Ga naar inhoud

Borstverkleining maart/april 2018


Gast Janna1980

Aanbevolen berichten

Hi...

 

Ik ben Janna, 38 jaar oud. Altijd een grote cupmaat gehad sinds 15 jaar oud. Nu na 2 zwangerschappen en 2 maal borstvoeding geven heb ik 75F/70G en alles hangt. Ik ben slechts 1.59 lang. Ik ben op consult geweest bij Laura Zaal, Velthuis Kliniek en word waarschijnlijk binnen 6 weken al geopereerd. Ik ben nog een beetje in shock. 

 

Groetjes 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BrownieG,

Dank voor je bericht. Ik begin aan het idee te wennen... Ik denk steeds, had ik het gesprek maar opgenomen. Er kan niet zoveel af en niet mega gelift worden omdat de basis vd borst vrij laag is. (Heb ik begrepen) Ik maak me vooral zorgen om het feit dat er misschien niet genoeg volume overblijft en feit dat ik ook een buikje heb. De foto's van de verkleiningen van anderen helpen wel. Bh's knellen en ik koop al 5 jaar exact hetzelfde model bh, wil liever niet in bikini, altijd hemdje extra aan... dus denk dat ik het toch maar moet doen... Vooral ook ongevraagd commentaar/starende mensen ben ik beu. Echt vervelend! Maar dr Zaal schatte mij eerder een D cup dus heeft me aan het twijfelen gebracht. Denk dat ik na de operatie een minder hangende D cup zal hebben met 1.5 cm hoger geplaatste tepels, maar is dat dan de moeite waard? ;-) Zo nou het hele verhaal is eruit! Leve internet.Even proberen om mijn foto's vd boobs te kunnen plaatsen in een privé map. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-2-2018 om 09:15 zei Janna1980:

Hi BrownieG,

Dank voor je bericht. Ik begin aan het idee te wennen... Ik denk steeds, had ik het gesprek maar opgenomen. Er kan niet zoveel af en niet mega gelift worden omdat de basis vd borst vrij laag is. (Heb ik begrepen) Ik maak me vooral zorgen om het feit dat er misschien niet genoeg volume overblijft en feit dat ik ook een buikje heb. De foto's van de verkleiningen van anderen helpen wel. Bh's knellen en ik koop al 5 jaar exact hetzelfde model bh, wil liever niet in bikini, altijd hemdje extra aan... dus denk dat ik het toch maar moet doen... Vooral ook ongevraagd commentaar/starende mensen ben ik beu. Echt vervelend! Maar dr Zaal schatte mij eerder een D cup dus heeft me aan het twijfelen gebracht. Denk dat ik na de operatie een minder hangende D cup zal hebben met 1.5 cm hoger geplaatste tepels, maar is dat dan de moeite waard? ;-) Zo nou het hele verhaal is eruit! Leve internet.Even proberen om mijn foto's vd boobs te kunnen plaatsen in een privé map. 

Hoi Janna, die twijfel heb ik ook zolang gehad. Ik zag net je foto's al, net alsof ik die van mezelf bekeek van vroeger. En ook je bh maat is gelijk, ook al zo'n smalle taille ;) Voor mij is het nu bijna 17 maanden geleden en ondanks de complicatie die ik had heb ik absoluut geen spijt. Sterker nog iedere dag weer ben ik blij met wat ik nu in de spiegel zie. Ik twijfelde tussen de cupmaten C...D uiteindelijk is het nog steeds een E. (Dat is hetzelfde omvang als een 80C, ineens klinkt dat helemaal niet zo groot)  In het begin baalde ik daar best wel van maar inmiddels denk ik dat ze precies goed van maat zijn. En ben ik er trots op dat het mijn eigen volume is, menigeen zou jaloers zijn.  Bij mij is er niet eens zoveel gewicht weg genomen maar het is een wereld van verschil. Komt goed, neem anders plaatjes mee van borsten die je mooi vind bij je volgende consult. Of vraag een second opinion, je doet dit maar 1 keer. Je moet jezelf goed voelen bij je chirurg.

 

Groetjes Lia  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dankjewel voor je bericht Lia, morgen zijn de kinderen en manlief niet thuis, misschien kan ik dan mijn vragen op een rijtje zetten voor de pc en wat foto's verzamelen om mijn idee te ondersteunen. Goed te horen dat ondanks dat het verschil niet mega groot is (en hoeft in mijn geval ook niet) je toch heel tevreden bent. Denk idd dat ik een 80E qua cup misschien ook wel zou passen. (Maar het zou waardeloos zitten :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden zei Janna1980:

Dankjewel voor je bericht Lia, morgen zijn de kinderen en manlief niet thuis, misschien kan ik dan mijn vragen op een rijtje zetten voor de pc en wat foto's verzamelen om mijn idee te ondersteunen. Goed te horen dat ondanks dat het verschil niet mega groot is (en hoeft in mijn geval ook niet) je toch heel tevreden bent. Denk idd dat ik een 80E qua cup misschien ook wel zou passen. (Maar het zou waardeloos zitten :D)

 

Een goed passende bh is belangrijk ja, dat is na de operatie nog steeds zo. Je wilt ze natuurlijk ook mooi houden en daardoor moet je zo gewoon ondersteunen. Ik koop nog steeds prima donna, zie zitten altijd goed! Ik heb je trouwens een pb'tje gestuurd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees even lekker mee. Mijn BVK dateert van 6 december en ik kreeg tussen week 5 en 6 een complica-tietje.

