Ga naar inhoud

help,duimpje van me dochtertje kapot!


nachtuiltje

Aanbevolen berichten

me dochtertje is een kleine duimelientje,al vanaf geboorte,nooit tutter gehad en afijn

nu komt het drama,ze sabbelt en duimt zo veel dat heel dr duimpje kapot is,paars en open plekken en opgezet,dokter gebelt en ermee langs geweest,kort gezegd,afleren niks verder aan te doen :wacko:

nu is het zo erg dat ze er snachtds van wakker word,omdat ze dan het meeste duimd,en dan gaat de pijn komen he,heb geprobeerd het af te plakken met pleisters enzo,niks helpt,mevrouw trekt het er af ,logisch :unsure:

hebben jullie mischien tips en of weetjes voor me,vind dit zo zielig en pijnlijk voor haar,want ze wil ook echt niet die andere duim pakken,wat ik spelerderwijs al geprobeerd heb....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Moon niet leuk zeg. Ik denk dat je er weinig of niks aan kunt doen dan het duimen afleren wil dit niet meer gebeuren. Ik heb makkelijk praten hoor want mijn lieve meisje heeft nooit geduimd. Ik zelf vroeger ook niet. Wel pakt mijn dochter altijd een mamadoek (een shirt wat ik aan gehad heb) mee in haar bed om haar zelf veilig te voelen.

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ahhhh wat zielig!!!! Ik heb gelukkig geen duimers, die jongste heeft ook nooit een speen gewild of knuffelbeest, best handig haha. Heel gemeen misschien maar ik denk wel dat het helpt om er bytex op te doen. Dat is zo verschrikkelijk smerig dan doet ze het nooit meer. Dat koop je bij de drogist, is ook voor nagelbijten. Als je daar een heel klein beetje van op die ene duim doet dan stopt ze hem echt nooit meer in haar mond. Mijn dochter bijt al nagels sinds ze 1 jaar is, heeft ze van m'n ex overgenomen, heel irritant. Ze doet het echt heel erg, nu nog, ze heeft bijna geen nagels meer aan haar vingers, vaak ook tot bloedens toe. ik heb dat spul dus gekocht en erop gesmeerd en ooooh wat vond ze het vies. Maar ja, ik ben gewoon een mietje want ik vond het zielig en heb het dus niet meer gebruikt. Misschien ben jij harder dan ik? Ik hoop het wel want dan is ze er waarschijnlijk snel af.

Succes!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook heel sneu natuurlijk he voor je dochtertje. En ze snapt er nog niks van als je het haar uitlegt. Zo zielig man. Die van mij slaapt niet als haar mamadoek er niet bij is. Naja dan is het huis ook te klein.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Och arm schaap hey,wat naar zeg..mijne hadden spenen ,maar is ook niet alles was lastig af te leren,

ja enige wat je nog kan proberen is ze ipv die duim een nat kroeldoekje(zon soort van poppetje maken) geven,dat ze daar op kan sabbelen,vonden die van mij wel lkkr,maar ja,denk niet dat ze erin trapt als ze duim gewend is..unsure.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Handschoenen omdoen 's nachts met tape of verband om de pols zodat de handschoen/ wantjes niet uit kan/ kunnen. Klinkt heel zielig maar werkt echt... op een handschoen duimen is niet echt lekker namelijk. Ze zeggen dat er een week voor staat om kinderen dat soort dingen af te leren. Dus een week volhouden anders werkt het niet.

Vind het wel hard klinken als ik het zo lees, maar op zich zal het haar wel helpen denk ik.....

Sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Puck,klopt wel iets wat je zegt,me arts zei dat ik een sokje over dr handje moest doen idd snachtds,maar ze knaagt er dan ook op,knauwt dan gewoon stukjes stof eraf,heeft namelijk gewoon al tandjes..

sokjes gebruiken ze ook na geboorte,voor het krabben ja,maar dan zijn ze nog klein en snappen het eraf halen nog niet,me dochtertje is ander half nu en kan zich goed uit verband en of zulke dingen wurmen

Lesilla wat is opsite??????? <_<

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opsite is datgene wat je meestal over je infuusnaald krijgt.

dat dunne doorzichtige plakpleister, en als je alleen een rol neemt en het over elkaar kleeft is het echt bijna niet af te halen.

Omdat het zo op de huid en op elkaar plakt en het zo dun is dus moeilijk af te prutsen.

Opsite-Post-OP-Dressing-10-x-4-551105-PRODUCT-MEDIUM_IMAGE.jpg

Dan de niet steriele kleefrol vragen.

En dan de randen afplakken met zo een mega plakkerige dikke bruine tape

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach gossie arme kleine meid :(

Mijn dochtertje van net 2 is ook een echte duimelot. althans ze sabbelt op dr ring- en middelvinger.

Deed ik zelf vroeger ook en de andere hand was toen ook voor mij geen optie.

Vind het erg lastig hoor. Werk zelf ook in de kinderopvang en weet dat bijvoorbeeld een kind een speen af leren ook een drama kan zijn. Maar dat het na een tijdje ook wel weer went en beter gaat.

Maar ze is pas anderhalf he? Dat is misschien ook nog wel erg klein.

Zou zelf ook denken aan een handschoentje en dan afplakken, maar weet ook dat mijn dochter uit dr pan zou gaan als ik dat zou doen.

Toch maar proberen denk totdat t genezen is iniedergeval. want een kapot handje is natuurlijker nog veel vervelender en pijnlijk ook :(

heel veel succes...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey A70,

Dat is een goed idee zeg. Dan beschadig je het wondje ook niet nog meer. Het is zo zielig voor kinderen als ze niet meer kunnen zuigen aan hun duimpje of vingertjes. Ja een heel drama kan dat zijn voor die kleintjes. Het komt uiteindelijk wel goed maar toch he. Zo sneu.

Liefs,

Cinta

Link naar reactie
Delen op andere sites



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.