Ga naar inhoud

BV niet vertellen op je werk


Aanbevolen berichten

Ik sta zelf ook voor de klas, gr 5 dus ik hoef ze niet meer te tillen...

Ik heb bewust mijn borstvergroting in de kerstvakantie gepland, zodat ik 2 weken de tijd heb om te herstellen. Ik ben wel van plan om mijn leidingevende op de hoogte te stellen, mocht het verkeed gaan, zeg maar. Ik heb het alleen nog niet gedaan en zie er als een berg tegenop...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 55
  • Created
  • Laatste Reactie

waar word jij trouwens geholpen Puck77? Ik heb er helemaal niet bij stilgestaan dat er rond de feestdagen ook gewoon geopereerd wordt. Wel word ik geholpen in een ziekenhuis ipv kliniek dus misschien dat er dan alleen spoed wordt gedaan, kan dat?

PCC Spaarne Heemstede ook in het ziekenhuis! Hoopte eigenlijk dat het vr 19 dec. kon omdat ik dan echt twee weken heb om te herstellen, maar ja het kan de 22e dec. pas. Niet echt leuk met kerst in de lappenmand maar ja........

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sta zelf ook voor de klas, gr 5 dus ik hoef ze niet meer te tillen...

Ik heb bewust mijn borstvergroting in de kerstvakantie gepland, zodat ik 2 weken de tijd heb om te herstellen. Ik ben wel van plan om mijn leidingevende op de hoogte te stellen, mocht het verkeed gaan, zeg maar. Ik heb het alleen nog niet gedaan en zie er als een berg tegenop...

Hoi

Ik zag er ook zo tegen op om het te zeggen dus ben ik naar onze adjunct gegaan. Dat is een vrouw.... wat denk je? Heeft ze zelf ook een bv gehad dus ik kreeg alle begrip.

Hoop ook gewoon na de kerstvakante te kunnen werken.

Succes met vertellen

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja sommige denken idd heel licht over het herstel. Bij beide b.v's was ik de eerste 2 weken bijna een dood vogeltje :blush: . In de derde week voeld eik mij een beetje boven jan komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik doe best zwaar werk ik moet een hele dag dozen van 15/20 kilo overtassen, en als mijn pc zegt dat je absoluut niet zwaar mag tillen 6 weken dan doe ik dat echt niet hoor het is wel mijn lichaam als ze aangepast werk voor me hebben prima dan kom ik gewoon werken maar zou niet weten wat voor werk ze dan voor me hebben, en ik voel me echt niet schuldig tegenover mijn baas hoor die vent is miljonair en ik werk me altijd de pokkepleures voor weinig geld haha hij is wel de laatste waar ik me zorgen om maak!! En je ben absoluut niet verplicht te vertellen waaraan je geopereerd word!!nu is het natuurlijk wel bij iedereen verschillend he hiervoor werkte ik in een cafe met een hele leuke baas daar werkte ik elke dag mee kijk dan had ik het ook niet zo aangepakt natuurlijk maar ik heb met mijn huidige baas nooit iets te maken alleen met mijn FL maar die weet ervan en die vind het allemaal geen probleem !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb het inmiddels ook aan mijn baas verteld. Hij stelde zelfs voor dat ik gewoon nog een week aan mijn vakantie kan plakken... Echt heel lief, maar dat ga ik niet doen. Ga er vanuit dat ik gewoon aan het werk kan en als het echt niet gaat, meld ik me ziek.

Krijg ik een plaatsing voor de spier en daar herstel je toch sneller van????

Miss J heb je het al verteld???

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weeks later...

Hee puck...helaas, ben echt een schijterd!

Een collega weet het al, zij is ook gelijk onze vertrouwenspersoon. Zou beter zijn om het te vertellen, maar ze gaan me toch geen vrij geven. Dat weet ik nu al. Er zijn al zoveel zieken, het is echt een drama.

Ik heb wel twee weken vrij en ik doe geen zwaar werk. Komt wel goed...en zo niet, dan meld ik me dan wel ziek.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bent toch ook juf?? Hoeveel tijd heb je voor je weer aan het werk moet dan?

Ik moet na de kerstvakantie weer aan het werk maar kan me ook ziek melden als het niet gaat.

Joh gewoon op zijn beloop laten...............

Vind je het al spannend worden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat ook even dit topict te lezen. Ik krijg mij BV op 7 januari 2011.

Ik was ook niet van plan het aan mijn bedriif te vertellen wat ik ga doen.

Toch heb ik het aan mijn manager vertelt en gezegd dat ik liever niet wil dat de directeur het komt te weten.

