Ga naar inhoud

verdrietje


verdrietje

Aanbevolen berichten

Heb borstverkleining laten uitvoeren 1kg800gr is er weg maar heb geen tepels chirurg zei nochtans jaja mevr die zullen erop staan na veel smoesjes wou hij reconstructie uitvoeren op mijn kosten en dat wil ik niet betalen heb nu wel veel pijn waar tepels zouden moeten staan heeft nog iemand zoiets voor gehad want ik word er depri van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach vrouw toch.... dat lijkt me afschuwelijk... hadden ze dat van te voren verteld of kwam je er na de operatie achter dat je geen tepels meer hebt? Ik heb hier bij andere bvk' s niet gelezen dat de tepels verwijderd waren... Ik kan me heel goed voorstellen dat je er depri van word... je stelt je niet aan hoor! Mss dat @Desert-Rose met je mee wil denken, want die reconstructie hoor je volgens mij niet zelf te vertalen... heel veel sterkte meid...

Xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dokter had gezegt dat ze erop zouden staan nu constant pijn precies dat ze messen insteken en borst links heeft andere vorm +valt in hij had tepelhof verkleint maar zonder tepels ombutsdienst kliniek gecontacteert die wimpelt af weet ni wat ik nog kan doen die komt wel nemeer aan mijn lijf

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 minuten geleden zei verdrietje:

Nee dokter had gezegt dat ze erop zouden staan nu constant pijn precies dat ze messen insteken en borst links heeft andere vorm +valt in hij had tepelhof verkleint maar zonder tepels ombutsdienst kliniek gecontacteert die wimpelt af weet ni wat ik nog kan doen die komt wel nemeer aan mijn lijf

Kun je dit niet melden bij de tuchtraad? Dit kan nl echt niet... misschien is het een idee om met je operatieverslag naar een andere pc te gaan... wie weet kan die nog iets voor je betekenen... ben je in Nederland of België geopereerd? Mss is t een idee om je zorgverzekering hier over te bellen, voor info over een hersteloperatie en hoe je überhaupt nu verder moet..... Ik ben geen arts en al helemaal geen expert bvk maar dit is niet okay hoor meis... 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks voor de tag @Wens2017

 

@verdrietje Jeetje meis, hier schrik ik van, een bvk en dan geen tepels meer? Wat is de reden daarvoor? Ik snap daar niks van, en ik kan me heel erg goed voorstellen dat je vreselijk verdrietig, teleurgesteld en boos bent, en terecht.

 

Tijdens een bvk worden de tepels wel verplaatst en vaak verklein,omdat de tepels weerr op de juiste plaats moeten komen, omdat ze door een bvk of lift anders te laag op de borst komen te liggen, en dan zouden ze heel erg naar beneden wijzen.

 

Denk dat je dan ook in eerste instantie eens goed na moet vragen waarom dit gebeurt is, wat is de reden dat je geen tepels meer hebt. met dat antwoord kun je verder, vraag ook je dossier op, zo heb je zelf in handen wat er allemaal gebeurt is tijdens de operatie.

Is er een fout gemaakt tijdens tepelhof verkleinen?

 

Als er een reconstructie komt,dan lijkt mij dat ook zeker iets wat niet voor jouw kosten hoort te komen, dit is echt onvoorstelbaar dat een arts je eerst verminkt en dan even zegt, ja ik wil wel een reconstructie doen, maar dat moet je zelf betalen,vind dit echt onbegrijpelijk.

Snap ook dat je zowieso bij deze arts geen reconstructie meer zou willen, maar denk zeker wel dat je hier werk van moet maken en het er niet bij moet laten zitten.

 

Eerste wat je dus nu moet doen, dossier opvragen, en goed navragen waarom dit is gebeurt, daarbij zou ik ook een second opnion aanvragen bij een onafhankelijke pc , dus ander ziekenhuis of andere kliniek, en dan is het goed als je dus je dossier hebt, hier heb je recht op, en kunnen ze je niet weigeren.

Daarna kun je een officiële klacht indienen bij de ombudsdienst, die verbonden is aan de kliniek, zo heb je alles op papier.

Een klacht horen ze te gaan behandelen en ze mogen je neit zomaar afwimpelen.

 

Een reconstructie kan op verschillende manieren gebeuren, wil je echt de vorm van een tepel dan kan in sommige gevallen, een pc van weefsel vanuit de binnenkant van de borst de vorm van een tepel maken, zo krijg je dan weer een bolling, en dan op een later tijdstip kun je dan de tepel laten tatoeëren waardoor de tepel dus weer zo veel mogelijke originele kleur krijgt.

