Ga naar inhoud

Pleisters eraf


Aanbevolen berichten

8 minuten geleden zei Sari:

Die van mij zijn er nu sinds vrijdagavond op en moet ze er 5 dagen OP laten ... Denk dat ik ze er toch 7 dagen OP laat en zou ik er nadien nog nieuwe op moeten kleven? Ik ben ook wat bang ....

Goede vraag...ik moest ze er twee weken op laten zitten, maar vind t gewoon eng:blink:. Denk dan enerzijds; "zal ik ze toch twee dagen langer laten zitten? " en anderzijds denk ik; ze zullen het vast wel weten. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het net heeeeel voorzichtig gedaan en vond het doodeng eerlijk gezegd. Als je iemand in de buurt hebt zodat je zelf even kan liggen en iemand anders het kan doen, zou ik dat adviseren. Ik kan niet zelf aan de onderkant goed kijken maar zover ik nu zie zijn er geen grote korstjes ofzo. Vanavond na het douchen met een de mobiel even een foto maken, kan ik het eens goed bekijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden zei Wens2017:

Dat zullen dan goede pleisters zijn zeg... dat ze 2 weken blijven zitten... kun je ze losweken onder de douche? Lijkt mij ook best een dingetje pleisters lostrekken waarvan je weet dat er een wond onder zit....

Het zijn waterdichte pleisters en als het goed is, is de wond dicht. Maar ik vind het gewoon een beetje eng idee. Nu zit het "veilig" zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden zei Henrique:

Heb het net heeeeel voorzichtig gedaan en vond het doodeng eerlijk gezegd. Als je iemand in de buurt hebt zodat je zelf even kan liggen en iemand anders het kan doen, zou ik dat adviseren. Ik kan niet zelf aan de onderkant goed kijken maar zover ik nu zie zijn er geen grote korstjes ofzo. Vanavond na het douchen met een de mobiel even een foto maken, kan ik het eens goed bekijken.

Ja precies dat dus! Ik heb ook een stukje gedaan en dat ging er best makkelijk en pijnloos af. Ja dat is een goed idee, alhoewel ik ze er toch liever zelf afhaal:mellow:

Link naar reactie
Delen op andere sites

19 minuten geleden zei tinkerbel80:

Oh echt? Ik dacht juist dat t goed was om het aan de lucht te laten drogen met littekencreme...

Die pleisters helpen om de druk te verminderen die er op het litteken anders is. Doordat er een lichte kracht op wordt uitgeoefend heb je anders meer kans op een breed of hypotrofisch litteken . Een lekkere crème om het soepel te houden is altijd goed volgens mij. De methode van smeren met littekencreme (gewoon van kruidvat ) plus de Micropore pleisters hebben bij mij al eerder voor een super mooi litteken gezorgd, vandaar. Maar ik ga pas die pleister plakken als het litteken echt goed dicht zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 minuten geleden zei Henrique:

Die pleisters helpen om de druk te verminderen die er op het litteken anders is. Doordat er een lichte kracht op wordt uitgeoefend heb je anders meer kans op een breed of hypotrofisch litteken . Een lekkere crème om het soepel te houden is altijd goed volgens mij. De methode van smeren met littekencreme (gewoon van kruidvat ) plus de Micropore pleisters hebben bij mij al eerder voor een super mooi litteken gezorgd, vandaar. Maar ik ga pas die pleister plakken als het litteken echt goed dicht zit.

Bedankt voor de tip! En succes morgen met t verwijderen van de pleisters. Hoe lang dien je de micropore pleisters te gebruiken? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei tinkerbel80:

Bedankt voor de tip! En succes morgen met t verwijderen van de pleisters. Hoe lang dien je de micropore pleisters te gebruiken? 

De vorige keer heb ik best lang die pleisters gebruikt. Totdat het litteken weer mooi wit werd en het genezinggsproces grotendeels achter de rug was. Littekens kunnen eerst wit lijken maar worden vaak weer rood en daarna weer rustig en wit/huidskleur. Weet het niet meer precies maar het duurde wel enkele maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaaa ik vond het ook heel eng! Heb eerst gedoucht om te weken en daarna heel voorzichtig aan gaan peuteren. Ik dacht als het niet makkelijk losgaat laat ik ze mooi zitten, maar ze kwamen best makkelijk los. Ben nu aan het smeren met littekencreme. 5 weken po alweer morgen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

38 minuten geleden zei tinkerbel80:

Bedankt voor de tip! En succes morgen met t verwijderen van de pleisters. Hoe lang dien je de micropore pleisters te gebruiken? 

De vorige keer heb ik best lang die pleisters gebruikt. Totdat het litteken weer mooi wit werd en het genezinggsproces grotendeels achter de rug was. Littekens kunnen eerst wit lijken maar worden vaak weer rood en daarna weer rustig en wit/huidskleur. Weet het niet meer precies maar het duurde wel enkele maanden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 minuten geleden zei Evah:

Jaaa ik vond het ook heel eng! Heb eerst gedoucht om te weken en daarna heel voorzichtig aan gaan peuteren. Ik dacht als het niet makkelijk losgaat laat ik ze mooi zitten, maar ze kwamen best makkelijk los. Ben nu aan het smeren met littekencreme. 5 weken po alweer morgen!

Ja dat weet ik nog dat je vertelde dat je t eng vond! Zag het litteken er wel gelijk rustig uit? Wanneer ging je smeren met littekencreme?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Deprinsesopdeerwt
1 uur geleden zei tinkerbel80:

Hahaha!! Ja dat zal ik blijven doen! Ben gewoon bang dat t niet dicht is en mn prothese eruit valt:75:

 

Snap ik, ik wist ook niet goed wat ik aan zou treffen onder de pleisters. Maar alles was dicht, geen korsten en de pleisters bleven ook nergens aan vastzitten toen ik ze loshaalde. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

40 minuten geleden zei Deprinsesopdeerwt:

 

Snap ik, ik wist ook niet goed wat ik aan zou treffen onder de pleisters. Maar alles was dicht, geen korsten en de pleisters bleven ook nergens aan vastzitten toen ik ze loshaalde. 

Ik ging net douchen...eraf gehaald. 1 stukje was een beetje nattig...ging echt bijna out. Ik kan daar zo niet tegen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

16 minuten geleden zei Henrique:

Heb foto's gemaakt van het litteken en in album gezet, ziet er volgens mij best netjes uit.

Geen korstjes etc nu de pleisters eraf zijn.

Ziet er netjes uit...bij mij ziet er 1 heel goed uit en bij de ander was een stukje van de wond een beetje vochtig. Misschien toch een korstje meegetrokken? 

Foto's alleen zichtbaar voor leden.

Word nu lid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.