Mijn manager heeft de arboarts gemaild en gevraagd wat de procedure is bij cosmetische operaties. Het antwoord hierop is dat de dag van de operatie voor je eigen rekening is maar voor het herstel mag je in de ziektewet. Ik heb nu met mijn manager afgesproken dat ik ongeveer 2 weken ziek ben en dan het werk ga oppakken en evt 50% werk. Als het goed gaat dan naturlijk 100%.

6 weken ziektewet vind ik persoonlijk wel lang, maar goed je hebt er in ieder geval wel recht op. Ookal denken veel werkgevers er anders over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het mijn mannelijke baas gevraagd en die was nogal verbaasd over deze vraag dus later kwam hij er op terug en ik kreeg gewoon vrij. Hij zei 'je gaat gewoon onder het mes, dus operatie is operatie'.

Prima!

Ik ben 1,5 week thuis gebleven en dat was meer dan genoeg (kantoorbaan). Maar als ze zeggen dat je rustig aan moet doen hoef je niet perse 6 weken binnen te zitten. Je kan gewoon weer werken, maar je mag alleen niet tillen en moet gewoon heel goed uitkijken.

De kids op de basisschool, moeten die nog echt getild worden? (heb echt totaal geen verstand van kinderen hahaha). Die kunnen toch prima zelf lopen? :blush:

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha ja hoor die kunnen prima zelf lopen... het gaat vooral om het tillen van bijvoorbeeld gymmateriaal enz. Ik heb groep 8 en die zijn rond de 12 jaar dus die laat ik nu al veel zelf doen dan zijn ze het alvast gewend!

Ik ga er ook gewoon vanuit dat ik na twee weken vakantie en dus herstel gewoon kan werken hoor, maar mijn baas was heel relaxed en die zei: als het niet gaat dan ben je gewoon ziek!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 months later...

Ik heb twee banen, bij de een zonder problemen vrij en mag in de ziektewet. Mijn andere baas zegt het is cosmetisch dus onbetaald verlof. Ik kan begrijpen dat hij zo denkt maar als ik ergens kan zien waar dat zwart op wit te lezen is dat je ook voor een bv de ziektewet in mag wil ik dat wel aan hem laten zien. Hard spelen zal ik het niet want dan word het mij allemaal niet makkelijk gemaakt. Dus mijn vraag dames waar kan ik dit vinden, iemand een idee?

Gr Fleur

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik werk in mannenfabriek met fysiek werk. trekken en sleuren dus ik ga zeker alle tijd nodig hebben om te herstellen. fabriek sluit 4 weken dus hopelijk ben ik in die tijd volledig hersteld. ik heb mijn huisarts hier al van op de hoogte gebracht en gevraagd of ze me nog ziekeverlof wil geven als het echt niet gaat na de 4 weken verlof. haar diplomatiek antwoord was dat ze er op het moment zelf zal over oordelen of ik al dan niet arbeidsgeschikt ben. als het echt niet gaat ga ik gewoon naar mijn huisarts en overdrijf ik wel een beetje van de pijn :141:

mijn vakbond zelf zegt ook operatie is operatie dus ze kunnen er niets aan doen maar ze zullen het nie graag hebben natuurlijk.

op het werk gaan ze het zeker merken met al die mannen. ik hoor nu alleen maar commentaren van dikke tetten en siliconenballen dus ik bereid me al voor. daar heb ik nog meeste schrik voor maja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het ook niet op mijn werk vertellen. Ik heb mijn leidinggevende op de hoogte gebracht, omdat ik graag ziekgemeld wilde worden. Het leek me ook beter voor eventuele complicaties. Zij heeft aan mijn collega's verteld dat ik pijn in mn rug heb en dat ik niet mag tillen. Ze respecteert mijn keuze dat ik het niet aan iedereen wil vertellen.

Ik ben blij dat ik hier niet vrije dagen voor hoef in te leveren.

:116:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde het ook niet op mijn werk vertellen. Ik heb mijn leidinggevende op de hoogte gebracht, omdat ik graag ziekgemeld wilde worden. Het leek me ook beter voor eventuele complicaties. Zij heeft aan mijn collega's verteld dat ik pijn in mn rug heb en dat ik niet mag tillen. Ze respecteert mijn keuze dat ik het niet aan iedereen wil vertellen.

Ik ben blij dat ik hier niet vrije dagen voor hoef in te leveren.

:116:

hebben collega's bij je terugkomst dan niets opgemerkt??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn collega's merken natuurlijk dat er wat is, want ik loop een beetje krom enzo. Zij denken echter dat ik het in mijn rug heb. Mijn kliniekbh zit zo strak, dat je nu echt niet ziet dat ik een bv heb gedaan! Hiervoor droeg ik altijd voorgevormde push up bh's, dus het ziet er nu ongv. hetzelfde uit.

