Ga naar inhoud

Verdikte harde gezwollen littekens


Emotion

Aanbevolen berichten

Ben nu 16 dagen po . Een weekje geleden werden de draadjes verwijderd door mijn huisarts .

Mijn littekens vooral rechterborst zijn

nog steeds dik en vallen niet mooi in de borstplooi .

Niks lijkt onstoken .. Net na mijn bv had ik wel last van blauwe en gezwollen huid , maar geen enkel teken dat het ging om onsteking .

Ik heb ook niet echt last irritatie . Ik gebruik nu dermatix om de littekens te ontzwellen en te genezen

Ik heb afgelopen vrijdag een telefonisch gesprek gehad met dokter Damen Wellness kliniek en mijn probleem uitgelegd .

Die vertelde mij dat ik alles tijd (drie maanden) moet geven om te genezen omdat er geen onsteking is .

Het vocht onder mijn borst heeft tijd nodig om weg te trekken alsook de littekens tijd geven om te helen .

Herkent iemand deze zelfde probleem of dat de genezing van de littekens trager dan verwacht verliep ?

Ik denk positief en hoop dat alles toch nog terecht komt .. maar ben wel bang dat het resultaat toch niet zo mooi uitloopt als verwacht

Als ik de galerij bekijk van anders Bv's hier .. doet dit me toch ff nadenken.

Alle meningen zijn welkom

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe voelt de huid aan?

Moeilijk te beoordelen aan de hand van de foto's kan het wat hypertrofie zijn maar ook door verkeerd naaine maar kan ook anders zijn. Kunnen wij niet beoordelen.

Zou morgen naar je ha gaan en laten beoordelen of toch eisen dat de chirurg ernaar gaat zien. Alle afwijkingen van de wondheling kan je beter snel bij zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen flauw idee wat het is maar ik vind het er eng uitzien en zou er zeker even naar laten kijken!!!!

Succes meid, ik hoop dat het erger lijkt dan het is!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Emotion

jee dit ziet er serieus uit ja,nee ik ging even langs me arts hoor,die is verantwoordelijk,niet je huisarts

denk maar zo,je hebt veel centen neergelegt voor een bv en het kan uiteraard voorkomen dat er soms iets kleins misgaat,is je arts verantwoordelijk voor,die pakt je centjes aan en opereerd je,en door de telefoon kan hij niks zien en dan zeker niet eisen dat je nog tot 3mnd er mee door loopt zo,nee ging even een afspraakje maken,is een kleine moeite voor een kliniek met goede service en goede nazorg :6:

Hoewel de littekens voor een borstvergroting, mede door hun positionering, meestal zeer weinig zichtbaar zijn, kan occasioneel toch littekenhypertrofie voorkomen. De kans op keloid of lelijke littekenvorming is kleiner in het tepelhof omdat dit uit een soort slijmvlies bestaat. Belangrijk is om de littekens goed te masseren vanaf 10 dagen na de ingreep. Indien toch rode dikke littekens ontstaan kan u best zo snel mogelijk uw arts contacteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Moontje .. bedankt voor je reactie . Vanavond had ik al een afspraak gepland met m'n huisarts en zijn mening over de gezwollen littekens zal

voor mij ook wel doorslaggevend zijn of ik terug een afspraak maak bij dokter Damen . Ooit was ik al slachtoffer van een mislukte plastische ingreep

en uit ervaring weet ik dat je meestal van het kasje naar de muur wordt gestuurd . Ik ben bijna zeker dat ik hypertrofie heb en vermoed dat misschien een dermatoloog wel beter is . Ben sinds gisteren begonnen

met een siliconengel (dermatix) die specifiek voor littekens zoals hypertrofie etc zijn bedoeld . Heb ondertussen via internet al heel wat informatie gevonden.

Ik laat er zeker niet meer aan prutsen (zoals wij dit in Belgie noemen )

Momenteel is de rode irritatie al goed afgenomen ,litteken voelt nog steeds hard , nu nog het vocht onder mijn borst (is ook al beter)

Binnen enkele dagen plaats ik hier terug foto's voor het verdere verloop

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje meid, wat een ellende, zeker omdat je al een negatieve ervaring hebt met plastische chirurgie..

Succes en ik hoop dat het vanaf nu de goeie kant opgaat!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Emotion,

Ik hoop voor je dat je straks bij je huisarts toch een stukje wijzer word. En dat je een andere ervaring gaat krijgen die wel positief is voor je. Dit is allemaal niet zo heel leuk voor je. Kan me voorstellen dat je er mee in een dipje terecht gekomen bent. Kop op meid het moet goed komen.

Liefs,

Cinta116.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden ..

ben gisteren bij de huisarts langsgeweest en hij is er zeker van dat het geen hypertrofie is , maar samentrekking van nog inwendige aanwezige draadjes en nog vocht onder de borst.

Hij adviseerde mij om door te gaan met dagelijks de littekens te masseren . Aangezien ik professioneel ben opgeleid in helende technieken , was ik al een paar dagen geleden begonnen

met onder mijn borst het vocht te draineren , alsook de littekens .

Dat blijkt nu toch een gunstig effect te hebben . Verder behandelen met de siliconenpleisters (goed resultaat!)

Mijn h arts is er zeker van dat het goed komt zo ! Een week geleden heeft hij de draadjes eruit gedaan en maakte zich ook toen wat zorgen toen hij het resultaat zag .

Maar nu een weekje verder vond hij de littekens en het vocht onder m'n borst stukken beter ! Hij gelooft in een goede afloop .

Héhé .. dat is wel een positieve opluchting . Vrijdag zet ik terug foto's , zien jullie hoe het verder evolueert

:55: Liefs aan allen die me steunden :54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oef ben blij voor je want het zou echt niet leuk zijn als je er weer wat aan moest laten doen hé

Gebruik je die sileconen gel ook nog of enkel de pleisters?

Zijn dit die pleisters van Cica?

Wou deze te kopen maar omdat ze zo duur zijn maar niet gedaan.

Had eerst hele mooie littekens, nu nog maar ze zijn rood geworden dus als die pleister echt wel helpt, wil je het me dan laten weten aub dan kan ik deze misschien toch gaan halen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De siliconegel is van dermatix .. betaalde 40 euro voor 15ml , maar het helpt wel vind ik . Mijn littekens zijn op een paar dagen verlost van de rode irritatie

en voelen al wat zachter aan . Ook masseer ik het littekenweefsel soepel iedere dag

Je moet er ook maar een héél klein dun laagje opsmeren en laten drogen . Nadat het is opgedroogd kan je er zelfs camouflage make up opbrengen .

Is geschikt voor op elke plaats van het lichaam op te brengen waar je je littekens wil verzachten , zelfs oude littekens

http://www.dermatix.nl/

Ik las ook iets positiefs over edula zalf , maar die is denk ik niet verkrijgbaar in Belgie .

Wel via internet bestelbaar

http://edulazalf.nl/site/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Moontje .. mijn huisarts heeft me nieuwe moed gegeven en dat is beter dan in een dip blijven zitten , uit ervaring besef ik dat je er uiteindelijk niks aan hebt .

In ieder geval ben ik blij dat het geen hypertrofie is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's deze morgen genomen

Rechterborst en linker .. De littekens masseer ik dagelijks en de bobbels zijn al een stuk verminderd .

Volgende week woensdag afspraak met dokter Damen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is inderdaad een verbetering .. maar mooi is wat anders :83: . Ook m'n implantaten dalen niet en onder mijn borst kan je zien dat er nog een zwelling is , waardoor de borstplooi niet is zoals het zou moeten zijn .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.