 

De pijn die je voelt kan komen doordat er weefsel verkleeft is, omdat je ook al aangeeft dat de ene kant naar binnen word getrokken, maar het kan ook zenuwpijn zijn.Hiervoor zou je naar je huisarts kunnen gaan, en vragen of hij medicatie wilt voorschrijven.

 

Meis, geef de moed niet op, en probeer door dit alles niet depressief te gaan worden, ondanks dat dit enorm emotioneel is, moet je voor jezelf op gaan komen, maar wel even alles stapje voor stapje.

 

Heel veel sterkte meis.

 

xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Desert-Rose:

Thanks voor de tag @Wens2017

 

@verdrietje Jeetje meis, hier schrik ik van, een bvk en dan geen tepels meer? Wat is de reden daarvoor? Ik snap daar niks van, en ik kan me heel erg goed voorstellen dat je vreselijk verdrietig, teleurgesteld en boos bent, en terecht.

 

Tijdens een bvk worden de tepels wel verplaatst en vaak verklein,omdat de tepels weerr op de juiste plaats moeten komen, omdat ze door een bvk of lift anders te laag op de borst komen te liggen, en dan zouden ze heel erg naar beneden wijzen.

 

Denk dat je dan ook in eerste instantie eens goed na moet vragen waarom dit gebeurt is, wat is de reden dat je geen tepels meer hebt. met dat antwoord kun je verder, vraag ook je dossier op, zo heb je zelf in handen wat er allemaal gebeurt is tijdens de operatie.

Is er een fout gemaakt tijdens tepelhof verkleinen?

 

Als er een reconstructie komt,dan lijkt mij dat ook zeker iets wat niet voor jouw kosten hoort te komen, dit is echt onvoorstelbaar dat een arts je eerst verminkt en dan even zegt, ja ik wil wel een reconstructie doen, maar dat moet je zelf betalen,vind dit echt onbegrijpelijk.

Snap ook dat je zowieso bij deze arts geen reconstructie meer zou willen, maar denk zeker wel dat je hier werk van moet maken en het er niet bij moet laten zitten.

 

Eerste wat je dus nu moet doen, dossier opvragen, en goed navragen waarom dit is gebeurt, daarbij zou ik ook een second opnion aanvragen bij een onafhankelijke pc , dus ander ziekenhuis of andere kliniek, en dan is het goed als je dus je dossier hebt, hier heb je recht op, en kunnen ze je niet weigeren.

Daarna kun je een officiële klacht indienen bij de ombudsdienst, die verbonden is aan de kliniek, zo heb je alles op papier.

Een klacht horen ze te gaan behandelen en ze mogen je neit zomaar afwimpelen.

 

Een reconstructie kan op verschillende manieren gebeuren, wil je echt de vorm van een tepel dan kan in sommige gevallen, een pc van weefsel vanuit de binnenkant van de borst de vorm van een tepel maken, zo krijg je dan weer een bolling, en dan op een later tijdstip kun je dan de tepel laten tatoeëren waardoor de tepel dus weer zo veel mogelijke originele kleur krijgt.

 

De pijn die je voelt kan komen doordat er weefsel verkleeft is, omdat je ook al aangeeft dat de ene kant naar binnen word getrokken, maar het kan ook zenuwpijn zijn.Hiervoor zou je naar je huisarts kunnen gaan, en vragen of hij medicatie wilt voorschrijven.

 

Meis, geef de moed niet op, en probeer door dit alles niet depressief te gaan worden, ondanks dat dit enorm emotioneel is, moet je voor jezelf op gaan komen, maar wel even alles stapje voor stapje.

 

Heel veel sterkte meis.

 

xx

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo dessert_rose heb verslag van operatie ben in belgie geopereert in aalst staat niets van in dat er geen tepels zouden opstaan mijn huisdokter ging er nu proberen mee in contackt te komen om uitleg te vragen wacht dat nu af dan leg ik klacht neer en ga ik info vraag aan andere pc eerst zei hij mevrouw 2xdaags goed masseren zullen wel komen na tijdje en gereclameer zei hij ja maar mevr u moet die eruit duwen nijpen 2keer zelf geprobeert viel telkens bijna van mijne sus dan 38keer kini om te proberenn zeer pijnlijk ga trug naar pc terug klagen zei hij had toch niveel geholpen zal binnen 2maand reconstructie doen op u kosten maar zal mijn ereloon laten vallen daarbij trok ik bijna niets terug terwijl medich verantwoord was omdat hij21%btw aanrekende en dat betekend naar het schijnt puur estetich

Link naar reactie
Delen op andere sites

@verdrietje

 

Ah ok nu word het een beetje duidelijker voor me, wat ik nu begrijp is dat de tepels er wel zijn, maar deze worden beide zodanig naar binnen getrokken dat je ze niet meer ziet.