Als iemand het vraagt, dan geef ik wel eerlijk antwoord hoor. Ik schaam me absoluut niet voor mijn bv, maar wil gewoon niet dat iedereen steeds naar mijn borsten kijkt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit een beetje met hetzelfde probleem. Ik wil liever niet dat ze het op mijn werk weten. Ik werk er pas drie maanden en ik heb een kantoorbaan die ik prima thuis kan uitvoeren.

Ik denk dat ik het mijn baas wel ga vertellen. Dan kan ik met hem ook bespreken wat ik het beste kan doen. Ik wil er liever geen vrije dagen voor nemen, omdat ik er niet zoveel heb en dan kan ik de rest van het jaar geen vrij meer nemen.

Pff, ik vind dat wel lastig hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik laat 25 mei mijn BV doen, en heb mijn werkgever gevraagd hoe

het zit met de uren die ik hiervoor in moet leveren.

Ik had de mail zo opgesteld, vroeg daarin of ik er uren voor kreeg, zo niet

of ze me tegemoet wilde komen..

Uiteindelijk een mailtje terug gehad en ze wilde 50/50 doen :-)

Ik neem 2,5 week vrij dus het kost me maar de helft...

Daarna wat aangepast werk, dus dat is wel fijn.

Het is dus altijd de moeite waard om het gewoon eerlijk te vertellen, en

te vragen of je er verlof voor krijgt of dat hun wat bijdragen.

Ik geloof ook niet dat ik er recht op heb omdat t cosmetisch is, maar

dat kan verschillen per bedrijf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op een donderdag de operatie gehad en de maandag daarop was ik al aan het werk, geen vrij hoeven nemen omdat ik op donderdag en vrijdag vrij ben... Dus in feite had niemand het hoeven merken ! Heb wel een kantoorbaan en hoef niets te tillen, dat scheelt natuurlijk ;) Ik had dan ook erg veel mazzel denk ik, weinig last gehad

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het wel aan mijn werkgever verteld, ik werk in de zorg en de afspraak was dat ik mijn vakantiedagen ervoor zou inleveren.

Nu is het zo dat mijn werkgever me uiteindelijk maar 70% heeft uitbetaalt, geen vakantiedagen dus en dat dit hun eigen beslissing is geweest.

Het is dus zo uit de hand gelopen dat ik uiteindelijk zelf ontslag heb genomen.......

Werkgevers zijn niet verplicht om 100% salaris uit te betalen, wel 70%. Althans volgens de cao vvt.

Weet wat je doet maar wees altijd eerlijk..

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

omda je overal toch iets anders leest en google ook geen uitsluitel gaf heb ik gebeld naar mijn vakbond en iemand anders ook nog via arts navraag laten doen. voor alle duidelijkheid ik woon in belgie :) in nederland weet ik het dus niet.

vakbond heeft gezegd dat aangezien ik "ziek" val tijdens gewoon werkweek(geen verlof) dat de werkgever inderdaad loon blijft betalen. had ik operatie in verlof gedaan dan was het uitbetaald door ziekenbond. ik moest wel zeker aangifte doen bij ziekenbond voor alle zekerheid. ik ben niet verplicht op het werk te vertellen dat ik bv laat doen. als de controlearts komt moet ik dit dan wel uiteraard eerlijk vertellen en dan zal deze ook wel oordelen of ik al dan niet werkonbekwaam ben. als die komt dan overdrijf ik wel nog een beetje :P hopelijk is hij/zij dan beetje menselijk.

ik word laatste werkdag voor verlof geopereerd en dan is werk collectief gesloten 4 weken. aangezien ik fysiek werk heb ga ik afwachten na de 4 weken en als het dan echt niet gaat dan ga ik terug naar pc of huisarts. ik ga dit bespreken met pc en als ik terug bij hem mag gaan voor ziektebriefje ga ik wel bij hem. ik hoop natuurlijk dat ik gewoon kan gaan werken maar ik ga mijn nieuwe boobies dan niet op het spel zetten. ik genees in het algemeen al trager dan gemiddeld. we shall see... blijft spannend aftellen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eindelijk eens duidelijkheid! Thanks boke, ik ging er sowieso van uit dat ik uitbetaald ging worden door m'n werkgever, ik blijf eigelijk maar 7 werkdaagjes thuis.

Ik heb het vandaag gezegd op het werk (enkel tegen m'n vertrouwenspersoon van de personeelsdienst) dat ik "geopereerd" wordt en het niet wil zeggen tegen alle anderen. We hebben afgesproken dat ik gewoon zeg dat ik m'n wijsheidstanden moet laten trekken :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.




×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.