Ga naar inhoud

Roken


xboobieonbekend

Aanbevolen berichten

Goedemiddag,

 

Ik ben nieuw hier en heb mijn 1e consult al gehad, en heb nog een vraag aan jullie over het roken.

Ik kan heel moeilijk stoppen met roken, maar ben op de goede weg.. van 1 pakje naar 7 sigaretten op een dag.

Zijn er mensen die volledig gestopt zijn met roken voor de bv? of geminderd? en wat was jou advies van de arts?

 

Zelf wil ik wel helemaal stoppen voor de operatie én na, maar ik denk dat het op de dag zelf van de operatie heel moeilijk is om niet te roken..

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi hoi

ik ben vorige week op consult geweest en heb toen een datum in mijn hoofd gezet 15 aug. En ben nu twee dagen rookvrij.

gewoon het idee dat je het voor het goede doel doet. Ik bedoel je kan er tenslotte complicaties van krijgen bij operatie en ook je wondgenezing is veel slechter als je rookt..

dus knop omzetten en gewoon doen en accepteren dat je een week of zo even slecht slaapt en chago bent..

zelf rook ik nu twintig jaar op mijn twee zwangerschappen na en 1 jaartje zomaar tussendoor gestopt. Nu wil ik het definitief voor mijn 40e:140:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee,

 

Bedankt voor je reactie! Wat goed zeg dat het je gelukt is om te stoppen..

Ik rook zelf 4 jaar , dus het zou makkelijker moeten zijn om te stoppen.

Ik vermijd ook vaak het uit gaans gebied omdat ik ze dan nog net niet op eet haha!

Ik ben van plan om vanaf maandag een frisse start te maken en helemaal te stoppen met roken..

 

Groetjes,

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei muisje4:

Ik rook al 30 jaar, niet gestopt. .... rook een 15 tal per dag. Geen probleem gehad 

Fijn dat jij geluk gehad hebt ;)

De kans op complicaties is gewoon een stuk hoger als je rookt, ook bij een bvk. 

 

In de algemeenheid:

Het advies is dus echt: stoppen. 

 

Het is niet zo dat er rechten ontleend kunnen worden aan situaties waarin het wél goed gegaan is, als mensen door roken. Je zou jezelf toch voor je kop slaan als je doorrookt en complicaties krijgt, niet?

 

Xxx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

41 minuten geleden zei xcheyenne:

Hee,

 

Bedankt voor je reactie! Wat goed zeg dat het je gelukt is om te stoppen..

Ik rook zelf 4 jaar , dus het zou makkelijker moeten zijn om te stoppen.

Ik vermijd ook vaak het uit gaans gebied omdat ik ze dan nog net niet op eet haha!

Ik ben van plan om vanaf maandag een frisse start te maken en helemaal te stoppen met roken..

 

Groetjes,

 

 

 

 

Goed van je dat je vanaf maandag helemaal wilt stoppen! :35:

 

Zoals Best_boobie ook zei waarom zou je het risico willen lopen dat er complicaties kunnen optreden. Ik heb nooit gerookt, dus ik weet ook niet hoe zwaar het is om te stoppen en daar ga ik dan geen uitspraken over doen. Maar ik kan mij voorstellen dat je nu een mooi doel hebt (borstvergroting) en dat wellicht genoeg reden is om er flink voor te gaan. Je betaald immers genoeg geld hiervoor en het zou echt zonde zijn als er daardoor wat mis gaat.

 

Succes meid!

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 minuten geleden zei Ellen125:

Goed van je dat je vanaf maandag helemaal wilt stoppen! :35:

 

Zoals Best_boobie ook zei waarom zou je het risico willen lopen dat er complicaties kunnen optreden. Ik heb nooit gerookt, dus ik weet ook niet hoe zwaar het is om te stoppen en daar ga ik dan geen uitspraken over doen. Maar ik kan mij voorstellen dat je nu een mooi doel hebt (borstvergroting) en dat wellicht genoeg reden is om er flink voor te gaan. Je betaald immers genoeg geld hiervoor en het zou echt zonde zijn als er daardoor wat mis gaat.

 

Succes meid!

Ik wil dat risico ook niet lopen en daarom stop ik dus vanaf maandag :).

 

Maar omdat ik ook vaak verhalen hoor dat sommige vrouwen door roken maar dan minder dan normaal, en nergens last van gehad hebben. ik denk dat de zenuwen zo hoog zijn voor de operatie dat ik dan tóch een sigaret zou gaan roken, maar we hopen van niet!!

