Ga naar inhoud

L.HR : 5 april 2018 : Dr. van Engeland : Bergman Clinics


Aanbevolen berichten

7 dagen PO! 

 

Nou, nu is het al weer een week geleden! Wat gaat de tijd snel zeg, jeetje niet normaal. 

Ik zit aangekleed en wel aan tafel, te bedenken wat ik vandaag eens zal gaan doen.. "Ga ik iets voor mijn studie doen? of lekker tv kijken? of zal ik even naar het centrum lopen naar de hunkemöller?" Tja, de laatste keer dat ik naar het centrum liep, moest ik stoppen vanwege de pijn.. hmm.

 

Conclusie van het verhaaltje hierboven 'geen idee wat ik zal doen of waar ik zin in heb'. 

 

Gister heb ik mijn borsten opgemeten en kom uit op ongeveer 77 onderwijdte en 90 bovenwijdte, meaning dat ik een cup B heb. "hmmmm". Mijn PC zei altijd 'maak je niet teveel druk om het naampje maar om hoe het eruit ziet'. Maar toch ergens diep van binnen heb je dat gevoel van 'het is maar een B- Cup'. Zal dat gevoel bij het proces horen? Mijn moeder zegt dat ze het er groter uit vindt zien dan een B-cup.. 

 

Maarja.. ik ben nog maar één week PO en ik ben eigenlijk bang dat ze kleiner zullen worden? Dat wil ik liever niet hoor. 

 

Just a story of my mind. Dit gaat er dan wel eens door je hoofd heen, heel vervelend. Ben totaal niet ongelukkig hoor, laten we eerlijk zijn mijn voor situatie was echt niets! Maar toch ná zo'n operatie... Achja, het zal er allemaal wel bij horen. Tenslotte zei mijn PC dat 290 wel redelijk mijn max was om te voorkomen dat mijn huid kapot zou gaan oid. 

 

Een kleine update dus van mij!  

Link naar reactie
Delen op andere sites

20 uur geleden zei Oxana:

Leuk om je verhalen te lezen, bedankt voor het delen! Succes met je herstel, ik ben benieuwd wanneer je weer wat normale bezigheden kunt oppakken

 

Dankjewel:)! Ik ben toevallig vandaag bezig met wat studieverslagen, niet heel heftig maar toch wel iets. AL merk ik wel wat druk op mn borst, dus straks maar even wat rustigs doen... wat naaaar^_^

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi L.HR,

 

Helaas kan ik (nog) geen ervaring met je delen, daar ik nog oriënterend ben :). Eind van dit jaar, zo na de zomer staat mijn BV op de planning.. 

 

Ik lees bij jou dat je bang bent dat ze kleiner zullen worden/ te klein zijn, straks wanneer je helemaal herstelt bent. Ik herken dat zo erg! Ik heb nog nergens een consult gehad, dus hoeveel cc en alles, ik heb nog geen idee. Maar weet wel dat ik niet té groot wil maar zeker niet té klein..  Het is best iets lastigs hahaha. 

 

Ik heb alleen dit topic doorgelezen van jou, kan je me zeggen hoe jouw ervaring is met Bergman Clinics?

 

Succes met TV kijken ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

31 minuten geleden zei Denca:

Hoi L.HR,

 

Helaas kan ik (nog) geen ervaring met je delen, daar ik nog oriënterend ben :). Eind van dit jaar, zo na de zomer staat mijn BV op de planning.. 

 

Ik lees bij jou dat je bang bent dat ze kleiner zullen worden/ te klein zijn, straks wanneer je helemaal herstelt bent. Ik herken dat zo erg! Ik heb nog nergens een consult gehad, dus hoeveel cc en alles, ik heb nog geen idee. Maar weet wel dat ik niet té groot wil maar zeker niet té klein..  Het is best iets lastigs hahaha. 

