Ga naar inhoud

Vandaag operatie van mijn dochter: AZ Diest


Aanbevolen berichten

Beste,

Mijn dochter zal een operatie ondergaan voor borstprothese onder de spier en een lift van de tepels. Ik maak me zorgen omdat ze erg jong is (onder 16) maar ze heeft die operatie erg nodig. Haar borsten zijn misvormd. Ik heb er veel moeite mee, vooral omwille van de pijn (dokter heeft al gezegd dat de post-operatie periode veel pijn brengt). Kunnen jullie me meer over vertellen? Eventueel tipjes over wat te doen... over hoe ik haar best kan helpen. Ik neem sowieso 2 weken vrij om haar bij te staan. Daarna zou ze normaal gezien naar school moeten.

Welke medicatie was de meest efficiënt voor jullie?

 

Hartelijk dank.

Groetjes,

jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Jojo,

 

als alles goed gaat, dan schrijft de arts de juiste medicatie voor. Hier was dat een combinatie van Diclofenac, Tradonal en paracetamol.

Ikzelf ben na twee weken weer aan het werk gegaan, maar ik zou het niemand aanraden! School is natuurlijk nog wat anders dan fysieke arbeid (ik ben verpleegkundige en werk op een kinderafdeling). Ik zou toch heel sterk opletten met tillen van een zware schooltas.

Ik begrijp dat je het als moeder hiermee moeilijk hebt, maar wat is het alternatief? Ik vind het net heel mooi en sterk dat je je dochter deze kans geeft. Veel moederliefde, knuffels en tijdig pijnstilling. Dat is het beste wat je in deze situatie kan doen geloof ik. Succes ermee, en sterkte gewenst!

 

Groet,

V.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jojo1973

Inderdaad heel jong, maar chapeau dat je haar die kans heeft.

De eerste 4 dagen zijn het ergst.

Vooral het rechtkomen en op de rug slapen vond Ik lastig.

Maar je bent 2 weken bij haar en het zal aangenaam zijn dat je voor haar zorgt. 

Ze gaat veel kunnen rusten en zal ze wel nodig hebben.

Ik heb 3 kinderen dus van dat rusten kwam niet veel in huis. Was altijd wel iemand waarvoor Ik toch iets moet doen.

Ik heb  ibuprofen en dafalgan genomen.

Ik denk dat naar school gaan wel zal lukken na 2 weken.

Ik ben na 2 weken gaan werken en ben ook verpleegkundige. Was wel lastig fysiek.

Maar als je dochter zoals MissV zegt geen  met zware boekentas te tillen en zeker ook geen sport denk ik dat dit gaat lukken

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel! Tof dat jullie reageren.

Ik heb vooral schrik, maar mijn dochter is blij dat de arts akkoord was om te opereren. Ook blij dat de mutualiteit de helft ervan betaalt want het is echt nodig wegens haar misvormde borsten. Er is een nomemclatuur daarvoor voor terugbetaling van tubereuze borsten maar moet op voorhand van de operatie aangevraagd worden.

Inderdaad, naar school gaan moet voorzichtig gebeuren met een trolley, geen boekentas op de rug.

Ik zal mijn beste doen om voor haar te zorgen en ook qua medicatie zal ik alles in huis hebben tegen dan.

 

Dank jullie wel en veel succes!

 

Groetjes

Jojo

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Wij zijn heel tevreden. De operatie is heel goed verlopen. Voor enkele uren was een tepel nog heel donker door de slechte doirbloeding na de tepellift  7u later was dat al veel beter en nu is het al normaal. 

Ze nam Dafalgan 1g en het helpt haar wel. 

Ze nag geen bh dragen want de prothese moet meer zakken. 

Ik hou jullie op de hoogte en plaats later wel een foto.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@jojo1973

Mochten jullie hulp nodig hebben met een medicatie schema dan kun je beste even Desert-rose of Best_boobie een privé berichtje sturen. Het is nu van belang dat ze een spiegel opbouwt van pijnstillers waardoor ze zo min mogelijk pijn heeft. Eerste 4 a 5 dagen zijn overigens het ergste en daarna gaat het vaak weer wat beter. 

 

Veel beterschap aan je dochter!

 

xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank jullie wel voor de steun.

Alles gaat echt heel goed met mijn dochter. Het is nu de 3de dag en ze kan al zelf gaan staan, terwijl gisteten kon ze niet. Haar pijn is goed te beheersen met Dafalgan 1g om de 6u. Alles gaat goed. Een tepel is donker dan de andere door bloedstolling maar de circulatie op de tepel is oke.

Een verpleegster komt elke dag hier voor het onstmetten en wondzorg en om de vocht na te kijken in de buisjes.

Wij zijn heel tevreden met het resultaat. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 11 months later...
Op 26-8-2017 om 19:38 zei jojo1973:

Dank jullie wel voor de steun.

Alles gaat echt heel goed met mijn dochter. Het is nu de 3de dag en ze kan al zelf gaan staan, terwijl gisteten kon ze niet. Haar pijn is goed te beheersen met Dafalgan 1g om de 6u. Alles gaat goed. Een tepel is donker dan de andere door bloedstolling maar de circulatie op de tepel is oke.

Een verpleegster komt elke dag hier voor het onstmetten en wondzorg en om de vocht na te kijken in de buisjes.

Wij zijn heel tevreden met het resultaat. 

@jojo1973 

 

Hoe gaat het ondertussen met je dochter? Is ze goed hersteld van de operatie?

 

Even een praktisch vraagje: hoe hebben jullie die terugbetaling in orde gekregen? En waren jullie tevreden van de pc?

 

Liefs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo!

 

Hopelijk herstelt je dochter goed! Welke arts heeft haar geopereerd in Diest?

Ik heb ook net een lifting met prothese en tepelverplaatsing gekregen en ook n terugbetaling.

Fijn dat jullie jullie dochter nu deze kans al geven, ik heb dit niet mogen doen. Het zal haar wat onzekerheden sparen en haar zelfvertrouwen doen groeien. Het is waar dat je uiterlijk je persoonlijkheid niet maakt maar leef maar eens als puber zo. Ik heb uiteindelijk gewacht tot na twee longoperaties (waardoor de ribben uit elkaar gezet werden en de situatie nog erger werd) en dit was 20 jaar te lang. Het kon me veel leed en onzekerheden bespaard hebben.

 

Chapeau voor jou als moeder en chapeau voor je dochter!!!

Veel geluk ermee!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.