 

 

Groetjes,

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei xcheyenne:

Ik wil dat risico ook niet lopen en daarom stop ik dus vanaf maandag :).

 

Maar omdat ik ook vaak verhalen hoor dat sommige vrouwen door roken maar dan minder dan normaal, en nergens last van gehad hebben. ik denk dat de zenuwen zo hoog zijn voor de operatie dat ik dan tóch een sigaret zou gaan roken, maar we hopen van niet!!

 

 

Groetjes,

 

Mijn schoonmoeder heeft een borstverkleining gehad aan 1 kant (door bestraling was 1 borst gekrompen en nu zijn ze weer gelijk) en heeft stug doorgerookt. Zelfs meer volgens mij door alle stress. Gelukkig is het bij haar goed gegaan en waren de littekens vlug dicht en mooi. Maarja niet iedereen heeft dat geluk...

 

Beter is van niet inderdaad. Ik hoop dat het je gaat lukken. wanneer is je operatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ben ik 4 maanden voor de operatie gestopt en ook niet meer begonnen met roken. Ik wilde geen enkel extra risico lopen op dat het mis zou gaan. Dat zou ik mezelf nooit hebben vergeven. Het kost een hoop geld en wilde zo graag mooie boobies.

Er zijn ook pc's die niet opereren als je rookt.

Succes alvast en als je je doel voor ogen houdt waarom het zo belangrijk is om te stoppen gaat het je vast lukken.  :91:

Xx

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Zinin Top meis dat je gestopt bent voor je operatie en ik vind het helemaal SUPER dat je nog steeds niet rookt :54:

Dat noemen ze karakter hebben en een doorzettings vermogen ;)

 

@xcheyenne als je wilt stoppen doe dat dan gelijk en niet pas maandag.....waarom pas maandag en niet vandaag ? 

Hou er ook rekening mee dat als het wel mis gaat na je operatie dat sommige artsen je zal wijzen op het feit dat het je eigen schuld is en mocht er dan nog een operatie gedaan moeten worden dat je dan opnieuw mag gaan betalen voor de herstel operatie.....

Je neemt de avond voor de operatie maar lekker een wijntje om te slapen ipv een sigaret ;) en de dag van te voren roken of op de dag zelf is een NO GO want dat is echt zo slecht voor je lichaam.

 

Je zal nu wel denken van ow dat is zo'n anti roker :huh:......nou nee hoor want ik ben ex roker en ik kan er soms nog steeds van genieten als er in mijn buurt gerookt wordt.

Zelf ben ik 2 jaar geleden gestopt ! Gewoon op de dag zelf en er lagen nog sigaretten in de kast maar die heb ik niet meer aangeraakt, mijn man heeft ze na een week of 2 weg gehaald en uitgedeeld op zijn werk.

Het stelde mij gerust dat ik zag dat ze er eerst nog lagen ..... Gevoel van het mag maar het moet niet 

 

En geloof mij ik heb ook tijden dat ik graag een sigaret zou willen pakken als het even tegen zit of als ik stress heb enz ......maar dan denk ik altijd

" Lost het gevoel en het probleem op als ik rook? " ....NEE want die blijft

 

Succes ermee !probeer te kletsen met bijv @Donnywant zij is ook zo'n kanjer die nu gestopt is sinds een paar dagen... misschien kunnen jullie elkaar steunen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is nu de vierde dag dat ik rookvrij ben en moet eerlijk zeggen het valt me reuze mee. Heb wel twee nachtjes wat wakker gelegen, maar dat lig ik in oktober ook als ze net geplaatst zijn:D.

vanavond is denk ik het eerste moeilijk momentje, dan ga ik naar een feest bij een strandtent.....en enkele bekenden van mij roken...

maar ik weet waar ik het voor doe . Het bedrag is flink wat je er voor neer moet leggen en wil geen risico lopen dat er door het roken iets mis gaat!

geloof me , ik ben echt een gezelligheidsroker en deed er zo.n tien op een dag waar ik echt aan hechtte, maar de komende operatie vind ik toch ietsje belangrijker:rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 weken ervoor gestopt, t/m ongeveer 10 weken na de operatie.
En tjah... er waren nogal wat dingetjes in m'n leven waar ik zo van aan het stressen, crematie, niet kunnen eten door bijwerkingen medicatie, emo en boos was dat ik weer ben gaan roken.
Al rook ik nog steeds "maar" 1 pakje per week, soms anderhalve week, ben wel van plan om er binnenkort weer mee te kappen aangezien ik nu weer lekker in m'n velletje zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Zee-Bra77:

@Zinin Top meis dat je gestopt bent voor je operatie en ik vind het helemaal SUPER dat je nog steeds niet rookt :54:

Dat noemen ze karakter hebben en een doorzettings vermogen ;)

 

@xcheyenne als je wilt stoppen doe dat dan gelijk en niet pas maandag.....waarom pas maandag en niet vandaag ? 