 

Ik heb alleen dit topic doorgelezen van jou, kan je me zeggen hoe jouw ervaring is met Bergman Clinics?

 

Succes met TV kijken ;)

 

Hoi! 

Oh je oriëntatiefase, als je daar hulp bij nodig hebt, weet je met te vinden:). Wat knap van je dat je het op je planning hebt staan, het is zeker een hele keuze! Ik had precies het zelfde als jij 'niet te groot en niet te klein'. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen 'wat is te klein?'. Mijn voor situatie was echt te klein.. ik kan je wel toevoegen in mijn album dan kan je dat zien. Het is op zich een bekend fenomeen hoor de reactie 'het had groter gemogen, ik wil het niet kleiner'. Het went namelijk erg snel :). 

 

Soms kan je lichaam ook gewoon niet meer hebben omdat het niet past, dan zou ik zeker niet die grens opzoeken om complicaties te voorkomen. Ik zal daarin je plastisch chirurg in vertrouwen en aangegeven wat je daarin wil en wat je wens is. Ik kan je Mevrouw van Engeland van de Bergman kliniek zeker aanbevelen. Het is een super fijne en mooie kliniek en deze chirurg is erg deskundig, zij gaat ook voor natuurlijk resultaat. Je kan zo vaak op consult gaan als je wil, dat is geen probleem. 

 

In eerste instantie vertelde zij mij dat 255 echt de max was vanwege mijn huid, ik ben gewoon nog jong (23). Echter heeft zij tijdens de operatie kunnen passen en zag zij dag 290 ook mogelijk was:). Nou top toch. Ik denk dat die twijfels en dat die gevoelens er ook allemaal bij horen. 

 

Ik weet niet of je in de buurt van een Bergman kliniek woont, maar ga anders gewoon eens op consult:). Je zit nergens aan vast en het is gratis! 

 

Laat maar weten wat je doet en hoe het met je gaat en of je vragen hebt, je kan me altijd een PB sturen. 

 

liefs 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 minuten geleden zei L.HR:

 

Hoi! 

Oh je oriëntatiefase, als je daar hulp bij nodig hebt, weet je met te vinden:). Wat knap van je dat je het op je planning hebt staan, het is zeker een hele keuze! Ik had precies het zelfde als jij 'niet te groot en niet te klein'. Nu moet ik er eerlijk bij zeggen 'wat is te klein?'. Mijn voor situatie was echt te klein.. ik kan je wel toevoegen in mijn album dan kan je dat zien. Het is op zich een bekend fenomeen hoor de reactie 'het had groter gemogen, ik wil het niet kleiner'. Het went namelijk erg snel :). 

 

Soms kan je lichaam ook gewoon niet meer hebben omdat het niet past, dan zou ik zeker niet die grens opzoeken om complicaties te voorkomen. Ik zal daarin je plastisch chirurg in vertrouwen en aangegeven wat je daarin wil en wat je wens is. Ik kan je Mevrouw van Engeland van de Bergman kliniek zeker aanbevelen. Het is een super fijne en mooie kliniek en deze chirurg is erg deskundig, zij gaat ook voor natuurlijk resultaat. Je kan zo vaak op consult gaan als je wil, dat is geen probleem. 

 

In eerste instantie vertelde zij mij dat 255 echt de max was vanwege mijn huid, ik ben gewoon nog jong (23). Echter heeft zij tijdens de operatie kunnen passen en zag zij dag 290 ook mogelijk was:). Nou top toch. Ik denk dat die twijfels en dat die gevoelens er ook allemaal bij horen. 

 

Ik weet niet of je in de buurt van een Bergman kliniek woont, maar ga anders gewoon eens op consult:). Je zit nergens aan vast en het is gratis! 

 

Laat maar weten wat je doet en hoe het met je gaat en of je vragen hebt, je kan me altijd een PB sturen. 

 

liefs 

 

 

 

Heee,

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie! 

