Ga naar inhoud

Verkennend gesprek Dr. Lefèvre Aalst


Gast LineaLin

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen, ik ben nieuw op dit forum maar ben blij dat ik dit ontdekt heb. Heb hier al veel info gevonden en verhalen gelezen en het doet deugd om ‘lotgenoten’ tegen te komen. Even mezelf kort voorstellen: ik ben 35 jaar en na 2 zwangerschappen en borstvoeding voel ik mij onzeker over mijn borsten. Vroeger had ik een mooie, ronde, stevige B-cup. Daar blijft nu niet zo veel meer van over :-) Heb een maatje moeten inleveren en de stevigheid is verdwenen. Mijn laatste ervaring in een lingeriewinkel was zo onaangenaam dat ik beslist heb, daar in het pashokje, dat ik iets wou ondernemen. Ik vind mezelf nog veel te jong om onzeker te zijn over mijn lichaam. Ik zit in de fleur van mijn leven en zou mij nu op en top vrouw moeten voelen. Ik wil deze mooie jaren in mijn leven niet laten overschaduwen door een complex en onzekerheid. Ik wil een BH kunnen kiezen omdat ik hem mooi vind en niet omdat het de enige is die enigszins past. Ik wil in badpak zonder complexen met mijn kindjes kunnen gaan zwemmen. Ik wil in de zomer een kleedje kunnen aandoen met v-hals zonder gefoefel met vullingen. 

De knoop is dus doorgehakt en ik heb binnenkort een verkennend gesprek bij Dr. Lefèvre in Aalst. Heeft iemand ervaring met hem? 

Deze tekst schrijven is een grote stap en de telefoon nemen en bellen naar de praktijk van een PC was nog een grotere stap, maar ik ben blij dat ik ze gezet heb. Laat het vervolg nu maar komen :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom hier :) 

Goed dat je de stap gezet hebt want het forum is echt leerrijk, ondersteunend en geruststellend. Echt veel vriendelijke lieve mensen hier!

Je somt zelf al genoeg redenen op om ervoor te gaan, ben blij voor jou dat je ervoor gaat, groot gelijk! 

 

Ik ken de arts die je noemt niet maar hoop dat het een aangenaam consult wordt! Heb je zijn naam al eens in de zoekfunctie hier ingegeven? 

 

Geniet maar een beetje van je zoektocht en aftellen maar :) 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt Eecc15il! Ik zie je reactie nu pas. Ik moet duidelijk nog wat wennen aan dit forum. ^_^ 

Ik vind niet veel informatie over de pc maar ik vind alleszins al geen negatieve info dus dat is toch al een begin :rolleyes: Ik zou sowieso nog een gesprek willen plannen bij een andere pc. Gewoon om toch 2 meningen te horen en om te kunnen vergelijken. Bij welke pc ben jij geweest en heb je al spijt gehad van je bv als ik mag vragen?

Ik moet toegeven dat ik mij nog niet helemaal verzoend heb met het idee om vrijwillig aan mezelf te laten snijden. Ik krijg dan een instant schuldgevoel tov mensen die door ziekte verplicht onder het mes moeten... Waarschijnlijk hoort dit gevoel bij het aanvaardingsproces of zo... Nog iemand die dit heeft ervaren of ben ik gewoon raar? :blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 @LineaLin als ik je tag zie je het mss sneller, tis ff wennen hier maar het voordeel daaraan is dat je nuttige dingen blijft ontdekken :D 

 

Ben bij dokter Van Zele in de Wellnesskliniek geweest. Vriendin van me heeft vroeger voor hem gewerkt als verpleegkundig ok assistente (of hoe dit ook mag noemen) en had me naar hem gestuurd omdat ze er zo vol lof over was. Zonder haar zou ik wrs nooit in de wk terecht gekomen zijn omdat ik nogal snel afgeschrikt ben door promoties en snelle marketing :D maar tot hiertoe echt geen klachten. Chirurg is wel een zakelijk man maar kwam mij wel heel kundig en gedreven over. Ik zou me er slechter bij gevoeld hebben moest hij té vlot geweest zijn bijvoorbeeld. Hij heeft ook een mooie maat voor me gekozen (al is die aanvaarding nog een beetje een proces :D ) 

 

Ik herken je schuldgevoel zeker wel. Had ik voor men operatie al en erna zelfs nog een beetje meer. Maar dat ligt denk ik ook wel in de aard van het beestje. Ik vind het enorm belangrijk om dankbaar in het leven te staan en blij te zijn met alles wat ik wél heb. Dus dit voelde voor mij soms ook als een heel egoïstische overbodige actie. Maar langs de andere kant weet ik wel dat ik het best wel eens verdien om mezelf te belonen met iets waar ik al lang van droom.

Heb wegens het snijden-in-een-gezond-lichaam idee ook lang gewacht om ervoor te gaan. Was er zelfs heel lang zeker van dat ik het nooit zou doen. Maar een echte operatie leek me altijd een stap te ver en ik had er ook schrik voor. De 30 staat voor de deur en plots stond ik er wel voor open. Een beetje een nu of nooit gevoel. Denk ook dat ik er nu pas echt klaar voor was, ook mentaal is het toch wel behoorlijk wat. 

 

Neem zeker een tweede consult! Als ik de ‘inside-info’ van men vriendin niet had gehad zou ik dat zeker ook gedaan hebben. 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie Eecc15il! (sorry, het ‘taggen’ moet ik nog ontdekken).

Je omschrijft precies hoe ik me voel. Het doet deugd om te lezen! Inderdaad, aard van het beestje. Ik ben ook diegene die zichzelf snel zal wegcijferen voor de kinderen en vaak aan een ander zal denken ipv aan mezelf. Een bv is nu eens iets helemaal voor mezelf. Je omschrijft het goed ‘een egoïstisch overbodige actie’. Zo voelt het soms aan. Anderzijds mag ik ook wel eens egoïstisch zijn en aan mezelf denken. Dat komt dan uiteindelijk ten goede van het hele gezin. Happy wife = happy family B)

Ik ga Dr. Van Zeele eens opzoeken en misschien maak ik bij hem wel een afspraak. Had ook over Dr. Plovier goede reacties gelezen...

Ik begin dit forum echt wel leuk te vinden! :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 month later...

Welkom! :)
Ik ken dr Lefèvre niet, maar ben bij zijn collega geweest. Dr Van Eeckhout.
Heel sympathieke, vriendelijke en zachtaardige man.
Heel tevreden over operatie en nazorg.

Mij hadden ze ook aangeraden om bij verschillende chirurgen te gaan luisteren en dit was ik in eerste instantie ook van plan, maar na mijn gesprek bij Dr Van Eeckhout wist ik gewoon dat ik juist zat en in goede handen was.

Heb je ondertussen je eerste gesprek al gehad bij Dr Lefèvre?

Groetjes :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.