Hou er ook rekening mee dat als het wel mis gaat na je operatie dat sommige artsen je zal wijzen op het feit dat het je eigen schuld is en mocht er dan nog een operatie gedaan moeten worden dat je dan opnieuw mag gaan betalen voor de herstel operatie.....

Je neemt de avond voor de operatie maar lekker een wijntje om te slapen ipv een sigaret ;) en de dag van te voren roken of op de dag zelf is een NO GO want dat is echt zo slecht voor je lichaam.

 

Je zal nu wel denken van ow dat is zo'n anti roker :huh:......nou nee hoor want ik ben ex roker en ik kan er soms nog steeds van genieten als er in mijn buurt gerookt wordt.

Zelf ben ik 2 jaar geleden gestopt ! Gewoon op de dag zelf en er lagen nog sigaretten in de kast maar die heb ik niet meer aangeraakt, mijn man heeft ze na een week of 2 weg gehaald en uitgedeeld op zijn werk.

Het stelde mij gerust dat ik zag dat ze er eerst nog lagen ..... Gevoel van het mag maar het moet niet 

 

En geloof mij ik heb ook tijden dat ik graag een sigaret zou willen pakken als het even tegen zit of als ik stress heb enz ......maar dan denk ik altijd

" Lost het gevoel en het probleem op als ik rook? " ....NEE want die blijft

 

Succes ermee !probeer te kletsen met bijv @Donnywant zij is ook zo'n kanjer die nu gestopt is sinds een paar dagen... misschien kunnen jullie elkaar steunen. 

hihi leuk bericht, maar die wijn mag ook niet de avond voor de operatie :P Geen alcohol, ivm bloedverdunnende werking :) 

xxx

Link naar reactie
Delen op andere sites

23 uur geleden zei muisje4:

Opa rookt al van aan zijn 14..... Wordt 90....En tuft nog steeds.... De een is de ander niet he?

haha niet zo in de verdediging. Het gaat mij erom dat je het risico niet zou moeten nemen bij een operatie. Ik zeg niet dat het niet ook wel eens goed gaat, maar over de algemeenheid is het beter om te stoppen.
En ja, er zijn ook oude mensen die drinken, roken en alles doen wat god verboden heeft en nog steeds goed leven. Maar de kans op longkanker of op complicaties of wat dan ook, is gewoon hoger bij wél roken, dan bij níet roken. Dát is wat belangrijk is, niet of het bij de een wel goed gaat of bij de ander niet. 

Zo wordt in de medische wereld ook gekeken. Het risico óp is verhoogd, vandaar dat het afgeraden wordt. 

Het is fijn dat jouw opa nog lekker tuft, maar jouw opa heeft geen bv of bvk nu en hoeft niet te stoppen.

 

xx BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey @xcheyenne

 

Super goed dat je wil stoppen met roken. Ikzelf ben 3 maanden voor de operatie gestopt al heb ik wel 3 keer gezondigd :rolleyes:

 

Het is inderdaad zeker niet gemakkelijk maar toen ik de PC hoorde zeggen dat dat de kans op complicaties vergroot en wondgenezing kan beinvloeden, vond ik dit een heel grote motivatie. 

 

Ik heb foto's van mijn 3D boobies op mijn gsm gezet en elke keer dat ik wou roken, bekeek ik even deze borsten. (Wauw dit is mijn doel!) Daarnaast heb ik ook een app'je op mijn gsm: genaamd '2048' - een mega dom spel maar enorm afleidend wanneer je nood hebt naar een sigaret.

 

Als laatste heb ik ook een spaarpotje voor mijn boob bh's en elke euro die naar mijn sigareten ging, gaat nu onmiddelijk naar mijn spaarpotje voor leuke bh's/nachtkleedjes. (Ondertussen zit er toch al een

bedrag in van 200 euro :wub:

 

De 3 keren dat ik heb gerookt, was terwijl ik veel gedronken had. Dan

is mijn wilskracht niet groot genoeg. Nu drink ik max. 2 wijntjes of een gin tonic. (Bij gelegenheden) Dat verkleint mijn rookdrang ook enorm.:P

 

Succes! You can do it! 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 18-8-2017 om 15:22 zei Ellen125:

Mijn schoonmoeder heeft een borstverkleining gehad aan 1 kant (door bestraling was 1 borst gekrompen en nu zijn ze weer gelijk) en heeft stug doorgerookt. Zelfs meer volgens mij door alle stress. Gelukkig is het bij haar goed gegaan en waren de littekens vlug dicht en mooi. Maarja niet iedereen heeft dat geluk...