 

Ik ben zeker van plan om bij meerdere klinieken op consult te gaan. Lees hier bijna elke dag wat topics over bepaalde klinieken, zo wordt het lijstje de ene keer groter en dan weer kleiner. Ik heb wel met mezelf ( en mijn vriend... ) afgesproken pas ná de zomer echt goed te gaan oriënteren. Het is nu nog internet afstruinen de gesprekken komen later wel. 

 

Ik heb daarom ook geen verstand van hoeveel CC's zeg maar.. Ik zou graag jouw album willen in zien om te kijken hoeveel dan 290 is. Het klinkt voor mij als 'normaal', niet heel veel ook niet heel weinig. Vriendin van mij heeft 175 cc.. Alle soorten en maten zijn mogelijk, dat blijkt maar.. 

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden zei Denca:

 

Heee,

 

Bedankt voor je uitgebreide reactie! 

 

Ik ben zeker van plan om bij meerdere klinieken op consult te gaan. Lees hier bijna elke dag wat topics over bepaalde klinieken, zo wordt het lijstje de ene keer groter en dan weer kleiner. Ik heb wel met mezelf ( en mijn vriend... ) afgesproken pas ná de zomer echt goed te gaan oriënteren. Het is nu nog internet afstruinen de gesprekken komen later wel. 

 

Ik heb daarom ook geen verstand van hoeveel CC's zeg maar.. Ik zou graag jouw album willen in zien om te kijken hoeveel dan 290 is. Het klinkt voor mij als 'normaal', niet heel veel ook niet heel weinig. Vriendin van mij heeft 175 cc.. Alle soorten en maten zijn mogelijk, dat blijkt maar.. 

 

Groetjes,

 

lekker de tijd nemen! 

Kan je nu in mijn album? Er zijn hier zoveel verhalen, pas op dat je er niet verstikt in raakt en straks niet meer weet wat je wil of waar je heen moet:). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt, ik kan in je album inderdaad, je borsten zijn erg mooi !!

 

Vind je teksten ook erg grappig bij de foto's, snap je gevoel wel helemaal hoor.

"Ineens" zie je borsten wanneer je een shirtje aan hebt, zonder een mega push up BH !!

 

Je mag absoluut trots zijn.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@L.HR Bij mij zegt de chirurg ook dat 275 cc het maximale is wat er bij mij in pas. Maar hoe heb jij dat dan gedaan dat je uiteindelijk voor de grotere protheses bent gegaan, want je ligt onder narcose toch? Of heb je van tevoren al gezegd dat je het grootst mogelijke wilt oid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 uur geleden zei Oxana:

@L.HR Bij mij zegt de chirurg ook dat 275 cc het maximale is wat er bij mij in pas. Maar hoe heb jij dat dan gedaan dat je uiteindelijk voor de grotere protheses bent gegaan, want je ligt onder narcose toch? Of heb je van tevoren al gezegd dat je het grootst mogelijke wilt oid?

Goed luisteren naar het advies, is mijn advies:). 

Het ging zo: ze ging bij mij aftekenen en ik vertelde haar dat ik voor 290 cc wilde gaan ipv 255, maar dat als ze tijdens de operatie zag dat het niet paste in mijn lichaam dat ze het dan zeker niet moest doen. Vervolgens ging ze aftekenen en zei ze tegen mij dat ze toch het idee had dat 290 echt niet zou kunnen. Dus ik legde mij daarbij neer! 

 

Vervolgens onder narcose heeft zij dus voor de zekerheid toch 290 gepast, en dat ging prima. Het was ook mogelijk omdat mijn PC meerdere maten had besteld waardoor er verschillende opties mogelijk waren:) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 13-4-2018 om 14:27 zei L.HR:

Goed luisteren naar het advies, is mijn advies:). 