 

Hoelang geleden ben je geopereerd? dit is wel ook even belangrijk om te weten, want het gebeurt af en toe wel dat er in het begin teveel litteken weefsel word aangemaakt,en in sommige gevallen kan het soms dan helpen om te masseren, maar ik zou eerst eens een second opinion aanvragen, voordat je gaat masseren, want je weet niet wat er allemaal aan de hand is.

 

Daarbij kan ik me zo goed voorstellen dat het zeer pijnlijk is, en is dit de eerste keer dat ik hoor dat er na een bvk gemasseerd moet worden om de tepels weer naar buiten te krijgen.

 

Wel kan het zo zijn dat de tepels in het begin geen mooie vorm hebben, de grote nog niet is,zoals je graag zou zien, maar dat heeft dan altijd tijd nodig, maar dit lijkt me een heel ander verhaal.

Ik ben natuurlijk geen pc, maar wat ik hoor, is dit niet de normale gang hoe een bvk moet verlopen.

 

Het zou zeker fijn zijn als je huisarts kan helpen, om duidelijkheid te krijgen, en op deze manier sta je gelukkig dan ook niet alleen.

 

Ook al zou deze pc zijn ereloon niet vragen, blijft dit een complicatie waar jij zeker niks aan kunt doen, en ik vind het ook niet op zijn plaats dat jij dan voor de kosten op moet draaien.

 

Ik weet niet hoe het in Belgie geregeld is, maar hier in Nederland word een bvk bijna altijd vergoed ( ligt aan de cup maat) heb jij ook met tussenkomt de operatie vergoed gekregen? Zo ja dan is het helemaal raar dat hij voor een extra operatie geld zou vragen.

 

Voordat je een correctie zou laten doen, zou ik eerst alles even goed uit zoeken, expertise van andere pc vragen, en dan verder.

Soms is het namelijk ook beter om niet te snel na een operatie, opnw te laten snijden, aangezien er na iedere operatie opnw littekenweefsel word aangemaakt.

Eerst maar eens zorgen dat je weet wat er nu allemaal aan de hand is.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi ben op 9januari dit jaar geopereert was via tussenkomst maar heb hoop en al kleine 500eu terug gekregen heb 3400eu betaald aan ereloon en anesthesie voor operatie dan 900eu kini waar ik 300eu heb van terug gekregen dat zit dus in die 500eu he had beter prive laten doen kostte mij dan ook zoveel en was mischien goed gedaan zijn de pc had mij die kini voor geschreven hij ging de foto,s doorsturen van mijn borsten voor/na 2dagen voor kini gedaan kreeg ik foto,s dat heeft dus een maand geduurd he en mijn kini zei dat ze er niks aan kon doen bij het zien van foto,s 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zou je inderdaad mogen verwachten dat nu eigenlijk zo goed als alle pijn van de operatie weg zou moeten zijn, soms kun je wel nog iets steekjes of zo voelen, maar niet meer dan dat.  Ik zie idd al dat het in Belgie heel anders werkt dan in Ned, en het heeft je een hoop geld gekost, en dan alsnog later zoveel  pijn.

 

Hoe lang  na de operatie zag je dat de tepels helemaal naar binnen werden getrokken? Want als het een tijdje erna kwam dan ligt de oorzaak naar mijn idee echt door teveel littekenweefsel/verklevingen, wat zeer pijnlijk kan zijn, omdat er steeds aan het weefsel word getrokken zeg maar, bij bepaalde bewegingen voel je het dan soms erger.

Wat precies de oorzaak is, is moelijk te zeggen, soms kan dit komen door een doorgemaakte infectie,bloeding, maar ook omdat je lichaam soms teveel aanmaakt, en of er dan een schuldvraag is, is heel lastig, omdat dit nooit van te voren te voorspellen is.

 

Komt het inderdaad door deze oorzaak dan is het met een chirurgische ingreep te verhelpen.

 

Zou toch gaan bellen voor een second opinion, en wellicht kun je dan naar een groot ziekenhuis waar ze wellicht werken met vergoeding, zou alles eens navragen.