 

Beter is van niet inderdaad. Ik hoop dat het je gaat lukken. wanneer is je operatie?

 

Bedankt voor je reactie, gelukkig is het bij haar goed gegaan!

Ik heb de operatie door het roken nog niet ingepland..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 19-8-2017 om 11:42 zei Zee-Bra77:

 

 

@xcheyenne als je wilt stoppen doe dat dan gelijk en niet pas maandag.....waarom pas maandag en niet vandaag ? 

Hou er ook rekening mee dat als het wel mis gaat na je operatie dat sommige artsen je zal wijzen op het feit dat het je eigen schuld is en mocht er dan nog een operatie gedaan moeten worden dat je dan opnieuw mag gaan betalen voor de herstel operatie.....

Je neemt de avond voor de operatie maar lekker een wijntje om te slapen ipv een sigaret ;) en de dag van te voren roken of op de dag zelf is een NO GO want dat is echt zo slecht voor je lichaam.

 

Je zal nu wel denken van ow dat is zo'n anti roker :huh:......nou nee hoor want ik ben ex roker en ik kan er soms nog steeds van genieten als er in mijn buurt gerookt wordt.

Zelf ben ik 2 jaar geleden gestopt ! Gewoon op de dag zelf en er lagen nog sigaretten in de kast maar die heb ik niet meer aangeraakt, mijn man heeft ze na een week of 2 weg gehaald en uitgedeeld op zijn werk.

Het stelde mij gerust dat ik zag dat ze er eerst nog lagen ..... Gevoel van het mag maar het moet niet 

 

En geloof mij ik heb ook tijden dat ik graag een sigaret zou willen pakken als het even tegen zit of als ik stress heb enz ......maar dan denk ik altijd

" Lost het gevoel en het probleem op als ik rook? " ....NEE want die blijft

 

Succes ermee !probeer te kletsen met bijv @Donnywant zij is ook zo'n kanjer die nu gestopt is sinds een paar dagen... misschien kunnen jullie elkaar steunen. 

Hai,

 

De reden dat ik maandag pas stop en niet de dag zelf is omdat ik een begravenis moest inplannen en alles er op en eraan, dus dat was voor mij niet echt een mogelijkheid om te stoppen, en wilde dus een datum stellen dat ik niet meer zou roken.

 

Goed dat je er zo van af kon blijven!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is ook heel moeilijk ook al is het voor een goed doel mij was geadviseerd 2 weken voor die tijd 2 weken na die tijd dat is mij niet gelukt jammer genoeg maar ik ben ontzettend gezond mens kiezen trekken zit ook zo dicht ondaks het roken en mijn 2 weken controle zag er goed uit alles was dicht maar als je kunt stoppen zou ik het doen altijd beter !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

He dames ik ben nu vijf dagen gestopt met roken voor de borstvergroting! Ik word begin nov geopereerd en dacht nu maar alvast te stoppen! Ik rook al 15 jaar, wel twee keer gestopt voor de zwangerschappen, maar zonder zwanger en zijn vind ik het altijd heel moeilijk! Maar ik dacht dit is een goede reden om te stoppen!!! Misschien kunnen we elkaar een beetje supporten!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier nog een stopper!,:43:

nu precies een week!

de eerste nachten wat slecht geslapen en de afgelopen dagen wat misselijk, maar daar helpt een rennie heel goed tegen.

vanmorgen nog effen bij dr Nio geweest om de puntjes op de I te zetten en de operatie datum vastgezet . 10 okt 2017 370 cc Monobloc voor de spier:1bouncingboobs:

voor mij nu nog meer motivatie om door te zetten !

heb er tot nu toe nog niet zo.n erge last van maar dat komt echt omdat de operatie nu echt in zicht is.

20'jaar gerookt op de twee zwangerschappen na en 1 jaartje tussen door gestopt.

jullie kunnen het ook meiden!,,

samen staan we sterk:54:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.



×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookiesop uw apparaat geplaatst om deze website te verbeteren. Je kunt je cookie instellingen aanpassen, anders nemen we aan dat je het goed vindt dat we verder gaan.