Het ging zo: ze ging bij mij aftekenen en ik vertelde haar dat ik voor 290 cc wilde gaan ipv 255, maar dat als ze tijdens de operatie zag dat het niet paste in mijn lichaam dat ze het dan zeker niet moest doen. Vervolgens ging ze aftekenen en zei ze tegen mij dat ze toch het idee had dat 290 echt niet zou kunnen. Dus ik legde mij daarbij neer! 

 

Vervolgens onder narcose heeft zij dus voor de zekerheid toch 290 gepast, en dat ging prima. Het was ook mogelijk omdat mijn PC meerdere maten had besteld waardoor er verschillende opties mogelijk waren:) 


Ah oke, goed om te weten. Ga ik daar in ieder geval nog even extra over nadenken en vragen naar de mogelijkheden. Zou ik misschien mee mogen spieken in je album? Ik ben nu wel heel benieuwd hoe 290 eruit ziet :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 14-4-2018 om 20:35 zei Oxana:


Ah oke, goed om te weten. Ga ik daar in ieder geval nog even extra over nadenken en vragen naar de mogelijkheden. Zou ik misschien mee mogen spieken in je album? Ik ben nu wel heel benieuwd hoe 290 eruit ziet :blush:

Tuurlijk! ik zal je toevoegen:) als je vragen hebt hoor ik het wel! xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het weekend (dag 8-9-10-11)

 

Dit weekend had ik verschillende dingen te doen, er waren vrienden van mijn vriend over uit Spanje dus die gingen de toerist uithangen in NL. Voornamelijk Utrecht en Amsterdam. 

Zodoende heb ik vrijdag wat booschappen gedaan, gekookt voor ons allen en ben ik 's avonds met ze in Utrecht wat gaan drinken. Ik moet zeggen dat dit wel wat vermoeiend was, zodoende ben ik ook maar eerder naar huis gegaan en ben ik gaan slapen. 

 

Zaterdag was weer een wat rustige dag, ik ging met mijn moeder even op stap (niet ver), even naar mijn zus en haar pasgeboren kindje en vervolgens heb ik lekker in de zon gezeten. Ook niet verkeerd. 

Rond het einde van de middag kwam een teamgenoot mij ophalen zodat ik bij de wedstrijd van mijn team kon kijken, ik moet zeggen dat het wel erg lastig is om hen te zien spelen en zelf niets te kunnen! Maargoed over 4 weekjes mag ik langzamerhand weer wat beginnen met sporten. De dames uit mijn team waren natuurlijk super nieuwsgierig en vonden het er nu al mooi uit zien, met de wetenschap dat de prothese nog wat moeten dalen. 

 

Ik mag inmiddels al op mijn zij slapen, alleen wil dat nog niet echt lukken. Het ligt raar, opeens met zo'n bobbel. Née, comfortabel vind ik het nog niet echt, dus maar op mijn rug slapen. 

 

Toen was het inmiddels zondag en gingen mijn vriend en ik met het bezoek naar Luxemburg. De gasten waren namelijk via Luxemburg gevolgen en hadden op het laatste bedacht ons op te zoeken in Nederland, nou lekker spontaan in ieder geval. Dus was de vraag of ik het leuk zou vinden om mee te gaan om hen naar Luxemburg te brengen en daar in een hotelletje te slapen en wat rond te lopen. Ik vond dit nogal spannend omdat ik niet wist of het goed zou gaan. Nou uiteindelijk ben ik gewoon meegaan. Ik was vanaf zaterdag (PO9) gestopt met alle medicatie en voelde me prima, soms nog wel beetje moe. 

Ook in Luxemburg gewoon aangegeven als ik moe was en niet meer kon lopen, maar dat is eigenlijk niet voorgekomen. Gelukkig waren we relatief laat in de stad en hoefde we ook niet stukken te lopen. 

 

Nou, dat gaat dus eigenlijk allemaal goed. Geen medicatie meer, lopen kan ik al redelijk stukken afleggen en volgende week maandag beginnen met werken. Aanstaande vrijdag moet ik naar de verpleegkunde om de knoopjes te laten verwijderen bij het litteken en gewoon een algemene controle. Dus ik ben benieuwd!