Ik ben ook nog elke dag blij met wat ik in de spiegel zie. En ben gemotiveerd om wat aan mijn buikje te doen.

Ik ging van een F-cup naar een B/C.

Succes met je traject @Janna1980.

En idd welkom. :viannen_01:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op ‎21‎-‎2‎-‎2018 om 09:15 zei Janna1980:

Hi BrownieG,

Dank voor je bericht. Ik begin aan het idee te wennen... Ik denk steeds, had ik het gesprek maar opgenomen. Er kan niet zoveel af en niet mega gelift worden omdat de basis vd borst vrij laag is. (Heb ik begrepen) Ik maak me vooral zorgen om het feit dat er misschien niet genoeg volume overblijft en feit dat ik ook een buikje heb. De foto's van de verkleiningen van anderen helpen wel. Bh's knellen en ik koop al 5 jaar exact hetzelfde model bh, wil liever niet in bikini, altijd hemdje extra aan... dus denk dat ik het toch maar moet doen... Vooral ook ongevraagd commentaar/starende mensen ben ik beu. Echt vervelend! Maar dr Zaal schatte mij eerder een D cup dus heeft me aan het twijfelen gebracht. Denk dat ik na de operatie een minder hangende D cup zal hebben met 1.5 cm hoger geplaatste tepels, maar is dat dan de moeite waard? ;-) Zo nou het hele verhaal is eruit! Leve internet.Even proberen om mijn foto's vd boobs te kunnen plaatsen in een privé map. 

Hi,

Als je nog zoveel twijfels hebt en vragen dan betekent dit meestal dat je consult nog niet helemaal helder is geweest. Zou voor de zekerheid een mailtje wagen aan je PC en aangeven dat het je te snel is gegaan en of hij ze alsnog wil beantwoorden. Als ik het lees ben je er gewoon klaar voor maar wil je zekerheid/ bevestiging hebben over het resultaat. En inderdaad voorbeeldfoto's meezenden zodat je PC ook kunt aangeven of dit haalbaar is. Wees ook duidelijk hoe hij de operatie gaat uitvoeren en verzorging eraan toe gaat etc. Geeft ook rust als je straks bent geholpen en weet wat je wachten staat. Topics van anderen helpen ook inderdaad om een goed beeld te hebben. Een goede voorbereiding en kennis geeft al iets minder druk op je beslissing.

 

Succes komende tijd :) Weet je ondertussen al een datum?

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @Janna1980; zeker doen op een 2de consult gaan. Blijven zoeken naar info tot het voor jezelf goed zit en duidelijk is. Ik ben blijven hangen bij mijn eerste PC en mij ging het ook allemaal te vlug. En ik zou zeker vragen of je het gesprek mag opnemen en anders moet je iemand meenemen. 4 oren horen altijd beter. Ik ben altijd alleen gegaan en vroeg me achteraf ook altijd af: wat had hij nu gezegd?

Ik ben nog steeds superblij met mijn BVK. Het feit dat ze niet meer zo hangen maakt een wereld van verschil. Echt!

Heb je mijn voor en na al gezien? Anders stuur ik je even foto's in een PB.

Bij een BVK heb je natuurlijk geen pas-sessies en moet je uiteindelijk vertrouwen in het oordeel van je PC. (Da's misschien nog het moeilijkste van het hele proces).

De mijne zei op een gegeven moment dat de BVK misschien de motivatie zou kunnen zijn om aan dat buikje iets te doen. En ik moet zeggen (na even mijn trots te hebben weggeslikt): in mijn geval klopt dat.

Sterkte nog met jouw proces - neem je tijd voor alle ups & downs.

:147:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Janna1980

Dankjewel voor je bericht. Ik wil aan de ene kant snel handelen want tja ik heb het nou toch al besloten. (En ik wil niet weer terugkrabbelen...) maar het moet wel goed voelen en niet goed genoeg.

Ik zou heel graag je voor/na foto willen zien. Fijn om te horen dat je er blij mee bent.

 Ik ben nu al een beetje aan het lijnen, want idd, dat buikje zal anders wel opvallen :D)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 months later...
Gast Janna1980
20 uur geleden zei Robijntje02:

Hallo @Janna1980, ik heb net je topic gelezen en was benieuwd of je ondertussen al een bvk hebt gehad en hoe het nu met je gaat?

Liefs, Robijntje02

Beste Robijntje, het gaat goed. Ik ben tevreden, hoewel ik nog steeds trekkende littekens heb. Maar dat is per persoon verschillend. Ik zal een na foto plaatsen. Ik verwacht, in mijn geval, dat er meer tijd nodig is voordat de littekens vlakker worden. Groet Janns

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Janna1980
17 minuten geleden zei Janna1980:

Ik moet nog een betere na foto maken. Komt binnenkort. 

@Robijntje02, in elk geval een foto van 11 dagen later, en een foto van een paar dagen en na ca. 8 weken. Ik heb je toegevoegd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.