Ook is er al geoppert om eens navraag te doen bij je verzekering, wie weet kunnen hun je helpen, of anders heeft je huisarts misschien nog wel een idee.

 

xx

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meis, jeetje,heel naar dat de pijn toch erger schijnt te worden, en het kan best een combinatie zijn van verklevingen en zenuwpijn, want dat kan behoorlijke steken geven.

Heb je wel iets van je huisarts gekregen om de ergste pijn een beetje op te vangen?

 

Gelukkig dat je al snel bij een andere pc terecht kunt, en ik hoop dat die je goed kan helpen, en dat je te weten komt waar dit allemaal door veroorzaakt word.

 

Super dat je een klacht hebt neergelegd, nu afwachten wat ze er mee gaan doen.

 

Heel veel succes, en laat 2 november even iets weten ok?

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo even nieuwtje zoals geweten gisteren klacht neergelegt en voilla huisdokter kreeg plots telefoon van pc dat hij ni wist dat zo diep zat bj mij zei tegen dokter dat weet hij al maanden hij ging terug bellen naar haar want wil dat wij er samen kunnen uitkomen hij ging geen consultatie aanrekenen zei hij mag dat ik wil gratis mijn tepels terug toch raar contakt kunnen ze niet maken je legt klacht neer en plots kan alles

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja zo zie je maar, ineens kan het wel, en is vaak, geen enkele arts wilt negatieve reclame, maar goed meis, als er maar actie word ondernomen toch?

Gelukkig heb je een hele fijne huisarts, dat scheelt enorm, heb je een hoop steun aan zo te horen, nu kijken wat er uit consult met pc gaat komen.

 

Haha je word zeker groggy daardoor, wellicht als je die inneemt dat je daarna even een paar uurtjes op bed kunt liggen.

Hopelijk ben je snel van de pijn af en zijn de pijnstillers ook niet meer nodig.

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo eergisteren aangetekend schrijven gehad van pc en jullie zullen niet geloven maar ik beefde van woede in zijn brief schrijft hij dat tepels erop zetten niet tot zijn pakket behoorde want als er geen tepels waren kon hij er ook geen opzetten nog een geluk dat ik foto,s heb van mijn borstenvoor en na hij blijft erbij da ik moet betalen hoop dat andere pc donderdag eerlijk ga zijn tegen mij wat kunnen chirurgen toch klootzakken zijn sorry voor taal gebruik

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ppff wat een machtsvertoon, eerst zeggen dat het kosteloos hersteld gaat worden, en nu weer zeggen dat er betaald moet worden.

Kan me helemaal voorstellen dat je woest bent, denk dat de stoom uit je oren kwam toen je de brief las.

 

Nou inderdaad eerst nu maar even affwachten wat er uit de second opinion van donderdag gaat komen, vraag wel of die arts zijn bevindingen op papier wilt zetten.

Naar gelang wat er uit gaat komen, kun je dan kijken of je alsnog een officiële klachtenbrief er tegenaan wilt gooien, of dat je kijkt of het door een andere arts opgelost kan gaan worden.

Hier zullen dan natuurlijk wel kosten aan vast zitten, maar ik denk dat je je ook af moet gaan vragen of jij nog voldoende vertrouwen zou hebben in deze pc, aangezien je natuurlijk van het kastje naar de muur gestuurd word.

 

Probeer het even naast je neer te leggen, neem alle foto's mee donderdag mee, neem deze brief ook mee,maar eerst dit even afwachten.

 

Wat een ellende meis, bah

sterkte hoor xx

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi vandaag naar andere pc geweest ben wel niet veel wijzer geworden hij vond dat operatie geslaagt was vroeg hem exuseer vind u dit mooi ik niet heb geen tepels ja zei hij komt dikwijls voor dat die erin blijven zijn de risico,s van operatie mocht andere pc wel gezegt hebben deze pc wil ze wel uithalen is met rivizcode zodat mij niks zou kosten juist remgeld maar dat trek ik terug zijn wel 2verschillnde eerste pc ging dat dus lokaal verdoven deze gaat dat doen onder algemene en wel preciezer zou via insnijdingen zijn waar ze dan via draad langs tepels binden en dan plaatje achter tepels zodat ze naar buiten blijven zouden 5weken moeten blijven zitten pc geeft 75procent kans dat blijvend is de overige pro kan zijn dat niet lukt dus sta enorm in twijfel wat ik moet doen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.