bovenbenen. En kuiten. Verder niet zoveel. Gewicht bepalen op de apparaten is gewoon met zo’n pinnetje en de stoel voorzichtig verstellen ging prima. Dus je kan idd best nog wel iets doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

29 minuten geleden zei Roby:

Hoi @gastmama @Stephh90 @Iwb bedankt voor jullie snelle reacties! Super fijn. Het echte sporten pak ik nu nog niet op. Veel te bang dat ik iets beschadig. Maar omdat de arts zei benen en onderbuik mogen vanaf week twee vind ik het fijn om dat alvast op te pakken. 

 

Benen gaat echt goed. Ik sport samen met een vriendin en zei zet alles klaar voor mij (gewichten aan apparaten, stoeltje instellen etc.) ziet er een beetje gek uit zo in de sportschool, maar ach fijn dat ik zo oaj sporten! Ik doe alleen oefeningen puur met benen, zonder te bukken of springen. 

 

Buik mag alleen als ik mijn borstspieren niet aanspan. Dus leg lifts ed. Maar daar voelde ik

ze toch trekken. Daar ben ik dus gelijk mee gestopt. Maar hoop dat iemand een paar oefeningen weet waar je geen last bij ervaart. 

 

@Stephh90 wat bedoel je met vacuums voor je buik? Is dat een oefening of speciaal apparaat haha. Alvast bedankt!! 

 

Xx!  

Nee geen apparaat, je kan het op verschillende manieren doen, ik doe het zelf liggend. Moet je ff op youtube zoeken op stomach vacuums. Het is even oefenen maar als je het eenmaal doorhebt is het echt killing voor je buik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Roby:

Ik heb het even opgezocht @Stephh90  ziet er intens uit haha! Ik ga het zo gelijk proberen. Doe jij dit al lang? En hoe vaak per dag doe he dit. Bedankt voor je tip!

Op dit moment doe ik het niet maar heb het heel consequent gedaan, denk een halfjaar lang voor mn operatie. Wat ik deed is 5x 20 seconden en dit elke ochtend voordat ik wat at. Met een volle maag is het namelijk wat lastiger.

 

Ik zag echt effect, ik heb zelf namelijk een beetje last van diastase (door mijn zwangerschap gekregen) en dat werd stukken verminderd en kreeg echt een strakkere buik. dit ook in combinatie met krachttraining en af en toe cardio overigens, maar verder deed ik geen buikspieroefeningen. 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Stephh90 vraagje! Ik heb op internet veel gelezen over stomach vacuum. Na de tip die ik van jou kreeg. Het lukt me steeds beter om mijn spieren ook te voelen als ik die oefening doe. Maar op internet zie ik veel filmpjes waar de buik echt vacuum getrokken wordt. Lukte dat bij jou ook?? Ik ben vrij slank, maar het lukt mij niet om mijn buik zo ver in te houden. Hoe deed jij het? 

 

Alvast bedankt! Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weeks later...

Als fervent sporter durf ik echt nog niet te beginnen met trainen maar ben ook pas 8 dagen po.

 

Over de buikspier, ik sta op uit bed en gebruik mijn buikspier daarvoor, voel daar niets van in mijn borststreek dus misschien een goede oefening, liggen en dan opstaan zonder handen, puur vanuit je buik .. Je kunt je armen nog kruisen voor je borst om te voorkomen dat je andere spieren gaat gebruiken die je nog niet mag gebruiken ..

Fietsen in de lucht, leglifts vanuit liggende positie, je benen een stukje optillen en vast blijven houden, maar doe niet te veel van het goede, je lichaam is nog aan het herstellen en dat kan tot een jaar duren voordat het echt helemaal hersteld is.

 

Een goede spotcoach in je gym of een fysio kan hier veel betekenen, deze kunnen je vaak beter adviseren door de enorme kennis die ze hebben van de spieren en anatomie.

 

Grt, Sjuul

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.