 

Hopelijk gaan de prothese wat sneller zakken en krijg het iets meer een druppelige borstvorm! (zie album voor foto's van PO8) Morgen komen er weer foto's bij van PO12:) 

 

Liefs ! 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei L.HR:

Het weekend (dag 8-9-10-11)

 

Dit weekend had ik verschillende dingen te doen, er waren vrienden van mijn vriend over uit Spanje dus die gingen de toerist uithangen in NL. Voornamelijk Utrecht en Amsterdam. 

Zodoende heb ik vrijdag wat booschappen gedaan, gekookt voor ons allen en ben ik 's avonds met ze in Utrecht wat gaan drinken. Ik moet zeggen dat dit wel wat vermoeiend was, zodoende ben ik ook maar eerder naar huis gegaan en ben ik gaan slapen. 

 

Zaterdag was weer een wat rustige dag, ik ging met mijn moeder even op stap (niet ver), even naar mijn zus en haar pasgeboren kindje en vervolgens heb ik lekker in de zon gezeten. Ook niet verkeerd. 

Rond het einde van de middag kwam een teamgenoot mij ophalen zodat ik bij de wedstrijd van mijn team kon kijken, ik moet zeggen dat het wel erg lastig is om hen te zien spelen en zelf niets te kunnen! Maargoed over 4 weekjes mag ik langzamerhand weer wat beginnen met sporten. De dames uit mijn team waren natuurlijk super nieuwsgierig en vonden het er nu al mooi uit zien, met de wetenschap dat de prothese nog wat moeten dalen. 

 

Ik mag inmiddels al op mijn zij slapen, alleen wil dat nog niet echt lukken. Het ligt raar, opeens met zo'n bobbel. Née, comfortabel vind ik het nog niet echt, dus maar op mijn rug slapen. 

 

Toen was het inmiddels zondag en gingen mijn vriend en ik met het bezoek naar Luxemburg. De gasten waren namelijk via Luxemburg gevolgen en hadden op het laatste bedacht ons op te zoeken in Nederland, nou lekker spontaan in ieder geval. Dus was de vraag of ik het leuk zou vinden om mee te gaan om hen naar Luxemburg te brengen en daar in een hotelletje te slapen en wat rond te lopen. Ik vond dit nogal spannend omdat ik niet wist of het goed zou gaan. Nou uiteindelijk ben ik gewoon meegaan. Ik was vanaf zaterdag (PO9) gestopt met alle medicatie en voelde me prima, soms nog wel beetje moe. 

Ook in Luxemburg gewoon aangegeven als ik moe was en niet meer kon lopen, maar dat is eigenlijk niet voorgekomen. Gelukkig waren we relatief laat in de stad en hoefde we ook niet stukken te lopen. 

 

Nou, dat gaat dus eigenlijk allemaal goed. Geen medicatie meer, lopen kan ik al redelijk stukken afleggen en volgende week maandag beginnen met werken. Aanstaande vrijdag moet ik naar de verpleegkunde om de knoopjes te laten verwijderen bij het litteken en gewoon een algemene controle. Dus ik ben benieuwd!

 

Hopelijk gaan de prothese wat sneller zakken en krijg het iets meer een druppelige borstvorm! (zie album voor foto's van PO8) Morgen komen er weer foto's bij van PO12:) 

 

Liefs ! 

 

 

Hoi,

wat een leuke verslagen om te lezen zeg! Blij dat het je zo goed hersteld! Bij mij was het echt een week plat liggen! Daarna terug voltijds gaan werken dat heb ik me toch beklaagd! 8h rechtstaan wel totaal niets getild ect! Nu alles prima nog een weekje en dan 6weken po! Kijk ernaar uit om terug normale bh’s te dragen! Zou ik een kijkje mogen nemen in je album? 

