Ga naar inhoud

Verdikte harde gezwollen littekens


Emotion

Aanbevolen berichten

Hoi Emotion,

Voor mijn gevoel is het ook niet zo het zou moeten eruit zien. Ik denk zelf dat je er heel goed aan doet dat je een afspraak hebt gemaakt met dr. Damen. Eens kijken wat hij ervan zal zeggen. Ik hoop dat alles toch komt met je borsten meid. Dat is toch waar we voor gaan.

Liefs,

Cinta147.gif71.gif116.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Deze tekst vond ik via internet en vind hier heel erg veel gelijkenis met mijn probleem vocht en verdikte littekens

Het oedeem en het seroom.

Oedeem is een tijdelijke zwelling van de weefsels , die altijd optreedt na een abdominoplastie. Het is een uiting van de verdediging van het lichaam tegen het operatief trauma.

Deze zwelling komt een dag na de ingreep op en blijft vrij lang bestaan, soms wel tot enkele weken daarna. Dit komt omdat het netwerk van lymfebanen door de ingreep deels onderbroken is en de lymfe niet meer volledig afgevoerd wordt. Een deel blijft in de onderhuidse weefsels zitten totdat de stroom in het netwerk weer hersteld is.

Het gebied van navel tot pubis is het meest getroffen door oedeem. Nogal wat patienten maken zich zorgen over het uitzicht, maar de dikte vervlakt over verloop van enkele maanden vanzelf.

Het seroom is een variante op dit probleem. Het is een locale ophoping van lymfevocht onder de huid en onderhuidse weefsels. Zie hoofdstuk « Postoperatieve Complicaties »

Tekening T23-13 Seroma

Wanneer de productie van lymfevocht de capaciteit om het weg te draineren overschrijdt ,dan hoopt dit vocht zich op een bepaalde plaats op .Dit wordt meestal zichtbaar enkele dagen na de ingreep. Er wordt een -dikwijls assymetrische- zwelling opgemerkt op de buik en de spanning is voelbaar op die plaats .

De chirurg zal een punctie doorvoeren om het seroom te draineren. Wanneer dit gebeurd is, verdwijnen de zwelling en de spanning onmiddellijk. Soms moet deze punctie in de eerste weken herhaald worden totdat het lymfevocht zijn normale weg vindt via de lymfevaten.

Een seroom laat geen sporen na. Soms is er lokaal een hardere plek littekenweefsel te voelen, maar ook die verdwijnt over de volgende maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

*** Emotion,

Ik heb na mijn abdominoplastie (buikwandcorrectie) hiervan last gehad. De pc dacht ook aan een seroom, en liet een echo maken in het ziekenhuis (daar kunnen ze precies zien waar het vocht zit en hoe diep ze moeten gaan voor een punctie). Achteraf was het bij mij een hematoom (holte gevuld met bloed ipv met vocht). Ik zou aan Dr. Damen dus vragen of je een echo kan laten maken.

Succes ermee in ieder geval.

Groetjes van Ingrid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Meiden ..

Met mijn boobs gaat het super goed . De littekens zijn ondertussen ontzwollen en genezen verder super goed .

Ook de oedeemvorming (seroom) is bijna nihil geworden . Zoals dokter Damen me telefonisch liet weten,

na drie maand zie je pas het werkelijke resultaat, ben nu 6 weken po en ben op goede weg voor een mooi resultaat .

Kreeg ondertussen heel wat complimentjes van vriendinnen en zussen voor m'n nieuwe boobs .

Laat ons nu hopen dat het zo verder gaat .

Binnenkort neem ik ff de tijd om de nieuwe positieve ontwikkelingen vast te zetten op foto en deel die graag met jullie ,

als bevestiging dat het toch nog goed kan komen na enige complicaties kort na ingreep

@Ingrid Hopelijk is alles nu goed en positief geëvolueerd verder

Liefs Emotion

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je ziet duidelijk het veschil met 3 weken geleden . Borsten en littekens zijn ontzwollen en genezen verder positief .

Ondertussen ben ik verslaafd geworden aan mijn sport Bh's . :wacko:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heey meid,

Wauw ziet er stukken beter uit! :136:

Persoonlijk vind ik de vorm van je borsten een beetje gek als ik het mag zeggen, het lijkt alsof je spier de prothese niet wil laten zakken.. :blush:

Verder super hoor meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja.. ik denk dat komt door de zwellingen, de prothesen nog niet volledig zijn ingedaald. Of omdat m'n borstspieren te strak staan van het sporten .

Maar ik ben wel superblij als je het resultaat ziet nu met een paar weken geleden , toen zat ik acht te janken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emotion,

I read here about your problems. I'm happy your problems went away relatively easy. :rolleyes:

Myself, I had a problem with a small part of the wounds that did not heal well, even 6 weeks after the operation.

The doctor stopped application of betadine gaze, and instead prescribed something called "honeysoft" and now it is healing much better. Due to swelling near the breats, the sport Beha was getting a little too small, and that had caused not enough blood circulation near the operation wound.

Another problem is that the two nipples look different, one is higher and pointed, the other is more flat with a darker colour. The doctor told me this is normal and expect it will go away after 6 months. :wacko:

My operation was nearly as a reconstruction of the breats, I went from 95DD to 95B, and 1600gr less.

Greetings,

:54: Carlotta

Link naar reactie
Delen op andere sites

jemig meid wat een littekens waren dat. Gelukkig heelt de tijd letterlijk de wonden.

Over de vorm ben ik het eigenlijk wel met marisjuh eens als ik eerlijk mag zijn. wellicht heeft dat ook nog tijd nodig hoor. Wat een verschil met de eerste foto's en de laatste

good luck!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi lady's .. Dank je wel voor jullie reacties . Vind het fijn !

Mijn borsten moeten inderdaad nog heel wat veranderen , maar ben al superblij dat de seroomvorming goed geneest en dat is momenteel het belangrijkste voor mij .

@Carlotta ..

I do understand you very well, not easy when there are some complications .. But it will take time (months) to heal complitely .

I wish you hope courage and lots of hugs from my cute :wub: puppy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.