 

X

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 minuten geleden zei Kristel612:

Hoi,

wat een leuke verslagen om te lezen zeg! Blij dat het je zo goed hersteld! Bij mij was het echt een week plat liggen! Daarna terug voltijds gaan werken dat heb ik me toch beklaagd! 8h rechtstaan wel totaal niets getild ect! Nu alles prima nog een weekje en dan 6weken po! Kijk ernaar uit om terug normale bh’s te dragen! Zou ik een kijkje mogen nemen in je album? 

 

X

Nou, ik moet je eerlijk zeggen dat ik de eerste week ook behoorlijk rustig aan gedaan heb hoor:). Maar na donderdag (7PO) ging het al stukke beter! Maar wel heftig als je daarna weer voltijd moet werken en veel moet staan, pittig hoor! Gaat het nu wel beter? 6 weken alweer, ik kan niet wachten. Ik ben bijna twee weken haha. Ik wil ook zo graag weer beginnen met sporten en schoonmaken (bijbaantje). 

 

Na 6 weken ga ik inderdaad ook mijn maat opmeten om een goede sportbh te kopen en één a twee bh's zonder beugel. Dan na drie maanden ga ik denk ik wat meer los:). Schijnt dat je dan meer kan zeggen over de maat. 

 

Tuuurlijk mag je in mn album, ik ook bij jou?:) 

 

x

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal! 

 

Toch even besloten om wat minder leuk nieuws te delen, althans iets waar ik me 'zorgen' over maak. 

Het proces gaat over het algemeen allemaal erg goed hoor! Maar nu is het zo, dat al vanaf het begin mijn linker litteken er een beetje raar uitziet! Zoals je op de ene foto kan zien is mijn litteken een mooi dun streepje, verder niets op aan te merken. Gewoon zoals het naar mijn idee hoort. 

 

maar die andere foto laat echt wat anders zien! Mijn huid is wat dubbel, het zit wat strakker en ik volgensmij klopt het niet helemaal. Nu heb ik dus gebeld naar de Bergman Kliniek en de verpleegkunde zei dat ze er vrijdag wel even naar zullen kijken maar dat je er niets van kan zeggen en dat je het litteken niet mag vergelijken. Het zou nog te vroeg zijn, en mocht er iets 'mis' zijn, kan mijn PC er toch niets aan doen. Nou sorry hoor? Volgensmij hoort het gewoon een normaal recht lijntje te zijn.... 

 

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

 

Liefs 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals ik het kan beoordelen komt dit gewoon helemaal goed. Geen zorgen over maken. Zo zullen hier verder niks aan doen het wordt er niet mooier op als ze het opnieuw hechten. Geneest vanzelf wel heel mooi. Ben ik van overtuigd. Het zit ook onder de borst niemand die het ziet en als het goed is zie jij het ook niet. 

 

Gr. Ikk 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ikk, dankjewel dat je even hebt gereageerd! Erg fijn :116:

Ik heb ook één groot litteken op mijn rug van boven naar beneden en dus één op mn vinger(gebroken) en die zagen er allemaal echt anders uit. Dit vond ik gewoon een beetje gek, maar inderdaad. Misschien gewoon eventjes afwachten. 

 

dankjewel! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...
Op 16-4-2018 om 20:38 zei L.HR:

Tuurlijk! ik zal je toevoegen:) als je vragen hebt hoor ik het wel! xx


Hoi Hoi! Door het mooie weer even niet meer op het forum geweest. Bedankt voor het toevoegen, vooral in kleding ziet het er al zo mooi uit! Nu inderdaad wachten totdat ze gaan dalen. Je ben al wel lekker actief geweest joh! Hoop dat ik ook zo'n voorspoedig herstel zal hebben. Voor mij is het nu nog exact 7 dagen voordat ik onder het mes ga. Spannend! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.